Kia Soul EV nově nabízí celkový dojezd až 250 km

redakce - 17 Květen 2017

Baterie elektromobilu Soul EV v modelovém provedení 2018 nabízí vyšší hustotu energie a současně vyšší kapacitu. Díky tomu stoupl dojezd o 18 % z 212 na 250 km (NEDC).auto Kia Soul EV nově s dojezdem 250 km

Facelift elektromobilu Kia Soul EV přináší mírně větší baterii a dojezd až 250 km NEDC
foto: Kia

K celkově vyšší účinnosti faceliftu elektromobilu Kia Soul EV přispívá optimální aerodynamika masky chladiče, nové pneumatiky a nové vratné pružiny potlačující drhnutí brzd.

Elektromobil Kia Soul EV je jedním z mnoha modelů, které automobilka Kia v roce 2017 představuje – později v letošním roce Kia uvede propracované hnací jednotky typu „plug-in hybrid“ pro modely Niro a Optima Sportswagon. Cílem automobilky Kia je do roku 2020 snížit průměrnou flotilovou spotřebu paliva o 25 % oproti úrovni roku 2014.

Nová Kia Soul EV se na evropských trzích začne prodávat během druhého čtvrtletí roku 2017; jedinečnou nabídkou v rámci dnes prodávaných elektromobilů je sedmiletá záruka Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu – zahrnující i akumulátor.

Vyšší kapacita baterie

Modernizovaná Kia Soul EV používá vylepšený akumulátor li-ion o vyšší hustotě energie a s vyšší kapacitou. Počet samostatných akumulátorových článků narostl ze 192 na 200 a zároveň došlo k optimalizaci směsi elektrolytů.

Napětí celého modulu tak vzrostlo ze 360 na 375 V při současném zvýšení energetické kapacity o 11 % (z 27 na 30 kWh). Elektronická jednotka řízení energie (EPCU) akumulátorového modulu kromě toho používá upravený nízkonapěťový DC/DC měnič kvůli hospodárnější konverzi energie z akumulátorových článků.

Neméně důležité je i to, že konstruktéři Kia dokázali vměstnat modernizovaný akumulátorový modul pod zadní lavici tak, aby výrazněji nezasahoval do prostoru kabiny tohoto elektromobilu.

S novým modelovým rokem 2018, Kia Soul EV navíc představuje jemné změny masky chladiče, jejichž cílem je zlepšit celkovou aerodynamiku. Otvor přívodu vzduchu ve spodní části předního nárazníku se o něco zmenšil kvůli snížení aerodynamického odporu – zejména při rychlejší jízdě mimo město.

Nový vůz obouvá pneumatiky Michelin s nízkým valivým odporem, které rovněž přispívají k delšímu dojezdu tohoto modelu. Brzdy jsou osazeny silnějšími vratnými pružinami, které po uvolnění brzdového pedálu rychleji přitahují nazpět brzdové destičky, a tak snižují případné drhnutí.

Nové pružiny nemají žádný vliv na účinnost systému rekuperačního brzdění, jenž dokáže při jízdě na volnoběh nebo brzdění přeměnit až 12 % kinetické energie vozidla a dodat ji nazpět do akumulátoru.

Soul EV využívá i řadu dalších technologií, které mohou napomoci potlačit obavy majitelů ohledně krátké dojezdové vzdálenosti; jde například o čtyři jízdní režimy: stupeň ‘Drive’ (jízda) nebo ‘Brake’ (brzdění) při vypnutém režimu Eco (‘Off’), resp. ‘Drive’ nebo ‘Brake’ při zapnutém režimu Eco (‘On’); nastavení ‘Brake’ nebo ‘B’ při zapnutém (‘On’) režimu Eco zajišťuje co nejúčinnější zpětné získávání kinetické energie.

Jedinečnou výbavou modelu Soul EV je i systém palubního infotainmentu a navigace se zobrazováním dobíjecích míst v okolí nebo podrobné informace o zbývajícím dojezdu a stavu nabití akumulátoru.

Dotykový displej sytému infotainmentu standardně podporuje technologie Android Auto i Apple CarPlay, a tak na cestách umožňuje bezproblémovou integraci chytrých telefonů s přístupem k aplikacím a funkcím Google nebo Apple.

Tento systém podporuje úplné hlasové ovládání a dovoluje uživatelům streamovat oblíbené skladby nebo audio knihy, bezpečně a snadno telefonovat nebo přistupovat k funkcím navigace prostřednictvím map Google nebo Apple.

Palubní systém byl navržen tak, aby co nejméně odváděl pozornost od řízení, a umožnil tak řidiči maximálně se soustředit na aktuální dopravní situaci.

Cena elektromobilu Soul EV v České republice

V České republice je Kia Soul EV nabízena v jediné specifikaci Premium. Cena elektromobilu s bohatou výbavou a dojezdem až 250 km na jedno nabití je stanovena na 869 980,- včetně DPH. V ceně vozu je zahrnutý metalický lak karoserie.

KIA SOUL EV – TECHNICKÉ SPECIFIKACE (EU)

Karoserie a podvozek

Pětidveřové pětimístné kompaktní SUV, samonosná celokovová (ocelová) karoserie. Elektromotor o výkonu 81,4 kW, napájený Li-Ion akumulátorovým modulem o kapacitě 30 kWh; pohon předních kol prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu.

Elektromotor
Typ: Synchronní střídavý motor s permanentním magnetem
Napětí: 375 V
Max. výkon: 81,4 kW (111 k) při 2730 až 8000 ot/min
Max. točivý moment: 285 Nm při 0 až 2730 ot/min

Vysokonapěťový akumulátorový modul
Typ: lithium-polymerový
Napětí: 375 V
Kapacita: 30 kWh
Výkon: 90 kW
Kapacita: 80 Ah
Palubní dobíjení: 6,6 kW
Hustota energie (články): 200 Wh / kg

tisková zpráva
 
Obrázek uživatele Vasek ION

Svetla Nového LEAFA na:http://newsroom.nissan-europe.com/cz/cs-cz/media/pressreleases/426190171/ceka-nas-neco-uzasneho-novy-nissan-leaf-jiz-brzy

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Aspoň niečo ale sklamanie

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zklámání? Naopak, vše při starém, naprostá parodie pro hlupáky, co se nachytají :)

no, pro mé potřeby použitelné auto - aspoň doufám, že by bez mezi dobíjení dala Kia trasu Česká Lípa - Praha a zpět po okreskách a dálnici, celkem 200km. Jen ta cena je pro mě zatím překážkou :-(

Tento týden jsem se projel Hyundai Ioniq electrik . Na rozdíl od jiných, starších elektroaut, Ioniqu skoro neubývá dojezd. Režim sport je návykový. Kufr je malinkatý.
Předpokládám že tento pohonný systém a jeho řízení, bude nově použít právě v KIa Soul EV.
Horší aerodynamika bude trochu vyvážena vetší baterií. Chybí některé el. fičury o které kdekdo nestojí. Cena je ale o 150 000 nižší a považuji Kiu za to nejlepší co se dá za ty peníze koupit.

off

Volvo háže naftový rakovinomety přes palubu aby je nahradil elektrikou
https://electrek.co/2017/05/17/volvo-tesla-says-stop-diesel-electric-vehicle/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

asi jako každý po roce 2020 ;) bude pozdě, všechno slízne Tesla

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

asi jako každý po roce 2020 ;) bude pozdě, všechno slízne Tesla

off

Elektrická rallye Kodaň-Monte Carlo krzévá Evropu už za pár dní, 2 500 km
http://insideevs.com/details-on-upcoming-ev-trophy-rally-in-europe/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Progres jako kráva :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Hm.. takže jestli tomu dobře rozumím, tak kapacita (chemie) použitých článků byla pouze decentně vylepšena z 37,5Ah na 40Ah a k tomu přidali další 4 moduly do série.

Pravda lepší než drátem do oka, ale jinak není moc čím se chlubit.

Obrázek uživatele Josef

OffTopic: Mimochodem, podařilo se mi dohodnout ve městě Semily, že zde u sportovního centra vytvoří volně dostupnou zásuvku na 380 V pravděpodobně 32 A volně dostupnou pro elektromobilisty a vedle ní i běžných 230 V (bude tam vyhrazené místo). Jakmile bude místo zřízeno, přidám ho na plugshare a EV mapu. Bude to někde tady 50.6005211N, 15.3367867E

Hezky pěkne!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Když čtu tyto Off Topic na Hybridu, tak mi přijde, že Horčíkův Web funguje tak trochu i jako sociální síť. Je to milé, že si takhle pomáháte. :-)

---

hariprasad

Obrázek uživatele Josef

Já bych psal na nějaké elektromobilní fórum, ale neexistuje žádné, které by nebylo po smrti.

Obrázek uživatele ozana

elektroforum.cz není mrtvé.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 53 tisíc km. G-E STROMOS

Obrázek uživatele Josef

No minimálně takové polomrtvé :) Za den tam zpravidla přibyde tak 1 příspěvek.

Super diky moc!! Ja u nas monitoruji hypermarkety a jeden by mel otevrit 4x 400v nabijecky.Informovat budu na elektroforu...

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ach ty supermarkety, tady u nás mají elektromobilni zákazníky úplne na háku. Téměř všem jsem nabídl wallboxy za přijatelnou cenu s montáží a vsim okolo zdarma, ale většina se ani nenamaha odpovědět, ti co odpoví se vymlouvaji a slibují nepravdy. Kaufland slibuje už rok, Glóbus neodpovídá a Tesco záležitost předává kompetentnimu pracovníkovi- taky už rok......

Obrázek uživatele Josef

To je zřejmě Billa, ne? Ti slibovali nabíjecí stanice už docela dlouho.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nově je možnost nabíjení u Billy v Brně Líšni. Přes Mennekes jsem již nabíjel. Obyčejné zásuvky však byly vypnuté. Pokud ale přijedu na nákup a budu tam 10 minut,tak to stejně nemá smysl vytahovat kabel. Ale aspoň něco. V Olympii v Brně by nějaké oficiální nabíjecí místo bylo dobré i když neoficiálně se tam nabít taky dá.

Obrázek uživatele ozana

Nějaké fotky by se nenašly?

---

Jezdím na proud, najeto prvních 53 tisíc km. G-E STROMOS

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Fotky od Billy? Mohu udělat,není problém. Kam pak poslat?

Obrázek uživatele ozana

Nahraju je na mapy Openchargemap a Chargemap, díky.
ozana[na]volny.cz

---

Jezdím na proud, najeto prvních 53 tisíc km. G-E STROMOS

Obrázek uživatele Josef

Já obvykle nakupuji tak půl hodiny, dělám zpravidla větší nákupy a to už se vyplatí.

Ne olympia centrum u dalnice.Jinak nikdo nic.Billa je soucasti Bondy cetra a v Bondy nic neplanuji..Muj navrh na nabijecky pouze predlozily reditely.

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jeho sektetářky předložily řediteli?

Obrázek uživatele Michelin

Olympia a v kterem meste?

---

To Tesla dává křídla. 1měs. 7tis.

Ted jsem dostal odpoved ze by pristi rok meli realizovat nabijecky.Bondy Mlada boleslav a Olympia u dalnice do 6 mesicu take 4x 400V.Pry dodavatele maji spozdeni..

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jdete s tim NEDC nekam. Real bude 150.

U starší verze je NEDC 212 a reálný dojezd normálního řidiče 180. Takže po faceliftu bude odpovídat NEDC 250, realita 210. Ovšem samozřejmě v létě. V zimě okolo nuly bude situace o 40 procent horší.

---

Elektrokolo
2x Kia Soul EV

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám najeto se starší verzí 27 kW již 60 tis km a real je v létě po městě bez problémů 200 km, dokonce se mi podařilo 230. V zimních tuhých mrazech minus 18 C auto ujelo 120 km ve zcela komfortním režimu, topení, vyhřívané sedačky + volant. Takže tento upgrade ujede v létě bez problémů těch 250 km. 200 s prstem v nose ....

Jezis lidi, proberte se. Ty vase hausnumera pri jizde pomeste 50km/h nikoho nezajimaji. Normalni lidi chteji auto normalne pouzivat. Takze dalnice je standart. Kolik tenhle šrot ujede na dalnici při 130km/h? Když vidím jak aerodynamicky vypada, tak tipuju 80km.
Jaku super ze se automobilky snaz, ale chce to trochu pritlačit na pilu a ne se chlacholit, ze pri jizde po meste z kopce ujedu tolik a tolik.
Nejlepsi je vzit EPA dojezd, odecist 20% a dostane se clovek na realny dojezd. U tehle krabice to vychazi u stare verze na 120km, coz by tak odpovidalo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pane Vondrák, narozdíl od Vás již jezdíme elektromobily několik let, takže ty čísla jsou real. Uvedomte si, že jakýkoliv elektromobil po dánici má vysokou spotřebu. Je to dané druhem pohonu. Normální auta mají ve městě vyšší spotřebu a na dálku menší, u elektromobilů je to opačně. Když pojedete Teslou po dálnici vyšší rychlostí, tak vám také neujede slibované kilometry, ale po městě nebo okreskách ano. Já jezdím více po městě, protože zde pracuji, žiji a vydělávám peníze a elektromobil mi je šetří. Mám v garáži normální auto, které obrůstá pavučinou neboť jsem praxí zjistil (200 tis km čistě na elektřinu) že není potřeba.

Jakékoliv vozidlo bez ohledu na druh pohonu (!!!) má při větších rychlostech vyšší spotřebu, protože s rychlostí rostou jízdní odpory a především odpor vzduchu, který roste se čtvercem rychlosti. To je prostě fyzika.

Akorát že spalovací motor má ve městě kvůli častým rozjezdům úplně katastrofální účinnost, takže 4/5 energie co v tom benzínu je, lijete obratem rovnou do kanálu (respektive ohříváte s ní akorát vodu v chladiči). Naopak na dálnici ustálenou rychlostí v relativně nízkých otáčkách blížících se optimální účinnosti motoru, lijete do kanálu jenom dvě třetiny, takže spotřeba v litrech klesá, ale jenom proto, že se energie v něm obsažená lépe využije.

Pokud byste u spalováku měřil výkon na hřídeli, tak vám ta spotřeba na dálnici vyjde taky zdaleka nejvyšší, protože to ani jinak být nemůže.

U EV, kde je účinnost kolem 90 skoro pořád a v při městském ježdění ještě něco ušetří, je spotřeba víceméně úměrná rychlosti a profilu terénu.

Tak nic nového si nám nesdělil, ne? Ja nerozporuju, že ta krabice ujede 200km, po městě s 50km/h pokud možno bez topení nebo klimy. Ja jen upozorňuji na fakt, že po dálnici ve 130km s topenim ujede kolem 80km. Tudíž střed bude kolem těch 130km dojezdu. Tuto hodnotu bych prezentoval svému okolí jako dojezd, který může od této věci očekávat. Ona je tohle jedná z věcí která brání rozšíření elektromobilů. Lidi vidí u téhle krabice na cedulce 250km NDEC a dostavaji se do iluze ,že snad si s tím vyjedou za babičkou z prahy do brna. Pak si přečtou na hybridu vaše fundované dojezdy ,jakožto majitele a hned jdou do krámu ten šrot koupit. Pak do toho sednou a velice se diví že nedojedou ani do humpolce.....

Obrázek uživatele Jan Horčík

Test nové verze Kia Soul EV již připravujeme. Testy původních verzí, i s praktickými zkušenostmi s dojezdem, si můžete přečíst zde: devět měsíců s Kia Soul EV, náš původní test elektromobilu Kia Soul EV ("Sto kilometrů dokáže ujet v zimě po dálnici se zapnutým topením zcela bez problémů. S trochou snahy pak zvládne za stejných podmínek i 130 km.") či test od Radovana Burkoviče.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Ano děkuji, že jste potvrdil mých 130 km s kterými uživatel může počítat.

Obrázek uživatele ozana

Určitě, každý den potkávám desítky čerstvých majitelů elektromobilů, kteří si vyjeli na výlet a zůstali viset desítky kilometrů před cílem...

---

Jezdím na proud, najeto prvních 53 tisíc km. G-E STROMOS

Tak mi alespoň prozraď kolik tedy každý den potkáváš čerstvých majitelů EV?

Obrázek uživatele ozana

3 za rok, a všichni vědí do čeho jdou.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 53 tisíc km. G-E STROMOS

Ok, tom říkám aspoň statistický vzorek!

Obrázek uživatele ozana

Žádné davy nepoučených zákazníků neexistují. T.j. nikdo se nediví, že neujede 200km po dálnici rychlostí 130km/hod.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 53 tisíc km. G-E STROMOS

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pane Vondrák, asi se budete divit, ale já s tou krabicí jezdím pravidelně z Prahy do Brna a zpět, Ano zastavuji se v Humpolci, ale jedu klidně těch 130 a ještě mám dojezd 40 km, takže než něco napíšete tak si to auto alespoň na měsíc vyzkoušejte. Vaše hypotézy a teorie jsou jaksi zcestné. Pro Vaši představu jezdím i Dráždany a Norimberk a za den s tím najedu i 700 km s využitím rychlonabíječek. Než tady budete neustále někoho prudit a rozdávat vaše nepodložené názory, jelikož elektromobil nevlastníte, tak si to v reálu vyzkoušejte, tedy pokud vůbec máte řidičské oprávnění ...

To měla být pochopitelně nadsázka s tím Humpolcem, abych trochu vyvážil vašich "200km vpohodě". Nicméně jste právě potvrdil to co jsem psal. Musíte zastavovat v humpolci, který je 100km od prahy, tudíž z vašich 200km sme na těch mých 130km o kterých jsem hovořil jakožto reálném dojezdu. A vidíte, ani nepotřebuju vyhazovat 800k za tuto krabici, za 5 minut si to mohu spočítat v hlavě. Tomu se prosím, milý anonyme, říká lidský mozek, doporučuji občas prozkoumat jeho možnosti :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vazeny pane Vondráku, prave jsem se s kiou vratil z Klasterce nad Ohri, po dalnici z Bohnic na Veltrusy, přes Slane do Klasterce, pri zpatecni ceste klima na 22. Dnesni spotreba 12,8 KWh/100km. Kdyz tak rad počítáte. Z Vašeho projevu je citit silná zášt, skoda, v zasade jste asi dobry člověk, jen mozna nemate prachy, ale za to majitele ev nemohou.pekny den.Janda

Probuh, co na to rict? Co takhle se podivat na fakta a neresit anekdoty od Bořka co jel včera z Klasterce? Kia soul ma podle EPA 18 kWh/100km. Kazdy kdo se v EV orientuje vi, ze EPA dojezd je jeste hodne optimisticky odhad, realita je spis o 20-15% nizsi. Konec debat.
A penize do toho tahat urcite nechces, to by si odesel se stahlym ocasem mezi nohama, ver mi :)

To snad uz neni mozny ... proc porad tlacite svou? Behem vikendove zapujcky jsem se v teplotach pod nulou, pri normalni jizde Brno-Svitavy, dostal na 16.9 kWh/100 km. Takze verim, ze uzivatele Kie se dostanou na cca 13 kWh/100 km, nebot auto vice znaji.
Kapka osobni zkusenosti vam prospeje nejvice! Hezky vecer

Ale ja netlacim svou ty hlavo skopova. Ja tlacim oficialni EPA statistiku a ne anekdoty od franty co jezdi z horni dolni v 50km/h. To pak muzeme tvrdit ze telsa 100D ujede cca 900km... mozna to ujede, ale jakou to ma vypovidajici hodnotu pro normalni uzivatele? Nulovou.

Ach jo, jen same urazky. Majitele pisou, ze se dostanou na 13 kWh/100 km a vy mate porad a porad potrebu je shazovat a zpochybnovat. Z vlastni zkusenosti vim, ze elektro auto je navykove a uplne stejne, jako s benzinovym, postupem casu cloveku vychladne hlava a jezdi normalne, bez zbytecnych akceleraci ... tudiz EPA neEPA, na nizsi hodnoty, nez EPA se je mozne dostat.

Jako mluvit do dubu....

Presne tak - ani zkusenosti elektromobilistu vas neodradi od sveho ega ... skoda. Zkuste byt ferovejsi, prosim. Jsou situace, kdy je dobre rict - sorry, nemam pravdu. Zvladnete to? Zkuste to!

Podivej se na odkaz co tu daval Pepa ( https://www.spritmonitor.de/en/overview/23-Kia/1147-Soul.html?fueltype=5&powerunit=2) . Tedy statistiky od skutecnych uzivatelu. Vysledek?Prumer je 17.2kW/100km. Oficialni EPA cyklus to jen potvrzuje se svymi 18kW/100km. Co ty na to?Tak mi ukaz jak ses naucil rikat "sorry, nemam pravdu".
Na tvou odpoved.... "ale ale ale ja vcera jel do klasterce za 13kWh/100km"....ti muzu rict jen jedno....ja jel vcera na kole 60km/h... ty hlavo skopova. Uz ti to v mozecku trochu spíná, nebo furt nic?

Spis bych rekl, ze urazky jsou vasim dennim chlebem. Myslim, ze to je k vasi skode, lidsky vas lituji. Muzu rict pouze to, ze jsem s Kiou jel v zime, kolem nuly, bez predehrevu, za prumer 16,9 kWh. Mne nezajima statistika na webu, mne zajima, co jedu ja. Takze rikam, ze se da jet mnohem niz, nez EPA. Pokud mne reknete, za kolik kWh na 100 km jezdite vy, muzeme se dale bavit.
Doufam, ze redakce pristoupi k blokaci naseho uctu, protoze vase urazky a agresivni vylevy nemaji na tomto foru co delat. Jak jsem psal na zacatku - je mne vas lidsky lito, ale zpusob vaseho vyjadrovani je vase volba a vase vizitka. Hezky vikend.

To nam ty kWh lezou hezky nahoru, no vidis jak to jde kdyz zacnes trosku premyslet. Jinak ty ublizene vylevy a domahani se zablokovani meho uctu sis mohl nechat pro sebe, pusobi to ponekud detinsky.

Ja pisu porad o me spotrebe 16,9 ... zkuste lepe cist moje predchozi prispevky, nez zacnete jen a jen urazet. To, ze se ostatni dostanou nize, nez jsem se dostal v zime ja, tomu verim. Pokud tomu neverite a nikdy jste si nepujcil elektroauto, abyste videl realitu, je mne vas lito. Pokud moje zadost smerem k redakci na zablokovani vaseho uctu kvuli vasim nekonecnym urazkam pusobi detinsky, je to zajiste vas nazor, na ktery mate pravo. Zopakuji jeste jednou - je mne vas lidsky lito, nebot jen a jen urazite ostatni. I pres to vam preji hezky vikend.

Obrázek uživatele Josef

Technicky ho zablokovat bohužel nelze.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vondráku, ty jsi fakt debil, nemůžu si pomoci. Nejdřív si kup elektromobil, než tu začneš něco psát. Mám dlouhodobou spotřebu 14,5 kWh a jezdím velmi svižně, pokud tomu nevěříš, tak tě rád svezu aby jsi to konečně pochopil. Když jsem si přebíral Kiu z půjčovny, tak měla průměr 19 kWh, jen to jen tím že každý vocas jezdí brzda plyn. To je asi to samé, jako když půjčís třeba Audi RS6 teenegerovi a on má potom spotřebu 28 l na 100 km ale normálně se s ní dá jezdit třeba za 14 litrů. čísla o ničem, piš na hybrid, až budeš opravdu vlastnit a užívat elektromobil, aby jsi pochopil o čem to vlastně je !!!

18kWh/100km? Na to jste přišel kde?
Můžu vám zaslat foto průměrných spotřeb, 11 - 14 kWh/100km.
Realita s klimatizací.

---

Elektrokolo
2x Kia Soul EV

Marja pano, ty to vidis. To je MPG podle oficialniho EPA cyklu, který zohledňuje cestování v různých podmínkách, rychlostech apod.
Můžeš si zavést vlastní "bořkův" cyklus, který zohlední jeho výlety do Klášterce, enjoy. Ale na ten ti seru :)

Obrázek uživatele Josef

To asi jezdíte s klidnou nohou, na slickách přefouknutých na 4 atmosféry a za kamiony ne? :-)

Jsou to průměrné spotřeby třech různých řidičů střídajících se na těchto dvou vozidlech. Tlak pneu 2,3 dohuštěn při prohlídce v KIA PEMM Brno.

---

Elektrokolo
2x Kia Soul EV

Obrázek uživatele Josef

Já vám věřím, i když mi to přijde jako hodně nízká spotřeba. Na spritmonitoru je to totiž trochu jiné číslo. Věřil bych těm 15 kWh. https://www.spritmonitor.de/en/overview/23-Kia/1147-Soul.html?fueltype=5&powerunit=2

Ve srovnání s ioniqem https://www.spritmonitor.de/en/overview/19-Hyundai/1554-IONIQ.html?fueltype=5&powerunit=2

nebo bmw i3 https://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/1312-i3.html?fueltype=5&powerunit=2

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Musím oponovat, beru-li normální (bez D a R silnic) ježdění tuná po cz, tak to bude přes 200km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

3f nabíječka zase nic

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jojo, když už šópli s battery packem, mohli tam šópnót i 3f onboard charger. I kdyby to byl "JEN" 3x3,6kW....

Obrázek uživatele Josef

Není nutně potřeba... Je teda pravda, že by byla lepší kvůli menšímu jističi. Ale ono jestli máte 1x32A nebo 3x16A není skoro rozdíl, ne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je "kurňa" velkej rozdíl!! 3x16A je skoro dvakrát větší výkon než 1x32A. Všechno má svoje výhody a nevýhody. Níže pode mnou je plno věcí dobře vysvětleno. Pokud by byla na palubě 3x32A, téměř nepotřebujeme rychlonabíječky a nabijeme všude (od 230V 1f až po 3x32A). Na vlastní kůži odzkoušeno na Smartu.

Obrázek uživatele Josef

Je to o polovinu větší výkon, ale rozhodně ne dvakrát takový :-) Souhlasím s tím, že nabíječka 3x32A by byla super a hned bych ji bral :-)

Jestli na podzim BMW nabídne i3 s baterkou 120Ah a palubní nabíječkou 3x32A místo současných 3x16A, tak i s velkou ztrátou prodávám stávající i3 a jdu do novýho. Výkonná palubní nabíječka je killer feature, ale to zjistí člověk až po koupi EV.

Obrázek uživatele Josef

Podle všeho by měla jít palubní nabíječka vyměnit při výměně baterie. Já silně uvažuji nad upgradem baterie, měnit auto se mi nechce.

Kde jste to info vzal? Já to beru zatím ze zkušeností z praxe, kdy BMW při upgradu 60Ah->94Ah palubní nabíječku nemění a je tam stále původní 1x32A.

Obrázek uživatele Josef

Na i3 facebookovém fóru se objevilo několik případů výměny baterií, kde jim to za příplatek nabízeli a i já se osobně ptal zastoupení BMW a ti tvrdí, že to jde.

Zvláštní. Já mám opačnou zkušenost. Ale nemohu to vyloučit. Pokud to tak opravdu bude, tak si nechám vyměnit jen battery pack a nabíječku. To vyjde určitě levněji než ztráta při prodeji a následné koupi.

Obrázek uživatele Josef

Nebyl bych si tím úplně jistý, že to vyjde levněji :-) Ale asi jo. Mimochodem, máte BEVko, že jo? Protože u REXů je to s výměnou všelijaké.

Jednoduché počty. Nové mě stálo 1230 tisíc Kč. Pokud upgrade bude cenově obdobný, jako u 60Ah->94Ah, tj. 7000 € bez DPH + práce (cca. 1500 €), dohromady kolem 280 tisíc s DPH, tak prodejem roční ojetiny (s odhadovaným nájezdem cca. 40 tisíc km) ztratím víc než zaplatím při upgradu. Ale nechme se překvapit, s čím BMW na podzim přijde.
Jo, mám BEV. Ale ani u REXu jsem nezaregistroval nějaký problém v internetových fórech, kde se řešil upgrade...

Obrázek uživatele Josef

Já ano. Údajně dělá problém samotný rex, který má jiné konektory mezi verzemi.

Tak jedině vyhodit REX z kufru. :-) Stejně ho už při 42 kWh baterce potřebovat nebudete. :-)))

Obrázek uživatele Josef

Já mám taky BEVko :-) Naštěstí. U něj mi přijde ten upgrade jako nejsmysluplnější. Navíc upgrade z 22 na 45 kWh je masivní. Pro mě to v podstatě bude znamenat neomezený dojezd po celé republice.

*Grabbing popcorn*... Pepa a jeho sen....*Eating popcorn*... Nemůžu se dočkat jako to dopadne :D

Obrázek uživatele Josef

Dobře. Ale vy si klidně čekejte na Model 3. Třeba si ho tou dobou taky koupím. Ale spíš asi ojetý Model S.

Super, konecne bys mel poradne auto :D Sorry za trollovani, nekdy si nemuzu pomoct :)

O tom letošním upgrade už se mluví podle nějakých rádoby uvěřitelných fám, nebo to je zatím stále na úrovni přání? Technologicky v tom problém nevidím, ale marketingově mi to přijde ještě dost brzo po uvedení 94Ah verze. Na druhou stranu se snad konečně letos objeví nový Leaf tak by toto mohlo následovat jako reakce.

Také mi přijde zajímavé, že VW vyměnil články zatím pouze u e-Golfu. U e-UP! který taky dostal facelift zůstala kompletně výzbroj při starém. Přitom s dvoufázovou nabíječkou a větší baterií by to byl v dané kategorii už celkem slušný povoz.

Obrázek uživatele Josef

Informace o letošním upgradu jsou tak na pomezí fám a skutečností. Počítá se s verzí S a nová verze i3 už byla spatřena maskovaná. Takže nová verze skutečně přijde a už jen kvůli té verzi S bych viděl větší baterku reálnou. Ale až do chvíle oznámení samozřejmě není nic jistého.

U mně je to třeba velký rozdíl. S 3x16A chargem jsem byl schopen se připojit k baráku s celkovým jističem 3x25A a nijak nezvedat celkový jistič. V pohodě mohu v noci nabíjet a barák mi k tomu funguje taky. U chargeru 1x32A bych už musel zvednout celkový jistič aspoň na 3x40A, což pro mě znamená, že jen na paušálu zaplatím navíc oproti stávajícímu stavu ročně 2700,- Kč. To jsou vyhozené prachy oknem. Za ty peníze mám skoro 1,2 MWh, s kterýma mohu projet kolem 8000 km...

Obrázek uživatele Michelin

Koupite wallbox od Inchanetu, ktery ridi nabijeci proud podle spotreby domacnosti a muzete nabijet i s hlavnim jisticem 3x25A az 17kW namisto 11kW pri palibni nabijecce 3x16A. Ale hlavne kdekoli kde je stojan 22kW budete nabijet dvakrat rychleji. Takze cim vykonnejsi palubni nabijecka tim lepsi.

---

To Tesla dává křídla. 1měs. 7tis.

"...muzete nabijet i s hlavnim jisticem 3x25A az 17kW namisto 11kW pri palibni nabijecce 3x16A" - Pokud mám palubní nabíječku 11 kW (3x16A), tak víc z toho nedostanu. I když se připojím k wallboxu, který umí třeba 22 kW (3x32A) nebo Vámi zmiňovaných 17 kW (3x25A).

Obrázek uživatele Michelin

Tak jsem to myslel. Díky tomu wallboxu můžete využít celou kapacitu jističe 3x25 a nabíjet tak až 17kW aniž by jste musel měnit jistič za větší. Zatímco, když se ze strachu o vybyvení jističe spokojíte pouze s palubní nabíječkou 3x16A pak prostě víc než 11kW za hodinu nanbijete.
Jinými slovy, výkonnější palubní nabíječka má smysl i bez toho aby jste kvuli ní platit větší paušál za silnější jistič.

---

To Tesla dává křídla. 1měs. 7tis.

Jenže "já se nespokojím s palubní nabíječkou 3x16A", protože nemám jednoduše na výběr. Dostal jsem 3x16A a basta.
Jinak já doma to mám připravené až na 3x32A. Wallbox jsem si dělal sám, ten 3x32A zvládne, kontroler umí řídit proud podle celkového odběru na hlavním jističi, jen se musím dovybavit. Ale auto je 3x16A, takže jsem řízení proudu neřešil, protože na baráku mám stejně 3x25A a do toho se v klidu vejdu.

Obrázek uživatele Josef

Jo, kvůli tomu dimenzování jističů je to otrava. Ale já mám garáž, kde si to mohu nadimenzovat dle potřeb.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosím o trochu vysvětlení: "dokáže při jízdě na volnoběh nebo brzdění přeměnit až 12 %" - na volnoběh bych řekl, že rekuperace je NULA, naopak při brzdění motorem se rekuperací dá získat více, moje praxe s Leafem ukazuje až 25% (příklad za celý 09/2016 to bylo do motoru 392,8 kWh a rekuperace 100,6 kWh).

Obrázek uživatele Josef

To je moc. Statistiky u mého BMW i3, které brzdí v podstatě výhradně rekuperací, ukazují max. 6 % energie získané rekuperací.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zeby 100,6 deleno 392,8 nebylo 25%?? Aha neni, je to 25,61%. Omlouvam se.

Obrázek uživatele Josef

Vidíte, máte pravdu, já to špatně pochopil, to číslo není v %, ale kWh na 100 km. Takže to i u mě vychází přes 25 procent.

Obrázek uživatele Josef

Zajímavé. To je velmi decentní vylepšení, ale za mě dobrý. Reálný dojezd bude odhaduji někde kolem 180–190 km normálním stylem, což je dost dobré.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC Group