Američtí zákazníci v novém roce nebudou moct využít žádnou federální dotaci na nákup elektromobilů Tesla.
foto: Tesla
Automobilky prodávající v USA auta do zásuvky, tedy elektromobily a plug-in hybridy, mohly až do počtu 200 000 prodaných aut počítat s kreditem $7500. Tesla prodala v USA svůj 200 000. elektromobil v polovině roku 2018.
Následně byl federální kredit průběžně ponižován, až od začátku příštího roku zanikne úplně. Elektromobily Tesla Model S, Tesla Model X, Tesla Model 3 a později také Tesla Model Y se tak budou prodávat za plnou cenu, pouze s možností využití regionálních dotací (které ale často také nebývají zanedbatelné).
Bude zajímavé sledovat, co to udělá s americkými prodeji značky Tesla. Je možné, že automobilka přijde s dalším snížením cen, aby absenci dotací alespoň částečně dorovnala.
Té jak u blbečků na dvorku todleto. Takže znova nejsou to
Té jak u blbečků na dvorku todleto. Takže znova nejsou to dotace, ale daňové úlevy. Pokud jste nezaplatili státu určitou výši daně z příjmů, tak nemáte na daňovou úlevu nárok. Čili občane nejdřív buď produktivní a zaplať státu a stát ti pak uleví na dani za auto. Stát pomáhá produktivním občanům. Nazdar.
je to naouno coo batery low a fronta na banány
je to naouno coo batery low a fronta na banány :)))
https://www.youtube.com/watch?v=LTsjgPxYOmk
tyoe jak za komárů … to je to už 2 roky starý, pěkný
https://www.youtube.com/watch?v=BV3Gne_ZuOo
Na webu se objevily fotky s několika hodinovými frontami
Na webu se objevily fotky s několika hodinovými frontami Tesel na SC na Den díkuvzdání a den poté. Problém ovšem nespočívá v nedostatku infrastruktury SC, ale ve stádnosti obyvatel. Vystydnul jim krocan.
O svátcích jsou fronty i na pumpách. Ale člověk by
O svátcích jsou fronty i na pumpách. Ale člověk by čekal, že dlouholetí vlastníci elektromobilů se už poučí 🙂
Tesla dokonce vyslala do ulic mobilní dobíjecí stanice s několika stojany napájených z megapacků 🙂
joo a taky fronty na banány jako tam u vás
joo a taky fronty na banány jako tam u vás cooo
https://www.reddit.com/r/Autos/comments/3yi93r/3_hour_plus_15_car_long_queue_at_a_tesla/
Tak ale zas je rozdíl, jestli přede mnou jsou ve frontě 2-3
Tak ale zas je rozdíl, jestli přede mnou jsou ve frontě 2-3 spalovací auta a nebo EV, ne? U EV je to tak na hodinku, u spalováku na 10-15 minut max. Tankuji několikrát do měsíce a frontu u benzinky jsem zažil jednou před asi půl rokem na Tank Ono. Bylo to asi na 20 minut, ale kdybych chtěl, mohl jsem o kousek dám natankovat bez čekání, asi o stovku dráž na plnou nádrž 🙂
frontu na banány teda na benzín jsem nezažil snad nikdy,
frontu na banány teda na benzín jsem nezažil snad nikdy, krom jedný brzdy přede mnou co se vybavovala na jedovatým kafíčku s benzinbábou a to za prvý páč fronty nepodporuju a za druhý netankujuvono páč kvalita je to voč tu běží to aby motor dobře šhell a Čím víc jezdíš na LPG tím víc ušetříš !! ;))))
https://youtu.be/OfZRIaimE1U?t=635
No to je rozdíl. Například v tom, že na benzínce mátte 4
No to je rozdíl. Například v tom, že na benzínce mátte 4 stojany a nabíječek je tam třeba 20 nebo 40. Tesla staví v USA a hlavních tazích dost velké stanice.
Samozřejmě, myslel jsem to tak, že přede mnou v jedné
Samozřejmě, myslel jsem to tak, že přede mnou v jedné frontě na ten konkrétní stojan jsou třeba 2-3 auta a pak je to na 2é minut max. Pokud by přede mnou ve stejné frontě na stejný stojan stály 2.3 elektro, tak je to tak hoďka.
V USA nevím, ale třeba v Německu co jsem viděl, tak na místech, kde je benzinka i SC, je těch stojanú na SC stejně nebo méně než stojanů na benzin/naftu. Pokud se teda bavíme o nabíjení/čerpání na cestách, to znamená stojany u dálnic… Protože benzinku se 4 stojany asi na dálnici nenajdete. A pokud i ano, tak za pár km bude další o dalších min 4-8 stojanech.
Závěr z toho je takový, že EV je zatím pořád „náchylnější“ na infrastrukturu než spalovák, to je holý fakt. Tím nepopírám výhody EV, ale je nutno vidět i ty nevýhody 🙂
Pokud byste se dostal do uvedené situace kdy na 1 elektrický
Pokud byste se dostal do uvedené situace kdy na 1 elektrický stojan čekají 3 lidi, tak je to nesrovnatelně horší než když se to stane u pumpy. Ale taky je mnohem větší šance že přijedete na stanici, která má třeb 15 nebo 20 elektrických stojanů než na čerpací pumpu s 20 stojany.
Fronty u nabíječek rozhodně nejsou nijak běžné, pokud pomineme svátky, kdy jsou fronty opravdu všude.
Jak jsem psal, situaci v USA neznám, v CZ a Německu to tak
Jak jsem psal, situaci v USA neznám, v CZ a Německu to tak není, tam máte nabijecí místo s pár stojany, stejně jako stojany na benzin, naftu. Alespoň teda u dálnic v DE, velká benzinka, třeba 8-12 stojanu na benzin a k tomu 4-8 SC nebo 6 Ionity nebo 2 stojany EnBW a pod.
nabíječky se staví podle poptávky. Asi nemá smysl stavět
nabíječky se staví podle poptávky. Asi nemá smysl stavět 40 nabíječek tam, kde stěží jsou obsazené 2.
40-50 nabíječek je opravdu extrém na hlavních tazích v Kalifornii. Tady spíše potřebujeme aby těch stanic bylo více. Třeba jenom z 6 nabíječkama. Aby nebyly tak velké rozestupy a člověk mohl nabíjet podle potřeby a ne podle dostupnosti. A samozřejmě rozšiřování s tím jak poroste utilizace.
I tohle všechno příjde. Proto jsem rád za Ionity a všechny další distributory.
Jsem zvědavý, jak ta infrastruktura poroste. Situace je
Jsem zvědavý, jak ta infrastruktura poroste. Situace je trochu jiná než u spalováku a podle mě je i těžší odhadnout kde stavět a kolik. U benzinu je to jasné – vše, co řidič projezdí, musí natankovat u benzinky, jiná alternativa prostě není. U EV je možné „tankovat“ doma a ten podíl doma/na cestě může dnes být nějaký a za rok jiný a hlavně je jiný třeba v průběhu roka a tak.
Lidi co mají možnost nabíjet doma, tak to taky dělají.
Lidi co mají možnost nabíjet doma, tak to taky dělají. Už jenom z finančních důvodů. Úplně odpadá potřeba jezdit k pumpě/nabíječce po většinu roku. Někde jsem četl, že v průměru je 80 procent nabíjení uskutečněno z domácí sítě. I proto nikdy nebude potřeba tolika nabíjecích stanic jako je pump. Ikdyby všichni přešli na elektro.
Velkou výhodou nabíječek jsou pak výrazně nižší náklady na výstavbu infrastruktury. Fakticky stačí jakékoliv parkoviště libovolného tvaru dostupné v lokalitě. Žádné podzemní nádrže. A díky jednoduchosti obsluhy ani není zapotřebí personál. Stačí když v okolí bude jakékoliv zázemí. I proto Tesla získává prostor pro své nabíječky zadarmo nebo za velmi nízký poplatek. Majitelé pozemků (například restaurace či obchody, ale i benzínové pumpy) si spočítají, že se jim to vyplatí.
A domaci FVE to nabije zadarmo. Ciste aritmeticky, staci 10m2
A domaci FVE to nabije zadarmo. Ciste aritmeticky, staci 10m2 plochy FVE na elektrinu pro 10.000km/rok. Strecha jedne garaze vyda na 15 az 20 tisic km/rok.
Dodám, že pokud bych viděl frontu na benzince, nemám
Dodám, že pokud bych viděl frontu na benzince, nemám problém dojet k další a další, atd… v dosahu. Což u EV nebývá zdaleka samozřejmostí, prostě musí čekat, protože další nabiječka je daleko a fronta tam může být stejná.
Ale tak to samozřejmě. Nebudeme předstírat že
Ale tak to samozřejmě. Nebudeme předstírat že infrastruktura pro elektromobily, která vzniká fakticky zdaleka ani ne 10 let je srovnatelná s infrastrukturou pro spalováky. Jenomže rozdílné jsou i náklady na výstavbu a rychlost s jakou nabíječky přibývají. Tesla Supercharger vznikla v roce 2012. A už dnes má 1.700 stanic po celém světě.
Jenom Tesla samotná přidává 300 stanic ročně. Plus stovky dalších stanic dalších firem jako je Ionity, Electrify America, a různých lokálních distributorů.
Postavit stanici se 40 nabíječkama není neřešitelný problém. Průměrný počet nabíječek na jednu stanici u Tesly je 10 a zvyšuje se.
Jasně… proto jsem taky psal, že zažít frontu u benzinky
Jasně… proto jsem taky psal, že zažít frontu u benzinky je dnes více-méně rarit a i když je počet aut přede mnou stejný jako u nabiječky pro EV, tak je to podstatně rychlejší. A to je fakt.
Jedinou cestou je budovat ty nabíječky ve velkém, protože i když je jich teoreticky potřeba méně než benzinek (myšleno na počet aut, protože velká část nabíjení se odehrává doma), tak bude lepší když jich bude více, kvůli (zatím) pomalému nabíjení.
PS:
Ionity na D5 u Berouna už funguje v testovacím režimu.
šmarjapano to rovnou cákni přijednom že čteš teslarati
šmarjapano to rovnou cákni přijednom že čteš teslarati at z toho i jiný něco maj néé 🙂 jinak futruješ hen ty přicmrdávače 😉
https://www.teslarati.com/increasing-tesla-supercharger-capacity-top-priority/
PS: tyoe to by chtělo takovej menší blekautík, to by byla prča dyby pár tisíc kár nemělo štávu… 😉 Aspon by to vyškolilo ty co nemaj solar na střeše a baterky ve sklepě !! :)))
off
Takže SC Brno už se kutí, Liptovský Mikuláš je
off
Takže SC Brno už se kutí, Liptovský Mikuláš je otevřen a teď se chystá i Trenčín. ;o)
A EON spustil další nabíječku v Č. Budějovicích,
A EON spustil další nabíječku v Č. Budějovicích, přímo u svého hnízda. Zase jede podle strategie „stavíme tam, kde už něco je, abychom zachránili bílá místa“. Tesla má rozum a staví tam, kde je to potřeba.
Mimochodem, i SC u Č. Budějovic už se rýsuje, shrnuli bahno a natáhli k místu asfalt. Sjezdy z D3 jsou hotové, takže reálně v létě by to už mohlo začít vypadat jako SC.
Jsou tam sice jenom 2 stojany, ale pořád lepší než
Jsou tam sice jenom 2 stojany, ale pořád lepší než drátem do oka. A když bude zájem, tak snad rozšíří.
Jen ať skončí, uvidíme, jak je Tesla na přímém trhu
Jen ať skončí, uvidíme, jak je Tesla na přímém trhu konkurenceschopná, to je to, co mě zajímá nejvíc…jak moc je dnes konkurence schopný elektromobil bez pobídek – ukáže to reálnou šanci elektromobility na život…
Už dneska mají pouze 1/4 původních dotací a přesto se M3
Už dneska mají pouze 1/4 původních dotací a přesto se M3 jedním z nejprodávanějších osobních aut v USA. V Kalifornii dokonce obsadila 3. místo jenom velmi těsně za Toyotou Camry, kterou zřejmě do konce roku přeskočí.
https://cleantechnica.com/2019/11/30/tesla-model-3-is-3-best-selling-vehicle-in-california-through-september/
Už když před rokem klesly dotace o polovinu, tak se tvrdilo, že to prodeje M3 v USA zabije, ale kdepak
Ale pořád pod dotací jsou…a pořád se berou referenčně
Ale pořád pod dotací jsou…a pořád se berou referenčně státy jako jsou Kalifornie, Švédsko, Norsko atd… tedy země vysoce bohaté
Každou novou technologii musíš porovnávat v bohatých
Každou novou technologii musíš porovnávat v bohatých státech, protože tyhle státy jsou průkopníci. Každý pokrok zaplatí první ti bohatí.
A ano, malá dotace tam stále je, ale pak se můžeme bavit i o tom jaké dotace má fosilní průmysl. 400 miliard dolarů ročně.
https://energypost.eu/400bn-in-global-fossil-fuel-consumption-subsidies-twice-that-for-renewables/
Ale třeba Mezinárodní měnový fond píše až o 5 biliónech dolarů. Ono totiž vždycky záleží co do toho započítáš.
https://www.imf.org/en/Publications/WP/Issues/2019/05/02/Global-Fossil-Fuel-Subsidies-Remain-Large-An-Update-Based-on-Country-Level-Estimates-46509
Asi by bolo vhodnejšie to nazvať Daňová úlava, pretože
Asi by bolo vhodnejšie to nazvať Daňová úlava, pretože to tak aj je. Ten kto neodvádza v USA dane, tak elektromobil nebude mať lacnejší ani o cent.
Jo počkejte, on Vám to Runner přijde vysvětlit, jak je to
Jo počkejte, on Vám to Runner přijde vysvětlit, jak je to počátek konce, a jak teď nastartuje nezadržitelný úpadek prodejů a následný neodvratný krach. 😀
*
*
hele Kerosine jako sory ale máš delší podpis za svýma
hele Kerosine jako sory ale máš delší podpis za svýma příspěvkama než já a to jako by vážně nešlo 🙂 Máš 6 řádky pdpisu + 2 řádky mezer navíc to je 8 a to je jako moooc dlouhý povídání jo 🙂
Já jsem si všim, že Vás tu pro délku zápatí
Já jsem si všim, že Vás tu pro délku zápatí popichovali… 😀
Taky to zkrátím, protože mít to delší než vy to by fakt jako nešlo – to je pravda.
Mimochodem, když už se tu škádlí pro kdejakou kravinu, tak SORRY je s dvěma R. 😀
🙂 jo no, ale sorry je anglicky, kdežto já si čezký sory
🙂 jo no, ale sorry je anglicky, kdežto já si čezký sory píšu jak ho vyslovuju a to po svým 😉 ps: jako každej správnej diktátor ;))
off
V Rusku předvedli nejlevnější EV autíčko Zetta. Za
off
V Rusku předvedli nejlevnější EV autíčko Zetta. Za 7000 $ dostanete bobka s
https://www.themoscowtimes.com/2019/11/27/russia-launch-zetta-worlds-cheapest-electric-car-2020-a68336
:)) co to zaseje „Tesla varuje“ … Tesla upozorňuje že
:)) co to zaseje „Tesla varuje“ … Tesla upozorňuje že dotace končí takže kdo chce ještě… 😉
Chcete nаjít dívku na jеdnu nоc? Vítejte –
Chcete nаjít dívku na jеdnu nоc? Vítejte – https://GetMeets.com
mě tento vlastní komentář nejde upravit z dotace na
mě tento vlastní komentář nejde upravit z dotace na daňové úlevy 😉 asi nějaká chyba systemu
Kdyz hori Mercedes…
youtu.be/QiBA4FAoCt0
Kdyz hori Mercedes…
youtu.be/QiBA4FAoCt0
Mercedes koupil BMW? nebo me neco uniklo?
ale jako hasit
Mercedes koupil BMW? nebo me neco uniklo?
ale jako hasit fekaliema to je slusnej ulet 😀
Sorry, na mobilu to nebylo videt.
Sorry, na mobilu to nebylo videt.
tyoe to je brambora hašená fekálem
tyoe to je brambora hašená fekálem …
https://www.novinky.cz/auto/clanek/horici-bmw-uhasili-fekaliemi-40305374
…nejspíš to uhasili ale jezdito už nebude 😉
Není důvod cenu snižovat. Mimo USA a Čínu je beznadějně
Není důvod cenu snižovat. Mimo USA a Čínu je beznadějně vyprodáno až do února. Všechny modely. V některých zemích je takhle vyprodáno už pár měsíců.
Nevěřím, že Tesla má vyprodáno jen do února – teda 3
Nevěřím, že Tesla má vyprodáno jen do února – teda 3 měsíce. To by byla hodně špatná zpráva.
Pro koho? Určitě ne pro Teslu 🙂
Ukaž mi jedinou další
Pro koho? Určitě ne pro Teslu 🙂
Ukaž mi jedinou další automobilku co má kompletně vyprodány všechny svoje modely v Evropě na další 3 měsíce.
Navíc tohle se ještě nikdy dříve v Tesle nepodařilo. Žádný X let vytvářený backlog, ale přirozená poptávka, která daleko přesahuje nabídku.
a kde ti jako ílon vyprávěl že maj na 3 měsíce
a kde ti jako ílon vyprávěl že maj na 3 měsíce vyprodáno, von byl s tebou snad na voktóbrfestu?? 😉
Proč z tebe vždycky musí vypadnout nějaká totální
Proč z tebe vždycky musí vypadnout nějaká totální kravina? Tak se podívej na prodejní stránku, když mi nevěříš. Až do Února neseženeš od Tesly ani propisku. Nikde v Evropě.
no kvůli tobě přeci 😉 protože jsi takový jaký jsi, dyts
no kvůli tobě přeci 😉 protože jsi takový jaký jsi, dyts to tak chtěl přeci ty prodejní stránko 😉 a kde ji jako seženu?
Napiš si k Ježíšku o odkaz na prodejní stránku Tesly
Napiš si k Ježíšku o odkaz na prodejní stránku Tesly 😀
Jo a když už v tom budeš, tak si napiš i o český slovník.
aha jo a co napsat rovnou ílonoj co seš to za sobecký
aha jo a co napsat rovnou ílonoj co seš to za sobecký h….o ? 😉
https://twitter.com/elonmusk
Musíš ale první říct, že jde o všechny 3 modely. A
Musíš ale první říct, že jde o všechny 3 modely. A sundej brýle. Já jsem si 100% jistý, že čekačka na Superb/Octavia/Kodiaq je větší, jak 3 měsíce. A myslím si, že je větší i na Karoq, Fabia a možná i Kamiq. VW je to samé. Čekačka na Toyotu je myslím právě ty tři měsíce. Minimálně Škodovka je fabrika, kde jde doslova o každou sekundu a ne důvodu efektivity (ne jen), ale výrobních kapacit.
Tak to se stoprocentně mýlíš. Škodovka má normálně
Tak to se stoprocentně mýlíš. Škodovka má normálně svoje auta skladem u dealerů. Pokud si vybereš něco custom, tak čekáš, protože tradiční automobilky mají dlouhé distribuční řetězce a širokou škálu příplatkové výbavy. Rozhodně není problém si zajít ke kterémukoliv dealerovi a koupit si u něho auto co má na skladě.
Zrovna teď jsem se podíval na skladové vozy Škodovky u dvou dealerů v Ostravě a mají. Všechno mají. I toho Kamiqa mají. Jeden dealer má na skladě 35 aut (Auto Dubina) a druhý 45 (Auto Heller).
Nemýlím. To je běžná zásoba, jinak by to v tom objemu
Nemýlím. To je běžná zásoba, jinak by to v tom objemu ani dělat nešlo. Kdyby se objednávaly auta do výroby, byla by čekačka neúnosná. Až na tom bude Tesla tak „blbě“ jak Škodovka, bude taky dělat na sklad nejžádanější konfigurace, jinak to nejde.
Samozřejmě že je to běžná skladovka. Ale o tom já
Samozřejmě že je to běžná skladovka. Ale o tom já mluvím. Tesla má v celém Německu jenom 2 kusy Modelu 3 a asi 6 kusů Modelů S a X. Prostě vyprodáno. Co jsem četl, tak často jsou prodané i předváděcí vozy a ty z výkladů.
Běžné automobilky mají v investáři 60-90 denní produkci u svých dealerů. Tesla měla v posledním kvartálu 17 denní produkci. A to tehdy ještě měla dost aut k prodeji. Teď je vyprodáno.
Pochop…vyprodat produkci 350tis aut a navíc v případě
Pochop…vyprodat produkci 350tis aut a navíc v případě modelu 3 novinky nejen modelové ale celkově je něco jiného, než už 10 rok po sobě prodat produkci milionu aut..nebo VW 12milionů aut.