Další hřebíček do rakve: Daimler údajně končí s vývojem nových spalovacích motorů, chce elektřinu

Šéf vývoje společnosti Daimler Markus Schäfer aktuálně pro magazín Auto Motor und Sport potvrdil, že automobilka se nyní zaměří především na elektrický pohon.

Dieselový šestiválec OM656 společnosti Mercedes-Benz, která patří pod Daimler.
foto: Mercedes-Benz

Je to ani ne rok, co Volkswagen oznámil, že v roce 2026 ukončí vývoj spalovacích motorů a v roce 2040 i jejich prodej. Volvo od letošního roku už čistě spalovací auta prodávat nechce.

Fakt, že konec spalovacích motorů se kvapem blíží, nyní potvrzuje i Markus Schäfer z Daimleru. Ten řekl, že hlavní fokus a prostředky v německé automobilce nyní směřují do elektrického pohonu.

Vývoj nových spalovacích motorů Daimler je tak nyní u ledu, ovšem mohou se stále vylepšovat některé jednotlivé komponenty spalovacího pohonného ústrojí. Navíc Schäfer ani zcela nevylučuje možnost návratu k vývoji spalovacích motorů někdy v budoucnu.

93 Comments on “Další hřebíček do rakve: Daimler údajně končí s vývojem nových spalovacích motorů, chce elektřinu”

    1. je fakt že 3x víc skleníkovýho plynu zemáku ze sibiře
      je fakt že 3x víc skleníkovýho plynu zemáku ze sibiře chčije čím dál víc s oteplováním ještě víc je ho tam vlastně nekonečno a víc eko je ho spálit než zbůhdarma vypustit ale je to 200 bar bombička podprdelo kontra začarovanej kruh a furt jen fosil, nuda , elektro je lepší to frčí panečku 😉

    2. V čem je prosím plyn spalovaný v autě lepší jak EV
      V čem je prosím plyn spalovaný v autě lepší jak EV ?
      Jako, že je ekologičtější vyrobit elektřinu, aby se následně mohl plyn vytěžit, dopravovat, zpracovávat a distribuovat? Není ekologičtější si na část této elektřiny už přímo jezdit? navíc s tím, že EV se z cca85% nabíjí v noci tzn spotřebovávají energetické přebytky?
      O lepší dynamice, min servisu, komfortu atd pro EV asi nemá smysl debatit a ekonomicky se to vyplatí jak komu – mě osobně ano.

      1. Jako že auto na CNG netvoří takřka žádné škodliviny,
        Jako že auto na CNG netvoří takřka žádné škodliviny, akorát neškodné CO2. Elektřina ze zásuvky je ze všech elektráren, tedy i z uhelných. EV se nevyplatí skoro nikomu, musíte mít obrovské nájezdy a kdo takové nájezdy má, tak určitě nebude chtít tvrdnout někde u nabíječky. Až někdy klesne cena na úroven spalováků, tak si dokážu představit, že si to k lidem najde cestu. Kdo si může nabíjet doma, přes noc, tak je v pohodě. Já spíš nechápu o co se to Německo snaží, prosazovat EV a zároveň rušit elektrárny jde nějak proti sobě. Dokonce chtějí prosadit ekologickou daň na zemní plyn. Takže v jejich ideálním světě budou pouze soláry, větrníky a vodní elektrárny a všechny auta EV? To je přece technicky nemožné.

        1. Pred par mesici tu nekdo psal, ze CNG autobusy tvori horsi
          Pred par mesici tu nekdo psal, ze CNG autobusy tvori horsi (mensi) pevne castice nez ty naftove. I CNG motory produkuji NOx a CO. CO2 maji cca o 25 % nizsi nez naftove. To vse mi rika, ze toto neni idealni technologie na nahrazeni dnesnich nejbeznejsich motoru v doprave.
          Problem EV ale neni, jaka je elektrina v zasuvkach, to je problem energetickeho mixu. EV umoznuje nulove emise, spalovaci motor nikoliv. To same umoznuje i vodik, proto z ekologickeho hlediska proti vodiku nejsem, jen je drazsi a dokud bude, je dle meho mene pouzitelny jak BEV. Vymyslete dalsi zpusob pohonu v doprave, ktery umozni nulove emise a budu za Vasim napadem stat.
          To, ze nekdo chce prosadit ekologickou dan na zemno plyn znaci, ze zemni plyn neni ekologicky. Nebo to vidite jinak?
          Mit v energetickem mixu elektrinu pouze z OZE je technicky nemozne? A techniku z ktereho stoleti mate na mysli? Pouziju tu oblibenou frazi. Je to fyzikalne nemozne? Pokud ne, neni to ani technicky nemozne 🙂 Pokud byste napsal, ze to neni ekonomicky nemozne, mel bych daleko horsi situaci v argumentovani 🙂

          1. Zemní plyn je jediná cesta jak levně a rychle snížit
            Zemní plyn je jediná cesta jak levně a rychle snížit škodlivé emise. EU na zemním plynu vadí hlavně neškodné CO2, protože prosazují neprokázanou teorii o jeho obrovském vlivu na oteplování planety.
            Vy opravdu tvrdíte, že je tady v Česku možné mít pouze soláry, větrníky a vodní elektrárny a fungovat s tím i přes zimu? Možná kdybyste nechal pomřít tak 90% obyvatel tak by to mohlo fungovat.

            1. Ano, v budoucnu to mozne je. Ale taky se muze klidne stat, ze
              Ano, v budoucnu to mozne je. Ale taky se muze klidne stat, ze k tomu nikdy nedojde, protoze lidstvo vyvine jeste lepsi technologii, ktera nebude emitovat skodliviny a bude generovat spoustu energie.
              A jestli dobre chapu varovani klimatologu, nejde v nejblizsich letech tak ani moc o skodlive emise jako prave o CO2.
              To, ze je CO2 sklenikovy plyn je prokazane uz vic nez 100 let. Mate to napsane na wikipedii, shodnou se na tom vedci. Jak byste si predstavoval to prokazani, aby jste jej uznal? Nestacil by treba Narodni program na zmirneni dopadu zmeny klimatu v Ceske republice? Nebo ani Ministerstvo zivotniho prostredi neni dostatecna autorita?

        2. ale no tak…
          Co vzniká spalování CNG si můžete počíst

          ale no tak…
          Co vzniká spalování CNG si můžete počíst v učebnici chemie pro 6tř.ZŠ. Navíc ten CNG nikomu jen tak nesyčí ze země, ale samozřejmě se musí těžit, zpracovat, skladovat, distribuovat atd. a k tomu taky potřebujete celkem hodně elektřiny.
          Ono EV se vyplatí, samozřejmě musíte autem jezdit a především srovnávat srovnatelné a ne nové EV s ojetinou nebo Dacií za 200tis.
          Naprostý souhlas s příspěvkem níže a jen doplňuji, že EV z průměrně cca 90ti procent je nabíjeno v noci energetickými přebytky tzv nočním proudem a při rozšíření se bude významně podílet na stabilizaci sítě, jako třeba akumulační kamna – také z tohoto důvodu jsou EV podporovány provozovateli energetických sítí (budováním dobíjecích infrastruktur, nabídky na financování nákupu EV, instalace wallboxů atd)

    1. Možná poslední generace spalovacích motorů
      Možná poslední generace spalovacích motorů Daimler
      Daimler v současné době uvádí na trh nejnovější generace motorů s vnitřním spalováním na různých modelech, jako je nový inline šestiválcový motor třídy E a S a SUV – tato generace by mohla být také poslední. Schäfer zdůrazňuje, že v současné době neexistují žádné plány na nový vývoj. Není ale vyloučeno, že Daimler v budoucnu znovu zahájí vývojové práce na spalovacích motorech.

      https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/daimler-stoppt-verbrennungsmotoren-entwicklung-2019/

      1. V tom případě vás musím upozornit, že uvedená informace
        V tom případě vás musím upozornit, že uvedená informace je absolutně nepravdivá a smrdí to trochu účelovou desinformací.

        Z vlastní osobní zkušenosti vím, že ve vývojovém centru v Ulmu v tuto chvíli běží práce na několika řadách spalovacích motorů včetně vznětových. Jak je to s jinými centry nevím, ale tady se vývoj rozhodně nezastavil.

            1. To je normalka, jsi ve fazi “denial”. To je druha faze ze
              To je normalka, jsi ve fazi “denial”. To je druha faze ze 7mi. Nasledovat bude 3. faze asice “anger”, v te je momentalne prikyvovac hybrid. Dobra zprava je ze 7ma faze je “acceptance”, k te casem dospejes taky, EV te prwstanou zajimat a budes moc objevovat dalsi technologie kterym nerozumis.

              1. Já nejsem ve fázi hněvu Vondráku. Ale ono je těžký být
                Já nejsem ve fázi hněvu Vondráku. Ale ono je těžký být na vás pořád milej, když tu neváháte v jednom kuse lhát a prát se za neexistující blbosti. A do toho přijdeš vždycky ty, nepochopíš ani první příspěvek, ale hrozně toužíš k tomu něco moudrýho plácnout. To prostě jednoho unaví. A nejsem ani přikyvovač. Holt když občas runner říká pravdu a vy lžete (třeba jako když se tu říkalo že tesla s překonala čas taycanu), musím se přiklonit na jeho stranu, to se prostě nedá nic dělat.

                1. Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale
                  Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat. Tesla překonala čas Taycanu 🙂

                2. A tvoje hovna nesmrděj. :)))
                  Aštar Šaran už pro tebe

                  A tvoje hovna nesmrděj. :)))
                  Aštar Šaran už pro tebe letí, udělej si tečku na kliku. :)))

    2. Jednou mi tata rekl, ono si to muzes predstavit treba tak ze
      Jednou mi tata rekl, ono si to muzes predstavit treba tak ze kdyz je automobilova zacpa tak je to jako kdyby kazdejch par metru nekdo na ulici palil benzin. Ano, vim ze s katalyzatory a filtry ale ten zakladni fakt to nezmeni. Spalovak proste smrdi a ze solarnich panelu se nenabije. Ale taky je pravda ze soucasne EV maji zatim spoustu nevyhod. Uvidime jak se to vyvine.

    1. Hybridu tak jak ho dělá Toyota bude brzy konec a možná i
      Hybridu tak jak ho dělá Toyota bude brzy konec a možná i Toyotě pokud nepochopí, že 800m na elektřinu je málo.
      Měl jsem na víkend Camry a při vracení se mě nadšený prodejce ptal, za kolik to teda jezdí. Když jsem mu odpověděl že za 6,5L tak plný sebevědomí říkal, jak je to super. Tak jsem mu odpověděl, že nižší spotřebu má každý naftový Superb, Passat….
      Pálit benzín abych se mohl tvářit, že jezdím na elektřinu je zhovadilost a cesta do pekel.

  1. Podobné zprávy mi přijdou při aktuálních procentech
    Podobné zprávy mi přijdou při aktuálních procentech prodejů EV jako naprostý nesmysl. To by museli všichni v daimleru ztratit rozum. A když k tomu vezmu vaše nadšené příspěvky o pohřbu spalováků, tak si kladu otázku co fetujete.

    1. Počkej, až vyjde ID.3 – pak se stane to samý jak s modelem
      Počkej, až vyjde ID.3 – pak se stane to samý jak s modelem 3, ale v daleko větším měřítku aut do 800tis kč. A počkej, až vyjde za dva roky facelift a doopraví co se mezi tím naučili. Najednou po spalováku neštěkne pes. Musíme se u nás uvědomit, že naše východní trhy nejsou pro automobilky zajímavý a pro západní trh je 30k eur za auto vlastně málo. A navíc po pár letech bude muset někdo kupovat dva roky starý elektromobily… Já myslím, že je nejvyšší čas.

      1. To je velmi optimistické, je třeba oddělovat soukromý a
        To je velmi optimistické, je třeba oddělovat soukromý a firemní sektor a v soukromém sektoru i auta v Německu mají průměr něco přes devět let (záleží, na spolkové a zemi a tomu, kdo průzkum dělal). Další věc je, je třeba mít studii, kolik stojí na jakém trhu imaginární průměrné auto – až bude cena elektromobilu blízká této a adekvátní výbavové specifikaci, pak se uvidí

      2. Žádný počkej. Stát se může cokoliv a já to nevylučuju
        Žádný počkej. Stát se může cokoliv a já to nevylučuju – ale o tom můj příspěvek vůbec není. Ale spousta lidí zde se chová a píše jako že už se to stalo. A tvůj příspěvek je úplně ve stejném duchu. Čili mě to přivádí jen k tomu, že zřejmě berete stejný typ halucinogeních drog. A nebo máte duševní poruchu. Vydávat totiž něco co se ještě nestalo za realitu není normální. Určitě pro to bude i nějaké oficiální psychiatrické označení.

        1. Hele ty budeš taky případ pro psychiatra. A to tě jako
          Hele ty budeš taky případ pro psychiatra. A to tě jako nenapadlo, že my ostatní si myslíme, že už to nastalo? Že změna už dávno proběhla?

          Jestli náhodou zabedněnost není taky porucha…ostatním se stačí podívat, co se děje v Norsku, Německu, Holandsku a co se stalo od spuštění prodejů Modelu 3 a hlavně že stále neklesají ty prodeje, jak jsem si i já myslel v únoru. Ta změna už dávno proběhla.

          hybrid6: Česko není pupek světa. A to ani pro lidi, co jezdí občas do Německa do fabrik ani pro lidi, co mají peníze…od kterých by se dalo čekat, že budou mít aspoň mírně nadhled…

          1. To mě právě napadlo, že vy ostatní si myslíte že už to
            To mě právě napadlo, že vy ostatní si myslíte že už to nastalo. O tom ostatně byl celý můj příspěvek, ale asi si to nedal na první dobrou. A vzhledem k tomu že je to v rozporu s realitou, tak pátrám po tom jestli jsou to ty drogy, duševní porucha a nebo nějaké stádové šílenství. Tolik lidí odtržených od reality na jednom místě přece nemůže být náhoda.

            1. Takže momnent…máme tu dva názory:
              1. změna nastala

              Takže momnent…máme tu dva názory:
              1. změna nastala (můj)
              2. změna nenastala (tvůj)

              Já jsem blbej, duševně nemocnej nebo na drogách atp. protože mám názor č.1. Rozumím tomu dobře tak, že jsi natolik přesvědčený o své pravdě, že jakýkoli jiný názor je pro tebe nepřijatelný? Něco mi říká, že kdyby si můj text přečetla tvoje manželka děti nebo kolegové, zasmějou se.. ale nepozorovaně…samozřejmě 😉

              P.S. v prvním příspěvku jsi mi vyčítal, že vydávám budoucnost za realitu..takže nejspíš tě to zas tak moc nenapadlo, že nás to napadalo 🙂

              1. To je celé omyl a nepochopení z tvé strany. Je to zcela
                To je celé omyl a nepochopení z tvé strany. Je to zcela jinak.

                1. Počkej až (tvůj) – neprokazatelné
                2. Zatím se to nestalo (můj) – zcela prokazatelné

                P.S. Manželku, děti, ani kolegy nemám. Kdyby si text přečetli, budou si myslet že máš křišťálovou kouli a nebo jedno z toho co si myslím já.

                1. Tak pokud jsou tu ty drogy, duševní poruchy a nebo nějaké
                  Tak pokud jsou tu ty drogy, duševní poruchy a nebo nějaké stádové šílenství, tak co sem lezeš?
                  Ale jestli jsi opravdu tak sám, jak píšeš, tak možná proto.
                  Zkus si najít ňákou jinou partu a budeš mít klid.

                2. Co je ti do toho kam lezu?
                  Sám nejsem, to sis špatně

                  Co je ti do toho kam lezu?

                  Sám nejsem, to sis špatně vyložil a vy navíc nejste moje parta.

                3. Je mi do toho to, že si tady rád přečtu názory lidí na
                  Je mi do toho to, že si tady rád přečtu názory lidí na elektromobilitu a jejich zkušenosti. A bohužel se musím brodit tvými častými a obsáhlými a nesmyslnými příspěvky. Pokud se ti tady nelíbí, jdi jinam, toť vše. Kór když nejsme tvoje parta, což jsem se ti pokusil naznačit a v to se vzácně shodneme.

                4. Když se ti to nelíbí tak to nečti a přispívat pod to
                  Když se ti to nelíbí tak to nečti a přispívat pod to nemusíš už vůbec. A když se ti to nelíbí, řiď se svou vlastní radou a jdi jinam.

                5. Takže je naprosto normální někam přijít a všechny
                  Takže je naprosto normální někam přijít a všechny označit za zdrogované a ještě si libovat jak je to fajn pocit mít pravdu.
                  Nemluvě o tom že to není slušné, ale ani že tohle byste asi naživo nikde nepraktikoval 😉

                6. S váma je to hoši čím dál těžší. Už v první větě
                  S váma je to hoši čím dál těžší. Už v první větě píšeš nesmysl a vystavíš na něm celý příspěvek.

                  Nikde jsem všechny neoznačil za zdrogované. A než se se mnou začneš hádat, tak si aspoň přečti co jsem vůbec napsal, když už máš potřebu reagovat.

                7. Říká se tomu „konzistence“ 😉
                  „A když k tomu vezmu vaše

                  Říká se tomu „konzistence“ 😉

                  „A když k tomu vezmu vaše nadšené příspěvky o pohřbu spalováků, tak si kladu otázku co fetujete.“

                  „Ale spousta lidí zde se chová a píše jako že už se to stalo. A tvůj příspěvek je úplně ve stejném duchu. Čili mě to přivádí jen k tomu, že zřejmě berete stejný typ halucinogeních drog.“

                  „…pátrám po tom jestli jsou to ty drogy, duševní porucha a nebo nějaké stádové šílenství. Tolik lidí odtržených od reality na jednom místě přece nemůže být náhoda.“

                8. No vidíš. Ty to sem i nakopíruješ a tím potvrdíš že
                  No vidíš. Ty to sem i nakopíruješ a tím potvrdíš že sis to vymyslel a nikde jsem nic takového nenapsal. To se mi snad zdá.

                9. Asi bych se měl ptát na zdroj vašich medikací protože
                  Asi bych se měl ptát na zdroj vašich medikací protože jestli vaše výroky nejsou o osočování všech okolo z fetování pak už nevím čím jiným by mohly být.

                10. Spetakovi nesaháš ani po kotníky… Takže máš smůlu…
                  Spetakovi nesaháš ani po kotníky… Takže máš smůlu…

                11. Co je ti do toho kam lezu?
                  Sám nejsem, to sis špatně

                  Co je ti do toho kam lezu?

                  Sám nejsem, to sis špatně vyložil a vy navíc nejste moje parta.

                12. Čti:
                  “ Ale spousta lidí zde se chová a píše jako že už

                  Čti:
                  “ Ale spousta lidí zde se chová a píše jako že už se to stalo. A tvůj příspěvek je úplně ve stejném duchu. Čili mě to přivádí jen k tomu, že zřejmě berete stejný typ halucinogeních drog. “

                  Neboli mi o několik příspěvků nahoře vytýkáš, že nazývám budoucnost přítomností – snad chápeš.

                  Zatímco teď:
                  1. Počkej až (tvůj) – neprokazatelné

                  Mi vytýkáš, že věštím z křišťálové koule.

                  Já ale pořád popisuju změnu, který v minulosti už proběhla. Nemluvím o žádné budoucnosti. To jen ty jsi natolik neotevřený, že nedokážeš pochopit, že elektromobilita je tu a bude to hodně rychlé! Ano bude to další alternativa k LPG, CNG, Diesel a benzín…ale už to nastalo.

            1. V kontextu toho, že nadšeně kolegovi přisvědčuješ, že
              V kontextu toho, že nadšeně kolegovi přisvědčuješ, že po spalováku neštěkne pes to málo je. Zoufale málo.

              Počet prodaných Tesel je teď nějaké oficiální měřítko automobilismu? 🙂 Držme se aspoň nějakých základních racionálních rovinách.

    2. Jenomže ty prodejní čísla jsou za celý automobilový
      Jenomže ty prodejní čísla jsou za celý automobilový segment, kde kralujou v prodejích malá a levná auta. To není zrovna segment Mercedesu. U prémiovek jsou ty poměry trochu jiné. A to především v USA ale není důvod si myslet, že se to nestane i v Evropě a Číně. Model 3 vykrádá prodeje právě prémiové kategorii.

      https://insideevs.com/news/353847/tesla-model-3-outsold-premium-competitors/

            1. Jde si snadno vyhledat jméno toho člověka a celou tu kauzu.
              Jde si snadno vyhledat jméno toho člověka a celou tu kauzu. To že jsi líný, je tvůj problém. Kdyby ses aspoň slušně zeptal místo těch tvých výlevů, pak bych ti to i řekl ale s přístupem, který jsi předvedl, si trhni nohou a pak se ještě uraž jako malé dítě.

                1. Tak už to raději neřeš a bude se ti líp spát.
                  Tak už to raději neřeš a bude se ti líp spát.

    3. Ja myslim ze s postupnym vyvojem baterii, zhorsovanim klimatu
      Ja myslim ze s postupnym vyvojem baterii, zhorsovanim klimatu (= zvysovani tlaku na vlady at s tim neco udelaji – a ten je docela velky uz ted) si bude za chvili clovek pri koupi spalovaku pripadat jako zlocinec. Nehlede na to ze se chysta jejich omezovani, zdrazovani benzinu atd. To Daimler neovlivni a tak se na to pripravuje. Ono to pujde rychleji nez jsme si vsichni mysleli.

  2. Spalováky kromě ceny již nemají dneska co nabídnout. Už
    Spalováky kromě ceny již nemají dneska co nabídnout. Už ani to Eso v rukávu v podobě ceny není to, co to bývalo a může se snadno z Esa stát Černým Petrem.

    Spalovací motor může ještě chvíli hrát význam u laciných vozů, ale u prémiových značek jako je Mercedes očividně skončil.

      1. Jak v čem. Určitě ne po technické stránce. Lepší
        Jak v čem. Určitě ne po technické stránce. Lepší můžou být jenom v tom, že mají svůj nezaměnitelný styl. Někdo prostě miluje americká auta z 50. let, jiný nedá dopustit na svého VW Brouka. Ale ani v jednom případě to není kvůli jejich technice.

        1. To si nemyslím, spousta lidí preferuje starší auta,
          To si nemyslím, spousta lidí preferuje starší auta, protože tam nejsou zbytečný ptákoviny – ono, dokud se to nedělalo v CADu a kreslilo se to na papír, tak si každý každou součástku dobře rozmyslel. A technika? Ono třeba 40 let starý mercedes – všechna kola nezávisle zavěšena, ABS, Posilovač řízení, motor se vstřikováním, katalyzátor, on board diagnostika, rádio s digitálními předvolbami, je to prostorné, je to pohodlné, dobrá ergonomie, kde že se schoval ten pokrok? Jo vlastně není tam ošahávací display jak televize

          1. Ten pokrok máš minimálně v tom, že dnešní malý turbo
            Ten pokrok máš minimálně v tom, že dnešní malý turbo motor ti dá stejný výkon jak tehdejší V8 a má čtvrtinovou spotřebu.

            Známý si koupil Mustanga ze 67. 5 litrový V8. Žere to jako by to mělo děravou nádrž. Řve to, smrdí to a ani to není moc výkonné. Ale má to svůj styl.

            1. ééé cože? jo dá papírovej, pružnost motoru na nic,
              ééé cože? jo dá papírovej, pružnost motoru na nic, jakmile je to z otáček, kde je turbo efektivní, tak je to větrník…pardon, ale máme doma auta s těmi „blbými“ starými motory i vyvoněnými downsizing turbo modernami a na samotný motor, jediný, kdy má turbo navrch jsou normální rozjezdy, kde pak ta turbo věc končí, tam atmosféra začíná, když ale provedu odstartování na max výkon atmosféry (prostě to roztočím na max moment a z toho se rozjíždím a pak řadím nahoru na max výkonu), tak prostě turbo neturbo nemá to nárok – oba motory papírově stejný výkon, podobný krouťák a obě auta cca shodná hmotnost.
              O předjížděcích manévrech nemluvě…
              A už vůbec nelze hodnotit pružnosti – turbo už má dávno zařazenou 1, aby se vyhrabalo a atmosféra to na otáčkovou pružnost kráááááásně pobírá a jen si ševelí…

              prostě ano alektromobil je lepší než downsizing křáp nejlépe biturbo, ale zdaleka nemá na etalony jako jsou motoru BMW M54, Mercedes M102 atd… a vůbec není špatný ani škodovácký šicí stroj, akorát není tak výkonný, jeho pověst utrpěla hlavně napadáním kutily, neúdržbou a lavírováním soc hospodářství

              Srovnávat mustanga do dnešního provozu je chyba, to je prostě souhlas, je to krásný archaický stroj, ale pro běžný provoz už mimo, ten končí někde u E30, W124 atd… ono i kdyby mustang je lépe, tak ani ve své době to nebyl etalon dobrého podvozku…

                1. ano máte pravdu, až na jedno slovo – „rozumě“
                  napsal bych

                  ano máte pravdu, až na jedno slovo – „rozumě“
                  napsal bych to takto: ……a nějak to pojede.

                2. Navíc motory které jste uvedl jsou dost nové. Je rozdíl
                  Navíc motory které jste uvedl jsou dost nové. Je rozdíl mezi motorem vyvinutým před 10 lety a 40 lety.

                3. Jsou to vrcholy evolucí starých motorů.
                  Třeba šicí stroj

                  Jsou to vrcholy evolucí starých motorů.
                  Třeba šicí stroj ze Škodovky je z Populára 1936 – evoluce končila převrtáním pro Fabii 1,4, velká změna ve Favoritu 1985 a v 1000MB
                  M54 pro BMW lze dohledat jako evoluci motoru (dokonce i objemovou) od modelů 327/328 někdy taky od roku 1936

                  M102 od Mercedesu se dá dohledat velmi podobně rovněž

                  Žádný z těch motorů nespadl z oblohy během pár let…a ještě jsem zapomněl fordovskou 2,0 DOHC, co se dávala do Sierry, to byl taky krásný a uživatelsky přívětivý motor, stejně jako 1,2 fiat – u nás známý z žigulíka…

                  Zato biturbo downsizing motory mají minulost krátkou a doufejme budou brzo nahrazeny rozumnými elektromobily

              1. Pochopil jsem spravne, ze starou atmosferu povazujete za lepsi
                Pochopil jsem spravne, ze starou atmosferu povazujete za lepsi reseni jak elektromotor, ze je mene narocny na udrzbu (tady asi budeme oba chapat cele pohonne ustroji, ne jen ciste motor), ma pri spravne udrzbe delsi zivotnost a je jednodussi?
                Muzte to prosim rozvest? Nejsme tak zbehly v technice a tak si myslim opak a rad bych znal jiny nazor.

                1. Pokusím se netrhat z kontextu:
                  ano pohonné ústrojí (se

                  Pokusím se netrhat z kontextu:

                  ano pohonné ústrojí (se vším všudy) starého auta je z méně součástek, než u elektromobilu (se vším všudy).

                  Ano pohonné ústrojí starého auta má šanci se v plné funkcionalitě
                  a při správné údržbě dožít většího věku a nájezdu kilometrů než pohonné soustrojí elektromobilu

                  kde je ten zakopaný pes? No překvapivě v tom šíleném množství řídících jednotek, které jsou v dnešních autech, v požadavcích na komunikační protokoly a kvality signálů mezi nimi

                  A ano za nejlepší řešení pro mobilitu lidí považuji zařízení robustní, které je z co nejméně součástek je možné a je s dlouhou životností – protože takové zařízení má samozřejmě v celém dlouhém životním cyklu většinu předpokladů být k přírodě nejšetrnější – což jde samozřejmě proti konzumu a honu za emisemi nových aut a ekologistické inkvizici za každou cenu tlačící elektromobily..

                2. Aha. Ja myslel, ze problem je predevsim v pohyblivych
                  Aha. Ja myslel, ze problem je predevsim v pohyblivych soucastkach,z etam dochazi k opotrebeni a tech ja osobne vidim mene u elektropohonu. Takze dle Vas maji elektronicke soucastky podobbnou ci nizsi zivotnost jak ty pohyblive? A nejde je udelat s delsi zivotnosti? A proc pripdne ne?
                  Taky nemam rad styl spotrebniho zbozi. Toto bylo na minulem rezimu lepsi, ze jsme umeli opravit spoustu veci, ze komuniasta edokazal delat robustni veci (mozna to bylo doubou, ze to tak bylo normalni) a kvuli vybite baterce jsme nemenili digitalky.

                3. Problém je elektronika a komponenty baterií.
                  „A nejde je

                  Problém je elektronika a komponenty baterií.
                  „A nejde je udelat s delsi zivotnosti?“ – jde, ale nikdo to nezplatí a stejně to bude degradovat, elektrické izolanty (laky, pryskyřice atd) jdou časem do kopru, obvykle čím více na krev dimenzováno tím méně snášejí špičky (automotive je expert v dimenzování na krev)
                  Další problém kondenzátory – prostě prevíti v řídících jednotkách vysychají, stačí dát kousek od nich hřející odpor a je problém urychlen

                  atd atd…

                  Aby se auto stalo spotřebním zbožím je samozřejmě cílem průmyslu – jakmile by se trh saturoval, už by nebyla potřeba vyrábět další, jen obměňovat…a to by byl samozřejmě velký propad

        1. jasně mám sebevědomí, protože vím co jsem ve svém oboru
          jasně mám sebevědomí, protože vím co jsem ve svém oboru dokázal a jaká je moje mise a směr (a fakt to není vydělat o pár kaček navíc), jsem si jistý, protože cestuji pravidelně všude možně po Evropě, pravidelně pracuji s kolegy napříč oborem po celém světě a mám oči otevřené.
          A ano v čr je to často, že lidé nemají na lepší, v různých zemích je to o možnosti volby a samozřejmě je úžasné tam vidět, jak si lidé svého majetku váží a jak se o něj starají a je to i o výchově (bohužel komunismus) a ochotě převzít zodpovědnost

Napsat komentář