Japonsko chce zpět na výsluní výroby baterií, průmysl se spojil ve výzkumu solid-state baterií

Jan Horčík - 09 Červenec 2018

Přední japonské průmyslové podniky jako Toyota, Nissan, Honda, Panasonic či GS Yuasa se spojily v konsorciu Libtec pro výzkum a vývoj solid-state baterií.auto výroba výzkum solid-state baterií s pevným elektrolytem Libtec Japonsko

Japonsko ještě před pár lety platilo za světovou jedničku ve výrobě baterií pro automobilový průmysl. To se ale mění s nástupem čínské a jihokorejské konkurence. Tu chce teď země vycházejícího slunce znovu předehnat zaměřením na solid-state baterie.
foto: Libtec

Projektu se účastní také japonská vláda, která konsorciu Libtec (Lithium Ion Battery Technology and Evaluation Center) skrze Ministerstvo ekonomiky, obchodu a průmyslu poskytne v přepočtu $14 mil.

Klíčovým cílem konsorcia je zlepšit výkonnost solid-state baterí (baterií s pevným elektrolytem) a nastavit pro ně nové bezpečnostní standardy. Zároveň Libtec doufá, že do roku 2030 bude mít k dispozici baterie umožňující elektromobilům dojezd 800 km.

Japonsko, resp. tamní společnosti, ještě v roce 2013 vyrábělo 70 % baterií pro sektor automotive. V posledních letech jej ale předehnala konkurence z Jižní Koreje a Číny (v roce 2016 26 % ze 3 % v roce 2013), a tak mělo v roce 2016 podíl už jen 41 %.

Solid-state neboli baterie s pevným elektrolytem jsou dalším vývojovým stupněm li-ion baterií. Do jejich výzkumu a vývoje investují prakticky všichni světoví giganti, včetně automobilek.

Přísliby jsou totiž značné: primárně mnohonásobně vyšší životnost, vyšší energetická hustota, rychlejší nabíjení, větší bezpečnost či schopnost pracovat za hluboko mínusových teplot.

Současné li-ion baterie využívají tekutý nebo gelový elektrolyt, který vytváří dendrity (výběžky). Ty kvalitu baterie snižují a v nejhorších ojedinělých případech mohou vést i k požárům.

Výzkumem nových typů solid-state baterií se dnes zabývá i původní spoluobjevitel li-ion baterie John Goodenough. Velké věci slibuje také společnost Sakti3, toho času spadající pod britský koncern Dyson.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pec nám spadla pec nám spadal ... :)) Nissan zjistil pochybení v měření emisí

tyden.cz/rubriky/auta/nissan-zjistil-pochybeni-v-mereni-emisi-v-japonskych-zavodech_488023.html

Takže nejdřív díky skandálu s lživou spotřebou skoupil Mitsubishi za pakatel a teď má sám chybný emise? No to je teda japonská lumpárna :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Vodik nie je az tak zle riesenie ak ho pouzijete na regeneraciu vanad-diborid/kyslik baterii tie maju totiz najvacsiu kapacitu energie na objem a to konkretne 30kWh/l co je este viac ako Li-O2 baterie a viac ako 2x energie benzinu. Tieto baterie nie je mozne nabijat elektrochemicky ale termo-chemicky regenerovat preto je zaujem o ich zabudovanie do novych elektrickych vrtulovych motorov pre letecky priemysel. Kedze elektrolyt je na vodnej baze cena je vysoko pozitivna a podla predbeznych diskusii vyrobca lietadiel nema problem z tym ze ich bude vymienat pri kazdom pristati za regenerovane. To iste plati o TESLE kde sa uvazovalo o tom ze na zelanie bude TESLA vybavena tymto zdrojom ktory moze byt v pripade potreby aktivovany a poskytne dalsich 20 - 60 kWh na bezpecny dojazd. Nasledne si ho necha v servise vymenit za regenerovany.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Marek Slavík:
A kdes sebral údaj o 30 kWh/litr...?
Nějaká fantazie...?

Obrázek uživatele palca

Taky mě to zajímalo, tak jsem to našel:
https://phys.org/news/2013-09-molten-air-battery-storage-capacity-highest.html

Baterka musí být rozžhavená na 800 stupňů Celsia ... Au ...

---

www.ostrovni-elektrarny.cz
Prius Plug-in 2012
Mitsubishi Outlander PHEV 2013
oba nabíjené z vlastní FVE

Elektrolyt je 8M KOH vodny roztok realna testovana kapacita v experimentalnych bateriach je 5kWh/l teoreticka 32kWh/l ri 1.55V a 20700Ah/l.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Niečo tu nesedí. 800 stupnov a vodný roztok KOH nejdu dohromady.
Parametre super. Niečo podobné dokáže aj hlinikovy palivovy článok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To vypadá skoro jako panika předních vodíkových automobilek světa :)
Že by vedení Toyoty a Hondy vědělo ještě něco jiného než tvrdí ve svých reklamách na své nejnovější vodíkové káry?

No jsou vtipný. 800km dojezd za 12 let. Tuším, že v 2020 bude mít Tesla Roadster s dojezdem 1000km. Možná trochu víc hořlavý.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak dlouho Japonci a Panasonic tvrdil, že OLED je nesmysl.
Zřejmě mají echo, že jim Korejci zase dávají na prdel. Protože tohle je trochu hysterická reakce.

Japonci potažmo Panasonic, ztrácí kontakt se špičkou tj. Jižní Koreou už delší dobu. Zvrátit se to určitě nepodaří během nejbližší doby. Panasonic a jeho kotrmelec s plazmou, na které prodělal kalhoty zná asi každý..

Spojení Tesla-Panasonic se zdá být nyní takřka snové.. No uvidíme, že..

Zase solid state hype zaklínadlo.
Dyson koupil SS startup a pak ohlásil že hned tak nebudou. Toyota taky vyhrožovala se SS a pak to taky odložila na neurčito.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

off

Elektrický hydrofoil člun Candela - vývoj
https://youtu.be/WnrRgX2LaX8

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Japonci to majú už od 50-tych rokov minulého storočia. Začali to testovať už tesne po Druhej Svetovej Vojne. Čiže skoro 70 rokov. Aj keď vtedy malo spaľovaciu jednotku.

youtube.com/watch?v=wObflyTPLvM

japantimes.co.jp/life/2011/07/03/people/a-life-spent-in-uncharted-waters-of-boat-design/

NIEKTO tu brzdí technologický pokrok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

johohóo kulový leda tak, rejžácký autodebilky vesele investují do vodíku aby mohli drbat a výzkum baterek vedou jako krycí taktiku :))))) To dřív zplundrujou mořský dno aby měli hydráty metanu na výrobu vodíků kerej si v garáži nenatankuješ mravenečku :)))))

kcc-hho.webnode.cz/business/japan/

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanice-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter