Šéf vývoje společnosti Daimler Markus Schäfer aktuálně pro magazín Auto Motor und Sport potvrdil, že automobilka se nyní zaměří především na elektrický pohon.
foto: Mercedes-Benz
Je to ani ne rok, co Volkswagen oznámil, že v roce 2026 ukončí vývoj spalovacích motorů a v roce 2040 i jejich prodej. Volvo od letošního roku už čistě spalovací auta prodávat nechce.
Fakt, že konec spalovacích motorů se kvapem blíží, nyní potvrzuje i Markus Schäfer z Daimleru. Ten řekl, že hlavní fokus a prostředky v německé automobilce nyní směřují do elektrického pohonu.
Vývoj nových spalovacích motorů Daimler je tak nyní u ledu, ovšem mohou se stále vylepšovat některé jednotlivé komponenty spalovacího pohonného ústrojí. Navíc Schäfer ani zcela nevylučuje možnost návratu k vývoji spalovacích motorů někdy v budoucnu.
S vývojem motorů na plyn se jistě bude pokračovat.
S vývojem motorů na plyn se jistě bude pokračovat. Ekologicky, ekonomicky i prakticky jsou totiž lepší než elektromobily.
je fakt že 3x víc skleníkovýho plynu zemáku ze sibiře
je fakt že 3x víc skleníkovýho plynu zemáku ze sibiře chčije čím dál víc s oteplováním ještě víc je ho tam vlastně nekonečno a víc eko je ho spálit než zbůhdarma vypustit ale je to 200 bar bombička podprdelo kontra začarovanej kruh a furt jen fosil, nuda , elektro je lepší to frčí panečku 😉
V čem je prosím plyn spalovaný v autě lepší jak EV
V čem je prosím plyn spalovaný v autě lepší jak EV ?
Jako, že je ekologičtější vyrobit elektřinu, aby se následně mohl plyn vytěžit, dopravovat, zpracovávat a distribuovat? Není ekologičtější si na část této elektřiny už přímo jezdit? navíc s tím, že EV se z cca85% nabíjí v noci tzn spotřebovávají energetické přebytky?
O lepší dynamice, min servisu, komfortu atd pro EV asi nemá smysl debatit a ekonomicky se to vyplatí jak komu – mě osobně ano.
Jako že auto na CNG netvoří takřka žádné škodliviny,
Jako že auto na CNG netvoří takřka žádné škodliviny, akorát neškodné CO2. Elektřina ze zásuvky je ze všech elektráren, tedy i z uhelných. EV se nevyplatí skoro nikomu, musíte mít obrovské nájezdy a kdo takové nájezdy má, tak určitě nebude chtít tvrdnout někde u nabíječky. Až někdy klesne cena na úroven spalováků, tak si dokážu představit, že si to k lidem najde cestu. Kdo si může nabíjet doma, přes noc, tak je v pohodě. Já spíš nechápu o co se to Německo snaží, prosazovat EV a zároveň rušit elektrárny jde nějak proti sobě. Dokonce chtějí prosadit ekologickou daň na zemní plyn. Takže v jejich ideálním světě budou pouze soláry, větrníky a vodní elektrárny a všechny auta EV? To je přece technicky nemožné.
To tam nebudou ani plynový elektrárny?
To tam nebudou ani plynový elektrárny?
Pred par mesici tu nekdo psal, ze CNG autobusy tvori horsi
Pred par mesici tu nekdo psal, ze CNG autobusy tvori horsi (mensi) pevne castice nez ty naftove. I CNG motory produkuji NOx a CO. CO2 maji cca o 25 % nizsi nez naftove. To vse mi rika, ze toto neni idealni technologie na nahrazeni dnesnich nejbeznejsich motoru v doprave.
Problem EV ale neni, jaka je elektrina v zasuvkach, to je problem energetickeho mixu. EV umoznuje nulove emise, spalovaci motor nikoliv. To same umoznuje i vodik, proto z ekologickeho hlediska proti vodiku nejsem, jen je drazsi a dokud bude, je dle meho mene pouzitelny jak BEV. Vymyslete dalsi zpusob pohonu v doprave, ktery umozni nulove emise a budu za Vasim napadem stat.
To, ze nekdo chce prosadit ekologickou dan na zemno plyn znaci, ze zemni plyn neni ekologicky. Nebo to vidite jinak?
Mit v energetickem mixu elektrinu pouze z OZE je technicky nemozne? A techniku z ktereho stoleti mate na mysli? Pouziju tu oblibenou frazi. Je to fyzikalne nemozne? Pokud ne, neni to ani technicky nemozne 🙂 Pokud byste napsal, ze to neni ekonomicky nemozne, mel bych daleko horsi situaci v argumentovani 🙂
Zemní plyn je jediná cesta jak levně a rychle snížit
Zemní plyn je jediná cesta jak levně a rychle snížit škodlivé emise. EU na zemním plynu vadí hlavně neškodné CO2, protože prosazují neprokázanou teorii o jeho obrovském vlivu na oteplování planety.
Vy opravdu tvrdíte, že je tady v Česku možné mít pouze soláry, větrníky a vodní elektrárny a fungovat s tím i přes zimu? Možná kdybyste nechal pomřít tak 90% obyvatel tak by to mohlo fungovat.
Ano, v budoucnu to mozne je. Ale taky se muze klidne stat, ze
Ano, v budoucnu to mozne je. Ale taky se muze klidne stat, ze k tomu nikdy nedojde, protoze lidstvo vyvine jeste lepsi technologii, ktera nebude emitovat skodliviny a bude generovat spoustu energie.
A jestli dobre chapu varovani klimatologu, nejde v nejblizsich letech tak ani moc o skodlive emise jako prave o CO2.
To, ze je CO2 sklenikovy plyn je prokazane uz vic nez 100 let. Mate to napsane na wikipedii, shodnou se na tom vedci. Jak byste si predstavoval to prokazani, aby jste jej uznal? Nestacil by treba Narodni program na zmirneni dopadu zmeny klimatu v Ceske republice? Nebo ani Ministerstvo zivotniho prostredi neni dostatecna autorita?
ale no tak…
Co vzniká spalování CNG si můžete počíst
ale no tak…
Co vzniká spalování CNG si můžete počíst v učebnici chemie pro 6tř.ZŠ. Navíc ten CNG nikomu jen tak nesyčí ze země, ale samozřejmě se musí těžit, zpracovat, skladovat, distribuovat atd. a k tomu taky potřebujete celkem hodně elektřiny.
Ono EV se vyplatí, samozřejmě musíte autem jezdit a především srovnávat srovnatelné a ne nové EV s ojetinou nebo Dacií za 200tis.
Naprostý souhlas s příspěvkem níže a jen doplňuji, že EV z průměrně cca 90ti procent je nabíjeno v noci energetickými přebytky tzv nočním proudem a při rozšíření se bude významně podílet na stabilizaci sítě, jako třeba akumulační kamna – také z tohoto důvodu jsou EV podporovány provozovateli energetických sítí (budováním dobíjecích infrastruktur, nabídky na financování nákupu EV, instalace wallboxů atd)
Můžete prosím doslovně citovat tu pasáž, ve které
Můžete prosím doslovně citovat tu pasáž, ve které údajně řekl, že koncern končí s vývojem nových spalovacích motorů? Děkuji.
Možná poslední generace spalovacích motorů
Možná poslední generace spalovacích motorů Daimler
Daimler v současné době uvádí na trh nejnovější generace motorů s vnitřním spalováním na různých modelech, jako je nový inline šestiválcový motor třídy E a S a SUV – tato generace by mohla být také poslední. Schäfer zdůrazňuje, že v současné době neexistují žádné plány na nový vývoj. Není ale vyloučeno, že Daimler v budoucnu znovu zahájí vývojové práce na spalovacích motorech.
https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/daimler-stoppt-verbrennungsmotoren-entwicklung-2019/
Prosím nekrmit zlého trolla, už je tak tlustý, že už
Prosím nekrmit zlého trolla, už je tak tlustý, že už nedokáže ani používat Google search, musí zase zhubnout
V tom případě vás musím upozornit, že uvedená informace
V tom případě vás musím upozornit, že uvedená informace je absolutně nepravdivá a smrdí to trochu účelovou desinformací.
Z vlastní osobní zkušenosti vím, že ve vývojovém centru v Ulmu v tuto chvíli běží práce na několika řadách spalovacích motorů včetně vznětových. Jak je to s jinými centry nevím, ale tady se vývoj rozhodně nezastavil.
Pak je zvláštní, že to nikdo z Daimleru nedementoval a to
Pak je zvláštní, že to nikdo z Daimleru nedementoval a to ani citovaný šéf vývoje Markus Schäfer a naopak jejich oficiální Twitter účet to nepřímo potvrdil reakcí na Muska.
https://mobile.twitter.com/MercedesBenz/status/1174757712720289792
Podle mě je to jen PR a politika.
Realita je úplně
Podle mě je to jen PR a politika.
Realita je úplně jinde.
PS: Šéf vývoje je u těchto gigantů defacto manažersko politická funkce.
Ale do té doby než prohlásí opak, tak je to oficiální
Ale do té doby než prohlásí opak, tak je to oficiální politika Daimleru.
S tím souhlasím. Němci mě začínají opravdu
S tím souhlasím. Němci mě začínají opravdu znervózňovat.
To je normalka, jsi ve fazi “denial”. To je druha faze ze
To je normalka, jsi ve fazi “denial”. To je druha faze ze 7mi. Nasledovat bude 3. faze asice “anger”, v te je momentalne prikyvovac hybrid. Dobra zprava je ze 7ma faze je “acceptance”, k te casem dospejes taky, EV te prwstanou zajimat a budes moc objevovat dalsi technologie kterym nerozumis.
Já nejsem ve fázi hněvu Vondráku. Ale ono je těžký být
Já nejsem ve fázi hněvu Vondráku. Ale ono je těžký být na vás pořád milej, když tu neváháte v jednom kuse lhát a prát se za neexistující blbosti. A do toho přijdeš vždycky ty, nepochopíš ani první příspěvek, ale hrozně toužíš k tomu něco moudrýho plácnout. To prostě jednoho unaví. A nejsem ani přikyvovač. Holt když občas runner říká pravdu a vy lžete (třeba jako když se tu říkalo že tesla s překonala čas taycanu), musím se přiklonit na jeho stranu, to se prostě nedá nic dělat.
Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale
Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat. Tesla překonala čas Taycanu 🙂
Ne. Nepřekonala
Ne. Nepřekonala
A tvoje hovna nesmrděj. :)))
Aštar Šaran už pro tebe
A tvoje hovna nesmrděj. :)))
Aštar Šaran už pro tebe letí, udělej si tečku na kliku. :)))
+100000000…..
+100000000…..
Jednou mi tata rekl, ono si to muzes predstavit treba tak ze
Jednou mi tata rekl, ono si to muzes predstavit treba tak ze kdyz je automobilova zacpa tak je to jako kdyby kazdejch par metru nekdo na ulici palil benzin. Ano, vim ze s katalyzatory a filtry ale ten zakladni fakt to nezmeni. Spalovak proste smrdi a ze solarnich panelu se nenabije. Ale taky je pravda ze soucasne EV maji zatim spoustu nevyhod. Uvidime jak se to vyvine.
Je fajn, že už to berou snad všechny automobilky vážně.
Je fajn, že už to berou snad všechny automobilky vážně. Za 5 let očekávám alespoň 50% vyrobených auto čistě elektro.
Je třeba být optimista 😀
OT:
OT: https://www.theverge.com/2019/9/19/20873947/amazon-electric-delivery-van-rivian-jeff-bezos-order
off
Vzestup a pád Priusů v USA.
https://youtu.be/qDAphEzYAzM
off
Vzestup a pád Priusů v USA.
https://youtu.be/qDAphEzYAzM
Mate z toho radost Vazeny Pane Kuku?
Mate z toho radost Vazeny Pane Kuku?
Co to je za stupidní otázku?
Co to je za stupidní otázku?
Hybridu tak jak ho dělá Toyota bude brzy konec a možná i
Hybridu tak jak ho dělá Toyota bude brzy konec a možná i Toyotě pokud nepochopí, že 800m na elektřinu je málo.
Měl jsem na víkend Camry a při vracení se mě nadšený prodejce ptal, za kolik to teda jezdí. Když jsem mu odpověděl že za 6,5L tak plný sebevědomí říkal, jak je to super. Tak jsem mu odpověděl, že nižší spotřebu má každý naftový Superb, Passat….
Pálit benzín abych se mohl tvářit, že jezdím na elektřinu je zhovadilost a cesta do pekel.
Dost lidi vychvaluje Toyotu ze ma jako naskok. Si nekdy pujcte
Dost lidi vychvaluje Toyotu ze ma jako naskok. Si nekdy pujcte Ioniqa s nim budete jezdit za 4 litry.
Tak Ioniq mi právě parkuje v garáži. A Palubák píše
Tak Ioniq mi právě parkuje v garáži. A Palubák píše 10,6KWh, žádný 4 litry…
Podobné zprávy mi přijdou při aktuálních procentech
Podobné zprávy mi přijdou při aktuálních procentech prodejů EV jako naprostý nesmysl. To by museli všichni v daimleru ztratit rozum. A když k tomu vezmu vaše nadšené příspěvky o pohřbu spalováků, tak si kladu otázku co fetujete.
Počkej, až vyjde ID.3 – pak se stane to samý jak s modelem
Počkej, až vyjde ID.3 – pak se stane to samý jak s modelem 3, ale v daleko větším měřítku aut do 800tis kč. A počkej, až vyjde za dva roky facelift a doopraví co se mezi tím naučili. Najednou po spalováku neštěkne pes. Musíme se u nás uvědomit, že naše východní trhy nejsou pro automobilky zajímavý a pro západní trh je 30k eur za auto vlastně málo. A navíc po pár letech bude muset někdo kupovat dva roky starý elektromobily… Já myslím, že je nejvyšší čas.
To je velmi optimistické, je třeba oddělovat soukromý a
To je velmi optimistické, je třeba oddělovat soukromý a firemní sektor a v soukromém sektoru i auta v Německu mají průměr něco přes devět let (záleží, na spolkové a zemi a tomu, kdo průzkum dělal). Další věc je, je třeba mít studii, kolik stojí na jakém trhu imaginární průměrné auto – až bude cena elektromobilu blízká této a adekvátní výbavové specifikaci, pak se uvidí
Já si myslím, že pro účely debaty o rozvoji
Já si myslím, že pro účely debaty o rozvoji elektromobility je to naopak jedno. Jde o prodeje a je jedno komu. V ČR nová auta nekupuje ve velkém ani firemní segment a už vůbec ne lidi
A kdo ty auta teda kupuje?
A kdo ty auta teda kupuje?
Viděl jsem jeden elektromobil v Budapešti u pekárny, měli
Viděl jsem jeden elektromobil v Budapešti u pekárny, měli ze sklepa vymotanou prodlužovačku přes chodník.
Tj. kupují to pekaři.
Jo to se zdá jeko nejvěrohodnější závěr 🙂 Ale zase
Jo to se zdá jeko nejvěrohodnější závěr 🙂 Ale zase pekař bude určitě člověk nebo firma.
No kdo je kupuje..nikdo. Prodá se jich u nás málo v
No kdo je kupuje..nikdo. Prodá se jich u nás málo v porovnání třeba s Rakouskem a už vůbec na počet obyvatel…
Žádný počkej. Stát se může cokoliv a já to nevylučuju
Žádný počkej. Stát se může cokoliv a já to nevylučuju – ale o tom můj příspěvek vůbec není. Ale spousta lidí zde se chová a píše jako že už se to stalo. A tvůj příspěvek je úplně ve stejném duchu. Čili mě to přivádí jen k tomu, že zřejmě berete stejný typ halucinogeních drog. A nebo máte duševní poruchu. Vydávat totiž něco co se ještě nestalo za realitu není normální. Určitě pro to bude i nějaké oficiální psychiatrické označení.
Hele ty budeš taky případ pro psychiatra. A to tě jako
Hele ty budeš taky případ pro psychiatra. A to tě jako nenapadlo, že my ostatní si myslíme, že už to nastalo? Že změna už dávno proběhla?
Jestli náhodou zabedněnost není taky porucha…ostatním se stačí podívat, co se děje v Norsku, Německu, Holandsku a co se stalo od spuštění prodejů Modelu 3 a hlavně že stále neklesají ty prodeje, jak jsem si i já myslel v únoru. Ta změna už dávno proběhla.
hybrid6: Česko není pupek světa. A to ani pro lidi, co jezdí občas do Německa do fabrik ani pro lidi, co mají peníze…od kterých by se dalo čekat, že budou mít aspoň mírně nadhled…
To mě právě napadlo, že vy ostatní si myslíte že už to
To mě právě napadlo, že vy ostatní si myslíte že už to nastalo. O tom ostatně byl celý můj příspěvek, ale asi si to nedal na první dobrou. A vzhledem k tomu že je to v rozporu s realitou, tak pátrám po tom jestli jsou to ty drogy, duševní porucha a nebo nějaké stádové šílenství. Tolik lidí odtržených od reality na jednom místě přece nemůže být náhoda.
Takže momnent…máme tu dva názory:
1. změna nastala
Takže momnent…máme tu dva názory:
1. změna nastala (můj)
2. změna nenastala (tvůj)
Já jsem blbej, duševně nemocnej nebo na drogách atp. protože mám názor č.1. Rozumím tomu dobře tak, že jsi natolik přesvědčený o své pravdě, že jakýkoli jiný názor je pro tebe nepřijatelný? Něco mi říká, že kdyby si můj text přečetla tvoje manželka děti nebo kolegové, zasmějou se.. ale nepozorovaně…samozřejmě 😉
P.S. v prvním příspěvku jsi mi vyčítal, že vydávám budoucnost za realitu..takže nejspíš tě to zas tak moc nenapadlo, že nás to napadalo 🙂
To je celé omyl a nepochopení z tvé strany. Je to zcela
To je celé omyl a nepochopení z tvé strany. Je to zcela jinak.
1. Počkej až (tvůj) – neprokazatelné
2. Zatím se to nestalo (můj) – zcela prokazatelné
P.S. Manželku, děti, ani kolegy nemám. Kdyby si text přečetli, budou si myslet že máš křišťálovou kouli a nebo jedno z toho co si myslím já.
Tak pokud jsou tu ty drogy, duševní poruchy a nebo nějaké
Tak pokud jsou tu ty drogy, duševní poruchy a nebo nějaké stádové šílenství, tak co sem lezeš?
Ale jestli jsi opravdu tak sám, jak píšeš, tak možná proto.
Zkus si najít ňákou jinou partu a budeš mít klid.
Co je ti do toho kam lezu?
Sám nejsem, to sis špatně
Co je ti do toho kam lezu?
Sám nejsem, to sis špatně vyložil a vy navíc nejste moje parta.
Je mi do toho to, že si tady rád přečtu názory lidí na
Je mi do toho to, že si tady rád přečtu názory lidí na elektromobilitu a jejich zkušenosti. A bohužel se musím brodit tvými častými a obsáhlými a nesmyslnými příspěvky. Pokud se ti tady nelíbí, jdi jinam, toť vše. Kór když nejsme tvoje parta, což jsem se ti pokusil naznačit a v to se vzácně shodneme.
Když se ti to nelíbí tak to nečti a přispívat pod to
Když se ti to nelíbí tak to nečti a přispívat pod to nemusíš už vůbec. A když se ti to nelíbí, řiď se svou vlastní radou a jdi jinam.
Takže je naprosto normální někam přijít a všechny
Takže je naprosto normální někam přijít a všechny označit za zdrogované a ještě si libovat jak je to fajn pocit mít pravdu.
Nemluvě o tom že to není slušné, ale ani že tohle byste asi naživo nikde nepraktikoval 😉
S váma je to hoši čím dál těžší. Už v první větě
S váma je to hoši čím dál těžší. Už v první větě píšeš nesmysl a vystavíš na něm celý příspěvek.
Nikde jsem všechny neoznačil za zdrogované. A než se se mnou začneš hádat, tak si aspoň přečti co jsem vůbec napsal, když už máš potřebu reagovat.
Říká se tomu „konzistence“ 😉
„A když k tomu vezmu vaše
Říká se tomu „konzistence“ 😉
„A když k tomu vezmu vaše nadšené příspěvky o pohřbu spalováků, tak si kladu otázku co fetujete.“
„Ale spousta lidí zde se chová a píše jako že už se to stalo. A tvůj příspěvek je úplně ve stejném duchu. Čili mě to přivádí jen k tomu, že zřejmě berete stejný typ halucinogeních drog.“
„…pátrám po tom jestli jsou to ty drogy, duševní porucha a nebo nějaké stádové šílenství. Tolik lidí odtržených od reality na jednom místě přece nemůže být náhoda.“
No vidíš. Ty to sem i nakopíruješ a tím potvrdíš že
No vidíš. Ty to sem i nakopíruješ a tím potvrdíš že sis to vymyslel a nikde jsem nic takového nenapsal. To se mi snad zdá.
Asi bych se měl ptát na zdroj vašich medikací protože
Asi bych se měl ptát na zdroj vašich medikací protože jestli vaše výroky nejsou o osočování všech okolo z fetování pak už nevím čím jiným by mohly být.
Spetakovi nesaháš ani po kotníky… Takže máš smůlu…
Spetakovi nesaháš ani po kotníky… Takže máš smůlu…
Co je ti do toho kam lezu?
Sám nejsem, to sis špatně
Co je ti do toho kam lezu?
Sám nejsem, to sis špatně vyložil a vy navíc nejste moje parta.
Čti:
“ Ale spousta lidí zde se chová a píše jako že už
Čti:
“ Ale spousta lidí zde se chová a píše jako že už se to stalo. A tvůj příspěvek je úplně ve stejném duchu. Čili mě to přivádí jen k tomu, že zřejmě berete stejný typ halucinogeních drog. “
Neboli mi o několik příspěvků nahoře vytýkáš, že nazývám budoucnost přítomností – snad chápeš.
Zatímco teď:
1. Počkej až (tvůj) – neprokazatelné
Mi vytýkáš, že věštím z křišťálové koule.
Já ale pořád popisuju změnu, který v minulosti už proběhla. Nemluvím o žádné budoucnosti. To jen ty jsi natolik neotevřený, že nedokážeš pochopit, že elektromobilita je tu a bude to hodně rychlé! Ano bude to další alternativa k LPG, CNG, Diesel a benzín…ale už to nastalo.
Cece ty se tu vztekas jak male decko. My za to nemuzem se
Cece ty se tu vztekas jak male decko. My za to nemuzem se Daimler rozhodl seknout se spalovaky.
Přesně tak, stačí se podívat na segment nejmenších aut
Přesně tak, stačí se podívat na segment nejmenších aut škodovka nebude vůbec stíhat vyrábět citigoIV. Už bude snad vyprodané na rok dopředu.
Kvóta byla stanovena asi na 2500 kusů. Takže vyprodáno to
Kvóta byla stanovena asi na 2500 kusů. Takže vyprodáno to bude, ale z trochu jiného důvodu než si myslíš.
Ano pro ČR a to je málo v zemi kde se prodá ročně
Ano pro ČR a to je málo v zemi kde se prodá ročně maximálně 100 Tesel?
V kontextu toho, že nadšeně kolegovi přisvědčuješ, že
V kontextu toho, že nadšeně kolegovi přisvědčuješ, že po spalováku neštěkne pes to málo je. Zoufale málo.
Počet prodaných Tesel je teď nějaké oficiální měřítko automobilismu? 🙂 Držme se aspoň nějakých základních racionálních rovinách.
Tesel , Kií, Hjundaju to je přece jedno všichni prodávají
Tesel , Kií, Hjundaju to je přece jedno všichni prodávají hrozně málo
Jenomže ty prodejní čísla jsou za celý automobilový
Jenomže ty prodejní čísla jsou za celý automobilový segment, kde kralujou v prodejích malá a levná auta. To není zrovna segment Mercedesu. U prémiovek jsou ty poměry trochu jiné. A to především v USA ale není důvod si myslet, že se to nestane i v Evropě a Číně. Model 3 vykrádá prodeje právě prémiové kategorii.
https://insideevs.com/news/353847/tesla-model-3-outsold-premium-competitors/
Jak už jsem předeslal minule po tvém trapném zbabělém
Jak už jsem předeslal minule po tvém trapném zbabělém úprku z diskuze, nebudu na tebe reagovat protože postrádáš úroveň. Tvá slova jsou jak bzučení mouchy v mých uších.
Pak ti to nereagování moc nejde, Runnerův
Pak ti to nereagování moc nejde, Runnerův roztleskávači.
Mimochodem, utekl jsi ty po té, co jsem ti odmítl za tebe vyhledávat informace, když ses začal chovat arogantně.
Nelze na internetu vyhledávat tvůj názor, o kterém se
Nelze na internetu vyhledávat tvůj názor, o kterém se celou dobu hádáš a zároveň ho odmítáš předložit. 🙂
Jde si snadno vyhledat jméno toho člověka a celou tu kauzu.
Jde si snadno vyhledat jméno toho člověka a celou tu kauzu. To že jsi líný, je tvůj problém. Kdyby ses aspoň slušně zeptal místo těch tvých výlevů, pak bych ti to i řekl ale s přístupem, který jsi předvedl, si trhni nohou a pak se ještě uraž jako malé dítě.
Nevím o jakém člověku mluvíš. Nepamatuji si na žádnou
Nevím o jakém člověku mluvíš. Nepamatuji si na žádnou diskuzi podobného typu mezi námi.
Tak už to raději neřeš a bude se ti líp spát.
Tak už to raději neřeš a bude se ti líp spát.
Oni se do toho opírají fest, to bylo vidět ve Frankfurtu,
Oni se do toho opírají fest, to bylo vidět ve Frankfurtu, nějak mi tam chyběla Tesla….
https://www.youtube.com/watch?v=un1p15cD9m4
Ja myslim ze s postupnym vyvojem baterii, zhorsovanim klimatu
Ja myslim ze s postupnym vyvojem baterii, zhorsovanim klimatu (= zvysovani tlaku na vlady at s tim neco udelaji – a ten je docela velky uz ted) si bude za chvili clovek pri koupi spalovaku pripadat jako zlocinec. Nehlede na to ze se chysta jejich omezovani, zdrazovani benzinu atd. To Daimler neovlivni a tak se na to pripravuje. Ono to pujde rychleji nez jsme si vsichni mysleli.
u fosil motoru už není co vyvíjet, smrdět to bude tak i
u fosil motoru už není co vyvíjet, smrdět to bude tak i tak, je to hystoryje více než 100 let stará to mluví za vše ;)) Tam u medvěda byla jen tou brzdou to mroží nasrr na teslarozvod a ten byl konečně „vypakován“ :)))))))))))))))))))
https://www.youtube.com/watch?v=9rx7-ec0p0A
Ten motor je do tahace anebo do autobusu? Otazku mi evokuje
Ten motor je do tahace anebo do autobusu? Otazku mi evokuje nazev – ObrMotor6.56dm3
Spalováky kromě ceny již nemají dneska co nabídnout. Už
Spalováky kromě ceny již nemají dneska co nabídnout. Už ani to Eso v rukávu v podobě ceny není to, co to bývalo a může se snadno z Esa stát Černým Petrem.
Spalovací motor může ještě chvíli hrát význam u laciných vozů, ale u prémiových značek jako je Mercedes očividně skončil.
Spalováky mají co nabídnout, ale problém je, že ne
Spalováky mají co nabídnout, ale problém je, že ne dnešní, většina lidí, co autům rozumí a mají to jako koníček dávají přednost starším vozům, protože jsou prostě lepší…
Jak v čem. Určitě ne po technické stránce. Lepší
Jak v čem. Určitě ne po technické stránce. Lepší můžou být jenom v tom, že mají svůj nezaměnitelný styl. Někdo prostě miluje americká auta z 50. let, jiný nedá dopustit na svého VW Brouka. Ale ani v jednom případě to není kvůli jejich technice.
To si nemyslím, spousta lidí preferuje starší auta,
To si nemyslím, spousta lidí preferuje starší auta, protože tam nejsou zbytečný ptákoviny – ono, dokud se to nedělalo v CADu a kreslilo se to na papír, tak si každý každou součástku dobře rozmyslel. A technika? Ono třeba 40 let starý mercedes – všechna kola nezávisle zavěšena, ABS, Posilovač řízení, motor se vstřikováním, katalyzátor, on board diagnostika, rádio s digitálními předvolbami, je to prostorné, je to pohodlné, dobrá ergonomie, kde že se schoval ten pokrok? Jo vlastně není tam ošahávací display jak televize
Ten pokrok máš minimálně v tom, že dnešní malý turbo
Ten pokrok máš minimálně v tom, že dnešní malý turbo motor ti dá stejný výkon jak tehdejší V8 a má čtvrtinovou spotřebu.
Známý si koupil Mustanga ze 67. 5 litrový V8. Žere to jako by to mělo děravou nádrž. Řve to, smrdí to a ani to není moc výkonné. Ale má to svůj styl.
ééé cože? jo dá papírovej, pružnost motoru na nic,
ééé cože? jo dá papírovej, pružnost motoru na nic, jakmile je to z otáček, kde je turbo efektivní, tak je to větrník…pardon, ale máme doma auta s těmi „blbými“ starými motory i vyvoněnými downsizing turbo modernami a na samotný motor, jediný, kdy má turbo navrch jsou normální rozjezdy, kde pak ta turbo věc končí, tam atmosféra začíná, když ale provedu odstartování na max výkon atmosféry (prostě to roztočím na max moment a z toho se rozjíždím a pak řadím nahoru na max výkonu), tak prostě turbo neturbo nemá to nárok – oba motory papírově stejný výkon, podobný krouťák a obě auta cca shodná hmotnost.
O předjížděcích manévrech nemluvě…
A už vůbec nelze hodnotit pružnosti – turbo už má dávno zařazenou 1, aby se vyhrabalo a atmosféra to na otáčkovou pružnost kráááááásně pobírá a jen si ševelí…
prostě ano alektromobil je lepší než downsizing křáp nejlépe biturbo, ale zdaleka nemá na etalony jako jsou motoru BMW M54, Mercedes M102 atd… a vůbec není špatný ani škodovácký šicí stroj, akorát není tak výkonný, jeho pověst utrpěla hlavně napadáním kutily, neúdržbou a lavírováním soc hospodářství
Srovnávat mustanga do dnešního provozu je chyba, to je prostě souhlas, je to krásný archaický stroj, ale pro běžný provoz už mimo, ten končí někde u E30, W124 atd… ono i kdyby mustang je lépe, tak ani ve své době to nebyl etalon dobrého podvozku…
No právě o to jde, že můžou strčit oturbený
No právě o to jde, že můžou strčit oturbený tříválcový pidi motor do auta střední velikosti a nějak rozumě to pojede.
Já opravdu nemám v úmyslu něco takového srovnávat s vysokoobjemovýma atmosférama.
ano máte pravdu, až na jedno slovo – „rozumě“
napsal bych
ano máte pravdu, až na jedno slovo – „rozumě“
napsal bych to takto: ……a nějak to pojede.
Navíc motory které jste uvedl jsou dost nové. Je rozdíl
Navíc motory které jste uvedl jsou dost nové. Je rozdíl mezi motorem vyvinutým před 10 lety a 40 lety.
Jsou to vrcholy evolucí starých motorů.
Třeba šicí stroj
Jsou to vrcholy evolucí starých motorů.
Třeba šicí stroj ze Škodovky je z Populára 1936 – evoluce končila převrtáním pro Fabii 1,4, velká změna ve Favoritu 1985 a v 1000MB
M54 pro BMW lze dohledat jako evoluci motoru (dokonce i objemovou) od modelů 327/328 někdy taky od roku 1936
M102 od Mercedesu se dá dohledat velmi podobně rovněž
Žádný z těch motorů nespadl z oblohy během pár let…a ještě jsem zapomněl fordovskou 2,0 DOHC, co se dávala do Sierry, to byl taky krásný a uživatelsky přívětivý motor, stejně jako 1,2 fiat – u nás známý z žigulíka…
Zato biturbo downsizing motory mají minulost krátkou a doufejme budou brzo nahrazeny rozumnými elektromobily
Pochopil jsem spravne, ze starou atmosferu povazujete za lepsi
Pochopil jsem spravne, ze starou atmosferu povazujete za lepsi reseni jak elektromotor, ze je mene narocny na udrzbu (tady asi budeme oba chapat cele pohonne ustroji, ne jen ciste motor), ma pri spravne udrzbe delsi zivotnost a je jednodussi?
Muzte to prosim rozvest? Nejsme tak zbehly v technice a tak si myslim opak a rad bych znal jiny nazor.
Pokusím se netrhat z kontextu:
ano pohonné ústrojí (se
Pokusím se netrhat z kontextu:
ano pohonné ústrojí (se vším všudy) starého auta je z méně součástek, než u elektromobilu (se vším všudy).
Ano pohonné ústrojí starého auta má šanci se v plné funkcionalitě
a při správné údržbě dožít většího věku a nájezdu kilometrů než pohonné soustrojí elektromobilu
kde je ten zakopaný pes? No překvapivě v tom šíleném množství řídících jednotek, které jsou v dnešních autech, v požadavcích na komunikační protokoly a kvality signálů mezi nimi
A ano za nejlepší řešení pro mobilitu lidí považuji zařízení robustní, které je z co nejméně součástek je možné a je s dlouhou životností – protože takové zařízení má samozřejmě v celém dlouhém životním cyklu většinu předpokladů být k přírodě nejšetrnější – což jde samozřejmě proti konzumu a honu za emisemi nových aut a ekologistické inkvizici za každou cenu tlačící elektromobily..
Aha. Ja myslel, ze problem je predevsim v pohyblivych
Aha. Ja myslel, ze problem je predevsim v pohyblivych soucastkach,z etam dochazi k opotrebeni a tech ja osobne vidim mene u elektropohonu. Takze dle Vas maji elektronicke soucastky podobbnou ci nizsi zivotnost jak ty pohyblive? A nejde je udelat s delsi zivotnosti? A proc pripdne ne?
Taky nemam rad styl spotrebniho zbozi. Toto bylo na minulem rezimu lepsi, ze jsme umeli opravit spoustu veci, ze komuniasta edokazal delat robustni veci (mozna to bylo doubou, ze to tak bylo normalni) a kvuli vybite baterce jsme nemenili digitalky.
Problém je elektronika a komponenty baterií.
„A nejde je
Problém je elektronika a komponenty baterií.
„A nejde je udelat s delsi zivotnosti?“ – jde, ale nikdo to nezplatí a stejně to bude degradovat, elektrické izolanty (laky, pryskyřice atd) jdou časem do kopru, obvykle čím více na krev dimenzováno tím méně snášejí špičky (automotive je expert v dimenzování na krev)
Další problém kondenzátory – prostě prevíti v řídících jednotkách vysychají, stačí dát kousek od nich hřející odpor a je problém urychlen
atd atd…
Aby se auto stalo spotřebním zbožím je samozřejmě cílem průmyslu – jakmile by se trh saturoval, už by nebyla potřeba vyrábět další, jen obměňovat…a to by byl samozřejmě velký propad
Moc starších aut jezdit nevidím a když, tak proto že
Moc starších aut jezdit nevidím a když, tak proto že dotyčný nemá většinou na novější. Vždycky mě překvapí ta míra sebevědomí a jistoty kterou z vašich příspěvků cítím.
jasně mám sebevědomí, protože vím co jsem ve svém oboru
jasně mám sebevědomí, protože vím co jsem ve svém oboru dokázal a jaká je moje mise a směr (a fakt to není vydělat o pár kaček navíc), jsem si jistý, protože cestuji pravidelně všude možně po Evropě, pravidelně pracuji s kolegy napříč oborem po celém světě a mám oči otevřené.
A ano v čr je to často, že lidé nemají na lepší, v různých zemích je to o možnosti volby a samozřejmě je úžasné tam vidět, jak si lidé svého majetku váží a jak se o něj starají a je to i o výchově (bohužel komunismus) a ochotě převzít zodpovědnost
Jasně, nic ve zlém. Jen že to z toho intenzivně cítím.
Jasně, nic ve zlém. Jen že to z toho intenzivně cítím.
Pohřeb spalováků.
Ale než je úplně zrušej tak jich
Pohřeb spalováků.
Ale než je úplně zrušej tak jich vyroběj ještě milióny.
Podle mě to potom budou překotně dohánět. Stejně tak
Podle mě to potom budou překotně dohánět. Stejně tak jako to poslední dobou doháněli, když zaspali s vývojem benzínových motorů a soustředili se jen na vývoj dehtů.