Elektromobil Nissan Leaf - dodáno 1100 kusů

Jan Horčík - 09 Únor 2011

Ačkoliv má údajně více než 20 000 předobjednávek na , v do konce ledna 2011 dodal pouze 106 aut. V jdou ale prodeje mnohem lépe. Automobilka tam dodala už 981 svých nových .   
elektromobil Nissan Leaf

V Japonsku se přitom elektromobil Nissan Leaf začal prodávat o pár dnů později než ve . Do konce ledna se tedy prodalo 106 kusů v USA a dalších 981 kusů v .

Nissan klade prioritu právě na dodávky na domácí půdě. Důvodem je to, že v březnu letošního roku budou končit vládní dotace na nákup v Japonsku.

Do konce března 2011 tak Nissan plánuje v Japonsku prodat 6000 elektrických aut. Objednávek na to má už více než dost, teď stačí auta vyrobit.

Plán je vyrobit do konce března celkem 10 000 kusů elektromobilu. Takový je alespoň podle mluvčího výrobní plán.

Mainichi.jp
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nesan Leaf sa da povazovat za rodinne auto. A rodinne auto sluzi na odvoz rodiny. Rodina sa vacsinou vazie spolu len na rodinne akcie. Rodinne akcie su vikendove vylety, dovolenka, rodinny piknik a rodinne navstevy znamych. A ciele tychto ciest su zvycajne dalej, ako je sucasny dojazd elektomobilov. Co z toho vsetkeho vyplyva? Ze zatial nema velmi investovat do rodinneho elektromobilu. Elektromobily sa mozu zatial presadit asi len v malych mestskych autach, alebo pick-upoch. Popripade mensich dodavkach.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Leaf je víc než rodinné auto. Jestli pochybujete o tom jestli Vám stačí dojezd 160 km, pak čekejte další dva roky na Model S od Tesly. Já jsem v září objednal Leaf a jestli se zadaří tak ho budu mít v dubnu. Nemá smysl se dohadovat o tom jestli se elektromobil vyplatí nebo ne. Přečtěte si dnešní článek o Saudské Arábii tady na Hybridu, pokud mu nevěříte zadejte do vyhledávače "oil peak", nebo "ropný zlom" a nejspíš ani vy nebudete dál čekat na elektromobil s dojezdem 480km, jakým má být Model S.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Nissan Leaf lze považovat za rodinné auto. Zároveň ho lze ale považovat za auto kompaktní, určené především do města a předměstí. Ostatně, čím dnes lidé běžně jezdí do práce? Malými auty typu , nebo spíš auty velikosti ? Myslím, že Leaf je chytře navržen jako auto pro univerzální použití.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-). Jsem zvedav. Podle mne je prave v tom zakladni problem auta. Aby mohli auto oznacit jako univerzalni, museli pridat vetsi drazsi baterii, cimz se pro mestske a primestske pojizdeni stane investice nevratnou. Jednoduse primestskymi jizdami bezny ridic tolik kilometru nenatoci. A na delsi vylety je zase baterie nedostacujici.
Prijde mi, ze v soucasnem stavu technologie je opravdu lepsi delat elektromobily optimalizovane aby v jedne oblasti byly lepsi nez konvencni vozy (napr. mestsky vuz), nez se snazit o univerzalni vuz, kde se vysledny kompromis projevi tak, ze ani v jedne oblasti pouziti neprekonava konvencni vuz. Zakaznici rozhodnou. Takze jsem opravdu zvedav, jak tohle dopadne, protoze to muze ovlivnit elektromobily na leta.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon