V Brně se aktuálně rozjíždí první carsharing elektromobilů v ČR. EMUJ provozuje zatím celkem tři vozy Peugeot iOn. Cena za členství je 50 Kč/měsíc, cena za půjčení auta je 2 Kč/min pro zaváděcí provoz.
foto: EMUJ
Služba EMUJ spouští od 18. září 2014 testovací provoz. Prozatím není možné se do systému zaregistrovat. Zájemci ale mohou psát nebo volejte a vyjádřit svůj zájem. Jakmile bude k dispozici online registrace, proces bude velmi jednoduchý.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
PSA Peugeot Citroën už také podniká v car sharingu
Po registraci přijde zájemci EMUJKarta poštou. Ta pak slouží pro odemykání elektromobilů, které jsou zaparkovány na přesně daných místech po Brně. Auto je možné zarezervovat na webové stránce nebo pomocí mobilní aplikace. Případně lze zavolat na telefonní číslo zákaznické podpory.
Auto je vždy nutné vrátit zpět na parkovací místo odkud vyjelo. Minimální doba zápůjčky je půl hodina. Poté se doba počítá minutově. Maximální doba zápůjčky není omezena, jen je třeba mít na kartě dostatek peněz.
Pokud by se to dalo nabíjet třeba doma ze zásuvky, když by
Pokud by se to dalo nabíjet třeba doma ze zásuvky, když by se za tento čas neplatilo, tak by to bylo dobrý. Jinak by to vyšlo hrozně draho a nevyplatilo by se to.
Systém placení podle času
Systém placení podle času vychází z toho, že jde hlavně o nákup služby. Já si chci koupit mobilitu, já se chci během času pohybovat. Na tom je postavený carsharing, aby se s auty hlavně jezdilo. EMUJ nabízí jeden bonus – pokud během půjčení budete auto nabíjet, nic neplatíte. Takže si auto půjčíte, odjedete na nákupy do obchodního centra, strčíte do nabíječky, a platíte jen za cestu k obchodu. Po nákupech auto odpojíte z nabíječky, a jedete domů. Zase platíte jen čistý čas za cestu zpět. Dá se tak levně absolvovat i cesta do Prahy. Vyjedete z Brna, dáte si 20 min přestávku u nabíječky v Humpolci (snad bude do konce roku zprovozněná), a dojedete do Prahy. Tam necháte auto nabít, mezitím si vyřídíte, co potřebujete, a jedete zpátky. Platit budete jen čas jízdy, protože jinak se auto bude nabíjet.
Díky za dost podstatné a
Díky za dost podstatné a motivující informace.
Máte to uvedeno i na svých stránkách? (asi jsem to tam přehlédl)
Tak jsem jim právě poslal
Tak jsem jim právě poslal mejla s projevem zájmu o jejich služby.
Jsem zvědav kdy se prvně svezu 🙂
Konečně; v úterý 14. 10.
Konečně; v úterý 14. 10. jsem se poprvé svezl v e-autě (zatím jako pasažér (bylo mi nabídnuto řízení)) a rád si to, až to bude oficiálně možné, vyzkouším na vlastní ‚ruce‘.
Už se těším. Držím firmě EMUJ palce.
Docela zajímavý nápad,
Docela zajímavý nápad, zavést to konečně u nás, který třeba v Paříži jako Autolib funguje už několik let. S auty velikostně zhruba mezi Ionem a Leafem. Parkují různě po městě, není nutné je vracet do místa vyjetí, v místech parkování mají vyhrazená stání s dobíjecími stojany. Jízda Vám skončí až auto připnete na nabíjecí stojan, pak se Vám přestane účtovat. Což byly zřejmě ty elektromobily, co překvapily nedávno v Paříži generálního ředitele ČEZ pana Beneše, že u 5 nabíječek bylo 5 elektroaut (viz rozhovor Týden č.40/2014) a že je to tedy jinde docela rozšířená věc. Dnes jsem na BBC slyšel rozhovor s pánem z Emuj, 3 auta jsou začátek, do konce října by jich mělo být 5, do konce roku 10. Cílem je ukázat výrobcům elektromobilů, že to jde i u nás, aby se svými vozy zapojili. Předpoklad je, že pokud si budete chtít elektromobil vyzkoušet nebo později koupit, půjdete asi do toho, co už znáte. Podle jejich výpočtů se může v Brně uživit minimálně stovka elektromobilů v carsharingu. To by měl být cílový stav. Motivem autorů je naučit lidi půjčovat si auto a nesmrdět v centru města spalováky. Dělají to Brňáci pro Brňáky. Chvályhodné.
Ano souhlasím s Vámi a
Ano souhlasím s Vámi a vítám tuto službu. konečně se našel někdo kdo má odvahu do toho jít. Jen si myslím, že podmínky nejsou nastaveny zrovna nejlépe. Ale pokud to má sloužit hlavně pro seznámení se s elektromobilem pak to chápu a je to na místě.
Docela by mě zajímalo
Docela by mě zajímalo jaká je cílová skpina?
Nedokážusi předstvit někoho kdo si bude půjčovat auto za 2Kč/min (což by samo o sobě nemuselo být problém) a ještě k tomu za podmíky, že se auto musí vrátit na stejné místo.
Jako na nákup s tím asi člověk nepojede, k doktorovi taky ne, tak sakra na co by si ho vlastně měl půjčit?
Na čas je to fakt divný,
Na čas je to fakt divný, platit za to, že auto stojí na parkovišti, v zácpě apod.
Já si ho pojedu zkusit,
Já si ho pojedu zkusit, jaké je. Pojezdím hodinu po a kolem Brna a uvidím:)… Jinak pokud bych ho mohl vrátit jinde, bylo by to samozřejmě lepší, nicméně myslím, že ten projekt se v takový stav vyvine…
Souhlasím. Určitě se to
Souhlasím. Určitě se to časem vyvine do podoby, že se auto bude moci nechat kdekoliv. To bude velká výhoda. Jen pro info, v Berlíně jsem před pár týdny viděl podobný systém – CAR2GO. Cena za minutu 0,19 EUR.
Věřím, že systém sdílení aut časem přijde i do menších měst. Jen si musíme zvyknout. Emil
Klidně si to za
Klidně si to za stávajících podmínek jednou/dvakrát měsíčně půjčím na hodinu až dvě čistě pro požitek z jízdy, prostě kochat se.
Na vlastní e-auto se asi do smrti nezmůžu. Na běžné pojíždění po Brně a okolí mám svého věrného nezničitelného Favorita.