Evropské automobilky vybudují v USA vlastní síť rychlodobíječek

Jan Horčík - 27 Leden 2015

Automobilky BMW a Volkswagen vybudují ve spolupráci se společností ChargePoint v síť více než 100 rychlodobíječek standardu CCS. Ukazuje se tak jak špatná je stále situace v oblasti standardizace dobíjení elektromobilů.auto Evropské automobilky rychlodobíjecí síŤ USA

V západním světě se dnes masivně prosazují tři standardy: CHAdeMO (na obrázku), CCS Combo2 a Tesla Supercharger. Je pravděpodobné, že vedle sebe vyroste několik konkurenčních rychlodobíjecích sítí.
foto: Nissan

Nissan aktuálně oznámil, že do dubna 2016 plánuje mít jen po Spojených státech síť 1700 rychlodobíjecích stanic standardu . Dnes jich je tam asi 800, na celém světě jich je už přes 5000. Nejvíce v Japonsku - 2819 a Evropě - 1327.

Mezitím automobilka úspěšně buduje svou celosvětovou síť rychlonabíječek Supercharger, kterými již prakticky pokryla domácí USA a expanduje dál. Nyní do této hry vstupují i evropské automobilky, které si "schválily" vlastní standard CCS a aktuálně začaly také za velkou louží úspěšně prodávat své elektromobily.

Jenže modely BMW i3, Mercedes-Benz B ED, Volkswagen e-Golf a další není možné dobíjet jinde než na CCS dobíječkách, kterých je zatím v USA pomálu. A tak automobilkám nezbývá než investovat nemalé prostředky do budování vlastní sítě rychlodobíječek.

Ty se stanou součástí sítě dobíjecích stanic ChargePoints, která dnes zahrnuje více než 20 000 míst pro rychlé i pomalé dobíjení elektromobilů. Intalace 100 nových CCS rychlodobíječek má být poměrně rychlá, na některých místech už probíhají stavební práce.

Dobíjecí místa budou obsahovat až dvě 50kW DC rychlodobíječky, případně 24kW DC Combo dobíječky. A samozřejmě také "240V Level 2" dobíjení, tedy obdobu našich běžných domácích zásuvek.

Automobilka Volkswagen navíc nyní potvrdila, že všechny budoucí auta do zásuvky značky Volkswagen budou vybavena CCS rychlodobíjením. Myslí tím jak elektromobily, tak plug-in hybridy, což by právě druhým jmenovaným mělo přidat na zajímavosti u spotřebitelů.

Pro srovnání, ani nová verze Chevrolet Volt nebude mít k dispozici rychlodobíjení, stejně tak jej neplánuje ani švédská automobilka u svého nového modelu Volvo XC90 Plug-in hybrid.

GreenCarReports, Autobloggreen, tiskové zprávy
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dopadne to podobně jako u dnešních benzínových pump. Jako dnes vybíráte mezi naturalem, dieselem ,LPG, CNG, tak budete mít u stojanu několik různých typů dobíječek. Navíc budou vedle i další boxy, kde se budou měnit různé typy baterií.

Elektromobil má ještě další výhodu a tou je možnost dobití doma . Což vám z klasických paliv nabízí pouze CNG v podobě plničky na HUPku.

Bude dobytie doma lacnejsie?A musi to byt na kabel? Co s autami z panelaku?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobití doma by lacinější být mělo. U paneláků asi vzroste zájem o zakoupení parkovacích míst a rozšíření inženýrských sítí. Tím myslím natažení elektřiny k parkovacímu místu. Na veřejných parkovištích by města mohla instalovat nabíjecí automaty, ze kterých by mohla přitéct do obecní kasy nějaká koruna.

Dakujem za odpoved.Pozerala som elektricke auta vyrabane v Cine, pretoze uz mam 20 rocne fiat punto.Auta z Ciny su lacnejsie, len aby to vydrzalo a nebol problem s nakupom.Posielam Vam parametre Sedana, co na to vravite?Oplati sa to kupit, cena je velmi nizka 2000-3000USD, to este zistujem ci plati.Pozadovana rychlost 60-130km/h.Vzdialenost az 250km.Asi je to prehnane, tak to nebude.Asi to prejde max.100km pri nasom pohybe v meste i mimo mesta.

http://m.alibaba.com/product/60140641900/electric-sedan-car-with-high-speed/specifications.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty parametry vypadají dobře a do města by to v pohodě stačilo. Obávám se ale, že tato levná auta z Číny neprojdou přes místního úředního šimla, takže získat homologaci bude problém. Ta cena je daná pravděpodobně absencí některých bezpečnostních prvků.

Dobrý deň,
ďakujem za zhodnotenie. Aj rozmýšľam či nepočkať, lebo v Rotterdame sú elektro taxíky čínskej firmy BYD, a majú dojazd až 300km. Tak zrejme sa to bude rýchlo vyvíjať, len aby to potom nebolo veľmi drahé. Z Číny si už jeden Slovák auto kúpil, tak keď to prešlo jemu? http://orava.sme.sk/c/6721791/oravcan-testuje-elektromobil-z-ciny.html
Tie pasy tam musia byť vpredu aj vzadu, čo ešte z bezpečnostných prvkov je povinné neviem.
Vláda podporuje elektromobily. Tí čo kúpili elektroauto do augusta 2014 majú aj elektrické tankovanie zadarmo.
http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000612/1373386/Cinsky-utok-na-Europu-cez--elektriku----BYD-e6-prichadza-ako-taxik-do-Rotterdamu

Obrázek uživatele Hyperloop

Mno, na to, že ten článek psal šéfredaktor Hybridu, mi přijde až moc plný chyb a podivných prohlášení.

Např. "Je pravděpodobné, že vedle sebe vyroste několik konkurenčních rychlodobíjecích sítí."

Spíš je pravděpodobné, že ty sítě budou brzo často disponovat jak CHAdeMO tak CCS a o žádnou skutečnou konkurenci nepůjde (nebereme-li v potaz SC, protože Tesla je prostě samostatná kapitola). Nakonec ona síť ChargePoints právě obsahuje i CHAdeMO a svoje rychlodobíjecí stanice teď jen vybavuje CCS. U nás třeba viz ČEZ a pod.
To, že u dealerů Nissanu zůstanou nadále jen CHAdeMO dobíječky je jen marketingovou věcí Nissanu.

"V západním světě se dnes masivně prosazují tři standardy: CHAdeMO (na obrázku), CCS Combo2 a Tesla Supercharger."

Combo2 (tedy s Mennekesem) je logicky jen tam, kde jsou třífázové rozvody, tedy hlavně v Evropě. V USA je Combo1 s Yazaki, protože v USA jsou běžně jen jednofázové rozvody.

" Nyní do této hry vstupují i evropské automobilky, které si "schválily" vlastní standard CCS"

Standard CCS nechválily jen evropské automobilky ale dohodly se na něm v r. 2012 společně Audi, BMW, Daimler, Ford, General Motors, Porsche a Volkswagen, tedy jedná se o euroamerický standard (přesněji řečeno německo-americký)
viz: http://en.wikipedia.org/wiki/IEC_62196

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za doplnění. Primárně jsem chtěl poukázat na nevyrovanou situaci v oblasti CCS/CHAdeMO, kdy CHAdeMO je relativně dobrý standard s extrémním rozšířením po celém světě, ale euro-americké automobilky si i navzdory tomu schválily a začaly do svých aut montovat vlastní standard. Ano, jsou mezi nimi i americké automobilky, které ale samozřejmě mají své zájmy také v Evropě (General Motors - Opel, apod.).

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Hyperloop

V době, kdy si to schválily, ještě těch CHAdeMO moc po světě nebylo.
A propos dobíječek CCS již v Evropě přes 700 (a to jsou údaje z poloviny loňského roku)

viz: http://ccs-map.eu/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

špatný vtip, v době kdy trapný CCS schvalovali CHADEMO jelo na plný koule, mrkej na CHADEMO
chademo.com/wp/eumap/
kcc-hho.webnode.cz/supercharger/dobijeci-stanice/
a nezapomen to poslat dál :-)

Chademo standard není špatný (pokud vím tak funguje spolehlivě, což se o spoustě jiných automotive technologiích říct nedá). Akorát prostě CCS ho překonalo, především tou kombinací AC-DC a to ani nový konektor Chademo nemůže dohnat. No a CCS bylo zase překonáno SC konektorem, který obě funkce nacpal do Mennekesu.

Tady jde ale čistě o marketing a PR. Prostě japonci(ale to platí pro jakýkoliv výrobek) nemůžou uznat, že Chademo bylo překonáno. Dokonce si myslím že ta podpora pro Chademo se v jim blízké budoucnosti ještě prodraží než kdyby rovnou přešli na CCS, ale jméno značky je důležitější.

Obrázek uživatele Hyperloop

Ano, díky za odkaz, který jen potvrzuje, co jsem psal ;)
V době, kdy byl poprvé představen návrh CCS (11. října 2011), existovalo v celém světě mimo Japonsko pouhých cca 100 dobíječek CHAdeMO. V době, kdy se na něm zmiňované automobilky dohodly jako na svém novém standardu (začátek dubna 2012) pouhých 200 dobíječek, oproti dnešku tedy desetina. Rychlý nárůst odstartoval až od listopadu 2012. Tedy vůbec nejelo na plný koule, ale naopak jen pozvolně se rozjíždělo.

Japonsko nelze brát v potaz, protože do té doby to byl v podstatě jen japonský standard a i japonských elektromobilů se prodávalo tak málo, že nemělo žádný smysl ho přebírat, když bylo známo, že tenhle koncept má svoje nedostatky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nemají šanci. Američani je rozmáznou, jsou nacionalisti stejně jako němci. To leda kdyby uplatili následující administrativu, američani to neprokoukli a zaprodali se. Blázen by na vlastním dvorku podporoval sousedovi aktivity vedoucí k vlastnímu zotročení :-)

Obrázek uživatele Hyperloop

Jj, jsou to takoví nacionalisti, že většina dá stejně radši přednost BMW před Cadillacem ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Většina jich dá přednost tomu Cadillacu, někteří si přesto koupí BMW, stejně jako si někdo v Evropě koupí ten Cadillac :)

Obrázek uživatele Hyperloop

Mýlíte se ;)
Minulý rok se v USA prodalo 2 × víc BMW než Cadillaců, nemluvě o Lincolnu. Ale GM ten nepoměr samozřejmě chce za každou cenu zvrátit, to je jasné. Uvidíme, jestli se mu to povede, podle mě v nejbližších letech ne.

viz: http://www.dailymail.co.uk/wires/afp/article-2908759/Cadillac-ramps-power-US-luxury-battle-Germans.html

cituji:
The numbers show the challenge. Last year, Mercedes sold 356,000 cars in the United States, for a 2.2 percent share of the total US auto market, according to Autodata. BMW sold 340,000, Lexus 311,000, and Audi 182,000. Meanwhile, Cadillac, a General Motors division, found 171,000 buyers and Lincoln, Ford's luxury unit, sold 95,000 cars.


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?