Elon Musk ujišťuje, že Tesla už vyrábí 2000 elektromobilů Model 3 týdně

Jan Horčík - 03 Duben 2018

Ještě minulý týden jsme psali, že Tesla nestíhá vyrábět Model 3, akcie padají. O pár dnů později je vše jinak: akcie znovu stoupají a Elon Musk ujišťuje, že Tesla už zvládla za týden vyrobit přes 2000 kusů Modelu 3.výroba elektromobilů v továrna Tesla ve Fremontu

Výroba elektromobilů v továrně Tesla ve Fremontu
foto: Tesla

Elon Musk rozeslal zaměstnancům společnosti Tesla email s předmětem "Gratulace!". V něm přiznává, že navýšení výroby elektromobilu Tesla Model 3 bylo "extrémně obtížné", nicméně že "už tam konečně jsou".

"Pokud dnes vše půjde podle plánu, snadno přesáhneme to číslo [2000] během sedmidenního období," píše se doslova v Muskově emailu. Dále dodává, že výrobní systém Tesly je nyní postaven na pevném základě, který umožní kombinovanou výrobu 4000 elektromobilů Tesla Model S, Tesla Model X a Tesla Model 3 týdně a především další "rapidní růst".

Nakonec Musk dodal, že věří, že na konci letošního roku budou vyrábět auta čtyřikrát rychleji, než na konci toho minulého. Za rok 2017 Tesla vyrobila asi 101 000 elektromobilů. Naposledy nicméně Musk sliboval, že na konci prvního čtvrtletí 2018 bude Tesla vyrábět 2500 elektromobilů Model 3 týdně.

Elon Musk, Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář

Dnes je absolvoval STK a lituju toho technika na emisích. I přestože mají odsávání, bylo to v té místnosti na chcípnutí. Jsou tam mladí kluci, protože se při té práci se to víc jak pár let dělat nedá.

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle tiskové zprávy vyrobily minulý týden 2020ks Tesla model 3.
Za celé první čtvrtletí pak 34.494 vozidel; z toho 9.766 byly Tesla model 3.

To je 108 M3 za den.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Proč americká masmédia potřebují aby Tesla krachla.
https://youtu.be/QLIh0F_f7j4

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Produkce za březen ~5000 ks, což mělo být podle nejoptimističtějšího plánu v říjnu a tedy (za mě pouhých) 5 měsíců zpoždění. Rozhodně tedy fantastický výsledek. Navíc rychlost růstu produkce je meziměsíčně větší než u většiny konkurence meziročně a i pokud by teď nenavýšili produkci ani o chlup, tak bude v USA Tesla 3 nejlépe prodávané EV nejmíň tak do konce roku 2020.
Nicméně zpoždění výroby 5 měsíců nezní pro titulek bulváru dost cool, tak se místo toho všude píše "O 80 % nižší produkce, než Musk sliboval". A koukám, že i tady na Hybridu v poslední větě. Ukažte mi prosím, kde Musk sliboval, že Tesla bude na konci 1Q vyrábět 2500 TM3 týdně. Já totiž všude čtu "cílem je dosáhnout na výrobní rychlost 2500/týden", dost velký rozdíl od "slibuji, že do konce března budeme vyrábět 2500/týden". Co je špatného na tom pracovat na dosažení cíle? Vždyť je 99 % všech firem (i lidí) na světě má cíle větší, nežli skutečně dosáhnou. Byli byste snad raději, kdyby si Musk dal cíl 1000/týden a dodržel to?

Pokud si dobře pamatuji a jistě se to dá vyhledat, tak při předání prvních modelů 3 se psalo, že dokonce roku 2017 bude produkce 5000 týdně a od ledna 2018 10000 týdně. Čili cca půl milionu ročně... Produkce 5000 měsíčně je hódně málo proti slibům.

Ale musk nikdy nic nesliboval, uz to pochop. Rozhodne nikdy netvrdil ze slibuje ze bude produkce takova nebo makova. Ano daval si nerealisticke cile, nikoliv sliby. Musk si dava rad nerealisticke cile, jake prekvapeni, treba ze udela na Marsku kolonii. Me prijde vetsina lidi co tu mele(obecne na netu) o tom jak musk nesplnil co slibil jako banda opic co nikdy nic nedokazala, naprosto nechapou jaky motor zene uspesne lidi kupredu, cumi, nechapou a jedine na co se zmuzou je kritizovat u PC behem sve 8micky v praci, kdy se kazdych 5 minut divaji na hodiny kdy uz bude obed, kde si naplanujou jak proflakat zbytek pravovni doby aby uz mohli jit konecne domu, natahnout se na gauc a pustit si vymenu manzelek. Proste naprosty odpad co v zivote nemakal, ale rozhodne rad poradi jaky je musk debil a snilek. Jo, on vssi radu opravdu potrebuje.

Vážený pane,
níže máte důkaz, že sliboval, ale k tomu se vyjádřit nechci. Je zajímavé, že místo polemiky se dočkám toho, že jsem přirovnán, spolu s ostatními přispěvateli, k opici a dále urážen. Věřte, že naposledy jsem 8smičku v práci měl na brigádě při studiu VŠ a to už je dlouho. Z výměny manželek jsem neviděl ani minutu. Příspěvek jsem psal z důvodu, že jsem složil v dubnu 2016 zálohu a očekával TM3 letos, místo toho je termín v nedohlednu.

Ale ty uz si napalici? KDE TO SLIBUJE, sakra KDE? Myslis to "Looks like...." nebo "We aim for..." ? Tak snad doufam ze umis anglicky? Ten posledni koment s 10k auty/tydne... je snad konec 2018? Neni, tak nasrat. Tak voco tu de? Chapu ze te sere ze jeste nemas TM3, ja si ji taky rezervoval 31.3.2016 a co jako? Ano, Musk ma prehnane ocekavani a velke voci, ale ty kecy s tim te nekomu neco nasliboval a nedodal, mi lezou krkem, jak banda decek uz toto na facku.

Tak jsem použil špatné slovo. Napsal jsem ...proti slibům, měl jsem asi napsat proti předpokladům, proklamacím či nějak podobně. Každopádně vám to nedává právo mi nadávat. Dejte si prosím mokrý hadr na hlavu a nevyhrožujte. Internet není až tak anonymní, jak si třeba myslíte.

Skvele! Tak sme se dohodli. Mezi slibem a predkpokladem/cilem/snahou je doprdele rozdil a to je treba si uvedomit. Nejsem si vedom, ze bych ti vyhrozoval, ale to je fuk. Jinak internet je anonymni vic nez dost, staci ti VPN + cibule a si vklidu z 99%. Ovsem pokud jde po tobe FBI jak po uzenem, tak ti nepomuze ani svecena voda, driv nebo pozdeji te dostanou. Ale mam takovy zvlastni pocit, ze to nebude nas pripad :)
Ale abych te uklidnil tak ten muj vylev nebyl myslen primo na tebe,spis obecne, ty si jen prilil tu posledni kapu, ale si velkej kluk, to zvladnes.

Ale jo, i sliboval, jen ne v tomto případě. Bylo pár cílů a předpovědí:
"Looks like we can reach 20,000 Model 3 cars per month in Dec",
"likely ending the quarter with a weekly rate of about 2,500 Model 3 vehicles",
"aiming to make 2,500 per week by that time, and that it would be producing 5,000 per week by the end of June",...

Ale co považuju jednoznačně za slib je:
“What people should absolutely have zero concern about, and I mean zero, is that Tesla will achieve a 10,000 unit production week by the end of next year,”

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak se říká, slibem nezarmoutíš a když pokles akcií dosáhl dna 146 USD za akcii, musel něco udělat. To že bude otálet se zveřejněním mizerných hospodářských výsledků, je všem jasné. Ta záchrana výroby stála obří peníze a to se okamžitě projevilo i tím, že bude muset znovu požádat o peníze na výrobu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

chápem, ako to myslíš, ale nie je to celkom tak ako vravíš.
aspoň teda súdiac podľa môjho okolia.

ja by som rozdelil "muskových skeptikov" na 4 skupiny:

1/ tí, ktorých popisuješ ty, teda average joes, čo klikajú v práci tabulky, čakajú na "padla", a do toho mudrujú od PC

2/ antiamerikanisti, ktorí sú apriory naladení voči čomukoľvek čo prichádza z USA. S tými neradno vôbec strácať čas

3/ pózeri, ktorí nemajú nič proti USA ani pokroku vo všeobecnosti, ale idú na vlne "všetci to chvália/používajú, a IBA JA vidím, aký to je v skutočnosti šunt".
títo ľudia, byť sami o sebe môžu byť úspešní, šikovní a v iných smeroch inteligentní, považujú za debilov každého, kto si kúpi iPhone, resp. všeobecne hejtujú Apple, Mircosoft, fejsbúky, a všetky veci, ktoré sú v ich očiach masovo trendy, a teda "pre ovce"

4/ pre mňa najzáhadnejšia skupina - ľudia, ktorí sú rozhľadení a za normálnych okolností majú triezvy pohľad na svet, a nepotrebujú sa voči ničomu vymedzovať, ale pri niektorých témach (bitcoin, tesla) sa správajú ako skupina 1/ - teda s minimom informácií si utvoria názor, a "majú jasno".

Väčšina Tesla-vysmievačov čo poznám, spadá do skupín 3/ a 4/.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Krasny list, kdo nesdili muskuv optimismus je bud blbec, antiamerikanista, pozer, nebo se jen chova jako blbec. Skutecne dobry start do diskuze :-).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nie, kto nezdieľa Muskov optimizmus, je proste iba realista.
osobne si tiež myslím, že šanca že Tesla pôjde do defaultu je nad 50%, ak nezmenia stratégiu (stop navyšovaniu a/alebo kapitálový vstup nejakého silného hráča).

tu sa ale bavíme o skupine ľudí, ktorá reaguje iracionálne

ty si sa ešte nestretol s reakciami typu "Musk je dotačný podvodník", "Tesla je len marketingová firma", "Celá elektromobilita je slepá cesta", "Nikto tie EVčka nebude kupovať", atd?

OK, možno som toto nezdôraznil dosť jasne, myslel som, že je evidentné, že sa nebavíme o ľuďoch schopných diskutovať vecne.
moja chyba

Pekny souhrn, souhlas

5/ lide, co nemaji nic proti ABC nebo XYZ, ale proti nekritickym uctivacum/obhajovacum cehokoliv...

K veci, v korporacich byva bezne pravidlo, ze zakaznikum se nema davat nic, co by mohli povazovat za slib terminu u veci, kterou nemam hotovou. Ze obchodnici (jako Musk) casto neodolaji (a vynechaji tu cast "kdyz to pujde dobre") je jina vec a odnesou to nakonec vetsinou vyvojari.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

1+

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Pokud je to pravda a výroba nebude mít nějaké výrazné výpadky, vypadá to slibně. Stejně bych řekl, že linku budou mít odladěnou až tak někdy v červnu a usadí se to až koncem roku. Pak by produkce mohla být stabilně někde kolem těch předpokládaných 5000/týden, možná i víc.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hahahahahaha tak to je docela ftipné milý hybride :) že akcije z pádu zase lezou nahoru, pokolikáté že už ?? :))))) a to jako Elon minulý týden nevědel že tento týden se číslo vo chlup zvedne :)) hahahaha to jako kdyby "někdo" počeboval levne za 245$ nakoupit :))))))))))))
kucíííí všecko je to jen geometrická hra v grafu, nebojte se nic fondy snesou hodně v nejhorším se vodrbou důchodci :)))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

bravo TESLA !!! 2000týdně je pěkné číslo
teď už jen to číslo pomalu navyšovat

PS: malý brácha rs asi zase bude mít kecy že Elon sliboval 5000ks a že to nedodržel :-)))

Obrázek uživatele Joe

Určitě se najde dost kritiků. Ale když se veme v potaz, že reálná výroba běží pouze od 2012, tak palec nahoru. Vím, že srovnávám nesrovnatelné, ale jak asi vypadaly začátkem 20. století první léta výroby u Forda, Daimlera, Citroena , Auto UNION atd... Taky se potýkali se spoustou problémů a chyb ... Není co řešit. Klobouk dolů.

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ford zavedl pásovou výrobu 1913,
produktivita modelu T - 2 mil Ks ročně (zdroj ford.cz)
Takže to máme 37 000 aut týdně.
Bez průmyslu 4.0, robotů a další věcí, netřeba dodat, že zdaleka nebyla tak podrobná dokumentace a s tuší u prkna se musela spousta věcí umět a nejen simulovat...kdyby Tesla tak fanaticky nevěřila simulacím, taky by měla méně problémů

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jak dlouho mu to zavádění trvalo? Z nuly na 37k vozů týdně byl během jednoho roku?

No to by mě taky zajímalo jak vypadal ten nárůst výroby a kolik pak v reálu dodali?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Jan Veselý

14 let to trvalo. tady

No vida :D Díky!
Takže milý PeaKu ještě 13 let si počkáme a budou taky na 2 milionech jako Ford s Téčkem. To daj s prstem v nosé, pohoda džézz :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Mě se hrozně líbí tenhle obrázek.

Najdi auto vs najdi koně po 13ti letech na 5 avenue. :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Joe

Pecka.... a to byl 12 let rozdíl. Možná námět pro nadšence. Vzít pár fotek rušných ulic kolem roku 2013 spočítat spalováky a pár elektromobilů. Pak na stejných ulicích v roce 2025 spočítat elektromobily (a ideálně pár zbylých popelnic ..:-) Asi přílišný optimismus. Dtto na Google Earth vyhodnotit plochy střech rodinných domků osazené fotovoltikou 2010 / 2020... Trochu zábavy do nudy nezaškodí ....

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Obrázek uživatele Joe

Ten graf o růstu výroby Ford Model-T bych poprosil vyvěsit nad postel všem kritikům, kteří na základě výromy TM3 za cca 3 kvartály podle křišťálové koule věští, jak to všecho Elon nezvládne, jak padají akcie, roste zadluženost a klesá zisk. Podle grafu od roku 1909 do 1912 byla výroba Ford model T velice nízká a až po 1913 začala exponenciálně růst.......

Graf výroby TeslaM3 na Bloombergu vypadá celkem OK https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/
V roce 2021 si ho můžou kritici vytisknot na fólii a přeplácnout přes graf Ford T, porovnat vývoj ... a až pak nabít kulomety a vystartovat do diskuze..:-)

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vůbec bych nesrovnával počátky automobilismu s dnešní dobou, kdy je každý den hodně drahý. Kolem je obří konkurence, která má stonásobně větší možnosti investic než Tesla. Musk si Ford z počátků výroby bere jako příklad, tedy rozjíždí velkoseriovou výrobu a snížil cenu auta na 1/3 ve srovnání Teslou S. Aby to ale fungovalo, musí vyrábět 5-10 tis. aut týdně a to co nejdříve. Má velké štěstí, že ostatní jen čekají "na střídačce" a vydělávají těžké peníze na spalovácích.

Obrázek uživatele Michelin

No ono je to take trochu o slozitosti techniky.
Elektricka auta jsou podstatne jednodussi nez spalovaci, ale v porovnani s Fordem T...
U meho prvniho auta Wartburg jsem si za dve hodiny sam vymontoval motor, vymenil spojku a zase jej namontoval zpet. Zkuste to u dnesniho auta.
Troufnu si rict, ze u Ford T bych zvladnul kompletni rozborku sborku doma v obyvaku a to nejsem automechanik.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

K tomu Wartburgovi se přidávám i já kdysi s Trabantem. Na benzince v Praze jim zřejmě špatně dávkoval na stojanu olej M2T a na dálnici na Plzeň se to kouslo. Na výjezdu z dálnice jsem smirkovým papírem vzal ručně válec, dolil do benzínu všechen olej, co jsem měl a na tom najel dalších 16tis km. To už je hodně dávno. Když si vyrobíme jednoduchý EV, můžeme to dělat podobně i dnes. To bychom si ho ale museli vyrobit sami, aby to bylo tak jednoduché.

Obrázek uživatele Michelin

To je taky pekne.
Me se jednou stalo to stejne. Chladne pocasi, otec mi natankoval mix na poslednim stojanu v okrese kde ho jeste meli, protoze byl liny pocitat a mixovat rucne. (Nikdy nejezdil s dvoutaktem.) Kdyz jsem pak predjizdel autobus tak se mi to ve 110km/h kouslo.
Byl jsem asi 120km od domova a tak jsem nekoho stopnul kdo me odtahl. Doma jsem vymontoval motor sundal spodni vyko, vytahl kliku i s ojnicema a pisty vse rozhybal a vycistil a opet smontoval. No kulickova loziska na klice uz sice trochu chrastila, ale na rozlisovani kliky uz jsem si netrofl, takze jsem zesilil radio a drandil vesele dal spousty kilometru. :-)

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

To by si měl přečíst E-ryk, aby přešli ty jeho blouznivý představy vo zazobanejch spoluobčanech. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Michelin

Už toho E-ryka nech žít. Každej občas něco plácnem a já si fakt na to ani nepamatuju. Tyhle věci si neberu osobně, takže jdou mimo mě.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Tak kdo o sobe muze prohlasit, ze ma prideleneho osobniho frustratka venujiciho se mu na plny uvazek :)

Schvalne jsem to zkusil vyhledat a jediny vyskyt fraze "se zlatou lzickou" na hybridu je toto vlakno. Ale predpokladam mysli tohle vlakno a formulaci "přijde mi, že žijete v jiném světě" od Josef.

No nic, nechme toho, stejne to nikam nepovede.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ano ze zakomplexovaných lidí jsem opravdu frustrovaný. :D

To bylo ještě předtím, to jsi měl těžkou sociální slinu plnou apriorních soudů o životě "bohatých", kdy jsi věděl o jejich životě i to co oni ne :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

To já jsem jen jednou vyndaval termostat u Škody 120 protože to vařilo a potřebovali jsme dojet z hor. V létě to věčně vařilo v zimě netopilo. Pak když sem konečně pořídil první západní auto což byla šíleně volítaná R-25, tak jsem byl celej štastej že to nevaří a v zimě topí a že nemusím řešit tisíce oprav a základních technickejch nedostatků jako na Škodě 120. To bylo fakt strašný auto. Warťáky, Tráboše a hlavně Olcity a Moskviče to byla ještě větší hrůza. Brrrr

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Michelin

Ten Warťas byl ještě docela v pohodě. Pak jsem měl Polského Fiata 125p. Na něm jsem musel každé dva týdny čistit a rozhýbávat hliníkové (skvělej nápad od soudruhů udělat ty třmeny z hliníku) brzdové třmeny aby nepřibržďovali.

Po něm jsem měl už taky první zápaďáckou káru Forda Sierru 2.0i, kterou jsem nechal přestavět na LPG a to bylo na dlouho (až po Teslu) nejlevnější ježdění jaký jsem zažil. :-)

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Kecám první západní auto byl l.p. 1990 kombík Plymout Volaré model 1978, řadovej 6 válec objemu mě neznámého co měl nalítáno asi 350 000 mil, žádný zrcátko a spiky čili neradiální pneumatiky z klasický káry. Mělo to vzhled a velikost Volhy kombi a objeli jsme s tím půlku Ameriky čili asi 8 000 km. Jen stačilo vyměnit chladič a termostat a dolejvat benzín a volej :D Vše nám poradili a pomohli jeden harlejář a jeden veterán z Vietnamu. Co řekli to platilo.
Krásná zelená metla s prorezlejma blatníkama skrz kapotu. :))) Ve Skalistejch horách všichni vařili jen my ne :)) Pak jsem doma sed do svý Š120 a měl jsem pocit že sedím v autě z papíru co mě těsně obepíná a na silnici jsem se cejtil jak nahej :)))
Takovádle paráda to byla
https://img.favcars.com/plymouth/volare/photos_plymouth_volare_1977_1.jpg

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Michelin

To je parada. To jste si splnil muj sen. Vzdycky jsem planoval pujcit si tam neco takoveho a projet pulku statu. Pozdeji jsem to prehodnotil na Choppera a ted bych to jel nejradeji Teslou. :-)
No budu to, ale muset odsunout az deti odrostou, takze kdo vi jestli se k tomu jeste nekdy dostanu.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Po USA Teslou? No fuj, nejkrásnější je jet 7 l motorem a vychutnávat si brblání motoru a vůni benzínu. Tohle Tesla nikdy nenahradí, jako pracovní auto OK, ale duši nemá.

Obrázek uživatele Michelin

Drive jsem to videl stejne. Dneska si vic uziju to tiche proplouvani krajinou.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ruku na srdce, vy jste extrém. Vám se dělá špatně od žaludku, když už jede kolem benzínky a když vidíte olejovou skvrnu, tak zvracíte :) nic ve zlém.

Obrázek uživatele Michelin

Nemyslim si, ze bych byl nejaky extrem.
Clovek je tvor neuveritelne prizpusobivy. Zvykne si na vsechno, ale stejne tak zase odvykne...

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě se elektroauta líbí, ovšem 45 ket stará amerika je taky moc pěkná věc, prostě se to spolu nedává srovnávat a že by to někdo vyměnil za elektroauto, no nevím, jak znám kolegy, tak těžko.

Obrázek uživatele Michelin

Ja proti nim nic nemam. Jen uz bych si tu cestu vic uzil s Teslou.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Radovan

Plymouth Volaré Premier Combi - měl to nějaký papaláš z veslařského klubu v Praze ještě za komančů. Nádherné auto, spodní část kapoty obložena dřevem, jenom to tak majestátně plulo a pohupovalo se. Když si v tom představím předu a vzadu baterky a elektromotor na zadní nápravě, nebo lépe obou, tak bomba.

K těm projížďkám za ticha snad jediné - jedouce elektromobilem kromě koukání tu okolní krajinu i slyšíte. Vítr, vodu, ptáky, zvířata.... Jedouce spalovákem slyšíte spalovák, bez ohledu na krajinu.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Žádná moc nádhera to nebyla, spíš menší auto. Víc se mi líbily ty starší velký Buick kombíky co měli zadní dveře votvírací do strany a v nich stahovací vokýnko. Vedle těch vypadalo Volaré jako hodně chudej přibuznej ;))) A i to dřevo byla jen laciná tapeta. 90. léta to už zbylo jen pár křižníků na slicích s downgradem na V6 a pak se to postupně všechno zmenšilo na evropský rozměry basta fidli.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

já bych to s tou tichostí EV aut až tak nepřeháněl, když kolem mně jako chodce projelo BMWi3 tak to naopak přehlušilo i řev městských ptáků a Nissana Leaf slyším i když jede po silnici podél bublajícího potoku

Ty se fakt zpamatuj ty fando!

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Obrázek uživatele Radovan

Musíte tam mít opravdu špatný asfalt. Právě nám na křižovatce u Slovanu a přilehlé polovině 17.listopadu položili ten tichý a je to fakt bomba. Zvláště zimní pneu okamžitě utichají, jakmile se na něj vjede.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jezdíl jsem v USA několika auty, zvuk benzínového motoru není vně auta skoro slyšet a uvnitř už vůbec při běžné jízdě, dovolím si tvrdit, že řada aut je ve 120 slyšet méně než Tesla (lepší odhlučnění okolních zvuků, podovozku a pneu). V ČR auta řvou dost hlasitě, hlavně ty diesly jsou jak traktory. Ale někdo tomu stejně nebude věřit, že M+R?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

věřím že moje babička by ten zvuk benzínového motoru neslyšela protože si na televizi dává hlasitost na 100% a stejně má problémy to slyšet, nicméně já slyším i pavouka jak šustí nohama, když si je tře o sebe, takže tvrzení že benzínový motor v USA není téměř slyšet se mohu jen pousmát, ale pokud bude ten motor ještě tišší než ten pavouk....

Obrázek uživatele Radovan

Mýlíte se Anonyme, dobře odhlučněný benzínový motor v nízké ustálené rychlosti opravdu dohání elektromobil, proto se smějeme všem, kteří tvrdí, že do elektromobilů se musí přidat umělé zvuky, pro ochranu chodců. Jakoby moderní spalovací auta řvala na potkání. Ovšem tady nemá cenu se bavit co je hlučnější, protože spalovák je málo slyšet jen za cenu pořádné izolace a pohlcování zvuku. Elektrika nic takového nepotřebuje. A o tom to je.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Včera mě předjíždel v 80 km rychlosti Mustang a kola mu hučeli jako hovado už z dáli. Ani jeho motor nebyl slyšet. Jsem si řikla to kdyby bylo jen v elektrice tak z toho hluku pneumatik zešílíte :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zvláště pikantní musí být závod elektroaut na okruhu, do tlampačů budou pouštět vážnou hudbu, aby nebylo takové ticho :)))))

S tím budou mít problém jen hlukový fetišisti a lopaty co si myslej, že když jim auto hodně řve tak maj větší péro. Seš taky taková lopata? :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sešli se dva sluníčkáři :) Řeknu na srazu, že jsou i takoví, kteří by přikázali všechny ameriky předlat na baterie, to bude sprostých slov :))))

Obrázek uživatele Radovan

Sluníčkář je výraz pro něco výrazně jiného. Ale to je jedno. Taky to přikazování tam žádné nebylo. Ale to je jedno. Co pak na srazu říkají těm, co si ameriky předělali na plyn LPG, aby je náklady na palivo nezruinovaly?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na žádný sraz by takový trouba ani nepřijel, tohle udělá jen člověk, který nechápe o čem tohle je. Na americe člověk najezdí 1-2 tis. km za rok, to fakt nikoho nezruinuje, zvláště, když jsou i lidi co mají 10 a více aut :)

Obrázek uživatele Radovan

Jo, máme se fakt dobře. Kdysi jsme si s bídou dělali sbírku angličáků za tuzexové bony, dneska si můžeme dělat totéž v životní velikosti :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, napsal bych měli jsme se dobře, Babišem to ale končí, neboj.

Autíčka tam bývají opravdu na srazech úžasný

www . chrom-plameny.cz/jizbice-pod-blanikem-24-25-4-2015/

Ameriku bych si na elektriku předělal z fleku. Za chvíli to začně bejt normální. Neil Young a jeho LincVolt už to udělali dávno ;D 100 let americkýho dotování ropy může jít doprdele. Ten národ se za to plýtvání musí stydět. Je to buranskej přistup k plýtvání, kterej tam praktikujou dodnes.
http://www.lincvolt.com/lincvolt_lincvoltgazette

Celej Texas se jim díky 100 letý tězbě ropy propadá a v Luisianě mizí pod zem les na stojáka a lidi v oblasti Cancer Alley chcipaj na rakovinu jak mouchy. Děs běs. To není americkej sen, ale americkej horor.
http://magazin.e15.cz/veda-a-technika/texas-se-vlni-a-propada-muze-za-to-tezba-ropy-1344929
https://youtu.be/j_h_totI6b0

Donkonce i Arnold si nechal zelektrifikovat svoje HumVee a varzil s právníkama do boje proti ropákům.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Elektrickej Lincoln Neila Younga co má vpředu i spalovák z Forda Escape hybrida na etanol jako generátor. Říká, že odpadu na kterej to auto může jezdit má Amerika dostatek a že nepotřebuje dolovat další ropu.
http://www.lincvolt.com/lincvolt_lincvoltgazette

http://www.hybrid.cz/novinky/neil-young-jeho-lincvolt-hybrid-z-roku-1959

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Když jdu na benzinku, tak se mi opravdu občas navalí ... a na e-koloběžce se za tím jet nedá.

Špatně z hluku, smradu a vibrací se dělá každýmu. Hluk zabíjí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Duši, cha cha cha :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Z Chicaga jsme jeli s kolonama bikerů co jeli na sraz do Deadwoodu, ale usedět tu nekonečnou prérii na motorce v tom slunci to bylo jen pro votrlý. Je fakt nekonečná. Jeden biker jel i přes silnou alergii na nějaký traviny nebo pil. To by žádný slečinky z městskejch motorkářskej gangů nedali. Placatá prdel, ztuhlý tělo a spálenej ksicht :D
Ještě drsnejší byli ti co jeli z LA do Las Vegas na silničním kole v žáru kalifornský pouště. To jsem naprosto nechápal. Já umíral vedrem a žízní aspoň krytej střechou auta a jim to pralo do kebule a galusky se jim museli roztejkat. My jsme v autě neměli klimu a když člověk otevřel okno tak dovnitř foukal horký fén :))) Slušný peklo.
Stopování s pneumatikou probroušenou na kord bylo taky ftipný, nebo oprava našeho vraku v luxusním servisu v luxusním Aspenu. Jinej servis jsme nenašli. Přejezd rozpadlýho mostu s vypadanejma prknama jak z hororu v Idahu byl taky slušnej adráč. :)))

To byla doba, kdy jsem jel do Ameriky v 7 ráno z Florence nach Norimberk, protože odsud nic nelítalo. :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Michelin

Pekny zazitky.
Alergie na masine to znam. Kazdy jaro. Rozkejchat se za jizdy v helme je fakt parada.
Tak treba jenou.

---

To Tesla dává křídla. 68tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele PaRi

Výborně!

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter