GM chce příští rok prodat asi 30 000 elektromobilů Chevrolet Bolt

Koncem letošního a začátkem příštího roku jde na trh přelomový elektromobil Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e. Podle informací z LG Chem, které auto z velké části vyrábí, se ho na příští rok chystá asi 30 000 kusů.

Elektromobil Chevrolet Bolt EV v černé barvě nevypadá špatně. V Evropě bude k dostání jako Opel Ampera-e.
foto: Chevrolet

Výroba komponent pro elektromobil Chevrolet Bolt v LG Chem už začala. Během aktuálního konferenčního hovoru s vice prezidentem LG Chem Kang Chang-beomem vyšlo najevo, že v roce 2017 se má podle odhadů GM prodat asi 30 000 elektromobilů Chevrolet Bolt (nejspíš dohromady s Opel Ampera-e).

LG Chem vyrábí pro elektromobil 60kWh baterie, ale další součástí konglomerátu LG vyrábějí prakticky všechny klíčové komponenty tohoto auta včetně klimatizace, elektrického pohonu a dalších.

Ani americká média si zatím nejsou jistá, zda má být Chevrolet Bolt pouze „compliance car“, tedy auto vyrobené kvůli ZEV kreditům, nebo skutečný produkt. Nám z Evropy ta druhá možnost připadá spíš nepravděpodobná, ale u GM člověk nikdy neví.

STRUČNĚ: Elektromobil Chevrolet Bolt se ve vybraných státech začne prodávat od konce letošního roku za $37 495 před dotacemi. Nabídne dojezd min. 384 km (EPA) díky 60kWh baterii. V Evropě se bude prodávat jako Opel Ampera-e.

Faktem je, že během prvních několika měsíců bude auto v prodeji nejspíš pouze v těch státech , které ZEV kredity nabízejí. To jest Kalifornie, Connecticut, Maine, Maryland, Massachusetts, New Jersey, New York, Oregon, Rhode Island a Vermont.

71 Comments on “GM chce příští rok prodat asi 30 000 elektromobilů Chevrolet Bolt”

  1. Tak jsem zkusil poslat
    Tak jsem zkusil poslat zvidavy dotaz Opelu a tohle jsem dostal:

    dle ověřených informací bude nová Ampera-e k dispozici i pro český trh.

    První vozidla pro testovací jízdy dorazí k dealerům na přelomu měsíce května a června 2017.

    V současné době nejsou známy žádné objednávkové limity.

  2. 30.000 za rok, pro celý
    30.000 za rok, pro celý svět? Takže jak jsme si mysleli, 1. ledna spustí prodej, 3. ledna bude vyprodáno! Tam kde jsou dotace a kdo potřebuje auto koupit hned nebude o čem přemýšlet i kdyby to za rok nebo dva vyměnili za TM3.

    Prodeje TM3 to v žádném případě nemůže ohrozit s touhle dostupností.
    Já to vidím tak, že Elon měl pravdu, prostě nemají dost baterek…

      1. Bylo to myšleno tak, že i
        Bylo to myšleno tak, že i kdyby všech 30.000 zákazníků GM zrušilo rezervaci na Model 3, tak to není ani 10% z celkového počtu rezervací.

        Kdyby GM plánovalo vyrobit řekněme 100tis ks ročně, tak řeknu, že to myslí opravdu vážně a chtějí Tesle sebrat co nejvíce zákazníků.
        A myslím, že by je bez problémů prodali, hlavně když na to v polovině světa dostanou zákazníci tučné dotace.

        1. ono ani tak nejde o to kolik
          ono ani tak nejde o to kolik to bude kusu za rok 2017, ale jak dobre ci spatne auto to bude a o kolik bude drazsi ci levnejsi, to auto se nebudu prodavat jen do chvile kdy Tesla zacne vyrabet model 3 aby pak vyrobu zastavili, ale bude se vyrabet i soubezne s modelem 3, takze pokud bys to chtel pocitat poradne, musel bys pocitat az do chvile kdy Tesla bude schopna dodat vsechny „predobjednane“ Tesly 3, to ze se Tesla 3 zacne mozna prodavat v roce 2017 neznamena ze v tom roce uspokoji vsechny „predobjednavky“, ona Tesla pokud to budou delat poradne bude muset zaroven s tema „predobjednavkama“ model 3 nabizet i na showroomech, a tam zaroven bude muset mit nejake rozumne terminy dodani, neb je nesmysl mit auto na showroomu a pak zakaznikovi rict ze si na nej pocka 2 roky protoze maj prilis mnoho „predobjednavek“

          vpodstate EV jako Bolt to budou mit vedle Tesly 3 naramne snadne prave diky tomu ze k nim muze zamirit spousta lidi co nechtej cekat, nebo proste budou mit dalsi mozne duvody a ze tech duvodu muze bejt velika spousta

          1. Spousta lidí si ten Bolt
            Spousta lidí si ten Bolt koupí (už teď nonstop dotíraj na dealery kdy už to bude, kdy už můžou dát objednávku), ale zároveň si objedná nebo už objednalo TM3 a často i 2ks. V klidu si počkají až jejich TM3 dorazí. Spousta bohatších si dost počkalo i TMX. Pořád lepší než kupovat hybrida nebo kratkodeché EV parodie.

            Některé uspokojí i nový Volt. Chevy by moh narvat větší baterky i do Sparka. Dost lidí taky kupuje mediálně opomíjený elektrický Fordy. Ten by měl taky přijít s TM3 „zabijákem“.

        2. Jsi si fakt jisty ze bolt
          Jsi si fakt jisty ze bolt (kompaktni MPV) ma stejnou cilovou skupinu zakazniku jako Tesla model 3 (sportovne ladeny sedan)? Rekl bych ze pocet zakazniku Boltu je pro objenavku na Model 3 temer nerelevantni.
          Dnesni pohled na EV, kdy se hazi vsechny do jendoho pytle a tridi v podstate jen podle dojezdu bude velmi brzo pase…

      1. jen pozor. Sice jste
        jen pozor. Sice jste astronom 25 let v automobilce, ale Opel na každém rohu nemusí znamenat, že Vám ho tam taky můžou servisovat. Pro Leaf byly na počátku jen Nissan Pardubice, později Praha a další začali přibývat až letos a to je 6 let od začátku prodejů. Takový dealer musí splňovat pěnou řádku parametrů včetně technického vybavení, proškoleného personálu a následné certifikace a to nemusí být hned.

              1. á pán je trošku
                á pán je trošku šťoura.
                Jde o to, že ten neproškolený mechanik neví, kde to vysoké napětí je, kudy vedou kabely, jak jsou značené, kde se napětí odpojuje, kde jsou různá čidla, která dávají impuls pro odpojení VN po nárazu atd. To vysoké napětí je jen příklad. Prostě necertifikovaný autorizovaný servis (třeba značkový) nesmí pracovat na EV. Pokud je auto v záruce, tak ho jinam dát nemůžete. Až bude mít po záruce, tak to můžete dát komukoli, kdo si na to troufne a má tu odvahu. Pokud ho to upeče, bude to už jeho problém, pokud vám něco na EV odpálí, tak máte problém oba.

                1. ciste prakticky jako platice
                  ciste prakticky jako platice havarijni pojistky me tohle nezajima, to je veci pojistovny a at si to se servysama vyrizuje jak je libo, pokud to auto poslou na opravu treba prez pul planety tak me to nezajima, ja mam podle podminek pravo na nahradni auto do 3 hodin a zbytek je jejich problem 🙂

                2. a mě to třeba zajímá.
                  a mě to třeba zajímá. Pro mě je rozdíl jestli vezu auto do Pardubic nebo tady přes ulici. Už jen proto, že bych měl cca 1/2 dne v pytli. Případná reklamace znamená zase min. 1/2 dne v pytli atd. Jsou to pro mě dost velký časový ztráty a raději svůj čas trávím jinak. Proto volím bližší servis a samozřejmě takový, kde jsem spokojen. Pojišťovna ví houby, ta vás obvykle pošle do nejlevnějšího servisu a vy máte možnost se ozvat nebo ne.
                  Ale to v čem začala tato diskuse nebylo o pojišťovnách atd. ale o opravě auta, které má dnes většinou 8- letou záruku a to nejde dělat všude. Když si to pojišťovnou necháte poslat někam jinam, máte po záruce nebo min. dost velkou komplikaci při následném uplatňování případné záruční opravy někdy v budoucnu.

                3. pokud dobre koukam, celej
                  pokud dobre koukam, celej tenhle humbuk kolem servisu tu zacal ve zneni Tesla M3 vs ostatni EV a to hlavne zminena e-Ampera od Oplu, takze v cem je jako servis Tesly pro vetsinu lidi lepsi, levnejsi, snazsi? ikdyby mel moznost servisu jen kazdy desaty servis Oplu, porad jich na uzemi CR bude o tri-ctyri vic nez jich tu ma Tesla 🙂 ale predpokladam ze tech servisnich mist pro EV Oplu bude daleko vic, minimalne kazdy vetsi dealer Oplu v krajskem meste, Amperu muzou servisovat skoro v kazdem tretim co se pohonu tyce a v kazdem co se ostatnich praci tyce, pokud bude dana Ampera natolik poskozena ze tam bude hrozit vysoke napeti, pravdepodobne to bude jiz notnej vrak po havarce kde osadka spise nez opravu auta spise bude resit boj o vlastni zivot nekde na luzku v nemocnici

                4. 🙂
                  Je hezké, že si to

                  🙂
                  Je hezké, že si to myslíte, každopádně to může být jinak. Tak si můžeme počkat na příští rok a uvidíme. Nissanu to trvalo 5 let než bylo servisů na EV víc jak dva.
                  Vy jste se divil, proč by měla vadit oprava nárazníku, když tam není vysoké napětí. To jsem Vám vysvětlil.

        1. Nyní to resim s renaultem a
          Nyní to resim s renaultem a vw. Pan ma defacto pravdu, kdyz pise Opel na kazdem rohu. Oni vam totiz EV musi na tom kazdym rohu vyservisovat!!!! Pokud se auto v CR prodava. Funguje to tak, ze vam auto na servis vemou a pokud nemaji cerifikaci na EV servis tak ho nalozi na odtahovku a odvezou tam kde to udelaji. Overeno u vw. Eup nalozi v C.B. a odvezou do Prahy. Nic navic neplatite. Km vam taky nemohou najet. Ted jsem daval souhlas se skodovkou, ze mohou mezi pobockama prejet po ose, pac jsem auto nutne potreboval a odtahovka byla v coudu.

          1. mám zkušenost takovou, že
            mám zkušenost takovou, že nabouraný zadní nárazník mi opravit v Olomouci nemohli (přesto, že moc chtěli) a musel jsem odvést Leaf do Pardubic, protože Olomouc ještě neměl certifikaci. Vzít na opravu Vám ho můžou kdekoli (po dohodě), ale nesmí Vám ho kdekoli opravovat – o tom je celá diskuse.

    1. No tak ono to jde na trh
      No tak ono to jde na trh jednak o rok drive, pak to bude realne levnejsi (na model 3 objednany dnes uz zrejme nebude US federalni dotace, zatimco pri mensich objemech boltu bude jeste dlouho), pak taky ne kazdemu vyhovuje nizky sedan – zdravi, deti apod…
      Z toho co je dostupne info, tak bych z tech dvou sel urcite do M3, ale chapu, ze nekdo jiny muze mit jiny nazor (na rozdil od tebe)…

      1. souhlas, a osobně se mi TM3
        souhlas, a osobně se mi TM3 taky nejvíc líbí.
        Jen doplňuji, že v 2018 je avizovaných podobných EV ještě víc, takže pro nákup 2018-19 by mohlo být z čeho vybírat a vše s cca 60baterií. Ovšem to si neodpustím: pokud by mě oslovila nová verze NLeaf, tak ho určitě nekoupím u Autobonu nebo ov AutoIN

    2. Koupí si ho třeba
      Koupí si ho třeba člověk, který by si koupil BMW i3. Je to v podstatě praktičtější, normálněji vypadající verze i3. Ano, nemá sex appeal faktor, ale to je to jediné, co tak nějak postrádá. A i3 se momentálně prodává v EU velmi dobře, BMW má dokonce plně vytíženou výrobu a její navyšování není snadné, protože karoserie z CFR se prostě hromadně vyrábí blbě.

            1. To je jeden z důvodů,
              To je jeden z důvodů, proč to BMW chci. Navíc se šušká, že stávající model bude do budoucna kompatibilní i s 45 kWh baterií. Jelikož 120 Ah články jsou stejně velké jako 94 Ah… Takže za pět let bych vyměnil stávající 22 kWh za 45 kWh a nemusel bych nic řešit. Předpokládám, že to auto vydrží alespoň 10 let.

                1. Jo, je. Já si říkám, že
                  Jo, je. Já si říkám, že se to vykompenzuje délkou využívání.

                2. V to doufám, děsím se jen
                  V to doufám, děsím se jen toho aby nezačala odcházet nějaká drahá elektronika, snad do takhle malých sérií ještě nedávají nějaká „kurvítka“.

                1. Uvidíme. Třeba to
                  Uvidíme. Třeba to nepůjde. Ale třeba ano. A pokud ne, bude stačit ta 33 kWh.

            2. Výroba uhlíkovejch vláken
              Výroba uhlíkovejch vláken přináší asi taky slušnou produkci C02 díky tomu, že se vlákno tepelně upravuje až zuhelnatí. Navíc BMW dováží surové vlákno do své továrny v USA tam z něho upeče uhlíkový a to pak dováží do Německa, kde z něho vyrábí rámy aut. Na ztužení uhlíku se používá nejspíš epoxidová pryskyřice při jejímž zpolymerování a vytvrzení také vznikají emise chemických látek.

                1. To je omyl. Železa je na
                  To je omyl. Železa je na zemi mnohem více než uhlíku.

                2. A lithia je na Zemi až 4x
                  A lithia je na Zemi až 4x až 5x víc než olova.

                3. Tak ono jde samozřejmě o
                  Tak ono jde samozřejmě o dostupnost. Nicméně železo je i velmi dobře dostupné… Určit to lze třeba podle ceny, kdy kilo železa je skoro stejně drahé jako kilo uhlí, takže teoreticky by to mělo být srovnatelné, ale hádám, že zpracování uhlíku bude výrazně náročnější.

                1. Ano továrna je strategicky
                  Ano továrna je strategicky umístěna na 1/2 cesty mezi výrobcem vlákna v Japonsku a továrnou v Německu. Zřejmě maj v americe levnější elektřinu než v Evropě. Veškerý proud v USA berou z blízké vodní elektrárny, takže potud jen plusy, tedy kromě dopravy přes 3 kontinety.
                  Já jsem však zmiňoval samotný proces zuhelňování čili zčernání bílého vlákna, které předpokládám se bez emise CO2 asi neobejde. Jelikož chce BMW dosáhnout nutné zvlevnění uhlíku blíže směrem k ceně oceli, lze očekávat, že jeho velkovýroba určitý dopad mít bude.

                  V Evropě a snad i na světě se nejvíc uhlíkových vlaken vyrobí myslim v Bělorusku. Jakej sajrat jeho výroba obnáší mi není známo, ale lehké podezření mám.

                  Vše o výrobě BMW uhlíku a i3 je na podrobných videích na YT. Za to maj u mě velikánský +.

                1. No treba nedavno jsem byl na
                  No treba nedavno jsem byl na vikend v zikmundov.cz , pan spravce nam ochotne i3 na projizdku pujcil (bezplatne, samo bez nejakeho zajmu o koupi z nasi strany)

          1. Jaroušek nepozná ani
            Jaroušek nepozná ani rozdíl mezi plánováním luxusních vozů a běžných vozů? 🙂
            Jaroušek vůbec ještě neví, že M3 normálně jezdí po USA, tedy testy jsou už dávno za námi? 🙂
            Prostě M3 budeme mít v 2018 na 100 %, tvoje věc, když vidíš svět jen černobíle 🙂

Napsat komentář