Británie přidá dalších minimálně 140 rychlodobíječek

Jan Horčík - 06 Únor 2014

Británie je v Evropě zemí s největším počtem CHAdeMO rychlodobíječek. Je jich tam už 195. Britská vláda aktuálně ohlásila, že jich přidá dalších 140 díky investici ve výši 9 milionů liber.auto elektromobil Nissan Leaf u rychlodobíjecí stanice Ecotricity v Británii

Elektromobil Nissan Leaf u rychlodobíjecí stanice Ecotricity v Británii
foto: Nissan

Britská vláda už v červnu 2013 schválila balík investic do podpory elektromobility v hodnotě 37 mil. liber. Z toho devět poputuje na vybudování 140 nových rychlodobíjecích stanic napříč celou Británií.

Spojené království Velké Británie a Irska se díky tomu stane zemí s jednou z nejlepších sítí rychlodobíjecích stanic pro elektromobily v Evropě. Kromě těchto 140 stanic však přibude ještě dalších 74 v rámci projektu Rapid Charge Network (RCN).

A to pořád není všechno: vyjma těchto rychlonabíjecích stanic vznikne v Británii dalších několik stovek klasických dobíjecích bodů pro elektrická auta k již 6000 existujících. Británie chce jezdit na elektřinu a my jí fandíme.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele ozana

Na konci února se oficiálně otevře nabíjecí stanice v Havířově u magistrátu, dneska to psali v místních novinách. Radnice si dlouhodobě pronajala od ČEZu jeden elektromobil, tak jim postavili i nabíječku.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zabte už někdo to Chademo, nebo se rozleze jako mor :) Zrovna včera jsem měl ten konektor v ruce na rychlonabíječce RWE v Praze a je to neskutečně těžká mohutná kráva. Zlatej Mennekes :) Navíc dokáže přenášet v DC stejné výkony jako Chademo a i v AC na tom není o moc hůř.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nakonec Tesla asi jistě ví, proč používat v Evropě upravenej Mennekes a ne upravený Chademo ;)

Obrázek uživatele Jolinar

huste, a jeste dalsich XY budou Teslacke stanice, tam se bude jezdit fakt np :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

9 000 000 libier
140 nabijaciek

to je 64 000 libier / kus?

- aj ked si zaratam nejake administrativne veci, ehm - zda sa mi to dost :)

p.

Přímo nádherný pocit,že člověk může pak jezdit po Británii elektromobilem,aniž by se stresoval,že nedojede...

To není úplně přesné tvrzení, nebýt Tesly, tak nás min do roku 2020 budou evropské a japonské automobilky přesvědčovat, že 200km NEDC stačí všem. To odpovídá cca 25kWh a proto byl dimenzován výkon CCS a Chademo na 50kW. Tj. dobití 80% kapacity za 30min.

ad zapojení: 3 x 230V x proud na vodič N je sice možné provést, ale nikdo vám to tak dnes už nezapojí. Standardní zapojení je 400V x proud x 1,71(odmocnina ze tří) bez použití vodiče N. (vodič PE je samozřejmě zapojen vždy)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Standardní je dneska právě už se samostatným vodičem N. Sdružený PEN vodič se už docela dlouho neinstaluje, protože to ani není povoleno.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Standart vodič N, tedy síť TT? A to na uzemí ČR, kde je síť TN, tj. vodič PEN?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

preco to zapajaju ako trojfazovy motor ? :)

Protože na vstupu palubní nabíječky v autě je 3fázový usměrňovač a ten vodič N k ničemu nepotřebuje. Analogie k tomu jsou průmyslové frekvenční měniče napájené z 3f sítě, které také nemají svorku pro vodič N.

Obrázek uživatele Jolinar

jak pise Franta, Model S umi navic i dobijet krome 3*32A, taky i 1*80A coz by s trifazovym usmernovacem asi neslo :)

Pokud jste měl na mysli vstup interní nabíječky Modelu S, tak vás opravím. Na základě osciloskopického měření průběhu proudu ze zásuvky má Model S poctivé 3 usměrňovače a za každým usměrňovačem je aktivní PFC obvod.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

SC od Tesly je rychlodobijacka, Chademo je nieco medzi pomalo-stredno dobijacka. Otazka, Do domu 3-f 400V je pocitany pre vykon 230V x 3 x A (na nulak) alebo 400V x 3 x A (medzi fazami)?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestliže máš třífázovou zásuvku, tak se to počítá samozřejmě mezi fázemi, tedy 400(V)×32(A)×odmocnina ze 3 = 22kW

Obrázek uživatele Jolinar

to hlavne nerikejte CEZu, ten tvrdi ze rychlodobijecka je i 22kW AC :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V tom pripade CEZ to pocita na nulak, cize 230V x 3 x 32A = 22.080W = 22kW

Ked sa to tak vezme, priemyselny 3f AC 22kW motor je velky a silny, kym Teslacky 100-300kW AC 3-f 4p motor je mrnavy. Nebude tam potom nejaky zadrhel so stratami ? Ze su tie trakcne AC menej efektivne a preto tolko zeru ?

to by sice mohl, ale počítá to pro sdružené napětí (fáze proti fázi), 400V x 32A x 1,73(odmocnina ze tří) = 22.170W :-)

požadavky na průmyslové ASM jsou asi takové, aby běžely 10h denně po dobu 20let? při trvalém zatížení jmenovitým momentem v podmínkách, kde může být zvýšená okolní teplota. Tj. z tohoto důvodu jsou trochu předimenzované, kde v průmyslu je na většinu aplikací ukradená hmotnost či rozměry a hlavní požadavek je spolehlivost a slušná účinnost, která je při jmenovitém zatížení >80% a dnes se pomalu přechází na >90%. Hliníková kotva je také pořád výrobně levnější než měděná.

Čili dosud nebyl žádný důvod z ASM dolovat maximální hmotnostní a objemovou hustotu výkonu a proto ASM v takovémto provedení dnes skoro nikdo neumí vyrobit (na což ostatně narazila i samotná Tesla)

Obrázek uživatele Jolinar

Tesla ve svych materialech uvadi prumernou ucinnost 87%. Neni to buhvi co, ale ikdyby se dostali na prumernou ucinnost 95% tak si prodlouzi dojezd z 426 na 465, za cenu asi o dost vetsich nakladu a vetsich rozmeru. Zda by se to vyplatilo netusim...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online
185.66.36.26