Kia Soul EV nově nabízí celkový dojezd až 250 km

Baterie elektromobilu Soul EV v modelovém provedení 2018 nabízí vyšší hustotu energie a současně vyšší kapacitu. Díky tomu stoupl dojezd o 18 % z 212 na 250 km (NEDC).

Facelift elektromobilu Kia Soul EV přináší mírně větší baterii a dojezd až 250 km NEDC
foto: Kia

K celkově vyšší účinnosti faceliftu elektromobilu Kia Soul EV přispívá optimální aerodynamika masky chladiče, nové pneumatiky a nové vratné pružiny potlačující drhnutí brzd.

Elektromobil Kia Soul EV je jedním z mnoha modelů, které automobilka Kia v roce 2017 představuje – později v letošním roce Kia uvede propracované hnací jednotky typu „plug-in hybrid“ pro modely Niro a Optima Sportswagon. Cílem automobilky Kia je do roku 2020 snížit průměrnou flotilovou spotřebu paliva o 25 % oproti úrovni roku 2014.

Nová Kia Soul EV se na evropských trzích začne prodávat během druhého čtvrtletí roku 2017; jedinečnou nabídkou v rámci dnes prodávaných elektromobilů je sedmiletá záruka Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu – zahrnující i akumulátor.

Vyšší kapacita baterie

Modernizovaná Kia Soul EV používá vylepšený akumulátor li-ion o vyšší hustotě energie a s vyšší kapacitou. Počet samostatných akumulátorových článků narostl ze 192 na 200 a zároveň došlo k optimalizaci směsi elektrolytů.

Napětí celého modulu tak vzrostlo ze 360 na 375 V při současném zvýšení energetické kapacity o 11 % (z 27 na 30 kWh). Elektronická jednotka řízení energie (EPCU) akumulátorového modulu kromě toho používá upravený nízkonapěťový DC/DC měnič kvůli hospodárnější konverzi energie z akumulátorových článků.

Neméně důležité je i to, že konstruktéři Kia dokázali vměstnat modernizovaný akumulátorový modul pod zadní lavici tak, aby výrazněji nezasahoval do prostoru kabiny tohoto elektromobilu.

S novým modelovým rokem 2018, Kia Soul EV navíc představuje jemné změny masky chladiče, jejichž cílem je zlepšit celkovou aerodynamiku. Otvor přívodu vzduchu ve spodní části předního nárazníku se o něco zmenšil kvůli snížení aerodynamického odporu – zejména při rychlejší jízdě mimo město.

Nový vůz obouvá pneumatiky Michelin s nízkým valivým odporem, které rovněž přispívají k delšímu dojezdu tohoto modelu. Brzdy jsou osazeny silnějšími vratnými pružinami, které po uvolnění brzdového pedálu rychleji přitahují nazpět brzdové destičky, a tak snižují případné drhnutí.

Nové pružiny nemají žádný vliv na účinnost systému rekuperačního brzdění, jenž dokáže při jízdě na volnoběh nebo brzdění přeměnit až 12 % kinetické energie vozidla a dodat ji nazpět do akumulátoru.

Soul EV využívá i řadu dalších technologií, které mohou napomoci potlačit obavy majitelů ohledně krátké dojezdové vzdálenosti; jde například o čtyři jízdní režimy: stupeň ‘Drive’ (jízda) nebo ‘Brake’ (brzdění) při vypnutém režimu Eco (‘Off’), resp. ‘Drive’ nebo ‘Brake’ při zapnutém režimu Eco (‘On’); nastavení ‘Brake’ nebo ‘B’ při zapnutém (‘On’) režimu Eco zajišťuje co nejúčinnější zpětné získávání kinetické energie.

Jedinečnou výbavou modelu Soul EV je i systém palubního infotainmentu a navigace se zobrazováním dobíjecích míst v okolí nebo podrobné informace o zbývajícím dojezdu a stavu nabití akumulátoru.

Dotykový displej sytému infotainmentu standardně podporuje technologie Android Auto i Apple CarPlay, a tak na cestách umožňuje bezproblémovou integraci chytrých telefonů s přístupem k aplikacím a funkcím Google nebo Apple.

Tento systém podporuje úplné hlasové ovládání a dovoluje uživatelům streamovat oblíbené skladby nebo audio knihy, bezpečně a snadno telefonovat nebo přistupovat k funkcím navigace prostřednictvím map Google nebo Apple.

Palubní systém byl navržen tak, aby co nejméně odváděl pozornost od řízení, a umožnil tak řidiči maximálně se soustředit na aktuální dopravní situaci.

Cena elektromobilu Soul EV v České republice

V České republice je Kia Soul EV nabízena v jediné specifikaci Premium. Cena elektromobilu s bohatou výbavou a dojezdem až 250 km na jedno nabití je stanovena na 869 980,- včetně DPH. V ceně vozu je zahrnutý metalický lak karoserie.

KIA SOUL EV – TECHNICKÉ SPECIFIKACE (EU)

Karoserie a podvozek

Pětidveřové pětimístné kompaktní SUV, samonosná celokovová (ocelová) karoserie. Elektromotor o výkonu 81,4 kW, napájený Li-Ion akumulátorovým modulem o kapacitě 30 kWh; pohon předních kol prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu.

Elektromotor
Typ: Synchronní střídavý motor s permanentním magnetem
Napětí: 375 V
Max. výkon: 81,4 kW (111 k) při 2730 až 8000 ot/min
Max. točivý moment: 285 Nm při 0 až 2730 ot/min

Vysokonapěťový akumulátorový modul
Typ: lithium-polymerový
Napětí: 375 V
Kapacita: 30 kWh
Výkon: 90 kW
Kapacita: 80 Ah
Palubní dobíjení: 6,6 kW
Hustota energie (články): 200 Wh / kg

tisková zpráva

97 Comments on “Kia Soul EV nově nabízí celkový dojezd až 250 km”

  1. Tento týden jsem se projel Hyundai Ioniq electrik . Na
    Tento týden jsem se projel Hyundai Ioniq electrik . Na rozdíl od jiných, starších elektroaut, Ioniqu skoro neubývá dojezd. Režim sport je návykový. Kufr je malinkatý.
    Předpokládám že tento pohonný systém a jeho řízení, bude nově použít právě v KIa Soul EV.
    Horší aerodynamika bude trochu vyvážena vetší baterií. Chybí některé el. fičury o které kdekdo nestojí. Cena je ale o 150 000 nižší a považuji Kiu za to nejlepší co se dá za ty peníze koupit.

  2. Hm.. takže jestli tomu dobře rozumím, tak kapacita (chemie)
    Hm.. takže jestli tomu dobře rozumím, tak kapacita (chemie) použitých článků byla pouze decentně vylepšena z 37,5Ah na 40Ah a k tomu přidali další 4 moduly do série.

    Pravda lepší než drátem do oka, ale jinak není moc čím se chlubit.

  3. OffTopic: Mimochodem, podařilo se mi dohodnout ve městě
    OffTopic: Mimochodem, podařilo se mi dohodnout ve městě Semily, že zde u sportovního centra vytvoří volně dostupnou zásuvku na 380 V pravděpodobně 32 A volně dostupnou pro elektromobilisty a vedle ní i běžných 230 V (bude tam vyhrazené místo). Jakmile bude místo zřízeno, přidám ho na plugshare a EV mapu. Bude to někde tady 50.6005211N, 15.3367867E

        1. Nově je možnost nabíjení u Billy v Brně Líšni. Přes
          Nově je možnost nabíjení u Billy v Brně Líšni. Přes Mennekes jsem již nabíjel. Obyčejné zásuvky však byly vypnuté. Pokud ale přijedu na nákup a budu tam 10 minut,tak to stejně nemá smysl vytahovat kabel. Ale aspoň něco. V Olympii v Brně by nějaké oficiální nabíjecí místo bylo dobré i když neoficiálně se tam nabít taky dá.

      1. Ach ty supermarkety, tady u nás mají elektromobilni
        Ach ty supermarkety, tady u nás mají elektromobilni zákazníky úplne na háku. Téměř všem jsem nabídl wallboxy za přijatelnou cenu s montáží a vsim okolo zdarma, ale většina se ani nenamaha odpovědět, ti co odpoví se vymlouvaji a slibují nepravdy. Kaufland slibuje už rok, Glóbus neodpovídá a Tesco záležitost předává kompetentnimu pracovníkovi- taky už rok……

      1. Bylo mi slibováno, že realizace proběhne pravděpodobně v
        Bylo mi slibováno, že realizace proběhne pravděpodobně v průběhu července. Tak snad to stihnou. Dám vědět a pak to zavěsím na EV mapu a plugshare. Mimochodem, v Hradci je nová bezplatná nabíječka (2x typ 2 a 2x destination charger jenom pro Tesly) v Auparku, už funguje.

    1. Mám najeto se starší verzí 27 kW již 60 tis km a real je
      Mám najeto se starší verzí 27 kW již 60 tis km a real je v létě po městě bez problémů 200 km, dokonce se mi podařilo 230. V zimních tuhých mrazech minus 18 C auto ujelo 120 km ve zcela komfortním režimu, topení, vyhřívané sedačky + volant. Takže tento upgrade ujede v létě bez problémů těch 250 km. 200 s prstem v nose ….

      1. Jezis lidi, proberte se. Ty vase hausnumera pri jizde pomeste
        Jezis lidi, proberte se. Ty vase hausnumera pri jizde pomeste 50km/h nikoho nezajimaji. Normalni lidi chteji auto normalne pouzivat. Takze dalnice je standart. Kolik tenhle šrot ujede na dalnici při 130km/h? Když vidím jak aerodynamicky vypada, tak tipuju 80km.
        Jaku super ze se automobilky snaz, ale chce to trochu pritlačit na pilu a ne se chlacholit, ze pri jizde po meste z kopce ujedu tolik a tolik.
        Nejlepsi je vzit EPA dojezd, odecist 20% a dostane se clovek na realny dojezd. U tehle krabice to vychazi u stare verze na 120km, coz by tak odpovidalo.

        1. pane Vondrák, narozdíl od Vás již jezdíme elektromobily
          pane Vondrák, narozdíl od Vás již jezdíme elektromobily několik let, takže ty čísla jsou real. Uvedomte si, že jakýkoliv elektromobil po dánici má vysokou spotřebu. Je to dané druhem pohonu. Normální auta mají ve městě vyšší spotřebu a na dálku menší, u elektromobilů je to opačně. Když pojedete Teslou po dálnici vyšší rychlostí, tak vám také neujede slibované kilometry, ale po městě nebo okreskách ano. Já jezdím více po městě, protože zde pracuji, žiji a vydělávám peníze a elektromobil mi je šetří. Mám v garáži normální auto, které obrůstá pavučinou neboť jsem praxí zjistil (200 tis km čistě na elektřinu) že není potřeba.

          1. Tak nic nového si nám nesdělil, ne? Ja nerozporuju, že ta
            Tak nic nového si nám nesdělil, ne? Ja nerozporuju, že ta krabice ujede 200km, po městě s 50km/h pokud možno bez topení nebo klimy. Ja jen upozorňuji na fakt, že po dálnici ve 130km s topenim ujede kolem 80km. Tudíž střed bude kolem těch 130km dojezdu. Tuto hodnotu bych prezentoval svému okolí jako dojezd, který může od této věci očekávat. Ona je tohle jedná z věcí která brání rozšíření elektromobilů. Lidi vidí u téhle krabice na cedulce 250km NDEC a dostavaji se do iluze ,že snad si s tím vyjedou za babičkou z prahy do brna. Pak si přečtou na hybridu vaše fundované dojezdy ,jakožto majitele a hned jdou do krámu ten šrot koupit. Pak do toho sednou a velice se diví že nedojedou ani do humpolce…..

            1. pane Vondrák, asi se budete divit, ale já s tou krabicí
              pane Vondrák, asi se budete divit, ale já s tou krabicí jezdím pravidelně z Prahy do Brna a zpět, Ano zastavuji se v Humpolci, ale jedu klidně těch 130 a ještě mám dojezd 40 km, takže než něco napíšete tak si to auto alespoň na měsíc vyzkoušejte. Vaše hypotézy a teorie jsou jaksi zcestné. Pro Vaši představu jezdím i Dráždany a Norimberk a za den s tím najedu i 700 km s využitím rychlonabíječek. Než tady budete neustále někoho prudit a rozdávat vaše nepodložené názory, jelikož elektromobil nevlastníte, tak si to v reálu vyzkoušejte, tedy pokud vůbec máte řidičské oprávnění …

              1. To měla být pochopitelně nadsázka s tím Humpolcem, abych
                To měla být pochopitelně nadsázka s tím Humpolcem, abych trochu vyvážil vašich „200km vpohodě“. Nicméně jste právě potvrdil to co jsem psal. Musíte zastavovat v humpolci, který je 100km od prahy, tudíž z vašich 200km sme na těch mých 130km o kterých jsem hovořil jakožto reálném dojezdu. A vidíte, ani nepotřebuju vyhazovat 800k za tuto krabici, za 5 minut si to mohu spočítat v hlavě. Tomu se prosím, milý anonyme, říká lidský mozek, doporučuji občas prozkoumat jeho možnosti 🙂

                1. Vazeny pane Vondráku, prave jsem se s kiou vratil z Klasterce
                  Vazeny pane Vondráku, prave jsem se s kiou vratil z Klasterce nad Ohri, po dalnici z Bohnic na Veltrusy, přes Slane do Klasterce, pri zpatecni ceste klima na 22. Dnesni spotreba 12,8 KWh/100km. Kdyz tak rad počítáte. Z Vašeho projevu je citit silná zášt, skoda, v zasade jste asi dobry člověk, jen mozna nemate prachy, ale za to majitele ev nemohou.pekny den.Janda

                2. Probuh, co na to rict? Co takhle se podivat na fakta a neresit
                  Probuh, co na to rict? Co takhle se podivat na fakta a neresit anekdoty od Bořka co jel včera z Klasterce? Kia soul ma podle EPA 18 kWh/100km. Kazdy kdo se v EV orientuje vi, ze EPA dojezd je jeste hodne optimisticky odhad, realita je spis o 20-15% nizsi. Konec debat.
                  A penize do toho tahat urcite nechces, to by si odesel se stahlym ocasem mezi nohama, ver mi 🙂

                3. 18kWh/100km? Na to jste přišel kde?
                  Můžu vám zaslat foto

                  18kWh/100km? Na to jste přišel kde?
                  Můžu vám zaslat foto průměrných spotřeb, 11 – 14 kWh/100km.
                  Realita s klimatizací.

                4. To asi jezdíte s klidnou nohou, na slickách přefouknutých
                  To asi jezdíte s klidnou nohou, na slickách přefouknutých na 4 atmosféry a za kamiony ne? 🙂

                5. Jsou to průměrné spotřeby třech různých řidičů
                  Jsou to průměrné spotřeby třech různých řidičů střídajících se na těchto dvou vozidlech. Tlak pneu 2,3 dohuštěn při prohlídce v KIA PEMM Brno.

                6. Já vám věřím, i když mi to přijde jako hodně nízká
                  Já vám věřím, i když mi to přijde jako hodně nízká spotřeba. Na spritmonitoru je to totiž trochu jiné číslo. Věřil bych těm 15 kWh. https://www.spritmonitor.de/en/overview/23-Kia/1147-Soul.html?fueltype=5&powerunit=2

                  Ve srovnání s ioniqem https://www.spritmonitor.de/en/overview/19-Hyundai/1554-IONIQ.html?fueltype=5&powerunit=2

                  nebo bmw i3 https://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/1312-i3.html?fueltype=5&powerunit=2

                7. Marja pano, ty to vidis. To je MPG podle oficialniho EPA
                  Marja pano, ty to vidis. To je MPG podle oficialniho EPA cyklu, který zohledňuje cestování v různých podmínkách, rychlostech apod.
                  Můžeš si zavést vlastní „bořkův“ cyklus, který zohlední jeho výlety do Klášterce, enjoy. Ale na ten ti seru 🙂

                8. To snad uz neni mozny … proc porad tlacite svou? Behem
                  To snad uz neni mozny … proc porad tlacite svou? Behem vikendove zapujcky jsem se v teplotach pod nulou, pri normalni jizde Brno-Svitavy, dostal na 16.9 kWh/100 km. Takze verim, ze uzivatele Kie se dostanou na cca 13 kWh/100 km, nebot auto vice znaji.
                  Kapka osobni zkusenosti vam prospeje nejvice! Hezky vecer

                9. Ale ja netlacim svou ty hlavo skopova. Ja tlacim oficialni EPA
                  Ale ja netlacim svou ty hlavo skopova. Ja tlacim oficialni EPA statistiku a ne anekdoty od franty co jezdi z horni dolni v 50km/h. To pak muzeme tvrdit ze telsa 100D ujede cca 900km… mozna to ujede, ale jakou to ma vypovidajici hodnotu pro normalni uzivatele? Nulovou.

                10. Ach jo, jen same urazky. Majitele pisou, ze se dostanou na 13
                  Ach jo, jen same urazky. Majitele pisou, ze se dostanou na 13 kWh/100 km a vy mate porad a porad potrebu je shazovat a zpochybnovat. Z vlastni zkusenosti vim, ze elektro auto je navykove a uplne stejne, jako s benzinovym, postupem casu cloveku vychladne hlava a jezdi normalne, bez zbytecnych akceleraci … tudiz EPA neEPA, na nizsi hodnoty, nez EPA se je mozne dostat.

                11. Presne tak – ani zkusenosti elektromobilistu vas neodradi od
                  Presne tak – ani zkusenosti elektromobilistu vas neodradi od sveho ega … skoda. Zkuste byt ferovejsi, prosim. Jsou situace, kdy je dobre rict – sorry, nemam pravdu. Zvladnete to? Zkuste to!

                12. Podivej se na odkaz co tu daval Pepa (
                  Podivej se na odkaz co tu daval Pepa ( https://www.spritmonitor.de/en/overview/23-Kia/1147-Soul.html?fueltype=5&powerunit=2) . Tedy statistiky od skutecnych uzivatelu. Vysledek?Prumer je 17.2kW/100km. Oficialni EPA cyklus to jen potvrzuje se svymi 18kW/100km. Co ty na to?Tak mi ukaz jak ses naucil rikat „sorry, nemam pravdu“.
                  Na tvou odpoved…. „ale ale ale ja vcera jel do klasterce za 13kWh/100km“….ti muzu rict jen jedno….ja jel vcera na kole 60km/h… ty hlavo skopova. Uz ti to v mozecku trochu spíná, nebo furt nic?

                13. Vondráku, ty jsi fakt debil, nemůžu si pomoci. Nejdřív si
                  Vondráku, ty jsi fakt debil, nemůžu si pomoci. Nejdřív si kup elektromobil, než tu začneš něco psát. Mám dlouhodobou spotřebu 14,5 kWh a jezdím velmi svižně, pokud tomu nevěříš, tak tě rád svezu aby jsi to konečně pochopil. Když jsem si přebíral Kiu z půjčovny, tak měla průměr 19 kWh, jen to jen tím že každý vocas jezdí brzda plyn. To je asi to samé, jako když půjčís třeba Audi RS6 teenegerovi a on má potom spotřebu 28 l na 100 km ale normálně se s ní dá jezdit třeba za 14 litrů. čísla o ničem, piš na hybrid, až budeš opravdu vlastnit a užívat elektromobil, aby jsi pochopil o čem to vlastně je !!!

                14. Spis bych rekl, ze urazky jsou vasim dennim chlebem. Myslim,
                  Spis bych rekl, ze urazky jsou vasim dennim chlebem. Myslim, ze to je k vasi skode, lidsky vas lituji. Muzu rict pouze to, ze jsem s Kiou jel v zime, kolem nuly, bez predehrevu, za prumer 16,9 kWh. Mne nezajima statistika na webu, mne zajima, co jedu ja. Takze rikam, ze se da jet mnohem niz, nez EPA. Pokud mne reknete, za kolik kWh na 100 km jezdite vy, muzeme se dale bavit.
                  Doufam, ze redakce pristoupi k blokaci naseho uctu, protoze vase urazky a agresivni vylevy nemaji na tomto foru co delat. Jak jsem psal na zacatku – je mne vas lidsky lito, ale zpusob vaseho vyjadrovani je vase volba a vase vizitka. Hezky vikend.

                15. Technicky ho zablokovat bohužel nelze.
                  Technicky ho zablokovat bohužel nelze.

                16. To nam ty kWh lezou hezky nahoru, no vidis jak to jde kdyz
                  To nam ty kWh lezou hezky nahoru, no vidis jak to jde kdyz zacnes trosku premyslet. Jinak ty ublizene vylevy a domahani se zablokovani meho uctu sis mohl nechat pro sebe, pusobi to ponekud detinsky.

                17. Ja pisu porad o me spotrebe 16,9 … zkuste lepe cist moje
                  Ja pisu porad o me spotrebe 16,9 … zkuste lepe cist moje predchozi prispevky, nez zacnete jen a jen urazet. To, ze se ostatni dostanou nize, nez jsem se dostal v zime ja, tomu verim. Pokud tomu neverite a nikdy jste si nepujcil elektroauto, abyste videl realitu, je mne vas lito. Pokud moje zadost smerem k redakci na zablokovani vaseho uctu kvuli vasim nekonecnym urazkam pusobi detinsky, je to zajiste vas nazor, na ktery mate pravo. Zopakuji jeste jednou – je mne vas lidsky lito, nebot jen a jen urazite ostatni. I pres to vam preji hezky vikend.

                1. 3 za rok, a všichni vědí do čeho jdou.
                  3 za rok, a všichni vědí do čeho jdou.

                2. Ok, tom říkám aspoň statistický vzorek!
                  Ok, tom říkám aspoň statistický vzorek!

                3. Žádné davy nepoučených zákazníků neexistují. T.j.
                  Žádné davy nepoučených zákazníků neexistují. T.j. nikdo se nediví, že neujede 200km po dálnici rychlostí 130km/hod.

            2. Test nové verze Kia Soul EV již připravujeme. Testy
              Test nové verze Kia Soul EV již připravujeme. Testy původních verzí, i s praktickými zkušenostmi s dojezdem, si můžete přečíst zde: devět měsíců s Kia Soul EV, náš původní test elektromobilu Kia Soul EV („Sto kilometrů dokáže ujet v zimě po dálnici se zapnutým topením zcela bez problémů. S trochou snahy pak zvládne za stejných podmínek i 130 km.“) či test od Radovana Burkoviče.

          2. Jakékoliv vozidlo bez ohledu na druh pohonu (!!!) má při
            Jakékoliv vozidlo bez ohledu na druh pohonu (!!!) má při větších rychlostech vyšší spotřebu, protože s rychlostí rostou jízdní odpory a především odpor vzduchu, který roste se čtvercem rychlosti. To je prostě fyzika.

            Akorát že spalovací motor má ve městě kvůli častým rozjezdům úplně katastrofální účinnost, takže 4/5 energie co v tom benzínu je, lijete obratem rovnou do kanálu (respektive ohříváte s ní akorát vodu v chladiči). Naopak na dálnici ustálenou rychlostí v relativně nízkých otáčkách blížících se optimální účinnosti motoru, lijete do kanálu jenom dvě třetiny, takže spotřeba v litrech klesá, ale jenom proto, že se energie v něm obsažená lépe využije.

            Pokud byste u spalováku měřil výkon na hřídeli, tak vám ta spotřeba na dálnici vyjde taky zdaleka nejvyšší, protože to ani jinak být nemůže.

            U EV, kde je účinnost kolem 90 skoro pořád a v při městském ježdění ještě něco ušetří, je spotřeba víceméně úměrná rychlosti a profilu terénu.

      1. U mně je to třeba velký rozdíl. S 3x16A chargem jsem byl
        U mně je to třeba velký rozdíl. S 3x16A chargem jsem byl schopen se připojit k baráku s celkovým jističem 3x25A a nijak nezvedat celkový jistič. V pohodě mohu v noci nabíjet a barák mi k tomu funguje taky. U chargeru 1x32A bych už musel zvednout celkový jistič aspoň na 3x40A, což pro mě znamená, že jen na paušálu zaplatím navíc oproti stávajícímu stavu ročně 2700,- Kč. To jsou vyhozené prachy oknem. Za ty peníze mám skoro 1,2 MWh, s kterýma mohu projet kolem 8000 km…

        1. Koupite wallbox od Inchanetu, ktery ridi nabijeci proud podle
          Koupite wallbox od Inchanetu, ktery ridi nabijeci proud podle spotreby domacnosti a muzete nabijet i s hlavnim jisticem 3x25A az 17kW namisto 11kW pri palibni nabijecce 3x16A. Ale hlavne kdekoli kde je stojan 22kW budete nabijet dvakrat rychleji. Takze cim vykonnejsi palubni nabijecka tim lepsi.

          1. „…muzete nabijet i s hlavnim jisticem 3x25A az 17kW namisto
            „…muzete nabijet i s hlavnim jisticem 3x25A az 17kW namisto 11kW pri palibni nabijecce 3x16A“ – Pokud mám palubní nabíječku 11 kW (3x16A), tak víc z toho nedostanu. I když se připojím k wallboxu, který umí třeba 22 kW (3x32A) nebo Vámi zmiňovaných 17 kW (3x25A).

            1. Tak jsem to myslel. Díky tomu wallboxu můžete využít
              Tak jsem to myslel. Díky tomu wallboxu můžete využít celou kapacitu jističe 3×25 a nabíjet tak až 17kW aniž by jste musel měnit jistič za větší. Zatímco, když se ze strachu o vybyvení jističe spokojíte pouze s palubní nabíječkou 3x16A pak prostě víc než 11kW za hodinu nanbijete.
              Jinými slovy, výkonnější palubní nabíječka má smysl i bez toho aby jste kvuli ní platit větší paušál za silnější jistič.

              1. Jenže „já se nespokojím s palubní nabíječkou 3x16A“,
                Jenže „já se nespokojím s palubní nabíječkou 3x16A“, protože nemám jednoduše na výběr. Dostal jsem 3x16A a basta.
                Jinak já doma to mám připravené až na 3x32A. Wallbox jsem si dělal sám, ten 3x32A zvládne, kontroler umí řídit proud podle celkového odběru na hlavním jističi, jen se musím dovybavit. Ale auto je 3x16A, takže jsem řízení proudu neřešil, protože na baráku mám stejně 3x25A a do toho se v klidu vejdu.

      2. To je „kurňa“ velkej rozdíl!! 3x16A je skoro dvakrát
        To je „kurňa“ velkej rozdíl!! 3x16A je skoro dvakrát větší výkon než 1x32A. Všechno má svoje výhody a nevýhody. Níže pode mnou je plno věcí dobře vysvětleno. Pokud by byla na palubě 3x32A, téměř nepotřebujeme rychlonabíječky a nabijeme všude (od 230V 1f až po 3x32A). Na vlastní kůži odzkoušeno na Smartu.

          1. Jestli na podzim BMW nabídne i3 s baterkou 120Ah a palubní
            Jestli na podzim BMW nabídne i3 s baterkou 120Ah a palubní nabíječkou 3x32A místo současných 3x16A, tak i s velkou ztrátou prodávám stávající i3 a jdu do novýho. Výkonná palubní nabíječka je killer feature, ale to zjistí člověk až po koupi EV.

                1. Na i3 facebookovém fóru se objevilo několik případů
                  Na i3 facebookovém fóru se objevilo několik případů výměny baterií, kde jim to za příplatek nabízeli a i já se osobně ptal zastoupení BMW a ti tvrdí, že to jde.

                2. Zvláštní. Já mám opačnou zkušenost. Ale nemohu to
                  Zvláštní. Já mám opačnou zkušenost. Ale nemohu to vyloučit. Pokud to tak opravdu bude, tak si nechám vyměnit jen battery pack a nabíječku. To vyjde určitě levněji než ztráta při prodeji a následné koupi.

                3. Nebyl bych si tím úplně jistý, že to vyjde levněji 🙂
                  Nebyl bych si tím úplně jistý, že to vyjde levněji 🙂 Ale asi jo. Mimochodem, máte BEVko, že jo? Protože u REXů je to s výměnou všelijaké.

                4. Jednoduché počty. Nové mě stálo 1230 tisíc Kč. Pokud
                  Jednoduché počty. Nové mě stálo 1230 tisíc Kč. Pokud upgrade bude cenově obdobný, jako u 60Ah->94Ah, tj. 7000 € bez DPH + práce (cca. 1500 €), dohromady kolem 280 tisíc s DPH, tak prodejem roční ojetiny (s odhadovaným nájezdem cca. 40 tisíc km) ztratím víc než zaplatím při upgradu. Ale nechme se překvapit, s čím BMW na podzim přijde.
                  Jo, mám BEV. Ale ani u REXu jsem nezaregistroval nějaký problém v internetových fórech, kde se řešil upgrade…

                5. Já ano. Údajně dělá problém samotný rex, který má
                  Já ano. Údajně dělá problém samotný rex, který má jiné konektory mezi verzemi.

                6. Tak jedině vyhodit REX z kufru. 🙂 Stejně ho už při 42
                  Tak jedině vyhodit REX z kufru. 🙂 Stejně ho už při 42 kWh baterce potřebovat nebudete. :-)))

                7. Já mám taky BEVko 🙂 Naštěstí. U něj mi přijde ten
                  Já mám taky BEVko 🙂 Naštěstí. U něj mi přijde ten upgrade jako nejsmysluplnější. Navíc upgrade z 22 na 45 kWh je masivní. Pro mě to v podstatě bude znamenat neomezený dojezd po celé republice.

                8. O tom letošním upgrade už se mluví podle nějakých
                  O tom letošním upgrade už se mluví podle nějakých rádoby uvěřitelných fám, nebo to je zatím stále na úrovni přání? Technologicky v tom problém nevidím, ale marketingově mi to přijde ještě dost brzo po uvedení 94Ah verze. Na druhou stranu se snad konečně letos objeví nový Leaf tak by toto mohlo následovat jako reakce.

                  Také mi přijde zajímavé, že VW vyměnil články zatím pouze u e-Golfu. U e-UP! který taky dostal facelift zůstala kompletně výzbroj při starém. Přitom s dvoufázovou nabíječkou a větší baterií by to byl v dané kategorii už celkem slušný povoz.

                9. Informace o letošním upgradu jsou tak na pomezí fám a
                  Informace o letošním upgradu jsou tak na pomezí fám a skutečností. Počítá se s verzí S a nová verze i3 už byla spatřena maskovaná. Takže nová verze skutečně přijde a už jen kvůli té verzi S bych viděl větší baterku reálnou. Ale až do chvíle oznámení samozřejmě není nic jistého.

                10. *Grabbing popcorn*… Pepa a jeho sen….*Eating popcorn*…
                  *Grabbing popcorn*… Pepa a jeho sen….*Eating popcorn*… Nemůžu se dočkat jako to dopadne 😀

                11. Dobře. Ale vy si klidně čekejte na Model 3. Třeba si ho
                  Dobře. Ale vy si klidně čekejte na Model 3. Třeba si ho tou dobou taky koupím. Ale spíš asi ojetý Model S.

                12. Super, konecne bys mel poradne auto 😀 Sorry za trollovani,
                  Super, konecne bys mel poradne auto 😀 Sorry za trollovani, nekdy si nemuzu pomoct 🙂

  4. Prosím o trochu vysvětlení: „dokáže při jízdě na
    Prosím o trochu vysvětlení: „dokáže při jízdě na volnoběh nebo brzdění přeměnit až 12 %“ – na volnoběh bych řekl, že rekuperace je NULA, naopak při brzdění motorem se rekuperací dá získat více, moje praxe s Leafem ukazuje až 25% (příklad za celý 09/2016 to bylo do motoru 392,8 kWh a rekuperace 100,6 kWh).

Napsat komentář