od zqtd-690 » pát 21. říj 2011 5:27:58
Po ukončení sezóny se musíte o svoji LiFePO4 baterii (pokud chcete prodloužit její životnost) náležitě postarat. Baterie by se mimo svůj provoz neměla skladovat v plně nabitém stavu a měla by být uložena v suchém prostředí s teplotou okolo 15st.C. Proto několik rad pro její uskladnění :
1. Baterii dobijte dodanou nabíječkou na její plnou kapacitu.
2. Po cca 6-ti hodinovém ustálení napětí baterie (po odepnutí od nabíječky) by napětí 15-ti článkové baterie (15Ah (L45), 22Ah (L65), 30Ah (L85)) mělo být asi 50,4V a u 16-ti článkové baterie (45Ah (L120)) by mělo být asi 53,8V.
3. Na baterii Vaším skútrem ujeďte následující počet km – na baterii 15Ah – 6km, na baterii 22Ah – 10km, na baterii 30Ah – 13km, na baterii 45Ah – 20km. Udané km platí pro hmotnost řidiče do cca 80kg.
4. Baterii odpojte a vyjměte ze skútru (můžete si po ustálení napětí změřit) a uložte ve vhodném prostředí. Na baterii přelepte oba konektory (na straně kontaktů) PVC lepicí páskou.
5. Celý postup zopakujte vždy po cca 1,5 měsíci jejího uskladnění mimo provoz.
Baterie tak bude skladována v doporučeném režimu a prodloužíte si tímto její životnost (počet nabíjecích a vybíjecích cyklů).