Elektromobil VW Golf Blue-e-motionVOLKSWAGEN
Elektromobil VW Golf Blue-e-motion
Syntetický benzín za 8 Kč/l, bez emisíVĚDA
Syntetický benzín za 8 Kč/l, bez emisí
Rumunsko dotuje elektromobilySVĚT
Rumunsko dotuje elektromobily
Konečně dobíječka na D1!ČESKO
Konečně dobíječka na D1!

Elektrobus ujel 1004 km na jedno nabití

Jan Horčík - 05 Listopad 2015

Australská společnost Brighsun uskutečnila nedávno rekordní jízdu prototypem svého elektrického autobusu. Elektrobus eBus ujel 1004 km na jedno nabití.auto elektromobily elektrobus elektrický autobus Brighsun

Prototyp australského elektrobusu ujel 1004 km na jedno nabití
foto: Brighsun

Allen Saylav, šéf australské společnosti Brighsun New Energy a zároveň ředitel Spolku automobilových inženýrů Australasie (SAE), řekl, že technologii potřebnou pro revoluční elektrický autobus vyvíjeli čtyři roky.

"Věříme, že tato technologie by mohla změnit podobu veřejné dopravy na celém světě, ..." řekl doslova Saylav. Proprietární technologie pohonu jejich autobusu se nazývá "eVehicle". Elektrické autobusy ostatních výrobců v praxi zvládají ujet maximálně nižší stovky kilometrů na jedno nabití.

Firma má nyní v plánu postupně otevřít továrny po celé Austrálii. "Nová energie je klíčem k revitalizaci australského autoprůmyslu," dodal k tomu Saylav. Věří, že jejich elektrobus eBus je správným krokem v tomto směru.

Další informace o technologii a prototypu společnosti Brighsun New Energy bohužel zatím nejsou známy. Stejně tak není možné o firmě, založené teprve v roce 2013, dohledat na internetu téměř žádné další informace.

Před vstupem na její oficiální stránky navíc Google varuje kvůli možnosti poškození počítače, což nikdy není dobrá vizitka. Celá zpráva i z těchto důvodů působí poněkud nevěrohodným dojmem.

A to i přesto, že uvedení prototypu autobusu do provozu se údajně zúčastnil mimo jiné i australský federální ministr životního prostředí Greg Hunt, delegáti z , Středního východu i Asie a zástupci firem VLine, Fleet Partners a SkyBus.

 
Obrázek uživatele Radovan

V rámci ověření pravdivosti článku lze požádat australskou federální vládu o sdělení, zda se australský federální ministr životního prostředí Greg Hunt opravdu něčeho podobného zúčastnil. Nejlépe když tak učiní nějaký Čech s australským občanstvím, kterého nelze jednoduše ignorovat.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 34 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion....

Nespochybňujem, ale plocha strechy môže byť cca 16m2 (2x8m), takže to môže byť aj 2kWp - to nie je až tak málo. Na rozdiel od osobných áut je realizácia technicky jednoduchšia a nie je to ani neprekonateľný estetický problém. A EE je generované stále (aj počas zastávok). Určite sa to dá spočítať presne, ale ako nápad sa mi to nezdá až také márne.

Rozhodne rozumnejšie ako biopalivá. :-)

Obrázek uživatele Jolinar

jiste, to ja nezpochybnuji, urcite lepsi nez u osobaku :-)

To bola odpoveď pre jolinar

V prípade autobusov je podľa mňa významný priestor na možné úspory EE aj FV na streche (veľká, rovná plocha). Nemyslím to ako plnohodnotnú náhradu dobíjania, ale pár 10% by to ušetriť asi vedelo.

Obrázek uživatele Jolinar

FV na strese ani na autobusu moc neudela... Ackoli strecha je velka, spotreba autobusu je taky velka. Ale mozna by to pomoblo s klimou v lete, to jo...

Chapejte, ze autobus zere treba i 100kWh na 100km (podle velikosti a rychlosti), to vam pak par panelu nezachrani...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nicméně když si spočteme průměrnou plochu střechy autobusu cca 27m2,
při účinnosti FV 15% a započítání toho, že slunce nepadá přímo,
může být za slunný den vyrobeno až 25 kWh.

Autobusu MHD za den může ujet 100 - 150 km, tedy FV by mohla vyrobit
až 25% potřebné energie.

V průměru (při započtení zimy, mraků a nočního provozu) by to nejspíš bylo spíše pod 10%, ale i to není málo. Za rok třeba 3 - 5 MWh.

Nejak tak som to myslel. :-) A ceny panelov (hlavne tých 15%) sú už skutočne tak nízke, že tá FV by mohla byť rozhodne rentabilná. Aj bez dotácií.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

klasicky panel je na strechu vpodstate nesmysl diky vaze a zbytecne robustnosti, ale solarni folie se na EVbusech, hybridnich kamionech a asi i malich dodavkach a osobakach dockame, ale bude to chtit jeste cas

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články