Kia e-Niro nabízí nově přípravu pro tažné zařízení

Elektromobil Kia e-Niro s prodlouženým dojezdem až 615 km (64 kWh, město) v modelovém provedení MY21 nabízí možnost tažného zařízení do hmotnosti 100 kg.

Kia e-Niro MY21 navazuje na modernizaci modelu uvedenou v lednu 2020
foto: Kia

Kia spustila na českém trhu prodej čistě bateriového modelu e-Niro v novém modelovém provedení MY21. Elektromobil nově nabízí možnost přípravy pro tažné zařízení a také rozšířené nastavení personalizace sedadla řidiče, které tak doplňuje nabídku třífázové palubní nabíječky s výkonem 11 kW nebo systému telematiky UVO CONNECT.

Značka Kia tak plynule pokračuje ve zvyšování atraktivity svého čistě elektrického crossoveru, který si od uvedení na tuzemský trh v roce 2019 pořídilo na tři desítky českých zákazníků.

Příprava pro tažné zařízení pro základní rám pro nosič jízdních kol (pouze pro verzi s 64 kWh akumulátorem)

Standardní výbava modelu e-Niro (pouze ve verzi s prodlouženým dojezdem), stejně jako model e-Soul, nabízí přípravu pro tažné zařízení pro základní rám nosiče jízdních kol. Tažné zařízení, které je za příplatek 10 000 korun*, dovolí vertikální zatížení (např. pro nosič jízdních kol či elektrokol) až do hmotnosti 100 kg.

Funkce paměti nastavení sedadla řidiče

Nově nabízené elektronicky nastavitelné sedadlo řidiče s paměťovou funkcí, je dostupné pro obě varianty elektromobilu s vysokonapěťovým akumulátorem o výkonu 39,2 kWh a 64 kWh.

Funkce paměti sedadla řidiče, která je součástí volitelné nabídky Paket Leather, umožňuje uložit až dvě individuální polohy sedadla a vnějších zrcátek v hodnotě 40 000 korun*.

Pořizovací cena elektromobilu e-Niro v modelovém provedení MY21 zůstává beze změny. Kia e-Niro s kapacitou akumulátoru 39,2 kWh, který umožňuje dojezd 289 km v kombinovaném režimu dle metodiky WLTP je dostupný za 1 099 980 korun.

Elektromobil Kia e-Niro s prodlouženým dojezdem a kapacitou akumulátoru 64 kWh, který ujede 455 km na jedno nabití akumulátoru a až 615 km v městském provozu, je dostupný za 1 199 980 korun.

UVO CONNECT

Pokrokový systém telematiky Kia UVO CONNECT, dostupný u modelu od začátku letošního roku, propojuje řidiče s okolním světem prostřednictvím mobilní sítě GSM, respektive SIM karty, která je součástí vozidla. Díky aplikaci Kia UVO pak může uživatel využívat hned několik funkcí vzdáleného ovládání vozidla.

Třífázová palubní nabíječka

Model Kia e-Niro je s modelovým rokem 2021 dále standardně vybaven třífázovou palubní nabíječkou, která umožní nabíjet vysokokapacitní akumulátor výkonem až 11 kW (max. 12A).

Oproti jednofázové palubní nabíječce dostupné v předchozím provedení modelu se tak nabíjecí cyklus za předpokladu využití externí nabíjecí stanice Wallbox zkrátí o 25 % a akumulátor se z 0 na 100 % kapacity nabije za 7 hodin (verze s prodlouženým dojezdem).

tisková zpráva

75 Comments on “Kia e-Niro nabízí nově přípravu pro tažné zařízení”

  1. off
    Ropnej průser v Ekvádoru, Indiáni a špinavé

    off

    Ropnej průser v Ekvádoru, Indiáni a špinavé financování

    Ropné společnosti si v Ekvádoru pronajaly od vlády 70% pralesa a postavily zde ropovod, kterým se odvádí ropa těžená přímo z nitra pralesů. V dubnu zde byly velké havárie – kvůli sesuvům půdy se ropovod na několika místech rozlomil a ropa znečistila dvě velké řeky, půdu a prales. Indiáni a místní komunity tak přišly o zdroje jídla a vody a nyní žalují vládu a žádají zastavení těžby. Indiáni v Ekvádoru a ochránci amazonského pralesa dlouho bojovali proti stavbě ropovodu, neúspěšně.
    Velká část ropy z Ekvádoru se importuje do USA /vloni 76 milionů barelů, což je skoro tolik co USA importují např z Iráku /Ekvádor je na 7. místě zemí odkud USA importují ropu/. Ochránci pralesa a organizace Amazon watch teď vydali zprávu, kde jmenují i evropské banky, které projekt od počátku financují:
    – ING Belgium (Branch in Geneva)
    – Credit Suisse (Branch in Geneva)
    – Natixis (Branch in Paris)
    – BNP Paribas Suisse (Branches in Geneva and Paris)
    – UBS (Branch in Geneva)
    – Rabobank (Branch in Utrecht, Netherlands)
    Amazon Watch upozorňuje na pokrytectví evropských společností, které sice na jednu stranu podporují životní prostředí, ale jejich finanční instituce často financují ty projekty, které mají dopady na přírodu a místní komunity přímo katastrofální.

    Často se v různých debatách setkávám s názorem, že USA přeci mají vlastní ropy dost a žádnou neimportují – což je holý nesmysl – např za rok 2019 importovaly 3 336 565 000 barelů ropy.
    Jistě, že část se pak zase exportuje – poté, co projdou rafinériemi v USA, ale ropný průmysl je na importu závislý.
    Import hlavně z Kanady, Perského zálivu a zemí OPEC, pak až země Jižní Ameriky.

    https://www.facebook.com/573688800/posts/10158389716333801/
    Zdroj: Marketa Kutilova

    1. Ropa je svinstvo. Ale ohledne US im/exportu to je kvuli
      Ropa je svinstvo. Ale ohledne US im/exportu to je kvuli namichani urcitych parametru pro rafinerie. WTI samotna neni uplne nejlepsi k rafinaci. Proto urcite mnozstvi musi vexlovat. V rusku tece ropa vsude, akorat se to svet nedozvida.

        1. Mně o tom vyprávějte – bez vozíku bych nevyřešil
          Mně o tom vyprávějte – bez vozíku bych nevyřešil domácnost.
          Nicméně pro řadu lidí je alfa omega vožení kol na kouli. A už jen tím se pro ně BEV stává zajímavé, protože bydlí v bytovce, kde mají nějakou garáž a mohou tím pádem dobíjet. Mimochodem dokonce zajímavost: když jsem si koupil to auto se kterým jezdím (a které jste posměšně nazval šuplík), tak ač je to u té kategorie a typu velmi neobvyklé mělo a má kouli – a ta koule se nikdy neprotočila – perfektně na ní byly obtisklé kleštiny z držáku nosiče kol.

          1. Na „suplik“ si nepamatuji. Mate vybornou evidenci komentaru.
            Na „suplik“ si nepamatuji. Mate vybornou evidenci komentaru. Nebo jste to popletl s nekym jinym? Ani nevim cim jezdite. Pouze tusim, ze to smrdi a dela velky ramus a pravidelne navstevujete arealy kde je nebezpeci vybuchu.

              1. Ropovody v Americe maj taky furt úniky. Samozřejmě i
                Ropovody v Americe maj taky furt úniky. Samozřejmě i Keystone proti kterýmu prostestovali indiáni, že jim otráví vodu měl havárie a znečistil půdu a vodu. Ropovody maj furt úniky a havárie stejně jako rozvody plynu, akorát se o tom skoro vůbec nepíše.

                The latest Keystone Pipeline oil leak is almost 10 times worse than initially thought
                https://edition.cnn.com/2019/11/20/us/keystone-pipeline-leak-10-times-worse-trnd/index.html

                https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_pipeline_accidents

                https://www.biologicaldiversity.org/campaigns/americas_dangerous_pipelines/

                dosti výmluvné video amerických potrubních havárií a smrťáků
                https://www.youtube.com/watch?v=3rxqUXqPzog&feature=emb_title

                1. Kuku ty jeden plýtvači emisí…to musíš kvůli takovému
                  Kuku ty jeden plýtvači emisí…to musíš kvůli takovému poznatku až do Ameriky – to ti nestačí si najít knížku v nejbližší odborné knihovně o konstrukci potrubí, aby jsi přišel na to, co se říká na první přednášce a to, že dokonale těsné potrubí neexistuje?

  2. „Model Kia e-Niro je s modelovým rokem 2021 dále standardně
    „Model Kia e-Niro je s modelovým rokem 2021 dále standardně vybaven třífázovou palubní nabíječkou, která umožní nabíjet vysokokapacitní akumulátor výkonem až 11 kW (max. 12A). “
    Tak ak toto niekto dokáže, tak klobúk dolu pred ním. To bude nejaký nový typ perpetua mobile asi.
    😀

          1. TČ a asistenti nejsou třeba. Mě to vyšlo s tažným 1,26 a
            TČ a asistenti nejsou třeba. Mě to vyšlo s tažným 1,26 a je tam i rychlé nabíjení, kabel atd. Není tam vyhřívání zadních sedaček, HUB, střešní okno a další voloviny, které stejně nepotřebuješ, když jezdíš většinou max. ve dvou.

              1. Takže k závratným 2000 CitiGoe 2020 přibude ve 2021
                Takže k závratným 2000 CitiGoe 2020 přibude ve 2021 obrovských 1000 Nevímjak 🙂 Nabíječky pod tím náporem jistě zkolabují a ČR čeká jasný Blackout s velkým B 🙂
                Aneb pokračování Šáde fauvé elektro tragikomedie v přímém přenosu….

                1. a Citygo iV už nevyrobí ani kus…
                  a Citygo iV už nevyrobí ani kus…

              2. Asi nepředpokládají větší zájem.Nezapomemte že tím
                Asi nepředpokládají větší zájem.Nezapomemte že tím že nemáme dotace a kupní síla je menší je několikanásobně těžší koupit u nás Ev. Pro průměrného občana. Pokud by se dobře prodávaly.
                , jistě navýší výrobu jako teď BMW i3.

              3. Enyaq ale neni auto jen pro CR, jak jako vsechny BEV bude to
                Enyaq ale neni auto jen pro CR, jak jako vsechny BEV bude to auto cilene na trhy s dotacema pro dana auta, takze Nemecko, Francie, Norsko, Nizozemi, Svicarsko, a jsem si 100% jistej ze s tou cenou jakou nasadili se Enyaq bude prodavat celkove velice dobre na pomery BEV a spis nez prodejni neuspech bude problem s nedostatkem baterii

          2. Tak ta 80ka na tom bude s dojezdem pravděpodobně o dost
            Tak ta 80ka na tom bude s dojezdem pravděpodobně o dost lépe než korejci, 60ka najede možná o něco méně, ale má zase rychlejší nabíjení.
            Srovnatelná 60ka i s plnohodnotným tažným mi vychází na 1,26M.
            Korejce nikomu hanit nechci, ale tohle si myslím, že bude o level jinde. Už jen to, že je to na EV platformě a nikoliv spalovací předělávka. Pro nás, co mají jízdní vlastnosti větší hodnotu než desetiny kWh spotřeby, je to celkem zásadní.

                1. Svisla zatez je sice 100kg, ale tazna zatez je 0kg. Takze
                  Svisla zatez je sice 100kg, ale tazna zatez je 0kg. Takze nesmite pripojit vubec zadny vozik a to je pricina kritiky. Tesla 3 ma aspon 900kg, Tesla X neco kolem 2,5 tuny a Enyaq neco kolem 1,5 tuny. ETron ma take neco kolem 2 tun. Takze EV voziky zvladaji, ale automobilky se zdrahaji.

                2. Ještě bych dodal, že těch 100 kg na nosič kol se
                  Ještě bych dodal, že těch 100 kg na nosič kol se započitavá do už tak malé nosnosti vozu, včetně hmotnosti vlastního tažného, takže reálně, neuveze stejně nic navíc.

                3. Takže, aby bylo vše jasné. Teď se dívám do techničáku
                  Takže, aby bylo vše jasné. Teď se dívám do techničáku Kony Elektric. Provozní hmotnost je 1805kg. Největší technicky přípustná hmotnost je 2170kg. Závěstné zařízení má svislé zatížení na čep 80kg, max. hmotnost přívěsu je 1250kg…..

                4. Kona je fajn, ale tady se jedna o eNiro. Tam je tazna 0kg.
                  Kona je fajn, ale tady se jedna o eNiro. Tam je tazna 0kg.

                5. To bych chtěl ten techničák vidět. A jajá je tam celková
                  To bych chtěl ten techničák vidět. A jajá je tam celková hmotnost soupravy?

                6. Hyundai Kona electric uvadi svisle zatizeni 100kg a vasich
                  Hyundai Kona electric uvadi svisle zatizeni 100kg a vasich 80kg je zatez stresniho nosice. Zatim nelze koupit tazne zarizeni na vozik, pouze pro kola. Tak kde jste vzal vase udaje? Z vaseho realneho technicaku asi ne. Asi jste se koukal na hybrida?

                7. Z mého techničáku Kony Elektric a techničáku k
                  Z mého techničáku Kony Elektric a techničáku k závěsnému zařízení, které mi instalovali při prodeji…

                8. To mate asi nejaky experimentalni kousek z Nosovic.
                  To mate asi nejaky experimentalni kousek z Nosovic. Nepracujete v Hyundai? Ani v Nemecku ani v CR nema nikdo vic nez 300kg.

                9. Máte pravdu. Ten údaj 80/1500 patří k instalované kouli,
                  Máte pravdu. Ten údaj 80/1500 patří k instalované kouli, ale Kona umožňuje táhnout jen 300kg…

                10. Pravděpodobně bude závěsné zařízení stejné pro
                  Pravděpodobně bude závěsné zařízení stejné pro všechny Kony. Proto tam mate uvedenou hodnotu, která neodpovídá Vašemu vozu.E- Kona stejně jako Niro vleky tahat nemůže.

                11. No, asi máte pravdu. Ve velkém techničáku já totiž tyto
                  No, asi máte pravdu. Ve velkém techničáku já totiž tyto údaje vůbec vyplněné nemám, pouze zápis tažného zařízení. Údaje o nosnostech jsou v přiloženém registračním certifikátu VAPOLcz typ J78V, kde je psáno, že je to určeno pro vozidla HYUNDAI. Zítra to budu řešit s dealerem, to se musí objasnit….

                12. Tak závěr je jasný. Max možná svislá nosnost
                  Tak závěr je jasný. Max možná svislá nosnost závěsného zařízení u Kony Elektric je 100kg a tažná síla 300kg, takže prakticky nic…

                13. Pardon,ale tady řešíme vodorovnou hodnotu ta udaná není,
                  Pardon,ale tady řešíme vodorovnou hodnotu ta udaná není, předpokladám, že taky 100 kg.

            1. Odhaduji tu 80ku dojezdově nastejno jako korejce_64. Stačí
              Odhaduji tu 80ku dojezdově nastejno jako korejce_64. Stačí porovnat spotřeby, ale uvidím, až to někdo testne. 60ka najede o hodně méně o tom jsem přesvědčen, ale možná nás Eniaq mile překvapí.
              Jasně, že je to o level jinde. Uvažoval jsem o ENIAQu nebo VOLVU_XC40, ale to bych ještě čekal a tím že se mi podařila výměna protihodnotou, tak jsem do toho šel. Zatím mám již třetí EV a vždy po dvou letech…

            1. ENIAQ má cenu v základu a ostatní jsou volitelné
              ENIAQ má cenu v základu a ostatní jsou volitelné příplatkové položky nebo celé skupiny (TČ za 30tis. nebo ve skupině za 110tis…). KONA a předpokládám, že i NIRO má plnou verzi, kde mimo barvy, koberců atd. není už co přidat a pak je verze slabší… Já vždy kupuji plnou, tak porovnávám tu. Pro přesné porovnání bychom museli jet položku po položce.

                1. Cana za 60ku, je třeba porovnávat s 80kou dojezdově…
                  Cana za 60ku, je třeba porovnávat s 80kou dojezdově…

                2. Mam za to, že jsem konfiguroval verzi s 82 kWh baterií.
                  Mam za to, že jsem konfiguroval verzi s 82 kWh baterií.

              1. zadnej „ENIAQ“ neexistuje, je to Enyaq
                a ja se ptal spise na

                zadnej „ENIAQ“ neexistuje, je to Enyaq

                a ja se ptal spise na to zda asistenti v Niru jsou na stejne urovni jako v Enyaq, protoze doplatit za asistenty ktere Niro ani nema a nenabizi je vesmes podivne srovnavani, to je jako by nekdo napsal, ze si dokoupi k Niru tazne aby mohl tahat vozik ikdys Niro vesmes zadne tazne ani nema 😉

                takze jeste jednou, a ti asistenti jsou vsechny i v Niru? a predpokladam ze tentokrat ten soupis vybavy mas nastudovany poradne a vis co dana auta maj moznost mit ve vybave 🙂

                1. Děkuji za opravu, jasně že se to píše ENYAQ. Dnes běží
                  Děkuji za opravu, jasně že se to píše ENYAQ. Dnes běží pořad, kde redaktoři pečlivě vyslovují „EŇIAK“ – to je správně???

                  Omlouvá se, ale celý víkend řídím a nemám čas nic hledat. Pokud na to spěchš, musíš konfigurovat sám. Jezdím s KONA_CZ Premium 2020, kde vím co mám a jak to funguje. Podrobnou konfiguraci až bude čas udělám a přidám sem http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=42&t=840.

        1. U tesly sa mení kvapalina raz za 4 roky, je to súčasťou
          U tesly sa mení kvapalina raz za 4 roky, je to súčasťou servisnej prehliadky.

          Tesla zavadza nove servisne baliky. Je tam viac sluzieb a viac to stoji. Po novom je lehota na objednanie dobrovolneho servisu 12 mesiacov alebo 20 000km od doby, kedy prevezmete nove ci jazdene vozidlo.

          https://electrek.co/2017/02/03/tesla…tenance-plans/
          https://www.tesla.com/sites/default/…list_en_eu.pdf

      1. Udajne to maji snad jen nektere modely – ze by jen
        Udajne to maji snad jen nektere modely – ze by jen 2020?

        It’s true. New interval for coolant (LCC) replace is every 60 000 km/36months and cost 7200 SEK, in Czech Republic cost 650 EUR. It is from Kia production number 015273, but it is for Kia and also Hyundai cars.

        1. Je to totalny nezmysel, už sme to riešili na SK fore, mame
          Je to totalny nezmysel, už sme to riešili na SK fore, mame vyjdrenie oboch servisov Kia aj Hyundai takže neviem kto púšta tieto zaručené hlúposti po nete. Kludne si pozrite preklik na Sk forum. Treba ist na zraz elektromobilistov ak to poniektorých viacej zaujíma a dostane info z pravej ruky od ludí ktorý tieto autá majú , a nie od typka ktorý takéto auto videl v letáku a reklame v časopise a vie o tom velké nič, potom vznikajú na fórach debaty o nereálnych veciach a podmienkach a odradia aj ľudí ktorý majú záujem o nové technológie ktoré pomôžu v budúcnosti zlepšiť prostredie v ktorom žijeme.Prispevok #214

          https://teslaclub.sk/node/21747/page15

            1. Ten článok je petrolejova lobby, ten redaktor ma dostať
              Ten článok je petrolejova lobby, ten redaktor ma dostať vypoved nakolko píše totálne hlúposti. Mam kolegu s teslaclubu.sk ktorý absolvoval garančku na 45 000 platil 105 eur s DPH nie 17800 českých korún, mne auto stojí pred barakom, poslal som link z fora kde je foto komplet servisných úkonov na našom fóre priamo od Kia motors, kde sa strieda každých 15 000 km úkon a to raz 73 eur s DPH a potom 120 eur s dph a tak dookola až po životnosť auta. Budete veriť priamo info od človeka čo mu parkuje auto pred barákom , a Kia motors z oficiálneho programu, kde som na predchádzajúcom linku zverejnil oficiálne výstupy z ich garančiek, alebo pisálokovy čo si ani nemá tú námahu overiť si o čom píše a aké sci fi romány dáva do článkov, to nie je novinár nech ide do magazínu na pečenie tam iba môže pokaziť tak koláč.

Napsat komentář