Čínská společnost začala s výrobou solid-state baterií

Solid-state baterie neboli baterie s pevným elektrolytem jsou považovány za další vývojový stupeň li-ion baterií. Teď se začaly ve velkém vyrábět – kde jinde, než – v Číně.

Čínská společnost Qing Tao tvrdí, že dokáže sériově vyrábět baterie s pevným elektrolytem o energetické hustotě 400 Wh/kg
foto: Freudenberg

O vývoj solid-state baterií, které slibují vyšší energetickou hustotu proti běžným „tekutým“ lithium-iontovým bateriím, se zajímají všichni velcí globální hráči od Toyoty přes Dysona až po Bosch.

Zatím nikdo z nich ale nedokázal rozjet jejich sériovou výrobu. To se nyní údajně podařilo čínskému start-upu Qing Tao Energy Development Co., který vzešel z tamní přední technické univerzity Čching-chua.

Univerzita Čching-chua je jedna nejvýznamnějších a nejdéle fungujících univerzit v Číně. Studuje na ní téměř 50 000 lidí. Je členem Ťiou-siao Lien-meng, skupiny devíti elitních univerzit v pevninské Číně. Sídlí v pekingském obvodu Chaj-tien v přímém sousedství Pekingské univerzity.

Investice do výrobní linky v okrese Kchun-šan v městské prefektuře Su-čou (v provincii Ťiang-su u jihovýchodního pobřeží Čínské lidové republiky) se pohybovala údajně kolem $144 mil. Má kapacitu 100 MWh ročně s cílem zvýšit ji na 700 MWh do roku 2020.

Baterie jsou prý momentálně určeny především pro digitální zařízení a high-end digitální produkty. Už se ale údajně jedná s některými automobilovými výrobci.

26 Comments on “Čínská společnost začala s výrobou solid-state baterií”

    1. To ovšem „velmi“ překvapivě Číňany vůbec nezajímá
      To ovšem „velmi“ překvapivě Číňany vůbec nezajímá 🙂

      Jediné co na tom může být problematické tak dlouhodobá výdrž, takže to zatím budou cpát hlavně do mobilních telefonů u kterých stačí záruka max dva roky.

          1. Cine mozno hej ale nam ostatnym nie. Ide mi o to, ci je naozaj
            Cine mozno hej ale nam ostatnym nie. Ide mi o to, ci je naozaj niekto schopny hromadne vyrabat solidstate baterie s podobnymi parametrami. To potom meni situaciu aj co sa tyka dojazdov aut vyrobenych po 2020. Mozu sa totiz zvysovat kapacity alebo aspon znizovat hmotnost prip. oboje co v kazdom pripade vyusti do zvysovania dojazdu.

    1. Psalo se o tom včera na Electreku.
      Zajímavá je energetická

      Psalo se o tom včera na Electreku.

      Zajímavá je energetická hustota: 400 Wh/kg (Ale ta je uvedena i v popisku u fotografie v článku – jenom je to prťatý a jeden to snadno přehlédne – pane Horčík základní údaje prosím pište velkým a tučným písmem..:-)

      Citace:

      “ The executive claims that they have achieved an energy density of “over 400 Wh/kg” compared to the new generation Li-ion battery cells having a capacity of 250 to 300 Wh/kg.“

      Zdroj:
      https://electrek.co/2018/11/20/china-production-solid-state-batteries/

      1. V tuto chvíli je předčasné jásat, chybí totiž to
        V tuto chvíli je předčasné jásat, chybí totiž to hlavní cena. Pokud to chtějí pro Hi-tech elektroniku, tak to má asi důvod. Uvidíme, jestli přijdou i na to, jak výrobu zlevnit aby se dostala cenově aspoň na současnou hladinu. Ale tak hlavně že se něco děje. Technická revoluce nebude přes noc! Jen asi škoda, že je to v Číně a né někde v Evropě, když už tady všichni cpou ty miliardy do elektromobility.

        1. No ludia su nadseny predoze by toto znamenalo, ze sa sa najaka
          No ludia su nadseny predoze by toto znamenalo, ze sa sa najaka relevantna technologia dostala do produkcie. Cena aj keby bola teraz vysoka, bude uz iba klesat. Otazka je ale ci tieto baterie budu po technickej stranke splnat to co maju. Chcelo by to preto testovaci kusok.

Napsat komentář