Carsharing eMuj ukončuje činnost a rozprodává elektromobily

Dynamický vývoj carsharingu v Česku má první oběť. Je jí sdílení elektromobilů eMuj. Flotila 19 elektromobilů Peugeot iOn a Nissan Leaf je teď k prodeji.

Elektromobil Nissan Leaf služby eMuj
foto: eMuj.cz

Služba sdílení elektromobilů eMuj končí. Důvodem je neochota investora dál dlouhodobě prodělečný projekt podporovat. Firmu se ani nepodařilo prodat jiným zájemcům.

K dispozici je 19 elektromobilů, z toho 8 modelů Peugeot iOn, rok výroby 2011/12, a 11 vozů Nissan Leaf (2013-2015). Auta budou bez polepu.

Ceny se pohybují od 215 000 Kč za nejlevnější iOn až po 508 200 Kč za nejzachovalejší Leaf (vč. DPH, možnost odpočtu DPH). Ceny jsou nicméně k jednání. Každý zájemce si navíc bude moct u konkrétního auta proměřit stav baterie.

vlastní

67 komentářů u “Carsharing eMuj ukončuje činnost a rozprodává elektromobily”

  1. Peugeot iOn jsem měl zapůjčený na 3 dny (během servisu
    Peugeot iOn jsem měl zapůjčený na 3 dny (během servisu mého auta) zhruba před rokem. Carsharing jako takový není špatný nápad. Každopádně mám pár věcných připomínek:
    1. Ukazatel stavu nabití baterie na stránkách NAPROSTO neodpovídá skutečnosti. Rezervoval jsem si elektromobil se zbytkovou kapacitou 19%, což by mělo podle všeho postačovat na bezpečných 20 km jízdy, bez problémů k první nabíječce (Od hvězdárny po rychlodobíječku v BS auto). Po nastartování byla realita o cosi jiná – dojezd pouze 4 km!!! To vyšlo zhruba na cestu k janáčkovu divadlu s nulovým zbytkovým dojezdem.
    A to navazuje na 2. problém: Tam jsem pochopitelně platil parkovné a byl jsem rád že za 2 hodiny jsem baterii nabil alespoň na cestu k oné rychlonabíječce. Emuj má (mělo) systém vracení peněz za nabití auta, ovšem to zdaleka nepokrylo náklady na parkovné a už vůbec ne za nájem auta na 2 hodiny, kdy jsem jej prakticky využívat nemohl.
    3. Rychlonabíječka nabije auto pouze na nějakých 80%. Ptám se, PROČ tomu tak je?! Proč se automaticky odpojí a nedobíjí auto dále sníženým proudem? U starého opotřebeného elektromobilu, kterým mnou zapůjčený iOn rozhodně byl, byl dojezd na plnou baterii při vypnutém topení a klimatizaci nějakých 75 km. Což znamená, že baterie byla už před rokem zralá na výměnu. Po zapnutí topení a odmlžování klesl dojezd na nějakých 39 km, což jsou hodnoty spíš pro Plug-in hybrid, ale rozhodně ne pro elektromobil.
    4. Nelíbila se mi rychlost bankovního spojení pro účely odečítání a vracení zálohy. Záloha vrácená po 4 dnech od odevzdání auta – to není moc dobrý obrázek o firmě… Na druhou stranu, téměř nulový zájem o carsharing mi v jistém ohledu vyhovoval – auto stačilo mít rezervováno pouze na hodinu (cesta do práce/z práce) a nikdo jej mezitím nevzal.

    Na druhou stranu mě těšilo, že o carsharing nebyl téměř žádný zájem, takže jsem měl auto rezervováno opravdu jenom na cesty

    1. Kdyz ma auto jen 4km dojezd a nekdo ho odstavi a nikdo ho
      Kdyz ma auto jen 4km dojezd a nekdo ho odstavi a nikdo ho nanabije, tak to je spatne. Ja se pokousim nenechat klesnout na mene nez 20% a dobijim do 80%. Na bezne jezdeni to staci. Na dalku samo vzdy na 100 %. Neni divu, ze to auto ma tak zhuntovanou baterku a navic to je z 2011. Muj Ion je z 2013 a baterky jsou dobre. V lete pres 120km v realu v kopcovitem terenu. Rychle pasaze do kopce dojezd rapidne snizuji, to priznavam neni dobre. Po stoupani nasleduje klesani a tak rekuperace to zase zahladi. nejhorsi scenario je, kdyz na konci dojezdu prijde velky kopec. Tak by se mohlo stat, ze vynalozena energie ve stoupani se uz z rekuperace nedobije …
      Podle meho je carsharing dobra cesta zhuntovat v kratke dobe i nove auto.

      1. Pronajímat takto EV auta je nesmysl, nikdo se nebude zabývat
        Pronajímat takto EV auta je nesmysl, nikdo se nebude zabývat dobíjením auta, když si ho půjčí na hodinu, to by polovinu doby strávil na nabíječce. Pokud to nemá pronajímatel vyřešené tak, že auta někdo průběžně nenabíjí, pak to je o ničem. To samozřejmě vyžaduje přehled o dojezdu auta na dálku, což není dnes problém.

        1. Muj Ion je 09/2013 a ma 80 clanku, takze tu 14,5kWh baterku.
          Muj Ion je 09/2013 a ma 80 clanku, takze tu 14,5kWh baterku. Ale elektronika je lepsi a tak je dojezd stejny jako u stare 16kWh baterky. Navic jsou ty clanky trochu jine, oproti starsim maji pry dvojnasobnou cyklovatelnost. Ja nejsem fanda klimatizace, rychle zacinam kychat. Takze klima jen kdyz se mlzi skla. Ted v chladnem pocasi pouzivam klima i topeni, ale dojezd ted nereknu, protoze mam i Leafa a ten ma tepelne cerpadlo a to je o necem jinem. S Ionem jezdim ted jen couracky do 20 km a nabijim kdyz baterka klesne na 20% a nabijim do 80%. pro to courani uplne staci a baterka snad je na tom lepe. Ion neni moc idealni na zimu, japonci se s tim moc nevyznamenali. Topny element je pod autem, neizolovany a hadice s teplou vodou jsou take nechranene. Na youtube jsou navody jak zateplit topeni, tak kabinu. Japonci asi nejsou tak zimourivy jako Evropane. Dojezd Iona je hodne zavisly na rychlosti. Do 80km/h je parada, pak zacina zrat. I kdyz vypada ladne, cw koefizient je hrozny.

      2. 120 km… super. To bych nedojel ani k rodičům na
        120 km… super. To bych nedojel ani k rodičům na vysočině….
        Leda si u Devíti křížů v motelu domluvit nocleh a vzít si hodně dlouhou prodlužovačku…
        Tohle je důvod absolutní nepoužitelnosti elektroaut pro normální provoz – mizerný dojezd, dlouhé nabíjení a drahá beterie, která za pár let odejde ( jako každá Lion baterka)

          1. Myslíte ty TESLY, které se ještě ani na začali vyrábět
            Myslíte ty TESLY, které se ještě ani na začali vyrábět (Tesla 3) ? To že se najde pár bláznů, co fbed zaplatí za auto, které možná dostanou za 18 měsíců neznamená, že se prodávají jak housky na krámě. Ani vybírají se nemalé zálohy na slib, že možná dostanu auto 🙂 . TESLA ještě nevydelala ani korunu a MUSK potřebuje přesvědčit další blbce, aby ho firmy nalili další stamiliony dolarů, proto ten elektrický kamion.
            Mimochodem elektrický kamion už asi 70 let existuje, j.věnuje se to lokomotiva …
            Jen na okraj, kolik že stojí TESLA BEZ dotací ? Nevím přesně kolik, ale za tržní cenu je neprodejna i v bohatém Norsku….

            1. Tě zase doma seřvala stará, že tak vyšiluješ? Čéče
              Tě zase doma seřvala stará, že tak vyšiluješ? Čéče dej si bacha ať ti praskne žilka. :)))

              Můžeš mi ukazát ty žebříčky kde je Tesla na posledních místech v prodejích, když se teda vůbec neprodává? A ne vůbec jsem nemyslel Model 3. 😛

              Kontrolní otázka soudruzi, kolik z vás si tu neprodejnou Teslu či jiný elektroauto koupilo s dotací? :)))

              A ještě nám taky sděl to sladké tajemství kdy přesně má novopečená automobilka začít vydělávat?
              Hned, za rok, za dva, za 5, za 10 let? Co říká tvá ekonomická příručka na to? :)))

              Jestli si neumíš sám najít cenu Tesly bez dotací tak je mi tě vyloženě líto a měl bys vrátit vobčanku ještě dřív než se začneš ohánět nějakejma blbcema. :)))

        1. Je mi vas lito ze byste musel jezdit v tak malem auticku tak
          Je mi vas lito ze byste musel jezdit v tak malem auticku tak daleko. Peugeot Ion je jedno z nejmensich aut a je urcene pro kratke jizdy. Tak si vemte jako meritko nejaky jiny elektromobil. Nissan Leaf 30kWh nebo e-Golf 35kWh. To uz neukecate nejakou snurou atd. S tema dojedete kdyz se clovek snazi 250km. Uz jste slysel o rychlonabijeni a jak funguji? Asi ne nebo nechcete. A od 2018 mame novy Leaf s dojezdem pres 300km. Kdo ale nechce, at si jezdi treba parnim valcem.

    2. Pouzival jsem iON 2 roky a
      Ad1-zmena dojezdu jenz popisujete

      Pouzival jsem iON 2 roky a
      Ad1-zmena dojezdu jenz popisujete se stala kdyz se pustila klima, jinak baterka drzela a naopak chytrou jizdou se dojezd prodluzoval.
      Ad2-chytry clovek nabijel na neplacenych parkovistich,kterych bylo nastesti vice
      Ad3-zrejme jste nikdy neridil jine el.auto,u vsech to funguje stejne a duvod je chraneni baterky.
      Ad4-stacilo si nabit kreditovy ucet emuj na kterem probehlo vraceni zalohy v radu minut.To popsane zdrzeni bylo na strane banky, stacilo se zeptat na emuj foru:)

      1. 1. Jezdím Priusem a vím, že pokud zapnu klimu tak rapidně
        1. Jezdím Priusem a vím, že pokud zapnu klimu tak rapidně klesne dojezd v EV modu. Chápu to. Jenom tvrdím, že ten elektromobil je naprosto nevyužitelný. Jezdit se s tím dá maximálně od nabíječky k nabíječce.

        2. Měl jsem v telefonu aplikaci, která mi zobrazila nejbližší nabíječky (Při dojezdu 4 km a navíc v autě které neznám a nevím co od něj očekávat opravdu není moc co vybírat)

        3. Ano, jiné elektromobily jsem řídil. Není to nic proti iOnu, jde o to že je na odpis kvůli tomu, že auto nebylo pravidelně dobíjeno. Jinak si nedovedu vysvětlit, jak za (teď nechci kecat) cca 20 000 km mohlo dojít k tak rapidnímu poklesu dojezdu oproti novému autu. Pokud by byl dojezd v normálních podmínkách 130 km na plnou baterii, tak mi nabití na 80% nevadí.

        4. Vědět to tehdy, udělám to. Dnes je to už nejspíš k ničemu… Dnes ráno jsem ale našel využití pro moji emuj kartičku, dají se s ní oškrabávat zamrzlá okna 🙂

  2. Zdravím všechny,
    protože zvažujeme koupi také

    Zdravím všechny,
    protože zvažujeme koupi také elektromobilu ( teď máme hybrid Toyota Highlander s LPG :o)), mrknul jsem na jejich stránky. Vozy Leaf mají dojezd max 160km a 24kW baterii. Škoda, protože těch 50km dojezdu navíc je dost důležitých. Tím pádem ceny moc zajímavé nejsou..ale kdo si počká, ten se dočká :o)
    https://emuj.cz/nase-vozy

    1. Se zahušťováním sítě rychlonabíječkami (RN) postupně
      Se zahušťováním sítě rychlonabíječkami (RN) postupně klesá nutnost dlouhého dojezdu. Pokud bude RN v každém okresním městě (případně spíš mezi městy a ve městech Mennekesy), je vymalováno. Ostrovačicemi se mi do Brna otevřely 2 cesty a na obou mám na trase 2 RN. Také se snižuje význam drahého nabíjení 10 Kč/kWh (Pardubice, Troubsko, 9. brána na Výstavišti). Vystrkov začíná být také v podstatě „nouzovka“, obzvlášť, když tam mohu čekat omladinu, jak mi znepříjemňuje nabíjení túrováním spalováku na vedlejším stojanu. Nepodceňujte Fiat 500e, jediná nevýhoda, že nemá CHadeMo, ale nabíjí zase rychleji než Leaf 6,6 kW! Dojezd se skutečně pohybuje někde 160 km (jsem schopen dát 200 km).

    1. To vám věřím. Ale pokud chci Leafa používat jako
      To vám věřím. Ale pokud chci Leafa používat jako normální auto a pustím se třeba do jižních Čech, kde jsou maximálně Mennekesy, budu rád za jakýkoli pětikolík 32A. S tím už se nechá cestovat i do „bílých“ míst na mapě. Pokud mám na palubě ale 3,3 kW, je cestování na delší tratě bez rychlonabíječky strašná otrava. V Praze je ráj, co se týká rychlonabíječek, tam opravdu stačí 3,3 kW. Kdyby mi v ZR (Žďáru) postavili rychlonabíječku, také bych to neřešil, ale stalo se, že potřebuji na otočku do Brna (není problém) a hned na to do Prahy. No a s 3,3 kW na palubě u Mennekesu v ZR jen civím na displej, kolik potřebuji alespoň na Vystrkov nebo do Pardubic (prostě k nejbližší rychlonabíječce). Silnější 6,6 kW mi umožní se jen posílit na další cestu a jedu. V tom je síla silnější palubní nabíječky – menší závislost na rychlonabíjení.

      1. Doplním jeden aspekt, který není moc zmiňován. Dejme
        Doplním jeden aspekt, který není moc zmiňován. Dejme tomu, že pojedu někam, kde není rychlonabíjení, ale po cestě je zásuvka 32A. Zima, -10 nebo i -20stC, studené auto, které potřebuji zahřát a zároveň potřebuji nabíjet. Pokud zapnu topení a mám 3,3kW palubní nabíječku, tak sice topím, ale prakticky nic nenabíjím. Naproti tomu s 6,6kW palubní nabíječkou se dá bez problémů topit a zároveň nabíjet. Neříkám, že taková situace nastane každý den u každého, ale když už nastane, tak si člověk řekne „kdybych já si připlatil za silnější nabíječku“.

        1. Souhlas čím silnější nabíječka, tím lépe.
          Ale když

          Souhlas čím silnější nabíječka, tím lépe.

          Ale když používáte elektromobil tak často, proč si tak kvůli pohodlí, delšímu dojezdu a vyšší životnosti akumulátoru nedáte nezávislé topení? Stojí s montáží až 30 tis. ,ale když už jste investoval tolik do auta?

          1. Svým způsobem máte pravdu. Ale zase příplatek za 6,6 kW
            Svým způsobem máte pravdu. Ale zase příplatek za 6,6 kW je právě cena toho nezávislého topení. Spíš asi 3,3 kW nekupovat, i když jezdím kolem komína, protože občas chci dále, kde nebude rychlonabíjení. Všichni máme pravdu, jen jak se na to podíváme. Prostě 3,3 kW by se mělo rychle vyprodat za NÍZKOU cenu a už to nebrat. A ne, že pořád kdysi neprodaný Leaf 24 kWh a 3,3 kW bude stát v showroomu 540 tis! To fakt nedám. A teď si představte, že si to někdo, kdo tomu nerozumí, koupí! Strašná představa!

            1. Mě by to třeba nevadilo, větší nabíječka je určitě
              Mě by to třeba nevadilo, větší nabíječka je určitě lepší ,ale
              já třeba jezdím tak, že mi baterka na den stačí na delší trasy mám jiné auto.

              Každý to máme jiné, já noapak nabíjím jen v noci a nabíječkou 8A co k tomu byla ze Švycarska ,abych šetřil baterku.
              16A kabel vozím v autě jen pro nouzové dobíjení.

              Samozřejmě čekám až bude dostupná sít rychlodobíječek na platbu
              přímou, né na paušál.

              Myslíte , že se větší nabíječ nedá do toho Nissau dodělat
              dodatečně?

              1. Silnější nabíječka dodatečně nejde – musí se již
                Silnější nabíječka dodatečně nejde – musí se již zadat do výroby. Kolega nabízel Nissanu 200 tis., aby mu upgradovali nabíječku a nešlo to. Nevím, jestli by to někdo udělal na zakázku individuálně bez záruky. Na netu jsou různá videa úprav. Možná to celé přestavět. Otázka, jestli to má cenu?

                1. Za 200 tis. si tam mohl raději přidat baterky to je hrozná
                  Za 200 tis. si tam mohl raději přidat baterky to je hrozná cena. Podlě mě by tam šlo dát mobilní chademo 10,nebo 20 Kw
                  a to by byla jiná liga ,když nejde o peníze

                2. O mobilním CHAdeMO jsem taky uvažoval, ale verze 20kW je
                  O mobilním CHAdeMO jsem taky uvažoval, ale verze 20kW je strašně velká a těžká, verze 10kW má reálně výkon pouze cca 7kW.

          2. Ještě to doplním – doporučuji nejen silnější
            Ještě to doplním – doporučuji nejen silnější nabíječku, ale i tepelné čerpadlo.

            K Vašemu dotazu:
            1) Nezávislé topení nechci. Chci čistý elektromobil. Žádný motorek se svíčkami, olejem a filtry, žádný prodlužovač dojezdu ala REX, žádný bufik, žádná elektrocentrála na přívěsném vozíku, jak mi opakovaně doporučuje jeden kolega. 🙂 Čistě teoreticky bych si dokázal představit range extender, jaký dělají bratři Kreisslové, ale to by byla kusovka za cenu, za kterou by byla Tesla, možná i dvě. Takže tudy cesta nevede.

            2) Co se týká „investice do auta“ ve smyslu jeho vysoké ceny versus další „relativně zanedbatelné a řádově nižší výdaje“ neboli „když už má člověk 3/4 mega na auto, tak ho pár tisíc nezabije“ – to je obvyklý omyl značné části lidí, kteří se mě na to ptají. Moje odpověď je jednoduchá: To auto stálo tolik peněz, že jakékoli investice jiné než gumy a pravidelný servis jsou vyloučeny. Ono to má i svou logiku – pokud má být elektromobil nejen čistý, ale má mít nějakou ekonomiku provozu, tak není místo pro věci, které nejsou nezbytné. Jediný luxus, který jsem si dovolil, byl nabíjecí kabel 16A, zatmavení oken, wifi dongle do OBD a Leaf Spy Pro čili věci, které opravdu nezbytně potřebuji. Alespoň takhle je to u mě. Možná to má každý nastaveno jinak, je to samozřejmě individuální.

            1. Beru Váš názor u lepšího EV bych se snažil taky vyhnout
              Beru Váš názor u lepšího EV bych se snažil taky vyhnout nezávislému topení.Je to další starost na víc.

              Nicméně bydlím na horách a auto potřebuji používat každý den
              bez ohledu na klimatické podmínky. Už jízda v hlubším sněhu dost často zatěžuje dost baterku na tož topení.

              Za zimu spálím tak 20-30 litrů nafty, ale díky tomu nemusím v zimě používat na „delší“ trasy spalovák , takže ušetřím za zimu nějakých 300 litrů paliva, takže ekologie tím řozhodně netrpí.

              Účinnost nezávislého topení je někde k 80% takže na emise CO2
              podle mě to je lepší než topit elektřinou, navíc prohnanou přes baterky ,ale to by bylo asi na vášnivou debatu.

              1. Bloomberg spolu s americkou neziskovou organizáciou Union of
                Bloomberg spolu s americkou neziskovou organizáciou Union of Concerned Scientists (UCS) analyzoval príspevok elektromobilov k celkovým emisiám a zistil, že v priemere sú o 40 až 50 percent čistejšie než benzínové a dieselové vozidlá. Aj ked sa elektrina vyrába z uhlia, je rozdiel medzi tradičným a elektrickým pohonom 20 percent v prospech elektromoblov.

        2. Jako kolega psal výše, 6.6 kWh využiju 1-2x za měsíc,
          Jako kolega psal výše, 6.6 kWh využiju 1-2x za měsíc, obecně nabíjím buď 50 kW nebo 3,5 kW ze zásuvky. Když potřebuju nabíjet ze zásuvky, tak nabíjím 6 hodin a následně na posledních 30 minut se spustí topení. Nabíjet auto ze zásuvky na cestě je opravdu sebevražda.

  3. Jen poznamka – napiste si na info@emuj.cz s tim, ze chcete
    Jen poznamka – napiste si na info@emuj.cz s tim, ze chcete informace o cenach. Poslou vam excel tabulku, kterou vidite ve clanku. Jenze v te tabulce jsou jeste skryte sloupce, kde jsou dalsi informace, jako datum pořízení do emuj, platnost STK, počet km při pořízení, stav km k 31.8.2017, najeto celkem ve sluzbach emuj a poznamky ke stavu vozu.

    1. V servisu na diagnostice to nedělají?
      Mám mitsubishi a

      V servisu na diagnostice to nedělají?
      Mám mitsubishi a normálně mi vyjdedou report na 6 A4
      kde je kapacita v Ah, napětí a teploty všech článků,
      čas od sestavení baterie, a dokonce i integrovaná hodnota produ
      za 2,5 roku to bylo přes 30.000 Ah.

      Podle v KIE to musí taky umět.

        1. Já jsem o to požádal u každé servisní prohlídky mého
          Já jsem o to požádal u každé servisní prohlídky mého Soulu, v Autobondu (tam moc nechápou, proč bych to chtěl vědět. Nabízel kontrolovat 12V-baterku) i v Čestlicích NH Car, ale taky nevěděli jak. Pokud máte lepší zkušenosti, rád bych byl o tom informován.

          1. Právě že nemám, ale rád bych měl. Odhaduji že v
            Právě že nemám, ale rád bych měl. Odhaduji že v Příbrami kam jsem jezdil budou z toho asi taky na prášky, protože jsem zatím asi jediný kdo tam s něčím takovým jezdí, takže zkušenosti nulové… Díval jsem se na německá fóra a tam to zřejmě není problém. Asi budu muset zajet tam…

  4. ty ceny jsou podle me dobre… srovnaval jsem s podobnymi iOny
    ty ceny jsou podle me dobre… srovnaval jsem s podobnymi iOny na mobile.de a autoscout a za takove ceny se prodavaji v Italii, Francii, Belgii, sem tam neco v Nemecku… Kdybych nepotreboval ujet 2x tydny 150km na jeden zatah, tak bych nevahal.

    1. Ceny jsou opravdu OK
      Jen pokud to někdo myslí s

      Ceny jsou opravdu OK

      Jen pokud to někdo myslí s elektromobilem Vážně a chce si toho IONa nechat několik let.

      Tak berte verzi vyrobenou po létu 2012 (výroba ,takže přihlášení skoro jistě 2013).

      Poznáte to podle kapacity tyto mají 16 Kwh (88ks)a ty novější sice jen 14,5 Kwh(80ks). Ale papírově dojedou stejně.

      Zásadní rozdíl je že mají články s jinou chemií s menší degradací a jsou i tepelně odolnější.

      Starší LEV50 mají životnost 1000 cyklů a ty nové LEV50N 5000 cyklů a to je sakra rozdíl.

      Navíc když budete mít poruchu na jednom článku z 88 u starší baterie máte smůlu nevyrábějí se už a nejdou míchat s LEV50N
      takže to jistí celou bat. nebo vrakáč.

      1. U toho iOna nejsem jistý, jestli je to cena OK, protože
        U toho iOna nejsem jistý, jestli je to cena OK, protože oproti Fiat 500e je to morálně zastaralé (a také nejlevnější). Je fakt, že přidám 100 tis. a mám COOL nadupané auto (83 kW, 24 kWh) s dojezdem 160 km plus, tepelné čerpadlo (fakt super topí) a palubní nabíječka 6,6 kW (nabíjí rychleji než 6,6 kW Leaf – až 30A, Leaf končí na 28A, máme to změřeno). Minus pro Fiat je absence rychlonabíjení. Zase ale Fiat bude pořád za zajímavé peníze k dalšímu prodeji, to iOn je skoro konečná. To vše dávám „do placu“, aby byla všechna info pohromadě.

  5. Jen bych doplnil pár info.
    Stav baterií byl ke dni 24. 10.

    Jen bych doplnil pár info.
    Stav baterií byl ke dni 24. 10. 2017 (u iOnů, které jsme měli možnost změřit):

    iON5 měl kapacitu 77,71%
    iON6 měl kapacitu 78,33%
    iON3 měl kapacitu 81,88%
    iON4 měl kapacitu 79,79%
    iON7 měl kapacitu 85%

    Zbytek iOnů bohužel k dispozici nebyl.

    Dále bych jen upozornil, že iON7 a iON11 je již zarezervovaný a má své kupce. Zbytek vozů je volný.

      1. 30kWh baterka je az od 2016.
        Otazka je spis, zda se jedna o

        30kWh baterka je az od 2016.
        Otazka je spis, zda se jedna o verzi Visia, Visia-plus, nebo Acenta. jen Acenta (a Tekna) maji tepelne cerpadlo a lepsi navigaci, a jine vychytavky. Obycejna Visia s nejvetsi pravdepodobnosti ani nebude s rychlodobijenim Chademo. Visia-plus to uz ma.

  6. Celkem dobrý ceny 2015 s malým nájezdem, po těch autech se
    Celkem dobrý ceny 2015 s malým nájezdem, po těch autech se zapráší. Založit firmu pro sdílení aut na EV autech je podle mě nesmysl, lidi těmhle autům nevěří a jsou drahá, takže pronájem nemá výhodnou cena oproti spalovákům. Chápal bych to jako taxislužbu, to by smysl dávalo daleko větší i když na to jsou použitelné pouze Nissany z uvedených aut.

      1. Nejcennější je palubní nabíječka 6,6 kW a ve
        Nejcennější je palubní nabíječka 6,6 kW a ve skutečnosti má mnohem vyšší cenu než příplatek za ní u nového auta 25 tis. Toto potvrzuje mnoho e-mobilistů. Takže pro mě mají ty Leafy reálnou cenu, pokud mají 6,6 kW, jinak drahý!!

Napsat komentář