Dopravce ČSAD Havířov je znám především svým bohatým portfoliem CNG autobusů. Jejich nadvládu však na konci června přerušilo vozidlo s pohonem elektrickým. Na tři týdny si totiž dopravce pronajal ke zkouškám elektrický minibus Stratos LE 30E.
foto: Daniel Stangel
Elektrobus Stratos LE 30E zamířil do Havířova z nedaleké Ostravy, kde se stejně jako loni prezentoval během 18. – 20. června na veletrhu Czech Raildays, jež je především zaměřen na kolejovou a drážní techniku, ale v posledních letech se zde prezentovaly právě i elektrobusy Stratos nebo SOR.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Czech Raildays 2012: Stratos LE 30 E – první český elektrobus v délkové kategorii do 8 metrů
Vozidlo pocházející z čáslavské výroby společnosti SKD Trade tedy po třídenní prezentaci a jízdách na ostravském hlavním nádraží v rámci Czech Raildays zamířilo do Havířova, kde bylo během následujícího víkendu připravováno k provozu s cestujícími.
Jednalo se především o procedury spojené s opatřením vozu samolepkami s logem společnosti ČSAD Havířov a dalšími formalitami. Na druhou stranu vzhledem k tomu, že Stratos LE 30E se od 24. června, kdy poprvé vyjel s cestujícími, vyskytoval pouze na bezplatné lince spojující autobusové nádraží s hypermarketem Tesco, nebylo potřeba jej vybavovat odbavovacím zařízením.
Na jedno plné nabití má vůz dojezd cca 145 km, kde Stratos LE 30R jezdil odpolední směnu s výkonem 95 km, byla pro zkušební provoz zvolena takřka ideálně.
Problémy nebyly ani s dobíjením. Připomeňme, že doba nabíjení ze stavu nejnižšího přípustného vybití akumulátorů do stavu úplného nabití by dle údajů výrobce neměla překročit 8 hodin při pomalém nabíjení.
Doba nabíjení ze stavu nejnižšího přípustného vybití akumulátorů do stavu 70% nabití při rychlém nabíjení by měla činit 165 minut. V pondělí 15. července byl elektrobus navrácen zpátky majiteli, kterým je společnost SKD Trade.
Fotografie vozu je na
Fotografie vozu je na zastávce u Tesca!