Uživatel @somehowwelost si v přístavu San Franciska povšiml obrovské flotily elektromobilů Tesla Model 3 připravených pro nalodění. Velmi pravděpodobně míří do Evropy.
foto: somehowwelost
Na přístavním parkovišti se podařilo v noci na pátek zachytit více než 1000 elektromobilů Tesla Model 3 určených pro zámořskou přepravu. A je dost možné, že Tesla je před odplutím ještě průběžně doplňovala. Jako nejpravděpodobnější destinace se jeví Evropa, protože loď míří do Panamského průplavu.
Elektromobily převeze loď Glovis Captain postavená v roce 2015, určena pro přepravu aut. Maximální kapacita je kolem 5500 vozidel. Pravděpodobně míří do belgického přístavu Zeebrugge, kam dorazí za dva až pět týdnů.
To odpovídá dříve ohlášeným plánům Tesly dodat první kusy elektromobilů Tesla Model 3 v Evropě na přelomu února a března 2019. Tesla aktuálně otevřela konfigurátor Modelu 3 všem v Evropě vyjma té východní, do které počítá i nás. Evropská verze elektromobilu je narozdíl od Tesla Model S a Tesla Model X vybavena rychlonabíjecím standardem CCS.
Glovis Captain právě proplouvá panamským průplavem
Glovis Captain právě proplouvá panamským průplavem (který má kód PABLB)
A jedém. Jen to sem hrňte. 🙂
A jedém. Jen to sem hrňte. 🙂
To je keců kolem jedné lodi, jen proto, že veze T3 a kolik
To je keců kolem jedné lodi, jen proto, že veze T3 a kolik jich mezi tím propluje kolem ve všech směrech nic, haha, není spíš pravdou že největší znečištění plodí samotný člověk, to člověk vymyslel spalovací motor tak zákažem ho.
Radši se dívej na koťátka místo toho zmatenýho
Radši se dívej na koťátka místo toho zmatenýho plácaní.
https://youtu.be/tfa-jWD3sqU
Vidím, že jsi to ty kdo má rád koťátka, jinak nevidím
Vidím, že jsi to ty kdo má rád koťátka, jinak nevidím souvislot mezi mým příspěvkem a tvým. Já jsem zastánce elektroaut a už šetřím na VW NEO neb na mou vysněnou Teslu X mít nebudu, jako normální člověk.
Trochu mne překvapuje nakládka v San Franciscu, čekal bych
Trochu mne překvapuje nakládka v San Franciscu, čekal bych spíš nakládku někde na východním pobřeží, ale možná v USA nejsou takové podmínky pro přepravu aut po železnici, napadá mne, jen hádám, například možnost prudších rázů díky autospřáhlům na rozdíl od šroubovek a nárazníků. Ale co ono je to jedno, Zajímavé bude jestli pojedou přes Panamu, nebo Suez. Je už k dispozici nějaký Tesla Ship Tracker? 😀
UPDATE:
Jestli je to ona, tak směřuje na Panamu nebo Mys
UPDATE:
Jestli je to ona, tak směřuje na Panamu nebo Mys Horn.
vesselfinder. com/?imo=9707015
Loď míří do Panamy. Viz. marinetraffic.com.
Loď míří do Panamy. Viz. marinetraffic.com.
Je to levnější. Naloží se jednou po vlastní ose. Po
Je to levnější. Naloží se jednou po vlastní ose. Po železnici by bylo nutné to překládat a navíc doprava po železnici bude drahá.
viac
viac foto
https://www.mojelektromobil.sk/obrovska-flotila-modelov-3-uz-putuje-zo-san-francisca-do-europy/
At žije ekologie, bravo, všichni si to kupte ty šunty, dyt
At žije ekologie, bravo, všichni si to kupte ty šunty, dyt ta jedna loď znečistí planetu víc než kdyby si tu lidi koupili 5000 moderních spalováků vyrobených v evropě, dyt je to na hlavu postavený, to se moc nepovedlo tohle
Největší problém hlupáků je, že nevědí, že jsou
Největší problém hlupáků je, že nevědí, že jsou hlupáky. A druhý největší, že jsou neochvějně přesvědčeni o své pravdě daleko víc, než inteligence. 😉
Hele pan inteligence sama, raději si o tom něco přečti
Hele pan inteligence sama, raději si o tom něco přečti než tu budeš mlet takové blbosti, evidentně vůbec nemáš tušení co taková lod je 🙂
Jen papouškuješ novináře, co papouškují další
Jen papouškuješ novináře, co papouškují další novináře, kteří papouškují další novináře… Takže z toho vznikla obecně uznávaná „pravda“ a obrovské zjednodušení celé věci. Ve skutečnosti ale o tom nic nevíš. 🙂
A ty o tom víš co? Zatím tu jen urážíš, ale fakta
A ty o tom víš co? Zatím tu jen urážíš, ale fakta žádná nemáš, jen prázdná slova
Spalovaci auta plavou pres oceany jiste pomoci prilivu a vetru.
Spalovaci auta plavou pres oceany jiste pomoci prilivu a vetru.
Jo to možná bylo za Křištofa Kolumba 😀 Myslíte
Jo to možná bylo za Křištofa Kolumba 😀 Myslíte plachetnici asi co? 😀 Hele tahle lod za jednu plavbu vyprodukuje znečištění jako nekolik milionů spalováků, upozornuji za jednu plavbu!!!
A jakého znečištění? Víte to? Nebo jste nedostal dál,
A jakého znečištění? Víte to? Nebo jste nedostal dál, než pětileté dítě, které dokáže zvířata dělit jen na užitečná a neužitečná a nic mezi tím? 😀
No když je řeč o spalovácích tak o jaké asi jde hlavně
No když je řeč o spalovácích tak o jaké asi jde hlavně znečištění co? jako nevím kdo je tu větší hlupák 😀 přemýšlejte pane inteligentní, o tom dalším znečištění se ani nemusíme dál bavit
Konkrétně jaké plyny ty lodě vypouští se ptám. A v
Konkrétně jaké plyny ty lodě vypouští se ptám. A v jakém množství na kg nákladu a km vzdálenosti např. oproti nákladním letadlům, nebo kamiónům? He? 😀
Netrapte ho, to už je na něj moooc 😀
Netrapte ho, to už je na něj moooc 😀
Čeho moc ty chytráku? 😀 Dyt ještě nic neřekl a ani
Čeho moc ty chytráku? 😀 Dyt ještě nic neřekl a ani neřekne, hází tu jen plky o ničem 😀 Dál se nehodlám zabývat tímto mudrcem. Prej plyny 😀 jaké plyny asi? 😀 to už je fakt komedie, jaké to asi mohou být plyny, když to palivo je stejné nebo mnohonásobně horší než nafta?
Ty jsi těch nesmyslů bez jediného ověřitelného faktu
Ty jsi těch nesmyslů bez jediného ověřitelného faktu nebo výpočtu nakecal až až. Ty své výkřiky do tmy si nech na jné weby, tam možná budeš mít úspěch.
Co ty jsi za hnupa to se nevidí 😀 ty děláš do politiky
Co ty jsi za hnupa to se nevidí 😀 ty děláš do politiky ne? Uhýbat od tématu a mluvit o ničem ti jde skvěle 😀 Několikátý příspěvek a nedozvěděli jsme se nic, hodnota nulová 😀 Čekal bych, že když se mnou nesouhlasíte, alesponě nějaký věcný argumen, to pan teoretik Švarc se alespon namáhal a udělal výpočet 😀
Zato vy jste těch vycucanejch argumentů s vypovídací
Zato vy jste těch vycucanejch argumentů s vypovídací hodnotou 0,00 vychrlil požehnaně.
Upozorneni, ze za jednu plavbu (v nasem pripade 2 – 5 tydnu),
Upozorneni, ze za jednu plavbu (v nasem pripade 2 – 5 tydnu), rozumim, ale to znecisteni tech nekolik milionu spalovaku je za jake casove obdobi? 15 let, hodinu, nebo taky tu plavbu (tj. 2 – 5 tydnu nepretrziteho provozu)? A jeste drobna otazka, co si mam predstavit pod cislovkou nekolik (milionu)?
To, co tvrdite, uz jsem mockrat cetl, ale nikde jsem nevidel ty presnejsi pocty a pocet motohodin (ci ujetych km) tech aut ku poctu motohodin te lodi. A jese by me zajimala skladba toho znecisteni u lodi i tech aut – CO2, CO, NOx, SOx. Rad bych se poucil, tak predem dekuji za uspokojivou odpoved nebo odkaz.
Zkusil jsem trochu přibližný výpočet:
Cesta je 12000 km,
Zkusil jsem trochu přibližný výpočet:
Cesta je 12000 km, při rychlosti 22 uzlů je to 300 hodin (12,5 dne).
Nákladní loď na 5000 kontejnerů má spotřebu přibližně 120 tun paliva denně, tedy celkem 1500 tun.
Jedno auto za dobu životnosti (400 tisíc km) spotřebuje 20 tun paliva (spotřeba 6,25 l/100 km a 0,8 kg/litr paliva).
Jedna loď s 5000 auty tak spotřebuje za tuto cestu přibližně tolik, jaká je spotřeba 75 aut za celou jejich životnost nebo také 6000 km na jedno auto, tedy poloviční vzdálenost, což znamená, jako by každé jedno naložené auto jelo ze SF do Bruselu se spotřebou 3,125 l/100 km. Uff, už se ze mě kouří. Zkontrolujte to prosím po mě někdo 🙂
Zdroj na spotřebu nákladních lodí. TEU je jeden kontejner 6,1 x 2,44 x 2,44 m, tedy jsem bral jeden kontejner = jedno auto.
Jj taky jsem to už počítal a došel jsem k podobným
Jj taky jsem to už počítal a došel jsem k podobným číslům.
Ale chápete? Jedna kráva sežere tolik co milion mravenců za celý život. Tudíž to není užitečné zvíře. Co na tom, že těch mravenců je asi biliarda a váží, jako celé lidstvo. Ale všichni najednou nejsou vidět, takže se to nepočítá, že? 🙂
https://www.fxp.cz/12-supercisel-aneb-vedeli-jste-kolik-je-na-zemi-mravencu-/2
No za mě je furt lepší, když jedna TM3 v Evropě jede 6000
No za mě je furt lepší, když jedna TM3 v Evropě jede 6000 km na mazut spálený v oceánu a 400 tisíc km na elektřinu než spalovák, který celých 400 tisíc km propálí benzín mě pod nosem.
no pro mě je důležitá tesla jen v tom že se začnou
no pro mě je důležitá tesla jen v tom že se začnou vyrábět rozumné EV i v Evropě, tím to končí, americký šunt at si zůstane za mořem, stačí že je tu plno šuntu z číny, ale ten je alespon levnej
Ved tu mame aj sunty z velkej germanie a od zabozrutov.
Ved tu mame aj sunty z velkej germanie a od zabozrutov.
Anonyme, jsi Vůl, měl bys zůstat ve vypolstrované
Anonyme, jsi Vůl, měl bys zůstat ve vypolstrované místnosti.
No hlavně že i vy jste si to spočítal 😀 Raději si
No hlavně že i vy jste si to spočítal 😀 Raději si spočítejte ty své mravence a budete určitě užitečnější 😀
😀 A vy jste si to nespočítal (nepoužil mozek), tudíž
😀 A vy jste si to nespočítal (nepoužil mozek), tudíž máte pravdu. 😀
no velice zkreslená čísla 😀 4 týdny není 12,5 dne,
no velice zkreslená čísla 😀 4 týdny není 12,5 dne, spotřeba se taky poupraví jak je potřeba, 400 tisíc životnost auta taky dobrý, hra s čísly a výsledej je taký potřebuji, realita je o dost horší, tím tu končím, nebo ještě zjistím, že je ekologičtější vozit auta přes oceán než je vyrábět v Evropě 😀
Zkuste se alespoň podívat na ten odkaz prosím. Spotřeba je
Zkuste se alespoň podívat na ten odkaz prosím. Spotřeba je daná při běžné cestovní rychlosti 22 uzlů, při menších dokonce vychází průměrná lépe (je to tam vše popsané včetně grafů). Základní školu doufám máte, tak si snad dokážete vydělit vzdálenost rychlostí.
Nevím, jaká je průměrná životnost auta, ale neřekl bych, že je běžné sešrotovat auto výrazně před 400 tisíci km, ale mohu se mýlit, každopádně než řeknete že schválně zkresluju data, tak mi prosím dejte zdroj, kolik to je ve skutečnosti (také jsem psal, že prosím o kontrolu).
berete jen samotnou spotřebu, ne emise, nebo myslíte, že
berete jen samotnou spotřebu, ne emise, nebo myslíte, že má ta lod nějaký fitr? co třeba účinnost spalování, myslíte, že tuna paliva spáleného v moderním dieselu je to stejné jako tuna spálená na té lodi? A co to palivo? to je největší humus, takže jedna tuna spáleného hnusu na lodi je mnohonásobně horší než tuna v moderních motorech a to tady jde
Takže opět ještě jednou – máte možnost to upravit a
Takže opět ještě jednou – máte možnost to upravit a podělit se s námi o konkrétní čísla emisí CO2, síry atd. Já budu jedině rád. Rozhodně bude pak váš příspěvek hodnotnější než napadání co jsem všechno udělal špatně.
Abychom to uzavřeli. Je pravda, že lodní doprava produkuje
Abychom to uzavřeli. Je pravda, že lodní doprava produkuje drasticky více oxidů síry, než např. automobilová nákladní přeprava. Ale zase naopak produkuje několikanásobně měně oxidu uhličitého. A jaký plyn nás v globálu trápí více? Co je momentálně globálně větší problém? Kyselé deště, nebo globální oteplování? Myslím, že vědecká obec a dokonce i politická reprezentace v tom má celkem jasno.
Tudíž, v současné době je pro všechny lepší použít lodě, než kamiony, nebo snad dokonce letadla. 😉
A ještě něco, když jedno auto na 400 tisíc km spotřebuje
A ještě něco, když jedno auto na 400 tisíc km spotřebuje 20 tun paliva, myslíte, že doprava 20 tun ropy do ČR je ekologičtější, nežli doprava 1,7tunové Tesly z Ameriky do Evropy?
Pšššt. O tom se nesmí mluvit. Každý petrolhead přece
Pšššt. O tom se nesmí mluvit. Každý petrolhead přece ví a věří, že benzín a nafta jsou od Pánaboha, prší z nebe. Jen pro ty špinavé elektromobily se elektřina vyrábí v odporné uhelné elektrárně 🙂
Jojo, kdejaký petrolhead se bude do krve hádat o čísla aby
Jojo, kdejaký petrolhead se bude do krve hádat o čísla aby dokázal že jezdit spalovákem je ekologičtější a vůbec netuší že mi je to celkem u řitě co se mi tak horečně snažil dokázat. Myslí si samozřejmě že jsem eko fanatik a jak mě dokonale rozsekal. Vůbec netuší že důvody pro EV jsou často úplně jinde. No to snad není možný :))) A na závěr pak odfrčí na benzínku a jako správná ovečka zaplatí desátek islámskýmu státu a jde spokojeně spát s pocitem že udělal všechno pro to aby zachránil svět 🙂
100 bodů! Jasně že nafta prší z nebe, a elektřina se
100 bodů! Jasně že nafta prší z nebe, a elektřina se složitě těží, zpracovává a dopravuje. :-))
Ano, ta loď samozřejmě má filtr. Protože jinak by nemohla
Ano, ta loď samozřejmě má filtr. Protože jinak by nemohla do evropského přístavu. Lodě, které zajíždí do Evropských přístavů, musí plnit euronormy.
Máte pravdu částečně. Lodě si obvykle vozí dva druhy
Máte pravdu částečně. Lodě si obvykle vozí dva druhy paliva. To lepší mají na jízdy v přístavech (aby je tam vůbec pustili) a to druhé (sračku mazut nejhorší kategorie, ale levné) mají na jízdu po širém moři.
Není to o nějakých filtrech, ale především o druhu paliva.
To je pravda, ale předpisy Euronorem nutí ty lodě být
To je pravda, ale předpisy Euronorem nutí ty lodě být ekologické neustále. Pokud by to nesplňovaly (a na to se dělají technické prohlídky), tak do přístavu nemůžou, i když jedou na naftu. Vážně tohle vím, můj táta projektuje v Itálii tyhle upgrady pro starší lodě a taky staví nové lodě.
Hmm, zajímavé. Co se pak bude dělat s mazutem, který zbyde
Hmm, zajímavé. Co se pak bude dělat s mazutem, který zbyde po rafinaci? To by mě fakt zajímalo…
On se dá taky rozložit na kratší řetězce. Jen to stojí
On se dá taky rozložit na kratší řetězce. Jen to stojí víc energie. Navíc, mazut i asfalt se dají využít výhodněji jinak. Uhlovodíky obecně jsou cenné. Lít je na silnice nebo do motorů je relativně kontraproduktivní.
„Přestaňme rafinovat ropu a bude dost elektřiny pro
„Přestaňme rafinovat ropu a bude dost elektřiny pro elektromobily.“ Elon Musk
„Přestaňme rafinovat ropu a nebudeme řešit co s přebytečným mazutem.“ Radovan
Aneb každý následek má svou příčinu a vše je systém.
A jak to tedy v současnosti prakticky funguje? Lodě
A jak to tedy v současnosti prakticky funguje? Lodě pohybující se v Evropě spalují HFO a aby plnily normy, tak používají odsiřovací filtry, nebo prostě spalují MGO, resp. MDO, které plní limity i bez filtrů? A když používají odsiřování, je tedy zapnuté po celou dobu plavby i mimo ECA? Díky.
No jasně, zkreslená. Ale o kolik zkreslená? O desítky
No jasně, zkreslená. Ale o kolik zkreslená? O desítky procent, nebo stovky procent, nebo tisíce procent? 75 aut oproti vašim několika miliónům. I kdyby byla čísla zkreslená o tisíce procent, tedy 100x víc, pořád to je jen 7500 a NE MILIONY. Demagogu!
jedná se o tisíce aut a to znamená, že když ta lod pojme
jedná se o tisíce aut a to znamená, že když ta lod pojme 5000 aut tak se jaksi ekologická hodnota takového EV smazává a vzhledem k náročnosti výroby EV je to pak zcela nesmyslné, já vím toto nechcete slyšet, ale bohužel je to realita
Čísla, Anonyme! Pořád jsi nenapsal ty číííísla,
Čísla, Anonyme! Pořád jsi nenapsal ty číííísla, DEMAGOGU 😀
No jo to je taková ta klasická demagogie. Loď produkuje
No jo to je taková ta klasická demagogie. Loď produkuje nějaké spodiny tudíž to znamená, že EV jsou špatná. Ale už se jaksi neřekne B, a to kolik je přesně těch splodin loď+EV oproti spalováku bez lodi. TO je stejná demagogie, jako očkování. Mám známeho, kterému po očkování zemřela dcera, takže já bych svoje děti nikdy očkovat nedal. Co na tom že to bylo jedno úmrtí z miliónu VS milióny zachráněných životů díky očkování.
Mam dojem ze kdyz jede z ciny zbozi do usa tak nema co vezt
Mam dojem ze kdyz jede z ciny zbozi do usa tak nema co vezt zpatky takze pokud veze tesly tak je to dobry vytizeni cesty zpet.
Zato přeprava těch SUV od BMW a Mercedesu vyrobených v USA
Zato přeprava těch SUV od BMW a Mercedesu vyrobených v USA a jezdících u nás byla a je naprosto ekologická že.
Chci čísla. Jedna paní povídala mě nezajímá
Chci čísla. Jedna paní povídala mě nezajímá 😀
-Spotřeba konkretní lodi za celou plavbu (celkové emise)
-spotřeba několik milionů spalováků (nenapsal jste za kolik kilometrů, nebo je to jedno?)
Myslim, že nejjednoduchší bude napsat, že EV vyprodukují víc emisí jako spalováky, protože loď, která je převáží, vyprodukuje víc emisí jako několik milionů spalováků 😀
Co tam po faktech, pro blbečky to stačí.
Treba si tiež uvedomiť že medzikontinentalne lode nemajú
Treba si tiež uvedomiť že medzikontinentalne lode nemajú 300 studených štartov ročne, ďalej že drvivú väčšinu prevádzky ide motor v optimálnych otáčkach pri optimálnej teplote, nevrčia v zápchach a nestoja na semaforoch.
Jako několik milionů spalováků za jednu vteřinu jízdy? 🙂
Jako několik milionů spalováků za jednu vteřinu jízdy? 🙂
Nakladni lode od firmy Maersk zerou zhruba 230litru topneho
Nakladni lode od firmy Maersk zerou zhruba 230litru topneho oleje za minutu plavby, tak pocitejte.))tj. 328 320litru denne.
Kdyz plavba trba 5 tydnu no to potes koste, zdar ekologii.
Není to zdaleka tak hrozné, viz můj výpočet níže.
Není to zdaleka tak hrozné, viz můj výpočet níže.
Nejlepší by byly lodě a letadla s motory TDI –
Nejlepší by byly lodě a letadla s motory TDI – nepřekonatelná spotřeba a cestou by mohly čistit vzduch, protože od EURO 6 se vyvinulo konečně zdraví nezávadné spalování.
:-O
spalovací auta vyrobená v Evropě se kupodivu a je to velice
spalovací auta vyrobená v Evropě se kupodivu a je to velice divné do Evropy plavit nemusí 😀
No jo, jenomže kolik procent aut co jezdí v Evropě, bylo
No jo, jenomže kolik procent aut co jezdí v Evropě, bylo také v Evropě vyrobeno??? Zejména v posledních třiceti letech tipuju relativně malý podíl.
A když už sem má něco plout, alespoň ať jsou to EVéčka.
No tak to se pleteš, až na pár modelů z Asie to jsou
No tak to se pleteš, až na pár modelů z Asie to jsou zanedbatelné počty, i Hyundai, Kia tu mají výrobu přímo u nás. Japonské automobilky také a co kde je jiného? V americe co dělají za auta? To tu nikdo nechce kvalita příšerná a Tesla je další z nich, není třeba něco takového sem vozit takovou dálku. Stačí si počkat rok a bude tu tolik evropských EV, že nebudeme vědět co vybrat.
Kéž by jste měl pravdu. Ale zatím má kvalitní evropské
Kéž by jste měl pravdu. Ale zatím má kvalitní evropské EV výskyt asi jako sněžný muž.
A teď nevím jak to přesně napsat, abych neuškodil Leafu, ale to že sem auta lodí vozí třeba Nissan (viz nedávno opuštěná hořící loď), nikoho nijak nevzrušuje, ale jak jde o TESLU, tak je tu najednou skupinka lidí jak na jehlách.
Nissan je samozřejmě stejný případ, stejný problém, ten
Nissan je samozřejmě stejný případ, stejný problém, ten tu však v Evropě fabriku má tak by tu taky měl vyrábět
Taky vyrábí. V Británii.
Taky vyrábí. V Británii.
A v Portugalsku. Nevíte, kde Vám ho vyrobí.
A v Portugalsku. Nevíte, kde Vám ho vyrobí.
Všechno se vozí. Bohužel. Křížem krážem. Hyundai
Všechno se vozí. Bohužel. Křížem krážem. Hyundai Nošovice nebere plechy na auta ani z Ostravy-Vítkovic, ani z Třínce, ani Mittalu v Ostravě-Kunčicích. Protože nedělají tento sortiment. Vozí je z Mittalu, ale z Francie. Převodovky spalováků dělá v Nošovicích a vozí je sesterské Kia do Žiliny, která na oplátku dělá motory a vozí je do Nošovic. Stačí si tam zajít na exkurzi a poslouchat a ptát se.
Mám druhé US auto. První byl Grand Voyager, druhé je Dodge
Mám druhé US auto. První byl Grand Voyager, druhé je Dodge Journey, tedy už jako Fiat. Naprostá spokojenost, žádné závady ( až na pár maličkostí za pár kaček ), cena vzhledem k uzitnym vlastnostem skvělá. Už se těším na Teslu.
Včera vyšel článek na autofóru o spolehlivosti motorů.
Včera vyšel článek na autofóru o spolehlivosti motorů. Chrysler třetí místo, Škoda dvacáté sedmé a VW třicáté první. Tož tak soudruzi co tu plkáte o německé kvalitě.
a čo tie z južnej ameriky? dodanie tri+ mesiace (KIA):
a čo tie z južnej ameriky? dodanie tri+ mesiace (KIA):
Mazda dováží z Japonska. Z Hirošimi. Tož tak..
Mazda dováží z Japonska. Z Hirošimi. Tož tak..
Souhlasím, že lodní a letecká přeprava jsou drastickými
Souhlasím, že lodní a letecká přeprava jsou drastickými ničiteli životního prostředí.
Ale zeptám se ohledně toho slova „šunty“ jaký vliv na kvalitu auta má způsob jeho přepravy od výrobce k odběrateli?
Žádný, to že je to šunt, to prostě tak je 😀 s tím
Žádný, to že je to šunt, to prostě tak je 😀 s tím nemá přeprava nic společného, chtěl jsem tím říct, že se sem do Evropy budou vozit americké šunty (jinými slovy nekvalitní auta vzhledem ke své ceně, odpovídající cena za TM3 je tak 500 tis) znečištovat se tím bude ovzduší i oceán, a přitom tu je asi tisíc automobilek v Evropě, postrádá to veškerou logiku z pohledu ekolologie, Teslu jsem měl za průkopníka v tomto směru, ale je vidět, že jde zase pouze o prachy, stejně jako u ostatních automobilek
A na základě čeho vzniklo vaše hodnocení „šunt“. V čem
A na základě čeho vzniklo vaše hodnocení „šunt“. V čem konkrétně je Tesla méně kvalitní, než valná většina automobilové produkce?
No a souhlasím s tím (a už se dokonce opakuji), že lodní a letecká doprava jsou drastickými ničiteli životního prostředí.
Nicméně – znáte nějaký jiný ekologičtější způsob, jak sem ta auta dostat? Nebo jak je podle Vás mají dostat zájemci z Evropy, kteří si to auto chtějí pořídit?
Vyčkat času jako husa klasu 😀 bud až budou domácí
Vyčkat času jako husa klasu 😀 bud až budou domácí automobilky vyrábět EV, nebo at tu postaví továrnu Tesla, jako v číně, tam se s tím neserou, chceš tu prodávat tak tu budeš vyrábět, i USA už si ten trh chrání, většina evropských automobilek tam vyrábí, to jen tady je to na hlavu postavené
Souhlasím, že by TESLA udělala dobře, kdyby si ve
Souhlasím, že by TESLA udělala dobře, kdyby si ve střední Evropě postavila továrnu, jenže k tomu ji mělo nutit politické zastoupení v čele s EU institucemi, ale nenutí. Takže to v podstatě není chyba TESLY, ale našich politických zástupců, Tesla jen využila všech možných prostředků jak dostat svůj produkt na náš trh – za to se na ní nelze zlobit.
V politice ochrany pracovní síly máte naprostou pravdu.
Jasně, ve střední Evropě.. Nejlépe jednu v Praze a druhou
Jasně, ve střední Evropě.. Nejlépe jednu v Praze a druhou v Brně, ne? 😀
Podle Elona by bylo nejvýhodnější postavit továrnu na Německo-francouzských hranicích, Štrasburk, Saarbrücken atd.
Továrna v Evropě bude, nebojte. Jen to chce opustit to čecháčkovské myšlení všechno je špatně. Tesla existuje jen 15 let, ne jako Ford přes sto let. Myslíte, že on postavil továrnu v Evropě rok po svém vzniku? Trvalo mu to taky 15 let. 😉
Az sem budou jezdit T3 z ciny tak budou levejsi ndz z USA.
Az sem budou jezdit T3 z ciny tak budou levejsi ndz z USA.
Neviem ci by to EU automobilky dovolili v zmysle poskytovania
Neviem ci by to EU automobilky dovolili v zmysle poskytovania dotacii. Tak ako DE vlada sa stoj co stoj snazila spravit dotacie tak aby ich Tesla nedostala, tak by to bolo aj s touto fabrikou.
Jo a k té kvalitě, stačí se zeptat několika majitelů
Jo a k té kvalitě, stačí se zeptat několika majitelů Tesly jak se na kvalitu dívají, mluvil jsem již s několika a vždy stejná odpověd, kvalita bídná, uroven zpracování podprůměrné, nedosahuje většinou ani kvality průměrných aut, natož pak premiových, co se týká závad tak také nic moc, na to že je to konstrukčně jednodušší auto tak spíš špatné. Všichni se však shodnou na tom, že nic lepšího s tímto dojezdem na trhu bohužel není, jak bude, tak budou uvažovat o změně, Porsche si dělalo průzkům svých zájemců o Taycan a drtivá většina jsou majitelé Tesel to o něčem svědčí
No pár majitelů TESLY také znám, a tohle jsem od nich
No pár majitelů TESLY také znám, a tohle jsem od nich neslyšel, ale budiž, možná jich znáte víc, a já narazil zrovna na ty šťastlivce co měli kliku na kvalitní kousek.
Krom jednoho nebo dvou youtuberských videí (o jejich profesionalitě lze úspěšně pochybovat), a několika vzplanutí (tuším, že zahořela tři auta), což je dle statistiky hašičů promile ročního počtu hořících aut jsem žádné vážné a veřejně publikované závady nezaznamenal.
O průzkumu Porsche jsem vskutku nevěděl – jen by mě zajímalo, kdo jim zaručil kvalitu Taycana?
Asi nemáte doma Porsche co? to bude možná ten probém že
Asi nemáte doma Porsche co? to bude možná ten probém že nevíte. Já neříkám, že si stěžují, ti majitelé jsou spokojení, říkají mě nevadí že občas někde něco vrže atd. atd. jezdit s teslou je super, ale pak dodají když bude něco jiného zkusím něco jiného, já u auta za miliony bych toto neakceptoval to je celé
Tady je jeden pán co si našetřil na vysněné Porše 911 a
Tady je jeden pán co si našetřil na vysněné Porše 911 a pak mu dodali takovej šmejd že se nestačil divit! Navíc Porše dýler se zachoval jako svině a pořád tvrdil, že je vše v pořádku i když tomu tak po opravách vůbec nebylo a pak ho chtěli i žalovat za poškozování dobrého jména značky. Výrobce taky dělal mrtvýho brouka. :(((
Takže pan majitel suše natočil video a svých problémech a teprve když dosáhlo sledovanosti kolem půl milionu, tak fabrika milostivě zareagovala a začala to opravdu řešit. :))))) Normální klasický šmejdi. Mi tu oak vykládej o kvalitě Poršáků :)))
https://www.youtube.com/watch?v=-eXUnZrykDY&t=31s
To jen dokazuje, že ojedinělé problémy má každý
To jen dokazuje, že ojedinělé problémy má každý výrobek.
Každopádně jeden problém bych mu vyřešil. To pískání přestane, pokud sundá ze střechy ty příčníky.
Možná to bude přístupem. Někdo si za miliony pořídí
Možná to bude přístupem. Někdo si za miliony pořídí auto se super technologií a pohonem, jezdící za hubičku, tiše, bez vibrací, dýmu a jedů. Jiný vibrující, hřmotící, jedy produkující sračkomet horších jízdních parametrů, ale se slícovanými plechy a rovným stehem na volantu, obšitém kůží. Prostě každému dle jeho gusta.
Asi poznate inych majitelov Tesly nez ja, za posledne 4 roky.
Asi poznate inych majitelov Tesly nez ja, za posledne 4 roky. Alebo co je ovela pravdepodobnejsie, tak ako maly pubertiak trolujete za PC aby ste si urobil dobre na svojom egu. Gratulujem
Pane, JSTE HLUPÁK 😉
Na tim nic nezmění ani fakt, že
Pane, JSTE HLUPÁK 😉
Na tim nic nezmění ani fakt, že skutečně asi 1% zákazníků/majitelů skutečně nějaký drobný zádrhel měli, mají a budou mít. S tímto číslem ale opatrně – protoze jiné automobilky jsou na tom s podstatně vyšším skóre (11-18% , záleží který výrobce a jaké zádrhele) mnohem hůř.
A ano, jako majitel TMS po 30k km hlásím, že kromě pár restartů za dobu 1roku vlastnictví mě nic jiného nepotkalo. Tedy výrok typu: „…stačí se zeptat několika majitelů Tesly jak se na kvalitu dívají… vždy stejná odpověd…“ jste mimo. I kdyby to byla pravda, pak jsem klidně 1. kdo říká, že kvalita mého vozu je narozdíl od jiných automobilek zcela perfektní a označení „šunt“ si zaslouží spíše jiné značky.
To je nářez co řízku?
Ty si další naivka kerej si myslí že ho brzo spasej
Ty si další naivka kerej si myslí že ho brzo spasej lokální podvodnický automobilky, který se léta zuby nehty bránili vyrábět elektrouata. :))) Nejdřív si zjisti odkud odevšaď se dovez materiál na to tvoje „lokání“ auto a kolikrát obkroužil planetu? To budeš čumět na drát. ;))) Když si koupíš toho lokálního spalováka poskládanýho z globálních součástek tak do něj pak budeš nonstop ládovat ropu tahanou tankerama, ropovodama a cisternama po celou dobu jeho života. Spousta aut je vyráběnejch na druhým konci planety a pak transportována na jinej konec. Například SUV BMW krávy X3 a X5 jsou vyráběný jen v USA a pak se vozej do Evropy. Další BMW 3 se budou vyrábět v Číně a taky vozit di Evropy. Cadilaky z Číny se zase vozej do USA. Teď hoří podobná loď s 3500 spalovacíma Nissanama v Pacifiku co je vezla z Japonska do USA.
https://www.autorevue.cz/Client.Gallery/show.aspx?id_file=283242234&article=41598
Eletroauta se jednou dovezou a pak už spotřebovávaj z většiny jen lokální energii a zdroje. Dovoz materiálů a zboží činí pro obchodníky jen 3 až 5 % z celkových nákladů, takže když mohou ušetřit tak toho plně využívaj.
I ty trenky do kterých pšoukáš ti vozej z Číny nebo Bangladéše
Á pan Anonym je znalec, čerpající z iDnes, Autofóra,
Á pan Anonym je znalec, čerpající z iDnes, Autofóra, Novinek a podobně. BEV jsou slepá ulička vývoje a upadávají jim kolečka. Tedy jedině moderní diesel má perspektivu. Zrovna dnes mi kolega citoval iDnes, že svíčky na adventním věnci vyprodukují víc škodlivin, než toto moderní auto! A co přijde po Euro 6d? Euro 8 a pak Euro 10, což už bude znamenat špunt ve vý fuku? Jak mohou výrobci prodávat osobní diesel, který při provozu denně 10 km do práce a 10km zpět za několik let zničím, o produkci škodlivin ani nemluvě. Kdo jezdí při ročním nájezdu pod 20t km minimálně 50km na jízdu, aby normálně fungovalo, jak doporučují odborníci? A Tesle můžeme děkovat, že do Evropy vyváží, jinak by “tradiční evropské automobilky” ani neslibovaly, natož vyýjely či vyrábély auta na baterky.
Dej si prášky, magore!
Dej si prášky, magore!
A zapij to absintem :)))
A zapij to absintem :)))
Zeštíhlíme, zavelel Musk. Jeho vesmírná SpaceX propustí
Zeštíhlíme, zavelel Musk. Jeho vesmírná SpaceX propustí desetinu lidí
idnes.cz/ekonomika/zahranicni/spacex-elon-musk-propousteni.A190114_095853_eko-zahranicni_fih
Musk mne překvapil. Já myslel, že ta tlustá nová loď má
Musk mne překvapil. Já myslel, že ta tlustá nová loď má být právě pro echt štíhlého Američana, 120 kg+ živé váhy. A ono ne a propouštění k tomu 🙂
Jak to dělají, aby se jim nevybily baterky? Při fantom
Jak to dělají, aby se jim nevybily baterky? Při fantom drain, co Tesla má, je 5 týdnu dost na to, aby ty auta byly mrtvý.
Normálně, budou vypnuté. A uprostřed oceánu není
Normálně, budou vypnuté. A uprostřed oceánu není internet 🙂
Jak se vypne Tesla? Z toho auta nejdou ani vytahat pojistky,
Jak se vypne Tesla? Z toho auta nejdou ani vytahat pojistky, aniž by se to rozbilo.
Phantom drain se netýká samovybíjení baterie, ale
Phantom drain se netýká samovybíjení baterie, ale spotřeby z důvodu aktualizací softwaru, vyhřívání baterie, vytápění interiéru, komunikace s telefonem apod. Pokud je toto vše vypnuté, k tomuto jevu nedochází a proto ta má poznámka k připojení k internetu.
Prostě vypnuté stejně jak vypínáte svůj telefon 🙂
Bohužel dochází. Phantom drain u Modelů 3 existuje, i
Bohužel dochází. Phantom drain u Modelů 3 existuje, i když je to všechno vypnuté.
Bude určitě rozdíl vše vypnuté a nikdy nezapnuté (něco
Bude určitě rozdíl vše vypnuté a nikdy nezapnuté (něco jako nikdy nevybalený telefon). Ale díky za opravu. Co to tedy způsobuje? Na Redditu v diskuzích bylo hlavně to co jsem vyjmenoval.
To auto nejde nikdy úplně vypnout. Tesla to nedovolí kvůli
To auto nejde nikdy úplně vypnout. Tesla to nedovolí kvůli ochraně baterií v létě.
Tak snad mají nějaký transport mód.
Chápu že uživatel
Tak snad mají nějaký transport mód.
Chápu že uživatel je vždycky diletant a potřebuje vodit za ručičku ale dokud je to v rukou strůjce tak musí mít lepší nástroje než běžný BFU.
Model 3 se nekompletuje v Nizozemi?
Model 3 se nekompletuje v Nizozemi?
Zatím ne.
Zatím ne.
„svojho času“ sa batérie montovali až „tuná“.
„svojho času“ sa batérie montovali až „tuná“.
Ne, ty čísla jsou moc velká.
Ne, ty čísla jsou moc velká.
tyoe no moc se nepohla do Panamy ještě daleko
tyoe no moc se nepohla do Panamy ještě daleko 😉
marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:3379583/zoom:10
hehe, škoda, že k nalodění nemůžou použít autopilot s
hehe, škoda, že k nalodění nemůžou použít autopilot s funkcí najdi parkovací místo :)) bylo by zajímavé vidět, jak všechny ty TM3 bez řidiče samy najíždějí na loď a parkují jedna za druhou. Docela by mě zajímalo jak se to v tomto případě dělá. Kolik lidí tam s tím parkuje a jak řeší „klíče od vozů“ nebo mají nějaký univerzál co jim odemkne a zpřístupní všechny :))).
I když to není vlastenecké (ale doufám, že aspoň trochu ohleduplné k planetě, i když o té dopravě lodí se to asi říct nedá), doufám, že jich tu prodají v průběhu roku aspoň čtvrt miliónu !!!
Lepší by samozřejmě bylo, kdyby se našel někdo místní kdo by je trufnul, ale o tom si letos můžou všichny místní fabriky leda nechat zdát.
Skvely, ale uz by mohli ty konfiguratory otevrit i u nas v
Skvely, ale uz by mohli ty konfiguratory otevrit i u nas v USSR.
BTW nemel nahodou touhle dobou v evrope dominovat Bolt a po TM3 nemel steknout ani pes? Nebo to je aspon to co nam tu pred rokem erycove a podobni jelimani cpali do hlavy 🙂
;o) zdrovna minuly tyden jsem si na nej vzpomnel v souvislosti
;o) zdrovna minuly tyden jsem si na nej vzpomnel v souvislosti s wozniakem. Ze jsem o nem neslysel co je rok dlouhej. Par kusu v zahranici je, ale ze by to chtel nekdo nejak masove prodavat to fakt tedy ne.
To je zajímavý – nikdy na to auto nebudu mít, tudíž si ho
To je zajímavý – nikdy na to auto nebudu mít, tudíž si ho asi nikdy nepořídím (to ASI je tam z důvodu naděje na ojetinu), a přesto mě ta zpráva neskutečně potěšila.
Tak šťastnou plavbu…
Tracking
Tracking zde:
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/mmsi:538006167/shipid:3379583/vessel:GLOVIS%20CAPTAIN