Mercedes ukázal robotické autoROBOTI
Mercedes ukázal robotické auto
Ostrava má už druhý elektrobusOSTRAVA
Ostrava má už druhý elektrobus
Škoda City Car - malé auto z ČeskaŠKODA
Škoda City Car - malé auto z Česka
Nissan Esflow – elektrický sporťákAUTO
Nissan Esflow – elektrický sporťák

Conti.eContact: Pneumatiky pro elektromobily

Jan Grohmann - 02 Červenec 2014

Již v roce 2011 firma Continental představila speciální pláště s nízkým valivým odporem Conti.eContact. Firma nyní zlepšila design pneumatiky, aby lépe vyhovoval elektrickým i hybridním automobilům.pneumatiky s nízkým valivým odporem

Test Conti.eContact na mokrém povrchu
foto: Continental

Hlavním ukazatelem dojezdu elektromobilů je kapacita baterie. Dojezd lze však prodloužit i jinak, např. snižováním hmotnosti auta, lepší aerodynamikou nebo snížením valivého odporu kol.

Podle některých odhadů dokáží kola s nízkým valivým odporem snížit spotřebu až o 6 %. V případě elektromobilů se zvedá dojezd v jednotkách kilometrů a u aut se spalovacím motorem klesá spotřeba o decilitry na sto kilometrů.

Zavedení pneumatik s nízkým valivým odporem se projeví především celkovým dopadem na spotřebě paliva. Vždyť podle statistik 90 % Američanů má špatně nahuštěné pneumatiky. Energetické ztráty odpovídají 10,6 miliardám litrů paliva vylitým do kanálu.

Pro nízkou spotřebu nebo dlouhý dojezd, je jednoduše třeba se o kola svého auta starat. Jednou z možností je také nakoupit speciální pneumatiky, jako je např. Conti.eContact od firmy Continental.

Conti.eContact dokáží elektromobilu přidat několik kilometrů na dojezdu.
video: YouTube/span>

Podle firemních materiálů se Conti.eContact pyšní až o 20 % nižším valivým odporem než běžné pneumatiky. Zásluhu na tom ma především materiál pláště vyrobený ze sloučenin na bázi oxidu křemičitého. Vnitřní tření částic plniva a polymerů je tak nižší, než u běžných gumárenských směsí

Boční stěny jsou upraveny tak, aby minimalizovaly aerodynamický odpor, který vzniká při rychlém otáčení kol. Pneumatika také ztrácí méně energie při vychýlení kola ze směru jízdy nebo při jízdě po nerovném povrchu.

Avšak Conti.eContact je mnohem pokročilejší. Inženýři se také soustředili na snížení hlučnosti pneumatiky při jízdě. Na vnitřní straně pláště je navíc tenká polyuretanová vložka tlumící vibrace vznikající při jízdě. Výsledkem jsou nižší vibrace karosérie a lepši kultura jízdy posádky.

Conti.eContact je k dostání ve velikosti 17 a 18 palců. Vzhledem ke své výšce je užší než klasické pneumatiky. Ovladatelnost, zejména na mokrém povrchu, je však plně srovnatelná s běžnými konkurenty.

Continental
 

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články