Toyota Prius plug-in hybrid umí 3 l/100TEST
Toyota Prius plug-in hybrid umí 3 l/100
Praha má první dobíjecí staniceČESKO
Praha má první dobíjecí stanice
Porsche Boxster E - luxus v elektřiněAUTO
Porsche Boxster E - luxus v elektřině
Spotřeba klesá, ČR je výjimkaČESKO
Spotřeba klesá, ČR je výjimka

Elon Musk: další továrnu na baterie postavíme v Německu

Jan Horčík - 24 Listopad 2014

Německý magazín Der Spiegel aktuálně zpovídal Elona Muska v pozici šéfa Tesla Motors. A Musk samozřejmě nelenil a prozradil hned několik zajímavostí. Třeba o tom, že Tesla aktuálně skutečně jedná s BMW.auto Tesla Motors giga-továrna baterie

Právě budovaná giga-továrna Tesla Motors na výrobu baterií v Nevadě bude poháněna ze 100% . Pokud vyroste další v Německu, určitě tomu nebude jinak.
foto: Tesla Motors

Spekulace o jednáních mezi BMW a Tesla Motors se internetovým éterem nesou už několik týdnů až měsíců. Elon Musk, šéf Tesly, je aktuálně v rozhovoru pro Der Spiegel potvrdil.

Jednání s mnichovskou automobilkou se nese především na vlně technologie lehkých materiálů a komponent vyrobených z (uhlíkový vlákna), které BMW úspěšně využívá ve svém a .

Lehké komponenty

Ze strany Tesly by pak mohla být pro BMW zajímavá jejich technologie baterií. "Bavíme se o tom, zda bychom mohli spolupracovat v oblasti technologie baterií nebo dobíjecích stanic," řekl doslova Musk.

Zástupci BMW a Tesla Motors se údajně setkali už letos v červenci aby diskutovali možnosti dobíjení vozů BMW u rychlodobíječek Superchager automobilky Tesla Motors (a možná i naopak).

BMW totiž sice má ba trhu velmi dobrý produkt v podobě elektromobilu BMW i3, ale bohužel zdaleka nemá "pořešenou" infrastrukturu. Narozdíl od Tesla Motors, která velmi intenzivně buduje síť rychlodobíjecích stanic v USA, Evropě, Asii a brzy i Austrálii.

Továrna v Německu?

V neposlední řadě Elon Musk v rozhovoru pro Der Spiegel zmínil, že očekává, že v Německu vyroste během následujících pěti až šesti let další továrna na výrobu baterií. Tesla přitom aktuálně začala jednu takovou giga-továrnu stavět v Nevadě.

Přitom konkurenční Daimler aktuálně oznámil, že příští rok uzavře jedinou německou továrnu na výrobu baterií pro elektromobily. Daimler komentoval uzavření tím, že navzdory vysoké kvalitě baterií byla jejich výroba nerentabilní z důvodů vysokých nákladů.

Pro zajímavost, německý průmyslový koncern Siemens aktuálně uzavřel dohodu s jihokorejskou společností LG Chem. Spolupracovat budou právě v oblasti baterií, nicméně určených pro skladování energie. Z technologického hlediska jde ale o velmi podobné baterie, které vyrábí Daimler nebo jaké chce vyrábět v Německu Tesla.

 

A v Česku zase budeme za hlupáky, kteří sedí na uranu a drží se pořád na chvostě...

---

hariprasad

Obrázek uživatele Hyperloop

Neřekl bych ;)
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/janecek-a-spol-investuji-do-tezby-lithia-v-cesku-1139641

Vzhledem k tomu, že jde o skládku kalů, tedy o ekologickou zátěž, tak by to mohlo být zajímavé i pro životní prostředí. Jinak obecně, začít těžbou surovin je nepříliš dobrý nápad, pokud na to nenavazuje i výroba. Proč Janeček raději neinvestuje do továrny na baterie?

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímalo by mě, kde ta potenciální gigatovárna v Německu vezme lithium. Nějaké úvahy jsou o obnově těžby lithia u Cínovce, ale obávám se, že odhadované zásoby by taková továrna spotřebovala za pár let.

Lithia je zatím dost i vzhledem k tomu, že v bateriích je ho potřeba docela málo. Pokud by úplně došly zásoby, což se asi tak v příštích 50 letech nestane, tak se dá těžit například z mořské vody.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Hyperloop

Otázka je, jak snadná je ta těžba z mořské vody a jestli není příliš energeticky náročná.
Jinak doufám, že má Musk i spočítán budoucí nárůst ceny lithia při předpokládaném skokovém zvýšení poptávky. Nebo snad chce koupit i nějaký lithiový důl? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Z jižní ameriky je minulý týden vyhnali - nedovolili jim lithium těžit. Tak budou muset hledat jinde, kde by mohli levně lithium získávat.

k článku mám asi toto:

1) Daimleru, Siemensu a spol. v oblasti kompetence baterií pro EV nevěřím ani slovo. Li-Tec články jsou sice opravdu robustní, bezpečné a jejich životnost je v podstatě nekonečná, ale mají jeden bezvýznamný nedostatek, a to že objemová/hmotnostní hustota jejich 40Ah pytlíků je na úrovni 10let starých A123. Čili umožňují konstrukci EV s dojezdem 200km a konec.

2) "Z technologického hlediska jde ale o velmi podobné baterie, které vyrábí Daimler nebo jaké chce vyrábět v Německu Tesla." - aby toto tvrzení někdo špatně nepochopil, tak dodávám že se jedná o použitou chemii NCA a NMC. Co se týče objemové/hmotnostní hustoty tak samozřejmě současné vysokokapacitní články LG nemají na parametry formátu 18650 nárok. Mimochodem LG umí perfektní 18650 také, akorát je po nich nikdo pro EV nechce :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestlize by se rozhodli delat baterie univerzalnejisi, pak by myslim mohly byt pouyitelne i v aplikacich fy. Siemens. Spise je otazka jestli se vide nakonec nechytnou projekty Audi na vyrobu uhlovodikovych paliv, to by pro automobilovy prumysl bylo myslim oneco lepsi, ale teyko rict. Uhlovodiky jsou dobre na dlouhodobe skladovani, baterie zse efektivnejsi, japonci yase chteji vodik. Otayka co prinese budoucnost, ale rekl bych ze to bude bez biopaliv v soucasne podobe, jak se da sledovat zda se mi ze se od nich pomalu bude ustupovat s nastupem techto technologii

Obrázek uživatele honYa

Ona biopaliva mají ještě jednu významnou výhodu, a to tu, že pokud jsou vyráběna z biodopadu a zahrnují pěstování nějakých méně náročných plodin, zaměstná řetězec jejich výroby celý (mikro)region, na což by se taky nemělo zapomínat. Množství obyvatel planety roste, stejně tak však i automatizace veškeré výroby a získávání energie :-/

---

honYa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud jsou vyráběna z bioodpadu. Mám na mysli paliva pro jejeichž produkci jsou plodiny pěstovány primárně.

Převod na kapalná biopaliva je však energeticky náročný a výtěžnost poměrně malá, nehledě na to že se jedná o látky, které mohou poškodit motor.

Vyprodukovat elektrickou energii ve velkém objemu není problém a je jedno jestli to je z OZE, nebo z Jádra. Ovšem spotřeba elektřiny je nervnoměrná, hydro to nemůže vykrýt všechno a navíc je třeba energii uchovávat na dobu kdy nefouká a nesvítí.

Osobně se domnívám že zrovna v energetice by se neměla dělat místa pro místa. zato bych řekl že dojde k jakémusi návratu k řemeslům.

Obrázek uživatele Jolinar

to je snad dobre, ze mnozstvi automatizace roste a prumerna produktivita na cloveka spolu s tim take...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ľudská práca nieje lacná záležitosť čiže čo z toho, že bude mať niekto prácu, keď jeho výrobok bude nekonkurencieschopný. Aj vy môžte napríklad ručne vyrábať zápalky, aby ste mali prácu ale koľko budú stáť 10 centov alebo 10 eur?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jít proti technice jen kvůli tomu, aby lidi měli práci je nesmysl...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group Půjčte si elektromobil Nissan Leaf!

zajímavé články