Do Ostravy zavítal na zkoušky elektrický minibus Rošero

Daniel Kunz - 23 Září 2013

Cestujícím v ostravské se během letošního léta naskytla možnost vyzkoušet si několik nových elektrických dopravních prostředků. Po elektrobusu a trolejbusu značky AMZ Kutno se v moravskoslezské metropoli představil také elektrický minibus EVC – Rošero First Electric.auto elektrobus Rošero First Electric elektrický autobus EVC Group

Elektrobus v Ostravě
foto: Matěj Kaloč

Elektrobus zasáhl do provozu poprvé 5. září, a to na lince č. 98, která zajišťuje dopravní obsluhu v úzkých uličkách kopcovité části městského obvodu Petřkovice. Na celodenním kurzu minibus během každého pracovního dne najezdil zhruba 140 km. Zajímavostí je, že po celou dobu zkušebního provozu do 12. září nebyl vůz vybaven označovači jízdenek, takže se mohli cestující vozit v zásadě zadarmo.

Na vývoji vozu EVC – Rošero First Electric spolupracovala se slovenským konstruktérem Rošero společnost Iveco, jejímž dílem je podvozek typu Iveco Daily, a firma EVC Group, která dodala elektrickou výzbroj. Výrobce udává dojezd 160 – 190 km na jedno nabití, přičemž dobití z 0 na 100% je díky rychlonabíječce o výkonu 60 kW umístěné přímo na palubě vozu možné za 1 hodinu a 20 minut.

V Ostravě se ale vozidlo nabíjelo na Vozovně trolejbusů standardně v pomalém osmihodinovém režimu pomocí nabíječky využívané pro elektrobusy SOR. Nástup oběma dveřmi je nízkopodlažní a osmimetrový autobus pojme 30 cestujících, z toho 19 sedících.

Elektrobus EVC – Rošero First Electric se podíval do Ostravy v době, kdy tamní dopravní podnik řeší problémy se svou flotilou minibusů. Vozidla Mercedes – Benz Sprinter 412 D a 411 CDI pomalu dosluhují, zatímco stále poměrně zánovní minibusy Fiat – MAVE CiBus ENA se vyznačují relativně velkou nespolehlivostí.

Uvidíme, zdali se tedy ostravský dopravní podnik rozhodne svůj dnes výhradně dieselový minibusový vozový park doplnit a obnovit vozidly elektrickými. Nízkokapacitní elektrobus je oproti velikostně klasickým elektrickým autobusům v nevýhodě - disponuje menším prostorem k umístění baterií.

Možná i proto jsme se dosud v České republice s těmito vozidly příliš nesetkávali. Za zmínku stojí snad jen italské minibusy Breda Menarinibus, které měl ve svém vozovém parku krátce Dopravní podnik hl. m. Prahy. Jejich provoz se však neosvědčil a dopravce je v nedávné době prodal.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Víc informací o elektrobusech a jejich testování můžeme najít i na portálu proelektrotechniky.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Brně se podobné (?) mini elektrobusy také zkoušely.
V místních novinách jsem se dočetl, že DPmB vzhledem ke krátkému dennímu dojezdu a k problémům s "cukáním" motoru při rozjezdu a jízdě do kopce tyto elektrobusy zatím neobjednal do trvalého provozu.
Navíc začíná testování elektrobusů s možností jejich dobíjení z trolejí trolejbusů, které jsou v MHD v Brně desítky let hojně používány.

Obrázek uživatele Jolinar

Nevite na jakych trasach zacina toto testovani elektrobusu? Ze bych se treba zasel svezt...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Brně bude DPmB testovat zapůjčený elektrobus SIEMENS - RAMPINI (kapacita 40 osob) od DP města Vídně ve dnech 7. až 11.10.2013.

Informace o trasách, na kterých bude tento elektrobus pro testy nasazen, budou na stránkách DPmB.

Zdroj: tiskové zprávy na www stránkách DPmB

Obrázek uživatele Jolinar

tak jestli si v te dobe vzpomenu, tak se zajdu svezt :)


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?