Už během tohoto týdne bychom se měli od Elona Muska, resp. jeho Tesla Motors, dočkat podrobností týkajících se stavby giga-továrny na lithium-iontové baterie. Aktuálně jsme spekulovali, že z Tesla Motors by mohl nakonec být největší výrobce baterií na světě. Přinášíme ještě pár dalších podrobností.
foto: Tesla Motors
Elon Musk, šéf Tesla Motors, už během konferenčního hovoru po vydání finančních výsledků automobilky za rok 2013 zmínil, že připravovaná giga-továrna na li-ion baterie bude z velké části poháněna obnovitelnými zdroji energie. Především větrem a sluncem.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla v roce 2013: prodáno 22 477 aut, velké plány do budoucna, rostoucí akcie
Tesla připravuje síť Superchargerů na vyšší zátěž
Novinka z Tesla Motors: větší baterie, více Superchargerů, továrna na baterie a další zajímavosti
Zároveň dodal, že v se v továrně aktivně zužitkují také starší baterie z elektromobilů Tesla Model S. To všechno podle magazínu Autobloggreen docela dobře nahrává tomu, aby továrna byla vybudována ve slunečné oblasti, co možná nejblíž místu, kde se elektromobily Model S vyrábějí.
Na přetřes proto přišla s Kalifornií sousedící Nevada a také o něco vzdálenější Nové Mexiko. Nevada má výhodu v tom, že se zde nachází jediný lithiový důl v USA. A právě tak má ostatně giga-továrna fungovat: na vstupu budou základní suroviny jako lithium a další, na výstupu pak kompletní baterie.
Roční výroba v továrně by měla dosáhnout asi 30 GWh. To je víc, než kolik dnes vyrobí všechny továrny na li-ion baterie na celém světě dohromady. Náklady na vybudování takové továrny se odhadují na $2 mld. A Tesla Motors bezesporu do takového projektu nepůjde sama.
Už dnes je jisté, že se bude účastnit také Panasonic, možná i Apple, a třeba i další průmysloví/investiční partneři Tesly (Daimler, Toyota?). Další možností je i to, že Tesla vydá další akcie, aby potřebný kapitál získala na burze.
Hlavním důvodem, proč se chce Tesla do takovéhoto monstrpodniku pouštět, je rozšířený výroby elektromobilů. V roce 2017 má na trh přijít elektromobil Model E s cenou do $35 000 a garantovaným, dojezdem kolem 300 km. Tohle auto chce Tesla vyrábět po statisících. A k tomu budou potřeba baterie. Spousty baterií.
Ten nočnik je asi
Ten nočnik je asi málo,pán Horčík máte to ťažké ešte že Elon je Juhoafričan.
tak si říkám, že 2mld
tak si říkám, že 2mld USD za takovou továrnu není zas tolik. Když si vezmu, že naše „poctivé a pracovité“ vlády nás zhruba o takovou částku připraví v konečném důsledku čerpání peněz z EU.
pravdepodobne nie. Ak tomu
pravdepodobne nie. Ak tomu dobre rozumiem ročná produkcie je tam 26.000 ton, ale priemerná výdatnosť je len 0,395%. To by vyšlo len na cca 50.000 50kWh batérií. http://www.westernlithium.com/#footnotes
ale lithia je dosť. Len tento jeden nový zdroj má potenciál 720 rokov dnešnej celosvetovej ročnej produkcie.http://www.uwyo.edu/uw/news/2013/04/uw-researchers-lithium-discovery-could-boost-co2-storage-prospects.html
A ten důl v Nevadě bude
A ten důl v Nevadě bude poskytovat tolik Lithia, aby to pokrylo potřebu celé továrny?
Proc by to zrovna mel byt
Proc by to zrovna mel byt dul v Nevade? Nejvetsimi producenty jsou Chile a Argentina. A nejvetsi zasoby ma Bolivie.
Tak tak. A ked bude treba,
Tak tak. A ked bude treba, amerika tam rozputa vojnu, a hned bude litia dost. Vsak, nebolo by to prvy krat.
Ano, Spojené státy jsou
Ano, Spojené státy jsou satan a ztělesněním všeho zla! Facepalm
Po probuzení si prosím
Po probuzení si prosím vyndejte hlavu z nočníku!!!
Děkuji.
Předpokládám, že to
Předpokládám, že to nebyla reakce přímo na mě, jinak druhý facepalm.
To oni nerobia. Oni len
To oni nerobia. Oni len pomôžu aby zvíťazili demokratické sily v danej krajine – teda tie, ktoré im všetko dovolia.