V únoru 2012 se v USA prodalo 1023 kusů plug-in hybridu Chevrolet Volt. To je o 420 víc než v lednu. Zároveň právě začínají do Kalifornie proudit nové modely pro rok 2012, které mohou do speciálního HOV pruhu a dostanete na ně navíc k federální slevě $7500 ještě $1500 od Kalifornie. Přesto, General Motors přerušují výrobu Voltu od 19. března do 23. dubna.
foto: General Motors
Důvod? Podle zástupce GM jde o optimalizaci výroby. Dealeři v USA v současné době mají naskladněné zásoby aut na dalších 150 dnů. Přerušení výroby na pět týdnů bude znamenat dočasné propuštění 1300 zaměstnanců.
Co se týká Kalifornie, nejlidnatější stát americké unie, bude mít k dispozici novou verzi Voltu u 140 dealerů do konce března.
60 000 plug-in hybridů Chevrolet Volt v roce 2012
VIDEO: vtipná ufonská reklama na Chevrolet Volt
Hořící baterie elektrických aut: mediální hra nebo vážné nebezpečí?
Mimochodem, právě v těchto dnech se do Kalifornie dostávají také první kusy vozu Toyota Prius plug-in hybrid. Na ten můžete dostat stejnou státní dotaci $1500, ale státní dotaci pouze $2500. Podobně jako nové verze Voltu ale Prius plug-in hybrid může využívat speciální vyhraněné pruhy.
Základní cena Prius plug-in hybridu začíná na $32 000, se slevou tedy $28 000. Chevrolet Volt začíná na $39 000, s federální i statní kalifornskou dostací se dostanete na $30 000.
boze. ty dotace nas jednou
boze. ty dotace nas jednou zabijou.
Tie rýchle pruhy fungujú
Tie rýchle pruhy fungujú tak, že na 5-6 prúdovej diaľnici sú dva pruhy najviac naľavo označené takým kosoštvorcom <> v týchto rýchlych pruhoch, môžu cestovať iba autá v ktorých je viac ako jeden človek. Teda v podstate 2+, alebo ak je auto hybrid či EV tak môže takéto auto ísť v rýchlom pruhu aj ak ho šofér šoféruje sám.
No ono není divu při
No ono není divu při současném poměru cena/dojezd/životnost baterií.
Počet nabíjecích cyklů a kilometrů, které takto dokážu absolvovat, než se baterie opotřebí téměř k nepoužitelnosti (řekněme 50% kapacity), je zatím tak malý, že při aktuální ceně baterií a paliv se (i v EU) proti benzínovému autu jen tak tak vyplatí i ve velmi optimistickém scénáři. O dalších nevýhodách vyšší ceny auta nemluvě. (Konkrétně jsem počítal Mitsubishi i-MiEV)
A tak i přes US dotace Volt není cenově moc atraktivní. Např. větší Camry stojí klasická 22k USD, Camry Hybrid 26k USD, Volt i po všech dotacích 30k.
neni nekde nejaky dobry
neni nekde nejaky dobry clanek nebo proste nejake info o tech specialnich vyhrazenych pruzich HOV
Wikipedia, případně její
Wikipedia, případně její překlad do češtiny vždy pomůže :).
Naozaj zaujímavý vývoj
Naozaj zaujímavý vývoj predaja. Čakal by som pri tej spotrebe, technológii a dotácii iný postoj, keď aj na vybitých akumulátoroch má lepšiu spotrebu ako tie ich 6 valcové žrúty.
Tuto kategorii aut kupují
Tuto kategorii aut kupují převážně nadšenci. Ti ale, (stejně jako já) neodpustí GM to, že se pokusil zabít elektromobil. … Naštěstí se mu to nepovedlo 🙂
povedlo 🙂
ale jen na cas…
povedlo 🙂
ale jen na cas…
Tomu říkám paranoia…
Tomu říkám paranoia…