GM přerušuje výrobu plug-in hybridu Chevrolet Volt

V únoru 2012 se v USA prodalo 1023 kusů plug-in hybridu Chevrolet Volt. To je o 420 víc než v lednu. Zároveň právě začínají do Kalifornie proudit nové modely pro rok 2012, které mohou do speciálního HOV pruhu a dostanete na ně navíc k federální slevě $7500 ještě $1500 od Kalifornie. Přesto, General Motors přerušují výrobu Voltu od 19. března do 23. dubna.

Automobilka GM má přitom s Voltem velké plány, jen letos hodlá prodat celkem 60 000 kusů – takový je alespoň plán
foto: General Motors

Důvod? Podle zástupce GM jde o optimalizaci výroby. Dealeři v USA v současné době mají naskladněné zásoby aut na dalších 150 dnů. Přerušení výroby na pět týdnů bude znamenat dočasné propuštění 1300 zaměstnanců.

Co se týká Kalifornie, nejlidnatější stát americké unie, bude mít k dispozici novou verzi Voltu u 140 dealerů do konce března.

Mimochodem, právě v těchto dnech se do Kalifornie dostávají také první kusy vozu Toyota Prius plug-in hybrid. Na ten můžete dostat stejnou státní dotaci $1500, ale státní dotaci pouze $2500. Podobně jako nové verze Voltu ale Prius plug-in hybrid může využívat speciální vyhraněné pruhy.

Základní cena Prius plug-in hybridu začíná na $32 000, se slevou tedy $28 000. Chevrolet Volt začíná na $39 000, s federální i statní kalifornskou dostací se dostanete na $30 000.

tisková zpráva

9 Comments on “GM přerušuje výrobu plug-in hybridu Chevrolet Volt”

  1. Tie rýchle pruhy fungujú
    Tie rýchle pruhy fungujú tak, že na 5-6 prúdovej diaľnici sú dva pruhy najviac naľavo označené takým kosoštvorcom <> v týchto rýchlych pruhoch, môžu cestovať iba autá v ktorých je viac ako jeden človek. Teda v podstate 2+, alebo ak je auto hybrid či EV tak môže takéto auto ísť v rýchlom pruhu aj ak ho šofér šoféruje sám.

  2. No ono není divu při
    No ono není divu při současném poměru cena/dojezd/životnost baterií.
    Počet nabíjecích cyklů a kilometrů, které takto dokážu absolvovat, než se baterie opotřebí téměř k nepoužitelnosti (řekněme 50% kapacity), je zatím tak malý, že při aktuální ceně baterií a paliv se (i v EU) proti benzínovému autu jen tak tak vyplatí i ve velmi optimistickém scénáři. O dalších nevýhodách vyšší ceny auta nemluvě. (Konkrétně jsem počítal Mitsubishi i-MiEV)

    A tak i přes US dotace Volt není cenově moc atraktivní. Např. větší Camry stojí klasická 22k USD, Camry Hybrid 26k USD, Volt i po všech dotacích 30k.

Napsat komentář