Ford upozorňuje na vysoký počet aut bez filtru pevných částic

Jak dlouho ještě budeme dýchat saze? Po českých silnicích dnes jezdí desítky či stovky tisíc aut s dieselovým motorem a vymontovaným nebo nefunkčním filtrem pevných částic, tzv. DPF.

V České republice jezdí množství aut s chybně fungujícím nebo dokonce vymontovaným filtrem pevných částic. Takové vozidlo ale podle zákona na silnici nepatří.
foto: Ford

Tyto vozy tak dnes a denně zamořují životní prostředí vysoce toxickými zplodinami, které prokazatelně ohrožují zdraví nás všech. Český Ford na tuto skutečnost upozorňuje již téměř dva roky.

V současnosti jezdí podle kvalifikovaného odhadu po českých silnicích téměř 100 000 vozů Ford, které byly tímto ekologickým zařízením vybaveny už z výroby. Ford ale „se znepokojením“ sleduje narůst počtu vozidel s poškozeným nebo odstraněným filtrem pevných částic.

Mnoho z jejich majitelů si bohužel nechalo DPF vymontovat, případně jezdí s filtrem málo účinným či dokonce zcela nefunkčním.

Tento všeobecně známý fakt pracovníci technického školicího střediska Ford v Mělníce znovu ověřili při natáčení krátkého osvětového videa zaměřeného právě na účinnost DPF.

Jednoduchý test na přítomnost většího množství sazí ve výfuku totiž prokázal, že bez funkčního filtru pevných částic u nás jezdí více než polovina moderních vozů se vznětovým motorem.

To je velmi vážné zjištění už proto, že se tato skutečnost vztahuje na desítky až stovky tisíc dieselových aut na našich silnicích. Velmi významné znečišťování životního prostředí má pak neblahé následky pro zdraví ostatních účastníků silničního provozu a vlastně i celé populace.

Emisní limity pro osobní i užitkové automobily se rok od roku zpřísňují a výrobci investují do vývoje zařízení, díky nimž moderní auta těmto ekologickým požadavkům vyhoví, obrovské finanční prostředky.

Pokud ale motoristé jezdí bez funkčního DPF, přichází celé jejich úsilí vniveč. Neudržitelnou situaci na našich silnicích teď konečně začíná řešit i český stát, který připravil několik právních předpisů s úkolem odhalovat a postihovat provozovatele automobilů s nefunkčními filtry pevných částic. Je to zejména:

Novela vyhlášky 302/2001 Sb., o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, ve znění pozdějších předpisů ze dne 20. dubna 2016

Vyhláška 133/2016, jíž se mění vyhláška č. 82/2012 Sb., o provádění kontrol technického stavu vozidel a jízdních souprav v provozu na pozemních komunikacích (vyhláška o technických silničních kontrolách)

Z textu uvedených předpisů vyplývá, že provozování automobilu se vznětovým motorem a nefunkčním DPF bude nadále velmi přísně postihováno.

Pro majitele vozů Ford, kteří si nejsou jisti účinností DPF ve svém automobilu, nebo by si filtr chtěli nechat opětovně instalovat, má společnost Ford rychlé a cenově dostupné řešení v podobě služeb vlastní sítě autorizovaných servisů.

Jejich součástí je například odborné poradenství, otestování správné funkce filtru pevných částic a pochopitelně i výměna poškozeného DPF (nebo instalace nového) za zvýhodněnou cenu. Ta u repasovaného dílu, funkčně zcela shodného s novým, činí např. pro Ford Kuga 2.0 TDCi 17 728 Kč včetně DPH.

Společnost Ford Motor Company, s.r.o. upozorňuje všechny řidiče, že vozy s dieselovými motory a bez funkčních filtrů pevných částic nesplňují české předpisy o provozu na pozemních komunikacích, a že jejich majitelům hrozí velmi vážné postihy.

„Je vcelku logické, že diagnostika motorové soustavy, testování, výměna či namontování nového DPF jsou pro naše autorizované servisy vítanou obchodní příležitostí,“ vysvětluje Dušan Fornůsek, servisní ředitel českého Fordu.

„Snažíme se ale držet ceny filtrů i práce tak nízko, jak je to jen možné, abychom majitele vozů s dieselovými motory k používání těchto filtrů motivovali, a tím eliminovali počet těch, kteří jezdí bez DPF. Nejde tedy zdaleka jen o zisk, ale především o zlepšování kvality vzduchu, který všichni dýcháme.“

Technici českého Fordu rovněž připomínají, že zásadní pro účinnost DPF je odborné prvotní určení (a následné odstranění) závady, které může zákazníka vyjít mnohem levněji, než jeho neuvážená výměna. Bez uvedení celého emisního systému do pořádku totiž nebude ani zcela nový filtr pevných částic fungovat správně.

tisková zpráva

68 Comments on “Ford upozorňuje na vysoký počet aut bez filtru pevných částic”

  1. Dieselové Prasátka v
    Dieselové Prasátka v kouřícím vraku automaticky ze záznamu mé palubní kamery práskám Policii ČR tady na Praze 6. Stačí emailem zaslat foto s viditelnou značkou a kopii emailu pro jistotu i na magistrát. Oni mají ze zákona povinnost to prověřit a tím mu nadělávám problémy. Takoví bezpáteřní lidé co tráví moje děti na ulici si nic jiného ani nezaslouží.

    1. Takovi jak Vy udavali STB,
      Takovi jak Vy udavali STB, Gestapu. Vse samozrejme ve jmenu dobra a v souladu s ideologii, kterou zrovna byli ovlivneni. Vlastni mozek je pak zbytecny. A to vas nenapadlo nikdy, ze kourici diesly ti lide maji proto, ze proste nemaji na nove krasne auto? Chapu, prilis slozite a bortici tu lakavou vidinu sveta, kde je jen dobro a zlo, zadne sede zony.

        1. Obdivovatel totalitnich
          Obdivovatel totalitnich struktur, tak ted nevim zda ja nebo pisatelka udavavacka. Z logiky veci, tedy udavanim podporuji existujici rezim, odpovida totalitnimu uvazovani, nikoliv svobode. Z toho vyvozuji, ze Vas prispevek je adresovan pani udavacce. Dekuji za podporu! Ale uprimne receno v obou pripadech je vztak k prispevkum rekneme velmi volny.

      1. A pak jsou tu třeba další
        A pak jsou tu třeba další lidé, kteří v klidu zatopí pet lahvemi a jakýmkoliv sajrajtem v kamnech svým sousedům pod nos a také tvrdí, že proto, že jsou chudí. Pak ovšem mají prodat dům a jít do činžáku, když nemají na provoz domu. Ne dusit a zabíjet sebe a ostatní v okolí.
        Teď už chápete, proč pisatel stejná prasata autech udává? Oni dělají totéž. Kamkoliv přijedou.
        A prokázat škodlivost Vám mohu obratem. Zavřete se s tímto nastartovaným autem do garáže a uvidíme, zda vyjdete za pár desítek minut živý…..

        1. Tak poporade:
          1. Piseme o

          Tak poporade:
          1. Piseme o dieslovych autech, nikoliv o PET lahvich.
          2. Pokud nekdo nema na topeni, pak asi nebude mit na najemni bydleni v panelaku. Zustat ve vlastnim, znamena mit strechu nad hlavou, v druhem pripade se jedna o primou cestu na ulici. Lide se chovaji logicky, tedy zustavaji v dome, protoze na ne alespon neprsi a maji se kde umyt. Zkousel jste byt nekdy ve svem zivote empaticky?
          3. Po zavreni do garaze s libovolnym autem, at jiz kouricim nebo nekouricim pravdepodobne nevyjdete zivy. Bude se lisit doba, po kterou tam vydrzite. Doporucuji chemii, mozna trosku fyziky pro ZS.
          4. Slusni lide nejsou udavaci, protoze ublizovat druhym lidem je neco, co slusny clovek nedela.
          5. Pokud vam nekdo topi PET, tak mu prispejte na drevo (nebo spise rovnou kupte) a nechodte zalovat. Udelate dobry skutek a jeste budete mit cisty vzduch.
          6. Obecne jakykoliv fanatismus, at jiz nabozensky nebo ekologicky je problem. Znamena totiz iracionalni chovani. Naprosta vetsina ekologickych myslenek, jsou neskutecne blaboly. Od odmitani jadernych elektraren az po fotovoltaicke elektrarny. A vsechny tyto blaboly maji jeden cil, okrast nas vsechny, protoze nejde o nic mensiho nez o penize. A neni vetsi politikum nez penize.

          Toz tak, kdy mame henten patek 🙂

          1. ad 1) Mezi spalováním pet
            ad 1) Mezi spalováním pet lahví a kouřícím nafťákem není žádný rozdíl, obojí Vás spolehlivě zabije. Nachytejte si to do igelitky a šlukujte, rychle to zjistíte.
            ad 2) existuje kromě morálky, slušného chování a mezilidských vztahů také Občanský zákoník, když předchozí nefunguje. Nejsem empatický ke svém vrahovi, divné, že? Ovšem v dnešní společnosti fanatických vítačů budoucích teroristů v nočních košilích chápu, že někdo touží hřát si hada na prsou. Je to jen jiný druh masochismu, než v erotickém salonu, a exhibicionismu k tomu – bude přece ve večerních zprávách. Pak je z něj v horším případě euforicky šťastný Létající Čestmír nebo vysmátá nákladákem zválcovaná placka. V lepším se na kameru chlubí, jak to přežil.
            ad 3) To máte pravdu, že se ta doba přežití v uzavřené garáži bude lišit. Se spalovákem to budou nanejvýš dvě desítky minut, zadušení a otrava. S elektromobilem 3 více dní, pole schopnosti každého jednotlivého soudruha odolávat dehydrataci či dostat se k vodě do ostřikovačů. To bylo myšleno jako jednoduchý důkaz, že věci vycházející z výfuku spalovacího auta na místě zabíjejí, a ne že ne, jak tvrdíte Vy. Co to má ovšem společného s chemií a fyzikou, to netuším.
            ad 4) Udavání a sebeobrana je veliký rozdíl milý pane. Jestliže si daněmi platíme stát a civilizaci k tomu, abychom měli policii + soudy a nemlátili se rovnou kyjem na potkání, když jednomu kouří oheň v jeskyni do jeskyně druhého, tak civilizovaným chováním je provinilce upozornit. A nepomůže-li to, pak nahlásit. Tím mu neubližuji, on ubližuje mi a já se logicky bráním. Jistě, Vy můžete nastavit druhou tvář. Třeba bude fajn, když kromě jedovatého kouře Vám bude do okna sypat svoje odpadky nebo na Váš pozemek vylévat obsah žumpy. Přeci by jste mu neublížil, že?
            ad 5) Každý dobrý skutek je po zásluze potrestán, jak známo. Máme veřejné lesy a sbírat klestí je v nich dovoleno. Dokonce po dohodě s polesným i pokácet a odvézt si soušku. To, že borec nacpe petku do kamen pilinami, prolitými vyjetým motorovým olejem, nemá s chudobou nic společného. Takovému chování se říká asociální a ve slušné společnosti se trestá.
            ad 6) S tím fanatismem jednoznačný souhlas. I s těmi penězi. Blbost je jak odmítání JE ta FVE na polích. Bohužel příčina je jednoduchá, veřejné peníze, nacpané do obého. A nevyčíslené celkové náklady, respektive privatizace zisků a znárodnění nákladů. Ten fanatizmus tady jde mimo, tu se jedná jen o obyčejnou zlodějnu bílých límečků. Nebijeme zavrženíhodně stařenku pro obsah její kabelky, ale vykrádáme potichu vytrvale desítky let ctihodně veřejnou pokladnu.
            Hezký víkend.

  2. Krasna ukazka demagogie, na
    Krasna ukazka demagogie, na ktere parazituje zrovna Ford. Automaticky se predpoklada, ze saze z diesel motoru jsou zdravi skodlive. Coz je podstata problemu, auta zadny filtr castic nepotrebuji, protoze skodlivost sazi nebyla nikdy prokazana. (nebavim se ted o oxidech dusiku, ktere filtry samozrejme neresi). Takze opet ukazka nenazranosti Fordu, ktery se snazi vyvolat hysteri aby vydelali (ti ostatni neohleduplni mi ohrozuji moje zdravi). Je mi z Fordu na bliti. Stejne jako ze zelenych magoru, diky ktery nicime sve motory biosajrajtem, abychom celkove vyprodukovali vice sra*ek nez pri spalovani normalni nafty. Komunismus, ekologie, fasismus maji jednu zasadni podobnost a tou je vyrazeni zdraveho usudku z rozhodovaciho procesu. Musis vice verit soudruhu a mene premyslet, ber to ekologicky!

      1. No tak to zrovna neni zasah
        No tak to zrovna neni zasah do cerneho. O karcinogennich ucincich dehtu pri primem styku s pokozkou asi nikdo moch nepochybuje. Tam je ale mechanismus znamy. U castic vyletajicich z motoru je otazkou, zda prave tyto castice, s tou kontretni velikosti, pri beznych koncentracich maji statisticky prokazatelny ucinek. Rict, ze skodi, ale ve skutecnosti jejich ucinek neni prokazatelny, je pomerne diletanske. Ale typicke pro ekology. Ti take rikaji, jak jaderka vyzaruje ionizujici zareni, ale o pozadi prirozenem pozadi se mlci. Vzduch s vyjimkou supercistych provozu vzdy obsahuje pevne castice ruznych velikosti (no vlastne vzdycky, 100% je jen smrt). Nema smysl slozite filtrovat splodiny, kdyz jejich zdravotni ucinek neni prokazan a existuje cela rada dalsich vlivku, ktere maji daleko vetsi ucinek.

        Nebyl by odkaz na nejakou studii, pokud mozno nezavislou?

      2. Záleží na tom o jakých
        Záleží na tom o jakých částicích se bavíte a jaký je mechanismus, vím že problém jsou mikro nebo dokonce nanočástice, které prostupují do krve, ale ty snad tyto filtry neumí ani pochytat.

        Nehledě na to že z uhlí nedokonale spáleného jsou jiné látky než z nafty. Jak napsal člověk přede mnou, v uhlí je dehet, který je přímo plný karcinogenních látek, v minulosti se na čistotu spalování nehledělo, dones na ni skoro nikdo nehledí, takže je možné že se z uhlí část dehtu nespálená dostává do komína a tam usazuje v sazích, nehledě na to že tam jsou ještě další látky.

        Vůbec stanovit něco o rakovině je dnes, pokud se nabavíme o přímém a denním kontaktu s chemikáliemi někde v závodě/okolí, složité, z jednoho prostého důvodu, potenciálních spouštěčů je velké mnoství.

    1. Ford jen parazituje na
      Ford jen parazituje na věci, kterou sám způsobil. Protože on ty kouřící popelnice kdysi protlačil a dodnes vyrábí. A náramně se mu hodí, že popelnice potřebuje, mimo klasické údržby kouřících popelnic, i výměny filtrů všeho druhu. Páč je to byznys.
      Je to pokrytectví nevyššího kalibru, protože kdyby vyráběli většinově elektromobily nebo alespoň plug in hybridy, tak by jejich „znepokojení“ mohlo vyznít alespoň trochu poctivě. Takhle jen zloděj křičí chyťte zloděje, protože na tom Ford vydělá desítky tisíc na každé jím vyrobené a prodané popelnici s filtrem.
      Vždy jsem byl proti nesmyslu, cpát do spalováků biopaliva, páč když něco hůř hoří, produkuje to logicky více sračiček. Ovšem po Listopadu 89´ jsme si my, odchovanci Škodovek, Wartburgů, Trabantů, Žiguli, Tatrovek, Liazů, Karos, Ikarusů a Avií chodili s rozkoší čichnout v kapitalistické cizině jejich výfukových plynů. Ty u nich voněly a nebyly vidět, u nás páchly na sto honů a šedomodrý dým se válel nad silnicemi i městy. Dnes díky spalovákům bez filtrů zažíváme páchnoucí déja vu (což je ják známo, chyba v Matrixu).

  3. Súhlasím s názorom že
    Súhlasím s názorom že regulácie, dotácie, byrokratizácia exekutívy nie je ten ideálny spôsob riadenia spoločnosti. No ani, u západnej spoločnosti, tak populárny mechanizmus “neviditeľnej ruky trhu” evidentne EKO problém nevyrieši, nakoľko EKO a $ sú si v evidentnej kontradikcii. A tak sa pýtam, keď tá naša EU je tak neuveriteľne rovnostárska, prečo nenariadi po unifikácii vajec, uhoriek, banánov aj unifikáciu dotácii na EV / PHEV? Buď všetci, alebo nikto! Alebo že by predsa len tam kde sú si všetci rovní, boli aj tí rovnejší (vitalia.cz/clanky/stejny-vyrobek-ruzne-slozeni-jde-o-nehoraznou-manipulaci-bouri-se-cesi/)

    1. asi ještě do 05/2018 dokdy
      asi ještě do 05/2018 dokdy budou platit poslední korupční STK z 05/2016.
      A díky parlamentu nebudou fízlové ten sajrajt schopní ze silnice odklidit. Dá se to práskat, ztížíš jim život ale definitívní konec DÍZLŮ s VYKASTROVANÝM DPF nastane až po 2 letech 05/5018.
      Samozřejmě DÍZLPOPELNIC bez DPF od výroby se to netýká … 😉

  4. Kdo rozhýbal elektromobily?
    Kdo rozhýbal elektromobily? = TESLA
    Kdo nakopal pldel dinomobilkám? = TESLA
    Kdo napravil demagogie automobilek Jaktoporatnejde? = TESLA
    Komu vděčíme za pokrok v samořízení? = TESLA
    Kdo nám postavil fabriku na baterky? = TESLA
    Kdo nám postaví solárko na střechu? = TESLA
    Kdo nám prodá Model E/3 ? = TESLA!!

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/

    Fordka je nula, komerční zabržděnec minulého století co nic statečnýho nedokázal, disevysr!! :)))))))))

  5. Nejtěžší zločinci v
    Nejtěžší zločinci v Díře České :

    1. místo DÍZL bez DPF
    2. místo přidušený Benzín TSI
    3. místo DÍzl s DPF
    4. místo atmosferický Benzín
    5. místo LPG
    6. místo CNG
    7. místo VODÍKOMOBIL co krom páry ufoukne i toxi-těžký kov
    8. místo ELEKTROMOBIL
    9. místo VZDUCHOMOBIL MDI co při rekuperaci filtruje vzduch

    kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/
    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/
    kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/air-car/

        1. Opravdu to vyfukuje
          Opravdu to vyfukuje platinu?? Co dalšího tam mizí? Link na nějakou studii, důkaz, měření?

          Lithiový baterky neztrácí lithium, ale to jak jsem pochopil akorát nějak změní strukturu povrchu a značně omezí prostupnost elektronů a tím i značně zhorší moznost nabíjeni čili degradují jinak.
          Odborníci zajisté upřesní můj laický popis.

    1. Pane Adamíro, k tomu bodu
      Pane Adamíro, k tomu bodu 9. – vzduchomobil. Tak ten článek visí na internetu již snad 15, možná i více let, je to dílo vtipálka, na které naletěli novináři a i TV NOVA. Podle toho článku již od roku 2 000 stojí továrny, které tyto automobily vyrábějí. Žádný motor MDI neexistuje, přídavná ojnice je nesmysl, je to jen aby to vyoadalo zajímavěji. Pokud se podíváte na parametry toho údajného vozidla, tak při daném tlaku a objemu nádrží by byl dojezd nikoliv 200 km, ale pohyboval by se v jednotkách km. A jen taká zajímavost k práci tohoto motoru. Ano, je pravda, že stlačením se zahřívá vzduch. Do tohoto zahřátého vzduchu se „vstříkne“ studený vzduch, který se ohřeje o onen zahřátý. Zároveň tam ale není uvedeno, že by ten studený vzduch ochladil zahřátý vzduch a tedy by došlo k mírnému smrštění a poklesu tlaku. Pokud by tlak vzduchu měl působit na píst a píst běžel do dolní úvrati, naopak roztahováním ( myslím tím opak stlačení) dochází k ochlazování vzduchu a tento vzduch se tedy smršťuje a tlak na píst přestane. Prostě v tom článku je mnoho chyb a celý článek slouží jen k pobavení.

        1. 1. S tímto motorem to nikdy
          1. S tímto motorem to nikdy nejezdilo. Ten motor tak, jak popisuje, nemůže pracovat. 2. I kdyby tam byl jiný motor na vzduch, dojezd s tou nádrží a při tom tlaku u podobně výkonného motoru by byl v jednotkách km, ( zdůrazňuji, že nikoliv ani v desítkách) 3. Stlačit vzduch je vysoce energeticky náročné, prakticky se stlačuje kompresorem poháněným elektřinou a to už je lepší jezdit na tu elektřinu.

    1. Nezdá se Vám, že atát
      Nezdá se Vám, že atát prostě nemůže hlídat všechno? Pokud chcete aby lidé skončili s odstraňováním filtrů, musíte první najít důvod proč to dělají a ten odstranit.

      Nehledě na to že tyto filtry neřeší to nejhorší, to by asi zvládla jenom nějaká morká vypírka jako v elektrárnch, ale to do aut asi jen tak nedojde, a asi ani nejde, navíc velké saze nejsou to nejhorší, mnohem nebezpečnější jsou částice prostupující do krve, ty ale, pokud se pamatuji, tyto filtry neumí odstranit.

      1. Tak to má ten stát teda
        Tak to má ten stát teda pěkně blbý, ale buď vyžaduje plnění nějakých svých norem od výrobců a následně i od uživatelů a pokud si na dodržování vlastních požadavků není schopen zjednat funkční kontrolní mechanismus, tak se na to můžou rovnou vykašlat protože na to nemaj.
        Stát je manažer, který si má rozdat práci nalevo a napravo a pak si kontrolovat jestli všechno funguje a ne se starat jenom o porcování medvěda a vo kšeftíky.
        Takže ne, vůbec se mi nic nezdá, stát musí hlídat skrze svý mechanismy všechno, protože jinak ho ty průsery dřív nebo později stejně doženou přesně tam kde to nejmíň potřebuje.

        Když v Rusku spadlo letadlo s hokejistama tak Putin hned vykřikoval, že se musej zpřísnit kotroly v letecký dopravě a další blá blá blá populistický kecy. Jenomže to už měli udělat dávno protože se zovna ukázalo, že na to patřičný inspekční ouřady kašlali.

        1. Problém je v tom v jaké
          Problém je v tom v jaké normě je to specifikováno, zákon/vyhláška, pak OK, pokud ČSN EN, pak je to trochu smůla, aby se dalo jejich plnění vymáhat, musí to stanovit jiný právní předpis, například zákon, jinak je to více méně doporučení, záleží prostě na tom jakým způsobem je to aktuálně ošetřeno, jestli je to třeba z mezinárodní dohody atd. Od toho se odvíjí celá vymyhatelnost, takže ano, může být v nějaké ČSN požadavek na filtr pevných částic, ale pokud toto nestanoví.

          Jenže v dnešní době se už dost myslím dostáváme na hranu toho co má a nemá stát a jak moc hlídat, pokud by člověk chtěl totiž postupovat naprosto přesně podle přepisů, tak musí sledovat stovky změn zákonů a vyhlášek. Taková situace je prostě neúnosná. Lidi například vůbec nepotřebují (Němci možná ano), ba je jim to do značné míry jedno, aby okurek byl mezi x a y centimetry, to stejné brambory, banány… Přesto je na to jakási norma a někdo kdo ji kontroluje. Tady stát vytlouká klín klínem, vymyslí s prominutím pitomost jako naftu do osobáků, pak na to montují milion filtrů, nebo vymyslí ekodaň na paliva, lidi začnou topit s prominutím bordelem a zase se vymyslí nějaká kontrola. To není řešení, jen do nekonečna rostoucí byrokracie.

          V Hagakure je zajímavá myšlenka: (citace celé pasáže)
          Jednou se stalo, že jistý člověk prohlásil, že by měl být podrobně popsán současný stav hospodářství, a někdo mu opáčil, že to vůbec není dobrý nápad.
          Je pravda, že ryba nebude žít v příliš čisté vodě. Ale když v ní porostou nějaké vodní rostliny, ryba se bude schovávat do jejich stínu a bude se jí tam dařit. Stejně tak platí, že nižší třídy budou žít v poklidu, když se některé věci budou trochu přehlížet anebo když se o nich nebude moc mluvit. V této věci je důležitá znalost lidského chování.

          Já tomu říkám že stát nemá zbytečně dělat mezi lidmi zlou krev. A v naší situaci to znamená že slavná EET, nebo tady kontroly filtrů jsou zcela kotnraproduktivní a zbytečné. Procentuálně kolik vozů u nás má odstraněný filtr (Nefunkčnost nelze asi běžně doma zjistit, u STK se asi také normálně nekontroluje) a kolik lidí ví že si třeba takový vůz pořídilo? Je to opravdu tolik aby to vzrušovalo někoho jiného než úředníky či tvůrce „všehodobra?“ Lepší a nepostřehnutelné by bylo vymizení prvně naftových a následně eventuálně benzinových aut, pokud bude nafta stát o něco více než benzín či LPG, lidé od ní odejdou. V tomto prosím si dosaďte firmy za onu vyšší třídu z Hagakure.

          Porcování medvěda komentovat raději nebudu, o jeho efektivním a účelném využívání dost pochybuji.

          1. A přitom by stačilo
            A přitom by stačilo zavést na elektromobil nulovou DPH. Na naftu navýšit spotřební daň a na CNG dát třeba nižší daň.
            Pro běžného občana dost velká motivace.
            Běžný občan totiž auto používá na cesty do práce, z práce, na nákup a občas na návštěvu babičky.
            Běžný občan si totiž koupí běžně auto v bazaru a to mívá PDF na hranici, nebo za hranicí životnosti. Časem by v bazarech nic jiného, než EV, nebo CNG nekoupil.
            Jenže o tom by musel někdo rozhodnout v EU aby se nevyplatilo dovážet auta ze zahraničí.
            Předpokládat, že v brzké době disel stejně nebude schopen splňovat emisní normy a že výrobce neobejde nějakým způsobem normu nelze.
            Bohužel zatím mám pocit, že se to tak stává ve formě diesel-hybrid.

            http://www.hybrid.cz/autosalon-detroit-2015-audi-q7-jako-diesel-plug-hybrid

            Až tomu odejde kapacita baterky a PDF, tak to bude stát v bazaru pár korun…. a táto nekup to. Baterii ani PDF do toho nikdo nové dávat nebude, protože cena těchto dílů převýší cenu ojetiny. Papírově emise splňuje a co že trochu kouří?? Běžný občan v bazaru tohle přece neřeší….pěkně to vypadá, je to SUV stálo to nové milión a sousedi puknou závistí jakou to máme káru!

            1. „Běžný občan“, ktery
              „Běžný občan“, ktery „si totiž koupí běžně auto v bazaru“ si tezko pujde kupit nove EV za 800 (resp. 600 bez DPH) nebo vic (ne, eUP neni rodinne auto). A vzhledem k velikosti trhu ojetin (podle tehle stranky se jen u nas proda 620.000 ojetin s prumernou cenou 200.000) tolik ojetych EV neexistuje v cele Evrope (mozna ani v celem svete) a i ten „blby“ ojety ion stoji tech 200 bez DPH a to rozhodne neni prumerna velikost auta.

              1. To je pravda, ale CNG se v
                To je pravda, ale CNG se v bazarech spadne i pod cenu 200tis. Ono to všechno nebude hned.
                Pokud dnes dají na trh diesel-hybrida, tak za pár let tu máme stále stejný problém…. kouřící hybrid, který nebude nikdo strkat do zásuvky, protože ujede na unavené baterie možná 5km.

              2. To je pravda, ale CNG se v
                To je pravda, ale CNG se v bazarech spadne i pod cenu 200tis. Ono to všechno nebude hned.
                Pokud dnes dají na trh diesel-hybrida, tak za pár let tu máme stále stejný problém…. kouřící hybrid, který nebude nikdo strkat do zásuvky, protože ujede na unavené baterie možná 5km.
                Cena EV stále padá dolů a padat bude.

                1. Jenze prumer 200 bude
                  Jenze prumer 200 bude znamenat, ze pulka bude pod 100…

                  Nicmene i kdyby se Musk chopil svych zelenych prohlaseni a zacal celou planovanou produkci (pul milionu aut rocne) dodavat zdarma na nas trh, bude 14 let trvat, nez vytlaci vsechny osobaky, co maji vyfuk (je jich tu asi 7 milionu)…

                  Podle me jedine reseni je zacit poradne dupat po STK – zadna pokuta 10.000, kdyz policajti najdou vrak s mesic starou nalepkou, ale okamzita ztrata licence. Vzhledem k lukrativnosti byznysu by na to majitel zacal dbat.

                  No a samozrejme i po ridicich, obcas clovek vidi auto, na kterem je na 200 metru poznat, ze emisni limity splnit nemohlo (bavim se ted o lete a zahratych motorech, ne startovani v mrazu). Ale zabavovat vraky neni lukrativni pro rozpocet…

                2. To že je průměrná cena
                  To že je průměrná cena 200 tisíc ani zdaleka nemusí znamenat že půlka je nad a půlka je pod. Pokud na lidi hodláte jít se zákazy eventuálně zabavováním aut, rušením licencí atd., pak vystavíte velké množství lidí situaci, kdy budou:
                  a) dále porušovat zákon
                  b) muset investovat do něčeho na co v ten moment nemají, eventuálně nepotřebují.
                  c) zůstanou bez doravního prostředku.

                  Ani jedna ze situací není podle mne vhodná. A byť by velké množství lidí možná rádo volilo hromadnou dopravu, ta není mnohdy alternativou. ČD nemají problémy s „rychlými“ vozidly, ale s pomalými tratěmi, pokud 810 a hydry mají Vmax 80km/h, 120km/h respektive a tratě máte na 50km/h a méně, nedivte se že lidé jezdí autem, o taktu spojů nemluvě, hodinový se dá, dvě hodiny možná, ale ne jen dva osobáky ráno a dva večer. A autobusy z principu nemohou zvládnout efektivně vlaky nahradit v množství, které by bylo třeba aby se to projevilo na počtu aut.

                  Podle mne by bylo lepší kdyby se to udělalo přes daně, kdy by cena paliva a eventuálně povinného ručení, když už jsou ty nástroje, lidi motivovala ke koupi nového vozu. Cena paliva spadla loni o asi 12Kč a to i za situace že je koruna podhodnocená. Pokud by stál benzín 35 a nafta 45 korun, pak cena 15-16Kč za LPG a 24-27Kč za CNG by vedla k přestavbám a přechodu, ne pokud CNG a má jen malou výhodu v o něco větším množství energie za skoro stejnou cenu.

                  Pokud někdo ročně najede 1000km nebo méně, nutit jej ke koupi nového vozu, byť by jezdil žigulíkem, je hloupost, zvlášť pokud by jeho cena byla kolem 100k, kam by se mohla vyšplhat. Ovšem důvody proč lidé udržují v provozu 14 a více let stará auta, musíte hledat někde jinde, pokud se popasujete s tím, pak lidé nové auto koupí a vše půje rychleiji. EV prozatím nejsou reálná alternativa k benzínu a naftě, ba ani plynům. A samotné plyny, ať už LPG nebo CNG nejsou také plnou alternativou ke kapalným palivům, protože je pro ně síť zatím malá.

                3. Chtel jsem napsat nejmin
                  Chtel jsem napsat nejmin pulka, ale nejak to vypadlo.

                  Nevim, ja jsem nejak pesimista a myslim, ze bez bice to nepujde. A varianta, kdy to neodskace nikdo, me nenapada, mozna ani v realnem svete neexistuje.

                  Ohledne dotaci – ty mozna pomuzou tem, co jsou pobliz rozhodovaciho prahu, ani 0% DPH (20% sleva) neresi mam 100, musim dat 600.

                  U plynu bych (krome infrastruktury) videl problem, ze na spoustu mis s nim nemuzu (pokud nebudu ignorovat zakaz). A pokud tech aut dramaticky nepribyde, nikdo prestavovat vzduchotechniku za tezke prachy nebude…

                4. Promiňte, ale trochu jste
                  Promiňte, ale trochu jste ujel jinam než o čem jsme se původně bavili, to byl problém filtrů a naftových aut.

                  Jasně, varianta kdy to nikdo neodskáče neexistuje, ale můžeme se bavit o tom jak moc a kolik toho má být. Podle mne, v situaci, kdy si, jak správně říkáte, němůže většina dovolit auto za 100k, přijít z ničeho nic s kotrolami a tresty, kdy ani většina lidí neví co to ten filtr je nebo že tam má být, je hloupost.

                  k EV se budeme propracovávat ještě roky, dlouhé roky, možná desetiletí, v takové situaci by bylo podle mne opravdu lepší zvednout, když už tedy ta daň je a nikdo to nenechá řešit čistě trh, zvýšit daň na benzín a naftu a daň na CNG a LPG nechat co nejníže to jde. Tím vyvoláte minimálně přechod k o něco čistějším palivům, o čemž byl primárně text.

                  Druhá věc je totální selhávání státu co se týče tvorby ekonomického prostředí. Pokud se nezaměstnanost řeší jen za cenu podhodnocení měny a ignorují se odvody obřích rozměrů a další překážky pro podnikání, je to špatně a trpí tím obyvatelstvo. Zrovna nedávno někde bylo že odvody za zaměstnance jsou u nás jedny z nejvyšších. Pak se nesmíme divit neochotě firem platit více. A tady to všechno začíná a končí. U státu a jeho (ne)schopnosti umožnit lidem si dost vydělat.

              3. No a naco teraz riesite
                No a naco teraz riesite jazdenky, ked EV jazdeniek je este malo? Ako popisoval prispevok vyssie, tak znizenie DPH by motivovalo ludi, ku kupe EV napr. o 2 roky ked budu ake take solidne EV(a mozno aj tych hraciek co sa predavaju teraz).

                Je nacase vystavit fakturu vsetkym spalovakom s realnou cenou (t.j. zahrnut aj poskodzovanie zdravia vsetkych ludi).

                1. Proc? Protoze 3/4 lidi na to
                  Proc? Protoze 3/4 lidi na to nove auto proste nema (a tuplem ne na nove EV za dvojnasobnou cenu i bez DPH). A to vubec nezminuju, ze te 1/4 novych bude velka cast koupena firmami, ne soukromymi osobami. Nevim, v jake zijes realite, ale v te me covek, co horko tezko da dohromady 100-200 tisic na ojetou oktavku (bezna realita mimo velka mesta), nekoupi noveho Leafa za 600 bez dane… Nebudeme si lhat do kapsy, normalne velke (rodinne) EV pod pul mega jeste par let nebude…

                  Do ekoblabolu se s dovolenim poustet nebudu.

    1. Neprojde, v letošním roce
      Neprojde, v letošním roce 2016 se počínaje červnem v několika vlnách zpřísňují postupy STK a defakto se eliminuje ta korupce. Když brnkneš do STKčka svýmu korupčníkovi, řekne ti žes už prošvih květnový termín, smůla. Od listopadu navíc budou postupně nasazováni dokonce i tajní inspekční agenti… práskači. Stará osvědčená taktika. O flek na STKčku půjde lehce přijít no a na lince u konzervy což mu na pracáku navrhnou je to jiný kafe :)))))
      Neboj se na každýho jednou dojde a tak dlouho se chodí s džbánem pro vodu až se ucho utrhne 🙂 To je život!! nic netrvá věčně ani v český díře :)) … díky agentu Burešovi :)))))))))))))))))))

      auto.idnes.cz/prisnejsi-kontroly-stk-v-praxi-d33-/automoto.aspx?c=A160119_223823_automoto_hig

      tn.nova.cz/clanek/pravidla-stk-se-zprisnila-7-nejcastejsich-duvodu-proc-vas-vyhodi.html

      1. Benzíňáky s přímým
        Benzíňáky s přímým vstřikem taky metaj saze a to nemusej mít ze zákona ani DPF. VW, Mercedes a Audi je budou montovat dobrovolně. Opravdu nečekaná péče o naše zdraví 😀
        Takže nejenom nafta metá sajrajt.

        http://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-castic-benzinovy-motor-d8n-/automoto.aspx?c=A131201_220142_automoto_fdv

        http://www.uamk.cz/garaz/1443-filtry-pevnych-castic-i-pro-benzin

          1. Každý spalovák v týdle
            Každý spalovák v týdle podělaný český díře krom LPG/CNG metá sajrajt, poněuvadž €JROSOSIALNĚ-TECHNOKRATISKÁ NOMENKLATŮRA NAŘÍDILA NAŘEDIT 5% ŽLUTÝHO BIOSAJRAJTU a za 2 ROKY TO ZVEDNE NA 10% a zlikvidovat motor a donutit koupit novou spalovací popelnice VW ŠÁDE CNG 😉

            PS: kdože dneska přijéchal do práglu?? :))

            1. Ale víte že se dá sehnat
              Ale víte že se dá sehnat i bezín bez toho, že? Ale chybu hledejte i v návrhu motoru, za války se do nich lilo všechno, od benzínu (když jste měl dobré styky) po odpad z plynáren, lih a pod. Někde si to najděte co bylo i před válkou v benzínu, tehdy to byl způsob jak se zbavit kapalného chemického odpadu a nahradit nedostatkovou ropu. Dále chybu hledejte v nedostatečné rafinaci a špatných materiálech samotného motoru. Teoreticky existují chemické postupy, které Vám převedou dlouhé řetězce mastných kyselin na čisté uhlovodíky, ty se ale pro mnohokrokovost a energetickou náročnost nepoužívají.

              Co se týče návrhu motoru, pak na ten je kladeno mnoho protichůdných požadavků. Navíc provozní podmínky se mění, tlak a teplota vzduchu, vlhkost, složení paliva, účinnost teplota spalování, hmotnost… Je prakticky nemožné všechno uspokojit.

              Návštěva paní Merkelové má jen pramálo společného se spalovacími motory, tam hlavní hnací sílu hledejte jinde. Konkrétně u dieselů v osobních autech u Francouzů v 70.-80. letech minulého století.

              1. Endží??
                všechno máme

                Endží??
                všechno máme rádi dáme, …tak nařídit jim to nemůže, že jo a oni sami od sebe nezačnou, když jim to sype a jde jim jen a jen o jejich prachy … ;))

                autoforum.cz/tmp/magazin/aa/Angela_Merkel_IAA_2013_01_503_0.jpg

                nejlíp se dojí blbci a patolízalství je nemoc stejně jako vlezdoprdelství :))

Napsat komentář