Carsharing eMuj ukončuje činnost a rozprodává elektromobily

Jan Horčík - 01 Listopad 2017

Dynamický vývoj carsharingu v Česku má první oběť. Je jí sdílení elektromobilů eMuj. Flotila 19 elektromobilů Peugeot iOn a Nissan Leaf je teď k prodeji.auto eMuj elektromobil Nissan Leaf

Elektromobil Nissan Leaf služby eMuj
foto: eMuj.cz

Služba sdílení elektromobilů eMuj končí. Důvodem je neochota investora dál dlouhodobě prodělečný projekt podporovat. Firmu se ani nepodařilo prodat jiným zájemcům.

K dispozici je 19 elektromobilů, z toho 8 modelů Peugeot iOn, rok výroby 2011/12, a 11 vozů Nissan Leaf (2013-2015). Auta budou bez polepu.

Ceny se pohybují od 215 000 Kč za nejlevnější iOn až po 508 200 Kč za nejzachovalejší Leaf (vč. DPH, možnost odpočtu DPH). Ceny jsou nicméně k jednání. Každý zájemce si navíc bude moct u konkrétního auta proměřit stav baterie.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobry den,
nemuzu se s firmou spojit ohledne vyplaceni sveho vlozeneho kreditu, nemate nekdo zkusenosti ??
diky IN

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,

jsou ještě nějaké modely Nissan Leaf k dispozici?

Děkuji za odpověď.

Obrázek uživatele Radovan

Stav 22.11.2017 - k prodeji zbývají jen 3 Iony. Počet Leafů neznám.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 82 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Kuk

Takový pěkný polepy měli.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Svetla buducnost "carsharingu" do par rokov definitivne skonci, hned ako si aj posledny zeleny marxista uvedomi, ze je to len premenovana auto pozicovna.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Peugeot iOn jsem měl zapůjčený na 3 dny (během servisu mého auta) zhruba před rokem. Carsharing jako takový není špatný nápad. Každopádně mám pár věcných připomínek:
1. Ukazatel stavu nabití baterie na stránkách NAPROSTO neodpovídá skutečnosti. Rezervoval jsem si elektromobil se zbytkovou kapacitou 19%, což by mělo podle všeho postačovat na bezpečných 20 km jízdy, bez problémů k první nabíječce (Od hvězdárny po rychlodobíječku v BS auto). Po nastartování byla realita o cosi jiná - dojezd pouze 4 km!!! To vyšlo zhruba na cestu k janáčkovu divadlu s nulovým zbytkovým dojezdem.
A to navazuje na 2. problém: Tam jsem pochopitelně platil parkovné a byl jsem rád že za 2 hodiny jsem baterii nabil alespoň na cestu k oné rychlonabíječce. Emuj má (mělo) systém vracení peněz za nabití auta, ovšem to zdaleka nepokrylo náklady na parkovné a už vůbec ne za nájem auta na 2 hodiny, kdy jsem jej prakticky využívat nemohl.
3. Rychlonabíječka nabije auto pouze na nějakých 80%. Ptám se, PROČ tomu tak je?! Proč se automaticky odpojí a nedobíjí auto dále sníženým proudem? U starého opotřebeného elektromobilu, kterým mnou zapůjčený iOn rozhodně byl, byl dojezd na plnou baterii při vypnutém topení a klimatizaci nějakých 75 km. Což znamená, že baterie byla už před rokem zralá na výměnu. Po zapnutí topení a odmlžování klesl dojezd na nějakých 39 km, což jsou hodnoty spíš pro Plug-in hybrid, ale rozhodně ne pro elektromobil.
4. Nelíbila se mi rychlost bankovního spojení pro účely odečítání a vracení zálohy. Záloha vrácená po 4 dnech od odevzdání auta - to není moc dobrý obrázek o firmě... Na druhou stranu, téměř nulový zájem o carsharing mi v jistém ohledu vyhovoval - auto stačilo mít rezervováno pouze na hodinu (cesta do práce/z práce) a nikdo jej mezitím nevzal.

Na druhou stranu mě těšilo, že o carsharing nebyl téměř žádný zájem, takže jsem měl auto rezervováno opravdu jenom na cesty

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pouzival jsem iON 2 roky a
Ad1-zmena dojezdu jenz popisujete se stala kdyz se pustila klima, jinak baterka drzela a naopak chytrou jizdou se dojezd prodluzoval.
Ad2-chytry clovek nabijel na neplacenych parkovistich,kterych bylo nastesti vice
Ad3-zrejme jste nikdy neridil jine el.auto,u vsech to funguje stejne a duvod je chraneni baterky.
Ad4-stacilo si nabit kreditovy ucet emuj na kterem probehlo vraceni zalohy v radu minut.To popsane zdrzeni bylo na strane banky, stacilo se zeptat na emuj foru:)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1. Jezdím Priusem a vím, že pokud zapnu klimu tak rapidně klesne dojezd v EV modu. Chápu to. Jenom tvrdím, že ten elektromobil je naprosto nevyužitelný. Jezdit se s tím dá maximálně od nabíječky k nabíječce.

2. Měl jsem v telefonu aplikaci, která mi zobrazila nejbližší nabíječky (Při dojezdu 4 km a navíc v autě které neznám a nevím co od něj očekávat opravdu není moc co vybírat)

3. Ano, jiné elektromobily jsem řídil. Není to nic proti iOnu, jde o to že je na odpis kvůli tomu, že auto nebylo pravidelně dobíjeno. Jinak si nedovedu vysvětlit, jak za (teď nechci kecat) cca 20 000 km mohlo dojít k tak rapidnímu poklesu dojezdu oproti novému autu. Pokud by byl dojezd v normálních podmínkách 130 km na plnou baterii, tak mi nabití na 80% nevadí.

4. Vědět to tehdy, udělám to. Dnes je to už nejspíš k ničemu... Dnes ráno jsem ale našel využití pro moji emuj kartičku, dají se s ní oškrabávat zamrzlá okna :)

Kdyz ma auto jen 4km dojezd a nekdo ho odstavi a nikdo ho nanabije, tak to je spatne. Ja se pokousim nenechat klesnout na mene nez 20% a dobijim do 80%. Na bezne jezdeni to staci. Na dalku samo vzdy na 100 %. Neni divu, ze to auto ma tak zhuntovanou baterku a navic to je z 2011. Muj Ion je z 2013 a baterky jsou dobre. V lete pres 120km v realu v kopcovitem terenu. Rychle pasaze do kopce dojezd rapidne snizuji, to priznavam neni dobre. Po stoupani nasleduje klesani a tak rekuperace to zase zahladi. nejhorsi scenario je, kdyz na konci dojezdu prijde velky kopec. Tak by se mohlo stat, ze vynalozena energie ve stoupani se uz z rekuperace nedobije ...
Podle meho je carsharing dobra cesta zhuntovat v kratke dobe i nove auto.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

120 km... super. To bych nedojel ani k rodičům na vysočině....
Leda si u Devíti křížů v motelu domluvit nocleh a vzít si hodně dlouhou prodlužovačku...
Tohle je důvod absolutní nepoužitelnosti elektroaut pro normální provoz - mizerný dojezd, dlouhé nabíjení a drahá beterie, která za pár let odejde ( jako každá Lion baterka)

Je mi vas lito ze byste musel jezdit v tak malem auticku tak daleko. Peugeot Ion je jedno z nejmensich aut a je urcene pro kratke jizdy. Tak si vemte jako meritko nejaky jiny elektromobil. Nissan Leaf 30kWh nebo e-Golf 35kWh. To uz neukecate nejakou snurou atd. S tema dojedete kdyz se clovek snazi 250km. Uz jste slysel o rychlonabijeni a jak funguji? Asi ne nebo nechcete. A od 2018 mame novy Leaf s dojezdem pres 300km. Kdo ale nechce, at si jezdi treba parnim valcem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tie dnešné Li-ionky fakt nič nevydržia. Napr. v Tesle S po najazdení 430 000km majú degradáciu 7 až 10%. Je to fakt bída :-)))
To radšej spalovák, ktorý sa rozpadne a je pokoj.

Obrázek uživatele Kuk

A proto se Tesly prodávaj jak housky na krámě :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslíte ty TESLY, které se ještě ani na začali vyrábět (Tesla 3) ? To že se najde pár bláznů, co fbed zaplatí za auto, které možná dostanou za 18 měsíců neznamená, že se prodávají jak housky na krámě. Ani vybírají se nemalé zálohy na slib, že možná dostanu auto :-) . TESLA ještě nevydelala ani korunu a MUSK potřebuje přesvědčit další blbce, aby ho firmy nalili další stamiliony dolarů, proto ten elektrický kamion.
Mimochodem elektrický kamion už asi 70 let existuje, j.věnuje se to lokomotiva ...
Jen na okraj, kolik že stojí TESLA BEZ dotací ? Nevím přesně kolik, ale za tržní cenu je neprodejna i v bohatém Norsku....

Obrázek uživatele Kuk

Tě zase doma seřvala stará, že tak vyšiluješ? Čéče dej si bacha ať ti praskne žilka. :)))

Můžeš mi ukazát ty žebříčky kde je Tesla na posledních místech v prodejích, když se teda vůbec neprodává? A ne vůbec jsem nemyslel Model 3. :P

Kontrolní otázka soudruzi, kolik z vás si tu neprodejnou Teslu či jiný elektroauto koupilo s dotací? :)))

A ještě nám taky sděl to sladké tajemství kdy přesně má novopečená automobilka začít vydělávat?
Hned, za rok, za dva, za 5, za 10 let? Co říká tvá ekonomická příručka na to? :)))

Jestli si neumíš sám najít cenu Tesly bez dotací tak je mi tě vyloženě líto a měl bys vrátit vobčanku ještě dřív než se začneš ohánět nějakejma blbcema. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdo vás platí za šíření dezinformaci?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Můžu se zeptat na toho Vašeho IONA jakou tam máte baterku jestli 16 ,nebo 14,5 Kwh?

Podle roku výroby by tam měla být ta menší takže 120 Km je slušný . V létě s klimou?

Muj Ion je 09/2013 a ma 80 clanku, takze tu 14,5kWh baterku. Ale elektronika je lepsi a tak je dojezd stejny jako u stare 16kWh baterky. Navic jsou ty clanky trochu jine, oproti starsim maji pry dvojnasobnou cyklovatelnost. Ja nejsem fanda klimatizace, rychle zacinam kychat. Takze klima jen kdyz se mlzi skla. Ted v chladnem pocasi pouzivam klima i topeni, ale dojezd ted nereknu, protoze mam i Leafa a ten ma tepelne cerpadlo a to je o necem jinem. S Ionem jezdim ted jen couracky do 20 km a nabijim kdyz baterka klesne na 20% a nabijim do 80%. pro to courani uplne staci a baterka snad je na tom lepe. Ion neni moc idealni na zimu, japonci se s tim moc nevyznamenali. Topny element je pod autem, neizolovany a hadice s teplou vodou jsou take nechranene. Na youtube jsou navody jak zateplit topeni, tak kabinu. Japonci asi nejsou tak zimourivy jako Evropane. Dojezd Iona je hodne zavisly na rychlosti. Do 80km/h je parada, pak zacina zrat. I kdyz vypada ladne, cw koefizient je hrozny.

Pronajímat takto EV auta je nesmysl, nikdo se nebude zabývat dobíjením auta, když si ho půjčí na hodinu, to by polovinu doby strávil na nabíječce. Pokud to nemá pronajímatel vyřešené tak, že auta někdo průběžně nenabíjí, pak to je o ničem. To samozřejmě vyžaduje přehled o dojezdu auta na dálku, což není dnes problém.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele LPGeko.cz

Zdravím všechny,
protože zvažujeme koupi také elektromobilu ( teď máme hybrid Toyota Highlander s LPG :o)), mrknul jsem na jejich stránky. Vozy Leaf mají dojezd max 160km a 24kW baterii. Škoda, protože těch 50km dojezdu navíc je dost důležitých. Tím pádem ceny moc zajímavé nejsou..ale kdo si počká, ten se dočká :o)
https://emuj.cz/nase-vozy

---

David T.
www.LPGeko.cz

Se zahušťováním sítě rychlonabíječkami (RN) postupně klesá nutnost dlouhého dojezdu. Pokud bude RN v každém okresním městě (případně spíš mezi městy a ve městech Mennekesy), je vymalováno. Ostrovačicemi se mi do Brna otevřely 2 cesty a na obou mám na trase 2 RN. Také se snižuje význam drahého nabíjení 10 Kč/kWh (Pardubice, Troubsko, 9. brána na Výstavišti). Vystrkov začíná být také v podstatě "nouzovka", obzvlášť, když tam mohu čekat omladinu, jak mi znepříjemňuje nabíjení túrováním spalováku na vedlejším stojanu. Nepodceňujte Fiat 500e, jediná nevýhoda, že nemá CHadeMo, ale nabíjí zase rychleji než Leaf 6,6 kW! Dojezd se skutečně pohybuje někde 160 km (jsem schopen dát 200 km).

ČEZ Amigo Olomouc

http://img24.cz/images/29412850318720968381.jpg

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele ePavel

U těch ionů cena pěkná, ale při takovém nájezdu takový pokles na baterce? Tipnul bych si, že ty auta byla věčně na zásuvce s baterkou na 100% Prostě vražda...

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pouzivam Leaf rok a mam najeto 25tis km. Silnější nabíječku jsem priplacel a za ten rok ji ani jednou nevyuzil..

To vám věřím. Ale pokud chci Leafa používat jako normální auto a pustím se třeba do jižních Čech, kde jsou maximálně Mennekesy, budu rád za jakýkoli pětikolík 32A. S tím už se nechá cestovat i do "bílých" míst na mapě. Pokud mám na palubě ale 3,3 kW, je cestování na delší tratě bez rychlonabíječky strašná otrava. V Praze je ráj, co se týká rychlonabíječek, tam opravdu stačí 3,3 kW. Kdyby mi v ZR (Žďáru) postavili rychlonabíječku, také bych to neřešil, ale stalo se, že potřebuji na otočku do Brna (není problém) a hned na to do Prahy. No a s 3,3 kW na palubě u Mennekesu v ZR jen civím na displej, kolik potřebuji alespoň na Vystrkov nebo do Pardubic (prostě k nejbližší rychlonabíječce). Silnější 6,6 kW mi umožní se jen posílit na další cestu a jedu. V tom je síla silnější palubní nabíječky - menší závislost na rychlonabíjení.

Doplním jeden aspekt, který není moc zmiňován. Dejme tomu, že pojedu někam, kde není rychlonabíjení, ale po cestě je zásuvka 32A. Zima, -10 nebo i -20stC, studené auto, které potřebuji zahřát a zároveň potřebuji nabíjet. Pokud zapnu topení a mám 3,3kW palubní nabíječku, tak sice topím, ale prakticky nic nenabíjím. Naproti tomu s 6,6kW palubní nabíječkou se dá bez problémů topit a zároveň nabíjet. Neříkám, že taková situace nastane každý den u každého, ale když už nastane, tak si člověk řekne "kdybych já si připlatil za silnější nabíječku".

---

Nissan Leaf 24kWh, 244.200 km
Nissan Leaf 40kWh, 19.300 km

Jako kolega psal výše, 6.6 kWh využiju 1-2x za měsíc, obecně nabíjím buď 50 kW nebo 3,5 kW ze zásuvky. Když potřebuju nabíjet ze zásuvky, tak nabíjím 6 hodin a následně na posledních 30 minut se spustí topení. Nabíjet auto ze zásuvky na cestě je opravdu sebevražda.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas čím silnější nabíječka, tím lépe.

Ale když používáte elektromobil tak často, proč si tak kvůli pohodlí, delšímu dojezdu a vyšší životnosti akumulátoru nedáte nezávislé topení? Stojí s montáží až 30 tis. ,ale když už jste investoval tolik do auta?

Ještě to doplním - doporučuji nejen silnější nabíječku, ale i tepelné čerpadlo.

K Vašemu dotazu:
1) Nezávislé topení nechci. Chci čistý elektromobil. Žádný motorek se svíčkami, olejem a filtry, žádný prodlužovač dojezdu ala REX, žádný bufik, žádná elektrocentrála na přívěsném vozíku, jak mi opakovaně doporučuje jeden kolega. :-) Čistě teoreticky bych si dokázal představit range extender, jaký dělají bratři Kreisslové, ale to by byla kusovka za cenu, za kterou by byla Tesla, možná i dvě. Takže tudy cesta nevede.

2) Co se týká "investice do auta" ve smyslu jeho vysoké ceny versus další "relativně zanedbatelné a řádově nižší výdaje" neboli "když už má člověk 3/4 mega na auto, tak ho pár tisíc nezabije" - to je obvyklý omyl značné části lidí, kteří se mě na to ptají. Moje odpověď je jednoduchá: To auto stálo tolik peněz, že jakékoli investice jiné než gumy a pravidelný servis jsou vyloučeny. Ono to má i svou logiku - pokud má být elektromobil nejen čistý, ale má mít nějakou ekonomiku provozu, tak není místo pro věci, které nejsou nezbytné. Jediný luxus, který jsem si dovolil, byl nabíjecí kabel 16A, zatmavení oken, wifi dongle do OBD a Leaf Spy Pro čili věci, které opravdu nezbytně potřebuji. Alespoň takhle je to u mě. Možná to má každý nastaveno jinak, je to samozřejmě individuální.

---

Nissan Leaf 24kWh, 244.200 km
Nissan Leaf 40kWh, 19.300 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čistý elektromobil je zelený blud . V celkovém součtu je elektromobil špinavější než klasický spalovák

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tady na Hybridu to nikdo nesbaští že 100x opakovaná lež se stane pravdou:-)))

Obrázek uživatele Kuk

Tak určitě. Kam pro ty fake news chodíš, k Okamurovi nebo na Sputnik news? :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Bloomberg spolu s americkou neziskovou organizáciou Union of Concerned Scientists (UCS) analyzoval príspevok elektromobilov k celkovým emisiám a zistil, že v priemere sú o 40 až 50 percent čistejšie než benzínové a dieselové vozidlá. Aj ked sa elektrina vyrába z uhlia, je rozdiel medzi tradičným a elektrickým pohonom 20 percent v prospech elektromoblov.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Beru Váš názor u lepšího EV bych se snažil taky vyhnout nezávislému topení.Je to další starost na víc.

Nicméně bydlím na horách a auto potřebuji používat každý den
bez ohledu na klimatické podmínky. Už jízda v hlubším sněhu dost často zatěžuje dost baterku na tož topení.

Za zimu spálím tak 20-30 litrů nafty, ale díky tomu nemusím v zimě používat na "delší" trasy spalovák , takže ušetřím za zimu nějakých 300 litrů paliva, takže ekologie tím řozhodně netrpí.

Účinnost nezávislého topení je někde k 80% takže na emise CO2
podle mě to je lepší než topit elektřinou, navíc prohnanou přes baterky ,ale to by bylo asi na vášnivou debatu.

Svým způsobem máte pravdu. Ale zase příplatek za 6,6 kW je právě cena toho nezávislého topení. Spíš asi 3,3 kW nekupovat, i když jezdím kolem komína, protože občas chci dále, kde nebude rychlonabíjení. Všichni máme pravdu, jen jak se na to podíváme. Prostě 3,3 kW by se mělo rychle vyprodat za NÍZKOU cenu a už to nebrat. A ne, že pořád kdysi neprodaný Leaf 24 kWh a 3,3 kW bude stát v showroomu 540 tis! To fakt nedám. A teď si představte, že si to někdo, kdo tomu nerozumí, koupí! Strašná představa!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě by to třeba nevadilo, větší nabíječka je určitě lepší ,ale
já třeba jezdím tak, že mi baterka na den stačí na delší trasy mám jiné auto.

Každý to máme jiné, já noapak nabíjím jen v noci a nabíječkou 8A co k tomu byla ze Švycarska ,abych šetřil baterku.
16A kabel vozím v autě jen pro nouzové dobíjení.

Samozřejmě čekám až bude dostupná sít rychlodobíječek na platbu
přímou, né na paušál.

Myslíte , že se větší nabíječ nedá do toho Nissau dodělat
dodatečně?

Silnější nabíječka dodatečně nejde - musí se již zadat do výroby. Kolega nabízel Nissanu 200 tis., aby mu upgradovali nabíječku a nešlo to. Nevím, jestli by to někdo udělal na zakázku individuálně bez záruky. Na netu jsou různá videa úprav. Možná to celé přestavět. Otázka, jestli to má cenu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za 200 tis. si tam mohl raději přidat baterky to je hrozná cena. Podlě mě by tam šlo dát mobilní chademo 10,nebo 20 Kw
a to by byla jiná liga ,když nejde o peníze

O mobilním CHAdeMO jsem taky uvažoval, ale verze 20kW je strašně velká a těžká, verze 10kW má reálně výkon pouze cca 7kW.

---

Nissan Leaf 24kWh, 244.200 km
Nissan Leaf 40kWh, 19.300 km

Jen poznamka - napiste si na info@emuj.cz s tim, ze chcete informace o cenach. Poslou vam excel tabulku, kterou vidite ve clanku. Jenze v te tabulce jsou jeste skryte sloupce, kde jsou dalsi informace, jako datum pořízení do emuj, platnost STK, počet km při pořízení, stav km k 31.8.2017, najeto celkem ve sluzbach emuj a poznamky ke stavu vozu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen takovej dotaz:kde a cim si muzu zmerit tu baterku treba u meho Soula?Diky za info.

Obrázek uživatele Anonym123

http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=11&t=199

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V servisu na diagnostice to nedělají?
Mám mitsubishi a normálně mi vyjdedou report na 6 A4
kde je kapacita v Ah, napětí a teploty všech článků,
čas od sestavení baterie, a dokonce i integrovaná hodnota produ
za 2,5 roku to bylo přes 30.000 Ah.

Podle v KIE to musí taky umět.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky, zkusím to.

Já jsem o to požádal u každé servisní prohlídky mého Soulu, v Autobondu (tam moc nechápou, proč bych to chtěl vědět. Nabízel kontrolovat 12V-baterku) i v Čestlicích NH Car, ale taky nevěděli jak. Pokud máte lepší zkušenosti, rád bych byl o tom informován.

---

Rhythm and Blues, Heart and SoulEV

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě že nemám, ale rád bych měl. Odhaduji že v Příbrami kam jsem jezdil budou z toho asi taky na prášky, protože jsem zatím asi jediný kdo tam s něčím takovým jezdí, takže zkušenosti nulové... Díval jsem se na německá fóra a tam to zřejmě není problém. Asi budu muset zajet tam...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Doporučuji nabít na 100% a odjezdit km dokud auto nezastaví.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Také by mě zajímalo, jak se ta baterka měří - konkrétně Leaf a eGolf 1. Kde jsou ta auta k vidění? Díky

Leaf - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Turbo3.Leaf_Spy_Lite&hl=cs + nějaký Bluetooth ODB II adaptér. Jen bacha, ta naměřená kapacita umí kolísat podle toho, zda se dlouho nezdilo bez pořádného vybití, nebo se baterka protáhne až nule a znova nabije. A v zimě (nižší teploty) se taky naměří o pár procent více :-)

---

Hzundai Kona 1/2 roku (bylo - Nissan Leaf, 24kWh, 4 roky, 110.000 km)

ty ceny jsou podle me dobre... srovnaval jsem s podobnymi iOny na mobile.de a autoscout a za takove ceny se prodavaji v Italii, Francii, Belgii, sem tam neco v Nemecku... Kdybych nepotreboval ujet 2x tydny 150km na jeden zatah, tak bych nevahal.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ceny jsou opravdu OK

Jen pokud to někdo myslí s elektromobilem Vážně a chce si toho IONa nechat několik let.

Tak berte verzi vyrobenou po létu 2012 (výroba ,takže přihlášení skoro jistě 2013).

Poznáte to podle kapacity tyto mají 16 Kwh (88ks)a ty novější sice jen 14,5 Kwh(80ks). Ale papírově dojedou stejně.

Zásadní rozdíl je že mají články s jinou chemií s menší degradací a jsou i tepelně odolnější.

Starší LEV50 mají životnost 1000 cyklů a ty nové LEV50N 5000 cyklů a to je sakra rozdíl.

Navíc když budete mít poruchu na jednom článku z 88 u starší baterie máte smůlu nevyrábějí se už a nejdou míchat s LEV50N
takže to jistí celou bat. nebo vrakáč.

U toho iOna nejsem jistý, jestli je to cena OK, protože oproti Fiat 500e je to morálně zastaralé (a také nejlevnější). Je fakt, že přidám 100 tis. a mám COOL nadupané auto (83 kW, 24 kWh) s dojezdem 160 km plus, tepelné čerpadlo (fakt super topí) a palubní nabíječka 6,6 kW (nabíjí rychleji než 6,6 kW Leaf - až 30A, Leaf končí na 28A, máme to změřeno). Minus pro Fiat je absence rychlonabíjení. Zase ale Fiat bude pořád za zajímavé peníze k dalšímu prodeji, to iOn je skoro konečná. To vše dávám "do placu", aby byla všechna info pohromadě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za 330 tis na ceskym trhu Fiata500 nesezenete na sautu sice jeden je ale to jen nejaka 17kw verze.

Ale beru ze za400 tis sezenu mnohem lepsi ev ,ale to plati i u spalovaku.

U nás na Vysočině je 330 tis normální cena. Nedávno jsem jeden takto zprostředkoval. Sám uvažuji, že bych do toho šel. Záleží na stavu. 83 kW!

Obrázek uživatele Radovan

Veřejnosti na očích je asi nejvíce pražský Augen.cz, tam nabízejí Fiat 500e hned několik kousků přes sauto.cz od 387 do 425 tisíc.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 82 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jedna zásadní otázka - mají ty LEAFy 6,6 kW palubní nabíječky, nebo ne? Nebo jen některé?...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen bych doplnil pár info.
Stav baterií byl ke dni 24. 10. 2017 (u iOnů, které jsme měli možnost změřit):

iON5 měl kapacitu 77,71%
iON6 měl kapacitu 78,33%
iON3 měl kapacitu 81,88%
iON4 měl kapacitu 79,79%
iON7 měl kapacitu 85%

Zbytek iOnů bohužel k dispozici nebyl.

Dále bych jen upozornil, že iON7 a iON11 je již zarezervovaný a má své kupce. Zbytek vozů je volný.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co zmanenají ty %

je to % za kapacity 50AH což je jmenovitá, % z výrobní která je po výrobě změřená a od ní se počítá dekradace?

Podle mě je lepší to uvádět v Ah.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je některý z těch Leafů varianta s 30kWh baterií?

30kWh baterka je az od 2016.
Otazka je spis, zda se jedna o verzi Visia, Visia-plus, nebo Acenta. jen Acenta (a Tekna) maji tepelne cerpadlo a lepsi navigaci, a jine vychytavky. Obycejna Visia s nejvetsi pravdepodobnosti ani nebude s rychlodobijenim Chademo. Visia-plus to uz ma.

všechny Leafy mají Chademo

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejsem si úplně jistý, ale mám pocit, že všechny jejich leafy jsou bohužel 24kWh

Obrázek uživatele Anonym123

autá sú na dvoch miestach - Praha, Brno.

Celkem dobrý ceny 2015 s malým nájezdem, po těch autech se zapráší. Založit firmu pro sdílení aut na EV autech je podle mě nesmysl, lidi těmhle autům nevěří a jsou drahá, takže pronájem nemá výhodnou cena oproti spalovákům. Chápal bych to jako taxislužbu, to by smysl dávalo daleko větší i když na to jsou použitelné pouze Nissany z uvedených aut.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemyslím si,že by se po nich zaprášilo. Co jsem měl možnost vidět,byly to social verze. A jistě i bez silnější 6,6kW nabíječky.Za ty peníze seženete venku fajnovějšího Leafa.

Nejcennější je palubní nabíječka 6,6 kW a ve skutečnosti má mnohem vyšší cenu než příplatek za ní u nového auta 25 tis. Toto potvrzuje mnoho e-mobilistů. Takže pro mě mají ty Leafy reálnou cenu, pokud mají 6,6 kW, jinak drahý!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já měl samozřejmě na mysli fajnovější kousek včetně 6.6kW nabíječky.Ta je u Leafa nutností.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilInfotherma