Elektromobil Polestar 2 se v Číně začal vyrábět koronaviru navzdory

Jan Horčík - 24 Březen 2020

Značka Polestar patřící pod Volvo začala v Číně vyrábět elektromobil Polestar 2. V továrně platí přísná zdravotní opatření.auto elektromobil Polestar 2 výroba

Do konce roku 2020 chce mít značka Polestar po celém světě až 60 obchodů, z toho asi 25 v Evropě, 20 v Číně a 15 v Severní Americe.
foto: Volvo

Původně švédská automobilka Volvo dnes patří pod čínský konglomerát Geely. Elektromobil Polestar 2 vyrábí ve východní pobřežní provincii Če-ťiang (Zhejiang).

V továrně jsou nastavena přísná opatření - všichni dělníci nosí roušky a pravidelně je jim kontrolována teplota. První elektromobily díky tomu mají dorazit k majitelům ještě v první polovině letošního roku.

Elektromobil Polestar 2 nabídne dojezd kolem 440 km na jedno nabití díky 78kWh baterii a možnosti až 150kW DC nabíjení. Speciální úvodní edice auta se bude prodávat za €59 900 (asi 1,665 mil. Kč).

Zpět na HybridPřidat komentář

Francouzi přišli přes noc o tři čtvrtiny dálničních rychlonabíječek

Francouzský energetický gigant EDF ze dne na den vypnul 189 rychlonabíječek, které fungovaly na dálnicích. Protože jim to začalo hořet.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nabijeni-elektromobil-izvia-edf-rychlonabijecka-francie-dalnice.A200321_213758_automoto_fdv?

---

20 tis km elektricky od roku 2018

Klídek, to je iDnes. Oni se na tyhle poplašné zprávy zaměřují. Je to takový eletromobilní trolling. Zpráva je z 23.3. Vůbec bych se nedivil, kdyby ty nabíječky už zase fungovaly. Ale to se na iDnes už nedočtete.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Michelin

V Ceskem prihranici uz pro zmenu resi co s palivem na pumpach u zavrenych hranicnich prechodu.
Viz. email, ktery jsem obdrzel od znameho. Je to majitel jedne z takovych pump:

“ Prosím, mám na Vás prosbu o „sousedskou“ a partnerskou výpomoc.

Máme v podzemní nádrži cca desítky tisíc litrů PHM. Pokud zůstanou hranice ze SRN
zavřené déle než 3 měsíce, vše se nám znehodnotí. Bohužel benzín ani nejde přečerpat
Zpět do velké cisterny, je to těkavé a plyny by mohly vybouchnout…

PO zavření hranice se nám propadli tržby o cca 98%, takže jsme v pasti. Bylo to
Hodně rychlé…

Píšu všem obchodním partnerům s prosbou, zda mi mohli v této vyjimečné
době vyslat aspoň nějaké auto k nam na natankování.
Pomohlo by nám to od velkých problémů…

Děkuji moc za případnou pomoc”

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

To si z vás asi někdo vystřelil ne? Už jste viděl naftu nebo benzín co se po třech měsících znehodnotí? Já tedy ne.

Vím že je norma která řeší vznik usazenin po třech měsících. V praxi to nikdo neřeší, protože to byste po sezoně nemohl vyjet ani s motorkou nebo cabriem, aniž byste vypustil nádrž.

Ja jsem z cabrioletu vypoustel 60 litru smradlaveho benzinu ktery byl evidentne spatny. viz koment nize.

Obrázek uživatele Michelin

Problem dnesnich paliv jsou bioslozky, ktere se zacnou po case rozkladat.

Kazdy motorkar vi, ze na zimu musi natankovat nektery z premiovych vysokooktanovych benzinu, do kterych se bioslozka nepridava.

S naftou je to jeste horsi.

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

A když nenatankuje tak se stane co?

Obrázek uživatele Michelin

Biosložka se rozloží na vodu a na jaře vás čeká čištění nádrže a palivové soustavy.

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

To je zvláštní. Nikdy jsem neslyšel o nikom koho by to postihlo. Sám jezdím na motocyklu 20 let.

Obrázek uživatele Michelin

Stačí napsat do přítele googlu "skladovatelnost benzínu" a první co na vás vykoukne je:
"Při běžných podmínkách skladování benzínu lze za strop jeho životnosti považovat dobu šesti měsíců. ... Dle normy EN 228 by si měl benzin zachovat své vlastnosti po dobu minimálně třech měsíců."

nafta:
"Požadavky na skladování SMN obsahuje biosložku, která je hygroskopická. Pokud dojde v průběhu nevhodného nebo dlouhodobého (více než 3 měsíce) skladování k zvýšení obsahu vody, může dojít k znehodnocení paliva."
zdroj zde

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

To já jsem samozřejmě našel než jsem vám napsal. Ostatně píšu to i v prvním příspěvku.

Obrázek uživatele Michelin

To si můžete dovolit riskovat vy ve své motorce.
Prodejce pohonných hmot se musí řídit tím co říká norma...

Hranice navíc můžou být podle Prymulovo slov uzavřené až dva roky podle situace v okolních státech, ten benzín asi také nenakoupili zrovna včera, takže nevím co tady zase vedete za dementní diskuzi.

To jsem si zase naběhl.

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Ale no tak Michelline. Myslel jsem, že jste byl na ozdravném pobytu mimo hybrid a jste již v pořádku. Vidím ale, že máte nervy stále na pochodu. Snažně vás prosím, nebuďte hrubý. Chovejte se slušně a vyrovnaně jak se na majitele tesly sluší a patří. Koneckonců jsme kolegové. Já respektuju co tvrdíte, jen jsem se s tím prostě nikdy nesetkal. Jdu tedy vypustit nádrž motocyklu a objednám se na servis na vyčištění palivové soustavy.

Obrázek uživatele spetak

To, že dva různí jedinci mají stejné auto nebo auto stejné značky ještě neznamená, že jsou kolegové. Pokud se mýlím, Michelin mi to jistě vyvrátí.
A to, že si někdo něco koupí, ještě neznamená, že sežral všechnu moudrost světa. Na rozdíl od Michelina se tak chováš. Dej si vyčistit pro jistotu celou svoji soustavu, třeba to pomůže, Vaše Ušllechtillosti.

---

Už jen EV, najeto 140 tisíc km.

Nezapomeň taky vypustit miniona..

Akcie jdou dolů tak by se JaTy mohl objevit.

Obrázek uživatele spetak

To víš, ne každá plíseň je ušlechtilá ....

---

Už jen EV, najeto 140 tisíc km.

Z vlastni zkusenosti vim jak rychle degraduje benzin. Mam cabrio se kterym jezdim jen v lete a to jen obcas. Potrebuje superbenzin. Drive jsem kvuli kondenzaci vody v nadrzi na zimu mel plnou nadrz. Bohuzel na jare byl benzin zkazeny, motor nebezel spravne. Odcerpal jsem 60 litru. Daval jsem to do sekacek na travu a trakturku. Svinstvo zaneradilo 3 sekacky a trakturek. Dokonce i pridavani do nafty u traktoru delalo potize. To same bude i s dnesni naftou. Kde jsou ty casy, kdyz 50 let po valce nekdo nasel zasoby nafty po Wehrmachtu. Nalil do Mercedesa diesel a auto bezelo v pohode. Repka je svinstvo a CR zablokovala v EU snizeni povinneho podilu v PHM. Jinak by toho byl uz mensi podil. Proc asi?

Obrázek uživatele Marek_

"Repka je svinstvo a CR zablokovala v EU snizeni povinneho podilu v PHM. Jinak by toho byl uz mensi podil. Proc asi?"

Že by Agrofert a zájmy agente Bureše, toho času nějakým omylem premiéra ČR? :-) Ale to snad ne, to asi bude jenom nějaká štvavá kampaň...

---

Lexus GS 450h Premium

Nechtel jsem to tak otevrene napsat. Cenzura na jinych serverech Babise prituhuje. Ucty jsou blokovany. Asi kvuli spojovani Babis a Agrofert. Pry to spolu nesouvisi. Jsou pry nezavisly.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, jo, nezávislý... pohádky pro malé děti :-) Ale tak tady to snad nepatří Babišovi, ne?

---

Lexus GS 450h Premium

nooo, neviem... https://www.youtube.com/watch?v=u2M09ZxNJd8 :D

Ale asi by som tu nemal provokovať, lebo ho nedajbože ešte zabalíte a pošlete späť. :(
Ešte že sú tie hranice teraz pozatvárané. :)

Obrázek uživatele Marek_

No jo, takových obchodníků co teď nemají odbyt je spousta i v jiných oborech, benzinky nejsou výjimka. A zvlášť, když jsou takto jednostranně orientovaný na zákazníky spoza hranic. To je stejné jako hotelieři v Karlových varech po zavedení sankcí s Ruskem - brečeli, že nemají zákazníky. Ale to, že se prakticky orientovali na ruskou klientelu, v čase hojnosti vydělávali, to už nepřiznají :-) Jinak, u nás na Tank Ono se to pořád točí krize-mekrize, benzín za 23,90!

Předpokládám, že s poklesem dopravy budou mít pokles i dobíječky... i když, jim se ta elektřina "nezkazí", to je fakt :-)

---

Lexus GS 450h Premium

1*
Prostě ekonomický dopad korony na pohraničí bude mít ještě drtivejsi dopad...
Ale hlavně že si 20000t movitých lyžařů nádherně zalyžovali na alpských sjezdovkách...

Zeman tvrdil, ze je to rymicka. Tak mu asi verili? Ja zemanovi nic neverim a vedel davno, ze si musim shanet filtry. Radeji jsem do nic preventivne naplival, tak mi je snad SWAT od Agrofertu nezabavi.

Obrázek uživatele Tomáš

Selhal stat. Meli ty lidi dat do povinne karanteny.
Jenze priznejme si natvrdo. Ted se nam to mudruje, po bitve. (spise po jejim zacatku). Kdyby to vlada udelala tak budou zase vsichni nadavat ze k tomu neni duvod. Podivejte se na UK a USA. Porad to samy a to uz maji pred sebou prusvih v Evrope. I Svycarsko to podcenilo, coz me docela prekvapilo. I v Japonsku to ted nejak zacina rust. Mam obavy ze tu jsou lidi ukolibani falesnym pocitem jakehosi bezpeci.

A obavam se ze pravy maso nastane za se to rozjede ve "tretim" svete.

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Zbytečná hysterie..
Nějaký ekonom uvedl, že covid zabije 1% ekonomicky produktivnich lidí ve věku 20 až 65 let, což pro ekonomiku není problém...
Ovšem s těmi drastickými opatřeními, kterými každým dalším dnem jen ničí ekonomiku více lidí pak umře na sebevraždu než na covid....
U Švýcarska je snad hlavně problém ten jižní italský kanton... Kde pracuje spousta italských pendleru...
Japonsko zase minimálně testuje... Proto tak nízká čísla..
Jinak taky dobré osvětlení šíření covidu v Itálii...

https://sport.aktualne.cz/fotbal/liga-mistru/ten-zapas-byl-jako-biologicka-bomba-byla-na-nem-tretina-obyv/r~bfaea76e6ec111eaa6f6ac1f6b220ee8/

Kdyz vidim ty aktualni cisla v CR, tak jsme statisticky uplne nejhorsi stat. Uzdravenych 10 a mrtvych 9. Takze podil lidi, kteri prosly delsi dobu nakazy prezilo pouhych 10 z 19. Smrtnost je snad nejvyssi na svete. 9 z 19! Doufejme ze se to s vetsim vzorkem zlepsi.
Edit. Velka Britanie je jeste hur se smrtnosti. CR je o trochu horsi nez Italie. Ostatni staty jsou lepsi.

Tak mrtvý můžete být za týden nebo dva, ale potvrzeně zdravý za tu dobu nebudete, i kdyby jste byl fyzicky zdravý za týden nebo 2, takže to nelze takto porovnávat.

Pro představu mám kamarádku zdravotní sestru na JIP, která už je druhý týden v karanténě, protože se starala o pacienta s covid-19 a nebylo známo že je nemocný (dostal se na JIP kvůli dopravní nehodě). Stále není oficiálně uznaná za zdravou i když jí nic není a v nemocnici by ji potřebovali. A i po negativním testu má být ještě týden doma, pro jistotu.

Oficielne vypukla nakaza v CR 1.3. Kdyz 26.3. je 10 uzdravenych, tak se clovek uzdravi zrejme za 3 tydny, protoze uzdravene osoby mame jiz nekolik dni. Ale to neni podstatne, protoze procesy uzdraveni a umrti muzou byt po celem svete casove podobne. Velka neznama jsou asi zjisteni diagnozy umrti v jednotlivych statech. Treba ted jsem cetl zjisteni nejakeho starosty v Italii. Ofiko tam zemrelo na Covid 31 osob. Ale celkove tam zemrelo o 100 osob vice, nez loni ve stejnem case. Sice meli tam zaplavy, meli snehovou pohromu. Asi lze jen konstatovat, ze ne vsechny umrti jsou vyhodnoceny spravne.

Zrovna teď ukazovali, že vyhodnocuji kolik pendleru se nakazilo v SRN a Rakousku, zatím mají čísla ze 2 krajů..
Ty čísla jsou děsivá...
Ústecký kraj 0
Karlovarsky 6
Ale důležité že jediným rozhodnutím o kompletním uzavření hranic poslali na úřad práce cca 50tisic lidí....

Obrázek uživatele ozana

Po zavření hranic pendlerům volá kraj i starostové jihočeských obcí

... Vládu o to žádal i Jihočeský kraj. Hejtmanka Ivana Stráská upozorňuje, že více než polovina nakažených v regionu jsou právě pendleři.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele Tomáš

Myslim ze tohle tu uz probehlo.

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Obrázek uživatele Tomáš

V Cine s tim zatocili. Otazka je aby v ostatnich zemich nepridusili hospodarstvi vic nez to bude nutne. Neni to jednoduche rozhodovani. Jaky na to mate nazor. Napiste mi prosim do komentaru.

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Kdo zaruci, ze odber biovzorku nebude pouzit na ziskani DNA dat obcanu? Takovy plosny screening nebyl a uz nikdy nebude, temne sily budou mit urcite zajem.

Kolik je lidí, kterým v životě nebrali krev?

Obrázek uživatele ozana

Před 10lety bylo extrémně drahé provést někomu "přečtení DNA". A tu krev nikdo neskladuje X let.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Denně je rozhodně víc odběrů krve než stěrů na koronavir, a nikdo nespekuluje o možném zneužití.

Obrázek uživatele Tomáš

Nikdo. V zivote vam nikdo nic nezaruci. Co s tim?

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Obrázek uživatele Tomáš

Off https://youtu.be/dm1be1L7aG4

Jak nabíjí Porsche Taycan. To je hukot.

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Off.. německá bazuka vs čezká špuntovka

https://archiv.ihned.cz/c1-66739590-nemecko-nabiji-financni-bazuku-firmam-rozda-desitky-miliard-eur

Kdyz se dari dobre nemecke ekonomice, dari se i nam. Ta srandovni particka zvana ceska vlada s tim nepohne ani o milimetr. Umi trochu skodit, ale zahranicni firmy to zvladnou. Cela vyroba zahranicnich filialek funguje nezavisle na vlade. To nas zivi a vcelku dobre. Dekujeme.

Leo co říkáš na ten zákaz pro pendlery? Asi ta vládní partička chce skokově poslat na úřad práce 50000tisic lidí...
Navíc firmy v Bavorsku a Sasku budou mít určitě velkou radost když jim vypadne tolik zaměstnanců...

Kdybych jeste makal v Reichu, hned bych vzal kramle a byl tam az do skonceni manevru. Stravil jsem tam dost casu a bylo tam fajn. Radim vsem pendlerum k tomuto kroku. Podle meho je riziko nakazy v CR a DE priblizne stejne. Maji vic nakazenych, vic mrtvych, vic uzdravenych. Jsou o mesic napred. Taky to asi zvladnou o mesic driv. Zavreni hranic s DE bylo zbytecne.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

To auto vypadá velmi dobře. Není ale žádný důvod pořizovat si ho. Jediná elektrická značka, která v současné době přichází v úvahu je Tesla.

Jsou to pěkná auta, Volvo, Mercedes, Audi, Mustang ale vše mi přijde oproti Tesle jednak dražší a za druhé tak nějak komplikovanější, nedůvěryhodnější a pro mě do města zbytečně velké. Ostatní jsou potom "laciné plastíky" a měl bych obavu že se časem rozpadnou. Ale i Tesla něco menšího snad chystá, před časem proběhla zpráva že v Číně bude vývoj "celosvětového" nového modelu. Měl by to být malý hatchback a tak na ten čekám já.

PS akcie Tesla šly přez 500, je to "psychologická" hranice a jestli se tam už udrží uvidíme, můj tip- spíše ano.

Obrázek uživatele Marek_

Tento Polestar by neměl být výrazně dražší od Tesly 3, začínat bude na 40 tisíc eur, toto je nějaká první edice za víc. Stejně tak ten Mustang, v základu bude levnější než Tesla 3. Velikostně by to mělo být cca. stejné, takže i ta Tesla 3 je do města velká, městské auto není ani jedno z nich :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Ano souhlasím, proto také čekám že Tesla začne také s něčím menším. Myslím že to bude brzo, městská auta jen tak konkurenci nenechá. Je to snad jen otázka technologie výroby a kapacity aby se na nich dalo také vydělat.

Obrázek uživatele Anonym123

úplne mimo mmisu:
TEČ evokuje MLadúBoleslav :-)
a mne časy spred 65+ rokov - v čsr boli evidenčné čísla kódované, taký kraj nitra mal PK pre osobné automobily.

Obrázek uživatele Marek_

Cena by měla začínat pod 40.000 eur, za těch 60 je to speciální první edice. Akorát jsem nenašel, o co bude ta levná verze ochuzena... menší baterka, výbava, pohon jedné nápravy? Ale o baterce všude čtu, že to má jenom jednu velikost - 78 kWh, resp. 72 kWh využ. na rozdíl od Tesly 3, kde je levnější verze osazena 47,5 kWh baterkou. No uvidíme, každopádně za cenu pod milion je to (s ohledem na ceny ostatních EV) slušná nabídka.

---

Lexus GS 450h Premium

Pod milion počítáš kurz 24,50? :)))) Já vidím standard cenu 58.900,- EUR

https://ev-database.org/car/1170/Polestar-2

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Obrázek uživatele Marek_

Ano, to je cena té první verze Launch, jinak by měla být základní cena pod 40 tis.:
https://fdrive.cz/clanky/vyrobe-polestaru-2-nic-nebrani-ani-koronavirus-5170

S tou cenou 40.000 jsem počítal pod milion. Tak momentálně to je tak 1,1 ale i tak dobré, ne?

---

Lexus GS 450h Premium

Polestar vypadá pěkně, ale já netrpělivě očekávám EQA, chci prostě malé auto, na parkování je to super, dálky už nejezdím.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Obrázek uživatele Marek_

Jo, na to jsem taky zvědavý, cenově to bude jak... kolem 1,3 až 1,5?

---

Lexus GS 450h Premium

Rovněž píší od 40 tis. EUR.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Obrázek uživatele Marek_

Tak to bude slušná konkurence pro Konu a Niru, Soul.

---

Lexus GS 450h Premium

Mezi námi všechny tři jsou předražená auta.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Obrázek uživatele Marek_

Souhlasím, to každopádně.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Marek_

No jo, pravda, teď to poslední měsíc vyletělo naoru, člověk ani nestačí sledovat. není to tak dávno, co jsem eura kupoval za 24,99 :-)

Ale i tak to bude dobrá cena, předpokládám, že to bude levnějšá než Tesla 3, Kona nebo Soul s tou větší baterkou. Vypadá to dobře, jsem na to zvědavý. Ještě pokud k tou dají nějakou nabíjecí kartu i po Evropě...

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Tomáš

Jo, to zly Euro. At zije korUna.

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/


Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion