Jihokorejská SK Innovation začala v Maďarsku stavbu 7,5GWh baterkárny, německé automobilky se tetelí

Jan Horčík - 28 Květen 2018

V lednu jsme informovali, že SK Innovation postaví v Maďarsku velkou továrnu na baterie. Minulý týden stavba oficiálně začala.bateriový článek společnosti SK Innovation

Bateriový článek společnosti SK Innovation.
foto: SK Innovation

Do roku 2022 hodlá jihokorejská společnost SK Innovation nainvestovat do své nové evropské baterkárny v maďarském Komárom celkem $777 mil. Výroba má ale začít už v roce 2020.

Ročně se bude v Maďarsku vyrábět 7,5 GWh bateriových článků. SK Innovation přitom zatím patří spíše k menším výrobcům baterií, k dispozici má pouze jednu 3,9GWh továrnu v jihokorejském Seosanu.

Všeobecně očekávané zvýšení poptávky po bateriích ale vede jihokorejské společnosti k významným investicím. Své baterkárny už v Evropě staví také Samsung SDI (Maďarsko) a LG Chem (Polsko).

Ti všichni sází zejména na významný růst poptávky po bateriích ze strany evropských automobilek. A nejspíš se nemýlí: Volkswagen několikrát deklaroval, že v roce 2025 chce prodávat čtvrtinu aut jako elektromobily.

SK Innovation bude v Komáromu vyrábět baterie pro elektromobily třetí generace, které umožní dojezd až 500 km na jedno nabití. Půjde o světově první středně velké až velké pouch články NCM (nikl-kobalt-mangan) s poměrem 8:1:1.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

šmarjá a porovnání s produkcí TESLA GIGA by nešlo??

SK Seosan = 4 GWh
Madaři = 7,5 GWh
TESLA GIGA1 2018 = 35 GWh / 2020 = 150 GWh

kcc-hho.webnode.cz/znacka/tesla-gigafactory/

Takže Maďaři jsou celesvětových PÁR DROBNÝCH jakokdyžsiusere soudruzi, to konzervu zaručeně nespasí :)))))))))))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Náhodou.
V roce 2020 ve středu Evropy z jedné továrny baterie pro 100.000 elektroaut nebo až milion hybridů ročně je docela dobrý počin na vedlejšího hráče v baterkách.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na to zapomeň, 50% produkce půjde nejdřív na domácí baterkárny a hned potom na elektrobusy, zbytek na elektrokola a v poslední řadě na tolik nechtěné ZABIJÁKY TSI/TDI elektromobily skoro nic už nezbude ;))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

novinky.cz/internet-a-pc/473365-kvuli-elektromobilum-je-malo-baterii-do-elektroniky.html

Ten článek psal nějaký de.il. Tesla může za to, že je málo baterií do elektroniky.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no psal to debil jasný, informaci sem předal aby si každý udělal obrázek o lukačenkovičových NOVINKY.cz :))) tam to asi dobře mažou

Baterie, které umožní až 500km na jedno nabití.
Copak to současná generace neumí? Vždyť záleží na tom, kolik těch baterek tam nacpou.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vedia to aj sucasne ale chemia NCM 811 dosahuje lepsiu kapacitu baterii nez sucasne pouzivane. Naviac to co sa ma zacat pouzivat teraz je len prva generacia NCM811. Bohuzial ich nevyhoda je vo vyssej nestabilite a teda su este viac nebezpecne nez sucasne LiIon a otazna je tiez zivotnost.

Dost som sa tesil na solid state baterie ale vypada to tak, ze napr. Toyota (vid. clanok vyssie) chce ich nastup oddialit, co je jasne pretoze teraz mozu predavat predrazene hybridy z ktorych maju velky zisk (kedze je to lacna technologia a predava sa ako superdraha).

Jasne, zase spiknuti. Zli vyrobci nam nechteji dat solid state baterie i kdyz je maji uz 20 let v supliku. Nebo ze by to bylo jinak a te baterky proste nejsou pripravene na nasazeni? Zvlast vzhledem k tomu, ze je zatim nikdo neukazal, vsichni "na nich pracuji" pripadne dokonce "jsou blizko"... S ohledem na to je 2030 pomerne optimisticky termin.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ake spiknutie? Necitajte tolko konspiracne weby!!! Tu ide cisto iba o bussines a prachy.

Osobne si myslim ze solid-state baterie pridu ale nie od toyoty. Zas bude musiet prist nejaka Tesla a ukazat ostatnym ako sa to robi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ako to Tesla robí?
Akorát zadala dlouhodobou objednávku Panasonicu, a poskytla mu v USA velké výrobní prostory.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Četl jsem, že má Tesla v GF aktuálně nejpokročilejší baterie, které se používají v sériově vyráběných autech (tzn. nejvyšší hustotu energie + jako bonus menší podíl kobaltu).

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Kuk

Tesla má vlastní chemii a to pro auta i stacionární baterie zvlášť, výrobu zajišťuje Panasonic, stejně tak jako zajišťuje výrobu baterek pro Toyotu podle jejich know how a stejně tak jako to zajištťuje LG pro GM podle GM know how.
Tesla baterky ti Panasonic neprodá.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolInfotherma
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?