Společnost Pirelli vyvinula speciálně upravenou verzi pneumatik P Zero pro model Ioniq 5 N, – první vysoce výkonný elektromobil Hyundai.
V rámci dvouleté spolupráce se společností Hyundai vytvořila Pirelli pneumatiku, která splňuje požadavky sportovního elektromobilu a zároveň nabízí jízdní vlastnosti, spolehlivost a komfort pro každodenní užívání. Pneumatika P Zero byla testována na náročném okruhu Nürburgring, kde se prokázal její výkon a konzistence v extrémních jízdních podmínkách.
SOUVISEJÍCÍ: Hyundai představuje chytré sněhové řetězy integrované v kole
Aby splňovala specifické vlastnosti vozu Hyundai Ioniq 5 N, vybavila Pirelli zakázkovou pneumatiku P Zero technologií Elect, kterou společnost vyvinula speciálně pro elektromobily a plug-in hybridy. Ta přináší elektromobilům několik výhod díky inovativním směsím, dezénům a strukturám běhounu:
– Její zesílená konstrukce spolu se zvolenými materiály dokážou odolat namáhání spojenému s hmotností vozidla poháněného baterií.
– Schopnost pneumatiky odolat a přenášet vysoký točivý moment eletkromotoru zvyšuje její výdrž a životnost.
– Použití funkcionalizovaných polymerů ve směsi vedlo ke zlepšení ovladatelnosti a přilnavosti za mokra.
Pneumatika P Zero Elect pro nový Ioniq 5 N je rovněž vybavena systémem Pirelli Noise Cancelling System (PNCS), který zlepšuje zážitek z jízdy. Tato technologie snižuje hluk uvnitř vozidla díky materiálu pohlcujícímu zvuk na vnitřní straně pneumatiky. Ocenění se dočka zejména u majitelů elektromobilů.
„Při vývoji této pneumatiky věnovali naši inženýři zvláštní pozornost jízdní dynamice. Pečlivě propracovali každý její detail, včetně designu a konstrukce běhounu. Optimalizovali hloubku drážek a rozměry bloků běhounu, aby zlepšili trakci a stabilitu a zajistili vynikající přilnavost na různých površích. Přesně vyladili také tuhost pneumatiky pro citlivou a kontrolovanou jízdu na okruhu i na běžných silnicích,“ říká Zdeněk Vacl, marketingový ředitel Pirelli pro Českou republiku.
Kromě letní pneumatiky vyvinula společnost Pirelli také speciální verzi zimní pneumatiky Winter Sottozero 3, která splňuje odlišné potřeby řidičů modelu Ioniq 5 N. Pneumatika Winter Sottozero 3 nabízí optimální trakci a ovladatelnost při nízkých teplotách.
Pro řidiče, kteří usilují o ještě lepší výkon, jsou tu pneumatiky P Zero Corsa, s vynikající trakcí a brzděním na okruhu i na silnici. Tým vývoje Pirelli použil při vývoji pneumatiky P Zero pro Ioniq 5 N inovativní nástroje virtuální simulace, zejména pro optimalizaci její konstrukce.
Jako značku přizpůsobení pneumatiky na míru vozu Ioniq 5 N najdete na bočnici umístěno speciální označení „HN“. Pneumatiky vyrobené pro Hyundai Ioniq 5 N jsou dalším příkladem strategie Pirelli Perfect Fit.
V jejím rámci spolupracují inženýři společnosti s předními výrobci automobilů na vývoji pneumatik na míru pro každý model, přesně přizpůsobených technickým požadavkům vozidla. Díky tomuto přístupu je společnost Pirelli světovou jedničkou v oblasti originálního vybavení, zejména v prémiovém a prestižním segmentu.
zdroj: tisková zpráva, foto: Pirelli
Tak už se ví, kdo je premiant 🥇
Volvo v EU za 1.Q 2024 BEV ROSTLO v prodejích meziročně 48%, v březnu překonalo všechny historické rekordy prodejů, 23% prodaných aut jsou čisté elektriky…
Čím to bude? Že by Číňani ve Švédsku zavedli svůj ,,otrokářský systém“ ??😃😁😜
EX30 se ve Svedsku nevyrabi, vyrabi se v Cine, a vyroba v EU se ma teprve chsytat podle toho jak zde bude EX30 uspesne, ve Svedsku se nevyrabi zadna elektrika od Volva, v EU se vyrabi dnes jen EX40 a EC40 kter se vyrabej v Belgii
To jsem nevěděl… Ale jsem rád, že se čínská technologie (a tak trochu i ceny) dostávají do Evropy přes Volvo a MG…
Jinak by si líný a hloupý managment evropských dinosaurů proloboval ochranářská opatření a dál chrápal jako prase v žitě…
Tyhle nejvíc potřebujou ,,dlouhej bič a malej dvorek“ jak se říká 😃
Volvo dodalo do EU v Q1 objednávky čínských BEV z minulého roku. Růst to opravdu byl, ovšem bavíme se o naprosto okrajových jednotkách tisíc kusů na totálně kolabujícím BEV trhu.
Hyundai si teď v ČR uříznul takovou ostudu, že si dlouho nikdo od nich žádné BEV nekoupí, takže jim nějaké vychytávky pro BEV jsou k ničemu, když se nedokáží postavit k problému čelem. Asi jim na elektromobilitě, podobně jako dalším tradičním výrobcům, nesejde. Viz Akcelerace CZ na Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=kuuGb1B-dBc
Super video, nasmál jsem se od srdce.
Jak to dopadne, když někdo uvěří kolektivnímu sebeklamu, že si kupuje moderní hodnotné vozidlo bez poruchové mechaniky a provozních kapalin, v cenové relaci kde je špičková podpora samozřejmostí?
Dostane drahé holátko bez čidel se zadřeným olejovým čerpadlem už z výroby a nikdo nechce pálit čas a peníze, aby ho řešil, protože z něho neměl pořádnou marži.
To není o Hyundai. To je o sebeklamu elektromobility.
Aneb jak negativní případ v jedné malinké zemi uprostřed Evropy vztáhnout na celosvětovou elektromobilitu, to dokážete jen vy:-D
Něco podobného by se totiž u spalováků nikdy, v naprosto žádném případě nemohlo stát:-D
to se u spalovaku stat nemuze….. teada krome tech asi 20 kaus v CR ktere se stali se spalovakama u asi 10 znacek za poslednich asi 5 let , a ze nektere z tech kaus se dostali i do TV 😀