EMC3

EMC3 – osobní auto, tentokrát na třech kolech!

To, co údajně původně začalo jako zábavný letní projekt inženýra Davida Jonera a jeho dětí se nakonec proměnilo v plnohodnotný ekologický automobil na třech kolech nazvaný EMC3. Osobní dopravní zařízení, které je v USA díky třem kolům legislativně vlastně motocykl, je poháněno jednolitrovým tříválcem. Průměrná spotřeba se pobyhuje kolem zhruba 4 l/100 km, při velikosti nádrže 38 l to dává tříkolce dojezd 950 km. Osobní přibližovač je určen pro dvě osoby, návrháři samozřejmě mysleli i na bezpečnost – jsou zde speciální nárazové zóny, dvojice airbagů a další bezpečnostní opatření. Cena tříkolky EMC3 je stanovena na 14 000 dolarů (asi 300 000 Kč) s tím, že dostupnost se očekává počátkem roku 2009 a už nyní je možné si jeden kousek rezervovat.
EMC3

elektromotocykl GPR-S

Elektrický motocykl GPR-S od Electric Motorsport

Americká společnost Electric Motorsport představila nový elektrický motocykl GPR-S, který konečně připomíná klasickou motorku a nestojí tolik jako slušný sporťák. Elektromotocykl o výkonu 19 koní s dojezdem 100 km a maximální rychlostí 110 km/h (v závislosti na hmotnosti jezdce a rychlostech) je vybaven lithium-iontovými bateriemi a stojí 8000 dolarů, v přepočtu asi 160 000 Kč. Plné nabití baterií zabere čtyři hodiny, motorka je vybavena dvěma kotoučovými brzdami a vidlicemi USD.

elektromotocykl GPR-S

Elektromotocykl Vectrix

Elektrický motocykl Vectrix 6. listopadu?

Docela nedávno jsme si na Hybridu představili elektrický skůtr Vectrix. Je ale veřejným tajemstvím, že společnost Vectrix kutí ve svých laboratořích mnoho dalších zajímavých věciček. Jednou z nich by mohl být i elektrický superbike (elektromotocykl), který by měl být představen světu již 6. listopadu v Miláně. Rychlost alespoň 160 km/h, dojezd kolem 200 km a použití lithium-iontových baterií, to by bylo něco! Jaké byste si u takového motocyklu představovali parametry vy?

Hybridní motocykl eCycle

Společnosti eCycle a Machineart vyvinuly koncept hybridního motocyklu se spalovacím motorem a elektormotorem. Koncept by měl zrychlit z 0 na 100 km/h za šest sekund, přitom spotřeba by se měla pohybovat kolem neuvěřitelných 1,577 l/100 km. Hmotnost motocyklu by měla být 100 kg.
Společnosti zatím nemají zájem uvést motocykl do prodeje, nicméně doufají předvést, že něco takového je možné a doufají v pozdějšího investora, který by zafinancoval další vývoj.

První dieselový motocykl v prodeji

Holandská společnost Trackstar uvedla na trh Trackstar T-800CDI. Jedná se o první komerčně dostupný motocykl poháněný dieselovým motorem. Během prvního týdne se prodalo patnáct kusů a výroba během dalších dvou let vychrlí 250 až 500 kusů. Motocykl využívá tříválcového motoru o objemu 800 ccm, který se montuje také do nového . Trackstar T-800CDI dokáže jet na , ale také 100% rostlinný olej nebo jiné dieselové palivo.