General Motors zavírá několik továren, ukončuje výrobu plug-in hybridu Chevrolet Volt

Jan Horčík - 27 Listopad 2018

Americká automobilka General Motors prochází významnou transformací. Její součástí je uzavření několika továren a ukončení výroby plug-in hybridu Chevrolet Volt k březnu 2019.auto plug-in hybrid Chevrolet Votl

Ačkoliv aktuálně šel v USA na trh nový facelift plug-in hybridu Chevrolet Volt, auto se od března 2019 přestane vyrábět. Bude to právě v době, kdy se Voltu i Boltu začne snižovat federální dotace kvůli dosažení hranice 200 000 prodaných kusů.
foto: Chevrolet

General Motors (GM) má za sebou těžkou dekádu. V roce 2008 přiznala, že dělá nekvalitní auta, načež zkrachovala a nechala se zahcránit z peněz amerických daňových poplatníků. V roce 2010 pak začala vyrábět svůj první plug-in hybrid Chevrolet Volt. O sedm let později přišel elektromobil Chevrolet Bolt.

Za letošní rok se zatím do konce října prodalo v USA 14 718 Voltů a 13 882 Boltů. To je víc, než kolik se tam letos prodalo například elektromobilů Nissan Leaf (11 920); nejprodávanější plug-in hybrid Toyota Prius Prime má na kontě zatím 22 524 prodaných kusů.

Jenže to jsou v porovnání s většími auty jako SUV a trucky (pick-upy) stále zanedbatelná čísla. GM proto startuje velkou restrukturalizaci, ve které se chce zaměřit právě na větší vozidla a údajně také plně elektrická auta.

GM chce alokovat dvojnásobné prostředky na vývoj autonomních a elektrických vozidel. Podle tiskové zprávy chce GM prioritizovat investice do budoucích bateriových vozidel postavených na nových architekturách. Hlavní zaměření budou trucky, SUV a CUV.

Součástí plánu je také uzavření továren Oshawa (Ontario, Kanada), Detroit-Hamtramck, Lordstown Assembly (Warren, Ohio) a dalších dvou továren na výrobu motorů v Baltimoru a Warrenu (Michigan). Cílem je ušetřit do roku 2020 asi $6 mld.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Kdo zabil elektroauto 2.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bílý dům zkoumá možnost zrušit všechny subvence pro General Motors

zpravy.aktualne.cz/zahranici/trump-vyhrozuje-general-motors-automobilka-ohlasila-zruseni/r~8908e30cf26511e8b9390cc47ab5f122/

generální ropáci sou fpldeli :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

AŤ žije General Motors EV1 1996 ÷ 1999†

csfd.cz/film/225582-kdo-zabil-elektromobil

youtube.com/watch?v=nsJAlrYjGz8

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a1996-gm-ev1/

:)))))))DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

cožeeeee???? GM už zase krachuje???? :)) Ten dinosaurus?? Co zabil EV1 a ten moloch s manenažerstvem jak praseeeee?????? simulanten elektromobílen kerýho tahála z pruséru 2009 amerikánská vláda??
Jak je to možné že to nikdo nečekal :)))))))))))))))))))))
copáááák šit Volt netáne??? :))))) smůla névešel se, má totiž lauf :)))))))))))))))))

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/

Obrázek uživatele PaRi

No ono postavit se Tesle v segmentu, na který se zaměřila, je téměř nemožné. Buď musíte vyrobit něco alespoň stejně dobrého, nebo musíte jít s cenou o odpovídající level níže, na což není prostor. Tesla má totiž pod palcem motory, baterie a řídící systémy, to jsou z hlediska ceny klíčové položky, které musí konkurence nakupovat jinde...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no hlavně nejdřív musíte s bičem vypakovat manenažerstvo tu pakáž s platem začínajícím od půl mega měsíčně vejš a to jde těžko když samo o sobě má rozhodovat :) a až potom je donutit makat a nikoli simulovat práci a elektromobilitu :))))))

Hlavne podle me jeste porad prodeje Tesly jedou na zakaznicich, kteri nechteji nejake auto/EV, ale chteji Teslu (byli ochotni 3+ roky cekat). Tomu je tezke konkurovat, konkurence nejspis povazuje za smysluplnejsi pockat, az se "backlog" uspokoji a trh zacne fungovat podle "normalnich" pravidel. A nebo taky ne...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Skor si myslim, ze idu na zakaznikoch, ktory chcu kvalitne EV a nevadi im pockat. Naco kupovat hracku, ked o par rokov mozte mat normalne auto?

Copak, najednou uz neplati mantra "i dnesni malobaterkace staci skoro vsem, protoze prumerny ridic ujede denne xy km"?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jí vůbec nechápu proč utápěli firmu ve vývoji VOLT/AMPERA když mohli fklidu znovurozjet EV1

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a1996-gm-ev1/

minimální náklady a prodeje by měli určitě vyšší :))))))))))DDDDDDD

Obrázek uživatele Anonym123

ono sa to zmenilo celkovo - malobaterkáče kupujú ľudia, ktorí majú TMS,X, + objednávku TM3. nastúpil termín KAPOTOVANÝ SKÚTER "na zimu". (JPN) trojča privezené zo západu je široké menej ako jedenapol metra, nabije sa z 230V doma a je s ním zábava jazdiť po meste.
naďalej platí pôvodná mantra o 40km/24hod a výbave (k dobe vzniku).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

skočil jsi jim na to, je to blbost, oni nechtějí, protože 1/3 ceny jim za fosily zaplatíš na opravách, s čímž počítají nehledě na ropu, která živí ty stejný podřadný psychpaty, co nás ovládají ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1* jéa ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pevně doufám, že ty továrny i s vybavením výhodně odkoupí další elektrické startupy jako to udělal Rivian, SF Motors, a původně i Tesla.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

https://electrek.co/2018/11/27/tesla-buy-another-shuttered-gm-factory/

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele PaRi

Hmm, no nic. Vypadá to, že VW si dají až k obědu ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Před půlrokem byli na pokraji krachu, teď se stale topí v dluzích, nemyslím si, že si dají k obědu někoho, kdo by je koupil za kvartální zisk.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Ani pětiletý zisk by jim nestačil na tržní hodnotu Tesly.
A topení v dluzích si představuju jinak než mít dluhy na úrovni asi 5měsíčního obratu. Je nemálo firem, co mají dluhy hodně přes roční obrat.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Řekl bych že zaměňujete dvě odlišné věci, hodnotu podniku a hodnotu akcií, to opravdu není to samé.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Máte pravdu, zapomněl jsem přidat těch pár desítek procent navíc, které by bylo třeba nabídnout akcionářům k převzetí firmy :).
Za čtvrtletní zisk si VW koupí asi 2týdenní produkci Tesly - tolik k tomu vašemu porovnání.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1* zajmavá zprávička dik ;)

Obrázek uživatele Kuk

Zrušej výrobu Volta aby někdy buhví kdy v budoucnu naslibovali nějaký elektroauta...a mezi tím stihli prodat ještě hromadu rozežranejch spalovacích almar. Konečně se vrátěj k tomu na čem posledně krachli a co maj nejradši. :)))
Prostě jsou to pro ně jen kompliance káry vyráběj je jen z milosti.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Po Fordu rezignuje na sedany i GM, zatímco Tesla prodává sedany jak housky na krámě. :))
Co se bude dít až Tesla vokáže amíkům MY a pickupa? Asi ílonovi utrhaj ruce.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já jsem spíš zvědavej, kdo přijde první s elektrickým použitelným kombíkem..to bude velká message rodinám s dětma a bod pro elektromobilitu..

Videl jsem predelavku tesly S na kombi. Docela pekne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já myslel produkční vozidlo, vyráběné aspoň v Leaf nebo Ioniq sériích, ne jednokusovou nebo párkusovou stavbu nebo nějaké přeřezané jiné auto.

Obrázek uživatele Kuk

Kombík by byl fajn, ale zatím je ta almaroidní SUV hegemonie na vzestupu. Elektrokombík měl BYD, ale to byla hrůza a ještě k tomu na LiFePo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Videl jsem predelavku tesly S na kombi. Docela pekne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Alebo VANom. Snad zas nebudu cakat vsetci na Teslu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hehe, první parodie končí, která další? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale tak ono to nebolo zle auto, tak pred 10timi rokmi. Ale teraz doba PHEV konci. Skoda, cakal som, ze sa rozrastu viac nez sa prejde na ciste EV.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon