Konstruktér Leoš Novák provozuje už řadu let dílnu NovaKola. Vyrábí unikátní elektrokola na zakázku. Tentokrát se pustil do elektrotříkolky.
„Koncem minulého roku mi zazvonil telefon. Pán na druhé straně se ptal, zda děláme také tříkolky,“ vzpomíná Novák. Na základě rozhovoru pochopil, že žádný typ elektrotříkolky dostupný na internetu nevyhovuje představám zákazníka. Chtěl něco ve stylu „sportovní“ tříkolky.
Nápad se mu zalíbil a pustil se do práce. Bylo jasné, že jako část rámu použije osvědčený rám NOVAKOLA. „Ze zkušenosti víme, že tříkolka s jedním kolem vepředu byla pro mě i mé přátele hůře ovladatelná, a tak rozhodnutí padlo na obrácenou konstrukci s jedním kolem v zadu,“ říká. „Tím jsme si ale výrobně přidělali spoustu práce oproti jednoduché variantě s jedním kolem vpředu.“
V ten moment muselo přijít na řadu 3D modelování, 3D tisk modelů a šablon pro zhotovení prvních kusů ramen a zavěšení. Jde totiž přeci jen o prototyp a ne seriovou výrobu. Následovala trnitá cesta výrobních procesů. Nakonec se vše povedlo ke spokojenosti naší i zákazníka. Vznikla první „sportovní“ tříkolka neokoukaného typu, která budí náležitou pozornost a plní účel, pro který byla stvořena.
Je vybavena příšlapem, popřípadě může být doplněna i akcelerační páčkou pro rozjetí. Kola jso moto 2,50″x 19″, brzdy 203mm hydraulické Shimano, baterie li-ion 48 V, 2 kWh. Dojezd elektrické tříkolky je asi 60 km dle profilu trati.
zdroj: vlastní
Když se řekne tříkolka, vybavím si něco takového: https://azub.eu/cs/lehokola-a-lezate-trikolky/
Občas to i někde potkám na ulici v elektro i neelektro verzi.
Ta tříkolka od Novakola na mne působí dost zvláštně a nějak v tom nevidím žádnou výhodu, proti té od Azubu. Minimálně co se týče pohodlí to bude někde jinde. A pokud by se na tun fat-bikovou verzi dali užší pláště a ráfky jistě budou srovnatelné i terenní schopnosti.
Offroad trojkolka, to sa mi paci. Este by to chcelo dat motor do stredu.
Nie, motor vo stredu standartne nerekuperuje.
Co ale chybi jsou predni brzdy :-(( joj z kopce to fterenu musi frcet igdyz je zadni kolo zabrzdene…
Otazne je ci ta rekuperacia ma zmysel. Pri takych lahkych veciach to velmi nefunguje. V kazdom pripade by sa tu nemusela pouzit retaz. Videl som to uz aj na nejakych bicykloch. Otazne je, ze ci je toto viac bicykel alebo motorka 🙂