Bridgestone dodává pneumatiky pro všechny elektromobily BMW i3. Oproti klasickým autům mají pneumatiky BMW i3 mnohem větší průměr a malou šířku. Výsledkem je menší valivý odpor, lepší aerodynamika a mnohem tišší provoz.
foto: Bridgestone
Japonský gumárenský gigant Bridgestone se při konstrukci pneumatik pro BMW i3 mohl opřít o několik výhod. Elektromobil BMW i3 (1195 kg) má díky moderním technologiím hmotnost dokonce nižší než nový Golf VII (1205 kg), přitom je ale auto konstruováno pro mnohem nižší rychlosti.
Pneumatiky pro BMW i3 se tak vystavují mnohem menšímu namáhání (menší rychlost + malá hmotnost). Stejně tak nejsou u BMW i3 tak velké požadavky na adhezi pneumatik na suchém povrchu. Bridgestone si tak mohl dovolit vytvořit pneumatiky optimalizované pro energeticky nenáročnou jízdu, bez dopadu na jízdní vlastnosti.
Z oficiálních stránek Brigestone se můžeme dočíst, že jejich technologie ologic použitá na pláštích „těží ze synergie velkého průměru a malé šířky.“ „Revoluční“ složení směsi pláště a tvar dezénu navíc zaručují perfektní přilnavost na mokru.
foto: Bridgestone
Jednou ze základních předností nových pneumatik je nižší valivý odpor, což se pozitivně projevuje na dojezdu BMW i3. „Běhoun pneumatik s menším průměrem vykazuje během jízdy obvykle sklon k nadměrnému pohybu nebo „deformacím“, větší průměr a vyšší napětí nárazníků pneumatiky deformace výrazně potlačují, a tím se zadržuje energie, která by byla jinak ztracena vnitřním třením, což pomáhá snižovat valivý odpor,” dočteme se v tiskové zprávě Bridgestone.
Jaké si tedy na BMW i3 obujete kola? Jedná se o 155/70 R19 84Q, 175/60 R19 86Q, 155/60 R20 80Q a 175/55 R20 85q. Všechna čtyři kola jsou navíc k dispozici ve dvou variantách Blizzak LM-500 ologic a Blizzak NV ologic určenou pro severské podmínky.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Toyota a BMW: užší spolupráce v oblasti vodíku a elektromobilů
Blizzak NV ologic obsahuje novou pryžovou směs Multicell. Charakeristickým prvkem nové směsi jsou mikroskopické bublinky a trubičky, které rychle odvádějí vodu ze styčné plochy při jízdě na ledu nebo sněhu. Zajišťují tím tak bezpečný kontakt pneumatiky s vozovkou.
Bridgestone s BMW spolupracuje již 17 let v oblasti vývoje závodních i silničních pneumatik. V rámci již 17 let trvající kooperace dodává Bridgestone pneumatiky pro „prvovýbavu“ mnoha typů sériově vyráběných vozů BMW a podílí se na technickém vývoji nových pneumatik pro vozy BMW.
Tak siroke pneu sa pouzivaju
Tak siroke pneu sa pouzivaju hlavne na prenos sil z motoru na asfalt a na stabilitu v rychlostiach. Kedze BMWi3 nie je zavodne auto, boli by mu siroke pneu zbytocne. Dokonca uzke pneu mozu mat vyhodu v zime na snehu a proti smyku.
Co to tak čtu, musím se
Co to tak čtu, musím se ale tohoto konceptu zastat – chtěli jsme optimalizaci a tak ji tu máme. Samozřejmě, pokud má daný elektromobil větší výkon a/nebo rozměry a hmotnosti, dostane tomu přiměřeně nadimenzovanější pneu. Takže rozměry jako takové mi nevadí, spíše to marketingové pero nás tu všechny nadzdvihlo. Jakoby se museli za to škálování stydět a nemohli jej popsat tak, jak je.
Malem jsem si myslel, ze to
Malem jsem si myslel, ze to jsou pneumatiky na kocarek:)
Ach ten marketing. Laika by
Ach ten marketing. Laika by napadlo, že sú tie gumy škaredo tenké a majú menšiu prilnavosť.
„Odborníci“ z toho ešte spravia výhodu i3:
„Stejně tak nejsou u BMW i3 tak velké požadavky na adhezi pneumatik na suchém povrchu. Bridgestone si tak mohl dovolit vytvořit pneumatiky optimalizované pro energeticky nenáročnou jízdu, bez dopadu na jízdní vlastnosti.“
BEZ DOPADU NA JIZDNI VLASTNOTI…..to je ale riadna kravina….no čo už, mne je to i3 celé nejaké nesympatické, tak sa ospravedlňujem.
Hezké, ale nedá mi to
Hezké, ale nedá mi to neparafrázovat slova výrobce: „jednou ze základních předností nových pneumatik“ bude to, že tento rozměr je na trhu aut takový atyp, že novým majitelům tohoto vozidla nezbude nic jiného, než kupovat za naši malosériovou cenu. 🙂
Jinak ty rozměry pneu znám z velkých motorek, což je docela bžunda 🙂