Čínská společnost začala s výrobou solid-state baterií

Jan Horčík - 21 Listopad 2018

Solid-state baterie neboli baterie s pevným elektrolytem jsou považovány za další vývojový stupeň li-ion baterií. Teď se začaly ve velkém vyrábět - kde jinde, než - v Číně.lithium-iontové baterie

Čínská společnost Qing Tao tvrdí, že dokáže sériově vyrábět baterie s pevným elektrolytem o energetické hustotě 400 Wh/kg
foto: Freudenberg

O vývoj solid-state baterií, které slibují vyšší energetickou hustotu proti běžným "tekutým" lithium-iontovým bateriím, se zajímají všichni velcí globální hráči od Toyoty přes Dysona až po Bosch.

Zatím nikdo z nich ale nedokázal rozjet jejich sériovou výrobu. To se nyní údajně podařilo čínskému start-upu Qing Tao Energy Development Co., který vzešel z tamní přední technické univerzity Čching-chua.

Univerzita Čching-chua je jedna nejvýznamnějších a nejdéle fungujících univerzit v Číně. Studuje na ní téměř 50 000 lidí. Je členem Ťiou-siao Lien-meng, skupiny devíti elitních univerzit v pevninské Číně. Sídlí v pekingském obvodu Chaj-tien v přímém sousedství Pekingské univerzity.

Investice do výrobní linky v okrese Kchun-šan v městské prefektuře Su-čou (v provincii Ťiang-su u jihovýchodního pobřeží Čínské lidové republiky) se pohybovala údajně kolem $144 mil. Má kapacitu 100 MWh ročně s cílem zvýšit ji na 700 MWh do roku 2020.

Baterie jsou prý momentálně určeny především pro digitální zařízení a high-end digitální produkty. Už se ale údajně jedná s některými automobilovými výrobci.

Zpět na HybridPřidat komentář

Nejspis to nebude fungovat ve vsech teplotnich rezimech ve kterych je EV provozovan. Ale urcite dobre znameni, ze jeste nejsme na konci technickych moznosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vymýšlíte si trapné a nedůvěryhodné překážky.
Čína to prostě zvládla, a dekadentní Západ už jí může teď leda tak začít krást patenty.

Obrázek uživatele Josef

Oni to pravděpodobně nebudou patentovat. Nemají důvod, bude to výrobní tajemství držené pod zámkem. Nejsou blbí, aby všechno zveřejnili a nechali si to ukrást jako na západě.

To by ale byl pravý opak toho, co solid state technologie slibuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No uvidime. Kedze su v produkcii da sa objednat vzorka aby sme ju testli? Zatial som totiz skepticky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To ovšem "velmi" překvapivě Číňany vůbec nezajímá :)

Jediné co na tom může být problematické tak dlouhodobá výdrž, takže to zatím budou cpát hlavně do mobilních telefonů u kterých stačí záruka max dva roky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechapem vas prispevok. Ved ja by som chcel prave kusok na otestovanie aby sa zistilo, ci su proklamovane parametre realne alebo iba papier zniesol vsetko. Pocitam, ze tak skoro sa sem nejake tie kusky nedostanu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Házet perly s.....
Kupte si to příští rok v čínském telefonu, z toho to vypreparujte, a můžete si testovat dohaleluja.

No, a odpověď byla - Číně je volné jestli si někdo chce nebo nechce potvrzovat údaje z jejich papíru ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 7k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cine mozno hej ale nam ostatnym nie. Ide mi o to, ci je naozaj niekto schopny hromadne vyrabat solidstate baterie s podobnymi parametrami. To potom meni situaciu aj co sa tyka dojazdov aut vyrobenych po 2020. Mozu sa totiz zvysovat kapacity alebo aspon znizovat hmotnost prip. oboje co v kazdom pripade vyusti do zvysovania dojazdu.

Dá se o tom někde dočíst víc? Hlavně jaké jsou parametry, ale i použitá technologie?

---

hariprasad

他們在自己的網頁上寫下來

google translator :-)

Napísali to na svojej vlastnej webovej stránke

Moc hezké :-) Ten první znak vypadá, jako když jede psí spřežení se saněmi a s náhončím vzadu na lyžinách, který práská bičem.

---

hariprasad

Vy vtipálku, s anglinou bojuji, ale čínštinu určitě nedám: “Napsali to na své webové stránce”. Jinak by bylo fajn, kdyby začali chrlit ve velkém. Ono se pak uvidí k čemu to je.

Obrázek uživatele ozana

:)

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele Joe

Psalo se o tom včera na Electreku.

Zajímavá je energetická hustota: 400 Wh/kg (Ale ta je uvedena i v popisku u fotografie v článku - jenom je to prťatý a jeden to snadno přehlédne - pane Horčík základní údaje prosím pište velkým a tučným písmem..:-)

Citace:

" The executive claims that they have achieved an energy density of “over 400 Wh/kg” compared to the new generation Li-ion battery cells having a capacity of 250 to 300 Wh/kg."

Zdroj:
https://electrek.co/2018/11/20/china-production-solid-state-batteries/

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V tuto chvíli je předčasné jásat, chybí totiž to hlavní cena. Pokud to chtějí pro Hi-tech elektroniku, tak to má asi důvod. Uvidíme, jestli přijdou i na to, jak výrobu zlevnit aby se dostala cenově aspoň na současnou hladinu. Ale tak hlavně že se něco děje. Technická revoluce nebude přes noc! Jen asi škoda, že je to v Číně a né někde v Evropě, když už tady všichni cpou ty miliardy do elektromobility.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podla popisu to má byť pre High-end digitalnu techniku. To by znamenalo nízku cenu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Raději v Číně než v zaprodané Evropě. Vždyť tady se z dotací udělal super výdělečný obchod.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jasně v Číně vůbec nic nedotují.... přestaňte číst ty ruský weby a začněte přemýšlet hlavou.

na tovare ktorý dotuje čínska strana/vláda profitujem, na všetkom, čo dotujú v európe doplácam, i keď nie som "konečným užívateľom".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aaaaa někdo žije na úkor ostatních? Tak to se nedivím, že koment není pohodlný.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ludia su nadseny predoze by toto znamenalo, ze sa sa najaka relevantna technologia dostala do produkcie. Cena aj keby bola teraz vysoka, bude uz iba klesat. Otazka je ale ci tieto baterie budu po technickej stranke splnat to co maju. Chcelo by to preto testovaci kusok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To hlavní není počáteční cena, ale vlastní výzkum a držení patentů, vivat monokulturní Čína.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kazda vyroba je v pocatcich draha. Takze bude i tato.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% online