Americká společnost Hyperloop One nedávno úspěšně otestovala svůj dopravní systém. A nyní v úspěších pokračuje.
foto: Hyperloop One
Hyperloop One je dnes jediná společnost na světě, která dokázala postavit funkční prototyp 500 metrů dlouhých tubusů systému Hyperloop a testuje v něm prototyp skutečné kapsle. Aktuálně s ní dosáhla rychlosti 310 km/h.
foto: Hyperloop One
NEPŘEHLÉDNĚTE Švýcarsko buduje podzemní nákladní dopravu
Kapsle dosáhla výkonu 3151 koní na úseku dlouhém 300 metrů. V tubusech se podařilo dosáhnout extrémně nízkého tlaku, který se běžně vyskytuje ve výškách kolem 61 km.
foto: Hyperloop One
Rob Lloyd, šéf Hyperloop One, už dnes cestuje po světě a uzavírá dohody o možném vybudování systému Hyperloop v konkrétních lokalitách. V úvahu připadají např. Dubaj, ale možná také trasy Praha-Brno nebo Vídeň-Bratislava.
Tu zadní část té kapsle, jako by okopírovali z jednoho
Tu zadní část té kapsle, jako by okopírovali z jednoho seriálu.
https://www.youtube.com/watch?v=WP2zyoEvvBc
To je ale veliký omyl.
Je to naprosto obráceně, Stargejti
To je ale veliký omyl.
Je to naprosto obráceně, Stargejti to díky cestování v čase šlohli Hypelůpu.
zkuste tohle:
český článek o hyperloopu – 39 obrázků
zkuste tohle:
český článek o hyperloopu – 39 obrázků
šoupněte tam origo video z akce
šoupněte tam origo video z akce !!
youtube.com/watch?v=jjv7bB9hy0k
Hyperloop One
Hyperloop One Channel
youtube.com/channel/UCgHxCbvEySG5jLmHOT1YkSQ/videos
To už začíná být zajímavé a předpokládám že je to
To už začíná být zajímavé a předpokládám že je to pořád ještě v plenkách, takový ekvivalent parních lokomotiv u klasické železnice. Sledovat tenhle vývoj bude ještě velmi zajímavé. Potentiál má tenhle maglev ve vakuu ohromný …
potenciál má vskutku ohromný ;))))
Hyperloop =
potenciál má vskutku ohromný ;))))
Hyperloop = 1.000kmh
Maglev = 600kmh
TGV = 400kmh
Shinkanzen = 300kmh
Pendolíno = 160kmh
Parní loko = 130kmh
Abatros 498.1 162km/h (neoficiálně 167-175km/h)
Jinak těch
Abatros 498.1 162km/h (neoficiálně 167-175km/h)
Jinak těch 130km/h měly akorát tak litevky – 399.0, zbytek byl kolem 120km/h což mimochodem dodnes není ani na všech hlavních tratích a Šinkansen má taky už až 320km/h a při testech TGV udělalo až 500km/h.
Nějaké americká páry prý běžně jezdily až 100mph, což je zhruba 160km/h, ale tam se spíš dbá na sílu než na rychlost, takže aby zvýšili tažnou sílu jim tam jezdí obrovské dieselové lokomotivy výkonu zhruba brejlovce (cca 1.5MW) ale mnohem těžší. To je taky ale dáno autospřáhly, které v Evropě ne a ne zavést jednotně, sice je univerzální kombinovatelné jak se současným systémem tak se spříáhlem SA3, ale nikdo to nezavádí.
OT
Víte někdo něco bližšího o tomto?
Proč by se Elon
OT
Víte někdo něco bližšího o tomto?
Proč by se Elon Musk měl stáhnout z Tesly
je to jen názor že musk jako vizionář v této fázi už
je to jen názor že musk jako vizionář v této fázi už Tesle nemá jak prospět … něco na tom názoru je, ale tesla by bez něj ztratila velkou část image. Asi jako když Apple ztratil S. Jobse, od té chvíle to není fenomén ale jen jeden z mnoha výrobců, byť úspěšných ale duše zmizela, už je to jen nudná výrobní linka … myslím že tohle by Tesle neprospělo, potřebuje v čele šoumena.
Ono je dost těžké říci nejdříve cenu, pak postavit
Ono je dost těžké říci nejdříve cenu, pak postavit fabriku a začít výrábět. Podobnou věc udělal Jobs a pak zjistil, že není schopen za předem specifikovanou cenu vyrábět a celá výroba byla ztrátová. Tesla 3 má stát 35 tis. USD, ano, ale ve slušné výbavě stojí 60 tis. USD a není všem dnům konec.
Ja bych naopak rekl, ze lidi s dost konkretni predstavou (a
Ja bych naopak rekl, ze lidi s dost konkretni predstavou (a zkusenostmi) jak a za kolik postavit fabriku po svete bude pobihat celkem dost, staci je „koupit“. Ale oni jaksi nebudou slucitelni s vizionarskym madsenim…
To je přesně ono, lidi bylo naprosto zkušení postavit
To je přesně ono, lidi bylo naprosto zkušení postavit výrobní fabriku, ale Jobs do toho neustále zasahoval a celé se to začalo prodražovat a jeho nejznámější faux pas bylo, že nechal přetřít stroje jednotnou barvou a oni začaly mít vysokou poruchovost.
Původně jsem byl k vyznění článku naladěn dost
Původně jsem byl k vyznění článku naladěn dost negativně, ale po chvíli mudrování musím říct, že na té myšlence něco je. Třeba to, že stávající automobilky mají bobky z toho, že Musk začne čistit augiášův chlív klasického automotive stejně, jak to dělá SpaceX v kosmických nosičích.
Částečně je pravda že není úplně využitý.
Mám ale
Částečně je pravda že není úplně využitý.
Mám ale obavy, že kdyby se toho chopil klasický manažer, byl by to konec Tesly jako takové.
Najednou by se vyskytly spousty „nepřekonatelných“ problémů a tiše by se firma pohřbila.
Nad lidma je potřeba bič.
Lol kam by se stahoval, vždyť je to jen jeho bokovka, kterou
Lol kam by se stahoval, vždyť je to jen jeho bokovka, kterou má jako hobby a pošťuchuje s tím zapšklý dinosaury a ropáky. To jste si ještě nevšimli, že gró jeho zájmů jsou rakety, vesmír a Mars? Tam se dějou věci, že se nám vo tom ani nezdá. Co je proti tomu nějaká výroba aut a baterek? Ve Space X se řešej opravdový problémy na hraně fyzikálních možností. Tesla je proti tomu švanda, takovej zájmovej kroužek mladých techniků. ;-D
hosi to do tech medii davkuji krasne. pokud neco opravdu
hosi to do tech medii davkuji krasne. pokud neco opravdu hyperloop umi, tak je to makreting. ale nakonec jako vsechno co se kolem muska toci. vsadi se nekdo se mnou, ze do 20ti let zadny hyperloop nebude?
Klidne sazku prijmu 🙂
Jen je treba definovat co jeste je
Klidne sazku prijmu 🙂
Jen je treba definovat co jeste je hyperloop a co uz neni abychom se pak nehadali ze to je jen maglev ve vakuu a ne hyperloop. Hyperloop One ten Muskuv koncept totiz osekali jak jen mohli 🙁
Tam maj vakuum, spíš jen lehkej podtlak
Tam maj vakuum, spíš jen lehkej podtlak ne?
https://www.youtube.com/watch?v=Z48pSwiDLIM
a v osekavani budou pokracovat dal. nejdriv snizeni tlaku az
a v osekavani budou pokracovat dal. nejdriv snizeni tlaku az na atmosfericky, z tubusu zbude pruhledna protihlukova zed. a magneticka levitace se nahradi kolama. mimochodem puvodni hyperloop mel vepredu kompresor, ktery vhanel vzduch pod kapsuli, ale to uz je tak davno, ze to uz ani pamatnici nepamatuji. jedine, co zustane je nalepka hyperloop. ale konec ironie. mate pravdu. definujme si, co je hyperloop. pokus c. 1 vlak pohaneny magnetickou levitaci levitaci v podtlakovem tunelu. jedouci rychlosti kolem 800km. na pitomosti s kompresorem netrvam. ale druha podminka je, ze to bude realnem rovozu. ne jako testovaci draha nekde z nejake gigafactory predelane na plnirnu jednorazovych vodikovych bombicek do muskovy kancelare.
jj, 800+ km/h, podtlakova trubka.
Pokud to bude fungovat ciste
jj, 800+ km/h, podtlakova trubka.
Pokud to bude fungovat ciste jako nakladni tak to taky povazuju za uspech. Ikdyz s lidmi by to bylo zajimavejsi 🙂
Myslíte podobně jako jsem to tu naposledy řešil já? 🙂
Myslíte podobně jako jsem to tu naposledy řešil já? 🙂 Toto je podle mne maglev ve sníženém tlaku, tady té kapsli chybí některé podstatné znaky původního konceptu, třeba ten velký ventilátor, který měl pomoci vytvářet podtlak.
Takto možná dříve či později tu trubku v rámci osekávání nákladů zruší úplně a bude z toho inducttrack s jakýmsi Brunelovským rozchodem, který bude vyžadovat pomocná kolečka, jestli gumová, nebo kovová, třeba z odolné lehké slitiny, to je jedno.
Ono by to mohlo dopadnout podobně jako sovětský vlak na koulích, testovací model a pak nic víc. pigeonsnest.co.uk/stuff/yarmolchuk/monorail.html
ano, po zvazeni jsem take usoudil ze to je spise maglev nez
ano, po zvazeni jsem take usoudil ze to je spise maglev nez puvodni hyperloop. Nebo proste neco mezi, takovy hybrid.
Já fandím Vídeň-Bratislava aby čecháčkové dostali
Já fandím Vídeň-Bratislava aby čecháčkové dostali nafrak. Hned potom Praha-Brno aby ŘSD dostalo s D1 na prdel páč mě už ty Rydle srrr ;)))