Číňané se pokusili ukrást přelomovou technologii výroby baterií HE3DA

Jan Horčík - 30 Srpen 2017

Kolem české společnosti HE3DA aktuálně probíhá velmi nepřehledný boj. V magazínu E15 se nedávno objevily informace o problémech firmy HE3DA, které ale firma nyní dementovala.auto HE3DA baterie výroba

Výroba revolučních baterií HE3DA se v Česku nedávno rozběhla. Podívejte se, jak se vyrábějí bateriové články.
foto: HE3DA

"Ve zprávě se nalézají mnohá nepravdivá tvrzení, které bychom chtěli uvést na pravou míru," píše se v aktuálním dementi ze de 15.8.2017.

HE3DA podle něj nikdy v historii neměla a nemá obstavené žádné bankovní účty a s nikým se nikdy nesoudila. Ve článku zmíněná firma CDG předstírala zájem o bateriovou technologii. Viz. náš článek "Přelomové české 3D baterie budou vyrábět Číňané".

Provedla kompletní Due Dilligence, kde HE3DA bohužel důvěřivě sdílela téměř všechny kritické informace technologického a finačního charakteru.

Následně při návštěvě CDG došlo k incidentu v červnu, kdy se profesor z jejich technologického týmu pokusil ukrást materiál pro katody z ochranného boxu a byl přitom přistižen.

CDG sice ujistila HE3DA o další spolupráci a její zástupci s omluvou odletěli do Číny, ale následně napadla dceřinou firmu HE3DA Technologies s.r.o., kde je do rozhodnutí soudu skutečně obstaven bankovní účet na který CDG poslala poplatek za předkupní právo a kde skutečně běží spor, který zatím řeší, do jaké působnosti soudu spor náleží.

"HE3DA považuje za zásadní, že zachránila svoje duševní vlastnictví před jeho krádeží a plně akceptuje, aby o osudu zmrazené částky nyní rozhodl rozhodčí soud," píše se v dementi, pod kterým jsou podepsány obě hlavní postavy za HE3DA, vědec Jan Procházka a investor Radim Heczko.

CDG podle nich nikdy nevyužila svoje smluvní přednostní právo možnost investovat do výroby HE3DA baterií a vytvořit joint venture s dceřinou firmou HE3DA Technologies s.r.o., odmítla také nabídku o navrácení částky za předkupní právo i možnost tuto částku kapitalizovat.

Dnes je podle nich naprosto zřejmé, že se nejednalo o čistý obchodní záměr, ale o průmyslovou špionáž přičemž provedené Due Dilligence sloužilo jako získání podkladů pro vedení útoku proti HE3DA.

"Celá akce zmocnění se technologie a firmy musela být čínskou stranou připravována od samého začátku a jejím účelem nebylo se spolupodílet na rozvoji firmy, ale naopak její likvidace, získání intelektualního vlastnictví a odvedení této moderní technologie a výroby do Číny," končí oficiální tiskové vyjádření HE3DA.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Stačí mírně pozměnit materiálové složení / výrobu Akumulátorů a už je to u soudu neobhajitelné.
Stačil by jediný Parametr, aby Byly akumulátory HE3DA Revolční a to je dlouhodobá životnost .
https://www.youtube.com/watch?v=8Fh27EJbZr0

Obrázek uživatele Josef

Dlouhodobou životnost mají akumulátory LiTi.

Obrázek uživatele Kuk

Takže podle toho co teď tvrdí HEDA vlastni nikdy žádnýho ćinskýho invenstora neměli, ale měli jen zájemce o investování, ale vydávali to za hotovou věc.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Hysterický ženský jsou nejhorší, aby zvýšili citový vydírání tak simulujou sebevraždy apod. To je myslím další stádium, s kterým HEDA přijde. Nejdřív se snažej nalákat pozornost a sympatie údajným okradením a pak přitvrděj. Jsou to jen attention whores a drama queens. Pryč od nich!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podľa mňa sú tí oklamaní práve Číňania – keď zistili, čo za nezmysli im to HE3DA dala, tak ich to dosť naštvalo :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak se to dozvěděly ty ku*vy ......

Podle mne je to celé saškárna jak vysvětlit, že HE3DA už nikdy nic nevyrobí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NENÍ náhodou Nějaká ROPNÁ HABAĎŮRA ??

Další bankrot výrobce nadějného typu baterii Alevo Manufacturing, Inc. v USA

solarninovinky.cz/?zpravy/2017082801/dalsi-bankrot-vyrobce-nadejneho-typu-baterii-v-usa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CDG => CDC

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asiati ze by to chteli pocorovat ?? No tomu se mi snad nechce ani verit . LOL

Ta nova Captcha je pekne trapna...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

už ste někdy někdo viděli létající elektrickou sekačku ;)))

youtube.com/watch?v=7bxTypl0sOY

Tomuto tvrzení se dá těžko uvěřit.
V článku je uvedeno. "HE3DA podle ní údajně popisovala klíčové parametry baterií v nereálných hodnotách, takže nesplňují původní ujištění a sjednané závazky." a stanovisko nezávislého orgánu, které následně Městský a Ústavní soud rozhodnutí potvrdili.

Doporučuji autorům těchto článků, aby kontaktovali někoho z odborníků na Lithiové akumulátory, kteří jim vysvětlí proč HE3DA konstrukce akumulátoru nemůže takto fungovat jak je prezentováno. Na této konferenci jich určitě naleznete spousty, i ze zahraničí http://www.aba-brno.cz/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky si myslím, že baterie HE3DA jsou úplně obyčejné, proto se poslední 2 roky soustředili hlavně na možnost, že by prodávaly robotické linky na baterie, protože by to pak mohlo vyrábět i baterie o trochu jiné cizí konstrukce.

Bohužel určitě ne.
Všechny Li-Ion akumulátory jsou vyráběny na bázi nějakého rozpouštědla s pojivem a následně se suší rozpouštědlo. Myšlenka HE3DA je právě to že tam žádné rozpouštědlo ani pojivo není, jen se to tlakem slisuje, takže pro normální Li-Ion akumulátory nepoužitelné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myšlenka HE3DA je jinde, nutno se podívat na jejich činnost hlavně co se týká financí.

Tak jinak, myšlenka pana Procházky někdy z roku 2010.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Myšlenka" je nejméně od roku 2009.
Nemusí hned pršet, stačí, když kape.
OPPIK dal také nějaké miliony...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

MPO program Trio. FV20471 HE3DA s.r.o. "Výzkum a návrh konstrukce 48V lithiových akumulátorů
pro novou generaci automobilů"

Nebo snad ještě něco dalšího?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na tohle dostali prachy letos.
OPPIK byl ještě dříve.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak evropani nejdříve ukradli číňanům postup výroby hedvábí takže číňani nezačali krást jako první :-))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hedvábí? Měl jsem zato že to byl papír.

Vidíte, a já se domníval že to byla výroba porcelánu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A já si myslel, že to byl střelný prach ;).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

malinko OT: Prijde mi, ze to maji cinani nejak v programu vlady na rok 2017 a dale to vykradani v evropeni. Asi tam na to nemaji mozky, tak je napadlo tohle. Scenar je porad stejny. Predstiraji, ze chteji koupit, vstoupit do firmy, pak si nechaji predlozit veskera data (ekonomicka, vyrobni, dodavatele, ....), aby nasledne z koupe seslo a oni to budou zkouset doma napodobit. Co mam tak trosku poneti, tak takto jim naletla manazerka od tocene ceske zmrzliny. Vsechno jim vyblila, aby oni pak s podekovanim odjelit s tim, ze nic nekoupi a nyni se to snazi doma vyrobit a prodavat na svem trhu. Know how v pr.eli. ;o)

Obrázek uživatele Kuk

Toho se obávalo spoustu lidi u Future Farady. Tam dokonce veškerý know-how a patenty co získají a vyvinou vlastní úplně jiná firma někde na Tajwanu než fabrika, no spíš garáž v Kalifornii. Takže na FF si nikdo z věřitelů nic nevezme. Na Tajwanu je know-how a v Kalifornii how-no.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Nekde o tom byl clanek, ze tohle je proste stret kultur (respektive tvrde pristani naseho patentoveho mysleni) - na "dalnem vychode" se pry to, ze muj vyrobek stal nekomu za zkopirovani, povazuje za oceneni jeho kvality.

Kazdopadne je fakt, ze oni proste premysli jinak a pro nas casto dost nepochopitelne (mel jsem tu cest s Japonci).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tohleto nebude jenom otázka "dalného východu". Pamatuji si, že Microsoft měl taky aféru, kdy jakoby chtěli koupit cizí firmu, z čehož samozřejmě sešlo, a za rok dodali na trh kopii.

Nooo jak bych to rekl... V IT firmach v USA jsou stejne pulka zamestnacu asiati (podle me zkusenosti na zapadnim pobrezi spis Cinani, na vychodnim naopak prevladaji Indove) :))

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak to je fakt :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TÁÁÁK a co na to ted řekne pan prezident co nám do republiky ty číňáky naverboval?? :))
Sem říkal že čínan už nebude delat evropanoj votroka ale naopak :)))

No dobře ale o kolik, nebo spíše kolikrát když je to přelomové ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-D

není HE3DA jen bublina?

Obrázek uživatele Kuk

Kdepák!!! Co vás jen napadá?!? :)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi jsem to nepostřehl, v čem že je technologie HE3DA tak přelomová ? Několikanásobně vyšší hustota energie, mnohonásobně rychlejší nabíjení nebo jen tím že snad trochu méně hoří ?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Primárně rychlejší nabíjení a vybíjení, životnost a odolnost.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já teda nevím... kamarád má celkem velkou firmu a montuje v Africe fotovoltické elektrárny pro menší města. Kolikrát do firmy HE3DA volal a psal e-maily aby poslali aspoň technické listy k bateriím - a nic. Žádná odezva. Nezájem .A to by potřeboval těch baterek za dva lodní kontejnery. Tak to nakonec s nima vzdal. Paradoxně vypadá nadějně , že zakpupí baterie do Mercedesu. Snažil sa taky v LG chem, ale prej maj totálně vyprodanou výrobu. (A navíc i úroveň komunikace s LG nebyla nijak oslnivá .... )

Obrázek uživatele Michelin

Take jsme se asi pred dvema lety zajimali o moznost testovani jejich baterek v realnych podminkach i za pomerne vysokych teplot kde nam klasicke baterky rychle odchazi. A take jsme nepochodili.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za praktickou zkušenost. Nechceme HE3DA nijak obhajovat, jednáme s nimi z pozice média. Informujeme o tom, co dělají a co nám řeknou, že dělají nebo mají. Nejsme investigativní médium ani odborníci na baterie. Nevylučujeme tedy, že skutečně může jít o podvod, nebo prostě relativně běžné baterie. Ale o tom nejspíš rozhodne až případný soud. My prozatím máme pouze to, co nám poskytne HE3DA, v v úvodu odkazovaném deníku E15 je pak možné se dočíst i stanovisko čínské strany.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čtu hybrid od roku 2009 a teda fakt už nepamatuju, ve kterém roce byla vůbec první zpráva o firmě HE3DA. No je to už nějakej pátek. Jako snad každý majitel fotovoltiky vystrčím všechny snezory, když se objeví nový článek o této technologii. Vždyť kdo by to v kotelně nechtěl... Postupně šetřím finance na baterie, ale bohužel, kydž se podívám na cenu LiON od LG-Chem, k tomu počet nabíjecích cyklů (cca 4000) než budou na odpis a pak to vynásobím počtem efektivně uložených kiloWatt (Příklad 4000 cyklů x 5 kw baterie = 20 000 KwH) Těch 20000 kW nemusím za životnost baterie koupit od ČEZ-u. Bohužel při ceně cca 0,11 €/Kw je baterie minimálně 2x vyšší investice ,než když budu kupovat energii ze sítě... A to počítám i se zvyšováním ceny energií v budoucnosti. Kdyby to bylo na nule, tak se člověk rozhoduje, zda utratí peníze u monopolu, resp podpoří technologickou firmu. Zde je už volba jasná.
S deklarovanými parametry je HE3DA o galaxii jinde. Tak snad jim to vyjde. Držím všechny palce....

Obrázek uživatele Josef

Moc to řešíte. Kupovat LiIon od LG chem je finanční sebevražda. Kupte si LiFePo nebo sežeňte starší články z ebaye z bořených leafů. vyjde vás to mnohem levněji. 5 kWh v bateriích vychází zhruba na 25000 Kč.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Joe: Jo, už jim to vyšlo. Zatím 135 mil Kč.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemáte alespoň přehled kdy se ten článek bude dát koupit v malobchodním množství?

Myslím že nejsem sám kdo by s nimi chtěl něco zkusit. Řekněme článek cca 6-12V a 3000mAh.

To co vyrábí je na bázi NMC technologie, takže napěťový rozsah článků je klasických 2,5-4,2V. Zatím vyrábí pouze jednu velikost článku s kapacitou 270Ah a energii 1kWh v pevném plastovém obalu se šroubovacími terminály. Na webu se k tomu dá najít datasheet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ani taková se nevyrábí.
Cosi jako datasheet sice zveřejnili, ale tím věc končí.
Ono totiž vůbec nejde o výrobu akumulátorů...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Článek nebude v maloobchodě, ani ve velkoobchodě.
Firma HE3DA od samého počátku ani nikdy nepočítala s výrobou a prodejem akumulátorů, měla zcela jiné cíle.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já jenom že teď zase nedávno vyhrožovali s tím že ty baterky nakonec dělat budou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je jisté, že HE3DA vyrábět akumulátory nebude.
Cílem je zisk a toho již do určité míry dosáhli.

Třeba těžit v Čechách lithium ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vím o jiném...

Takže říkáš že o těžbu lithia tady nejde ?

http://www.hybrid.cz/ceska-he3da-zacne-s-australany-na-cinovci-tezit-lithium

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen taková iniciativa bokem, protože sami ví, že v tom jedou jiné štiky.

Obrázek uživatele Kuk

Další případ co je tajemnej jak hrad v Karpatech :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jojo, taky jsem si všimnul, že se tady často mluví o tom v diskuzích, že to jsou podvodníci, že to nemůže fungovat apod. Ale vždy, když se zeptám na zdroj informací, tak je ticho. Takže si začínám spíše říkat, že ti podvodníci budou jinde. Na diskuzích bývají často zástupci konkurence, kteří se snaží špinit.

Zrovna včera jsem četl jednu takovou diskuzi o kotli na tuhá paliva, kdy si pán stěžoval, jaký je to šrot a že si u něj servisní technici podávají dveře. Na následnou reakci zástupce firmy, že zákazníka s uvedeným jménem nemají v databázi a nikdo z techniků o někom s popisovanými problémy neví, pán už raději nereagoval.

Takže opět, můžete někdo ze "zaručených českých odborníků" uvést svůj zdroj? ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Viz porovnání v textu na konci diskuze, které vychází z dat, která jsou veřejně dostupná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

HE3DA je firma, založená za účelem zisku.
Prostředkem k jeho dosažení je mediální působení.

Co se týká pána s kotlem, případ znám a četl jsem i jeho korespondenci s firmami.
Jde o nekvalitní výrobek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na druhou stranu, vy zase mlčíte u příspěvků, které věrohodně vysvětlí, proč to není nic extra, ale zato se bijete v prsa u nic neříkajících komentářů. Proč asi?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nikoliv, ani rychlejší nabíjení a vybíjení, ani životnost a odolnost.
Firma HE3DA cokoliv z toho nijak nedoložila.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Firma HE3DA dost dlouhou dobu nedodala žádné konkrétní informace k tomu jaké má baterie vlastně parametry jen prohlašovala jak se bude dát rychle nabíjet a vybíjet a bude levná. Styl konstrukce dané baterie však v principu jde proti těmto vlastnostem. V nedávné době byl na jejich stránkách zveřejněn datasheet k jejich akumulátoru a jeho parametry uložené energie na kilogram a kapacity na litr objemu odpovídají hodnotám pro akumulátory na bázi LiCoO2 (LCO) z konce 90 let. Přičemž v akumulátorech HE3DA je použita NMC chemie, která je v současnosti na špičce a používá se v BMW i3 nebo Tesla Powerwall a s touto chemií je dosaženo těchto ne moc oslnivých hodnot. Jen pro srovnání baterie HE3DA při 270 Ah váží 11,9kg, přičemž pouch akumulátor (tvar kvádru podobně jako u mobilu) od Korejské firmy Kokam s kapacitou 255 Ah (min 240 Ah) a stejnou chemií váží 5 kg a jeho objem je 2,3 litu u baterie HE3DA je to 7,4 litru. Baterie dle datasheet nejspíše rychlé nabíjení a vybíjení moc dobře nezvládá, jelikož doporučený nabíjecí proud je méně než 50 A, což odpovídá více než 5 hodinám nabíjení. A špičkový (tedy krátkodobý v sekundách) odpovídající proudu, který akumulátor nabije lehce pod hodinu u akumulátoru Kokam je povolený hodinový nabíjecí proud kontinuální a ne krátkodobý. Z grafů je pak patrné že mezi vybíjením za 9 hodin a 4,5 hodiny je asi stejný pokles kapacity jako při změně rychlosti vybíjení z 3,3 hodiny na 0,5 hodiny u baterie Kokam dle jejich datasheetu, což ukazuje na ne úplně dobrou zatížitelnost tohoto akumulátoru. Stejně tak nevidím důvod proč by měli investoři krást elektrodový materiál, když je používaný komerční materiál NMC nejspíše z Číny, který se následně rozemele (uznávám že mletí má vliv, ale není to nic co by bylo zásadní a složité zopakovat při dostatečném počtu lidí a peněz zvlášť když doma ten materiál syntetizujete) a pak vlisuje do pelety. V poslední řadě patent společnosti HE3DA se netýká materiálů použitých v baterii, ale konstrukce článku, takže opět nevidím důvod, proč by kradli v podstatě komerční materiál.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil