Jako by toho Elon Musk, šéf Tesla Motors a SpaceX, neměl málo, stal se aktuálně poradcem britské vlády v otázkách elektrické mobility. Oznámil to vicepremiér Nick Clegg v návaznosti na uvolnění 500 mil. liber v letech 2015-2020 na podporu elektromobilů, plug-in hybridů a vodíkových aut.
foto: Bill Ingalls, NASA; licence public domain
Podle magazínu E&T má Elon Musk pomoci britské vládě zajistit další rozšíření elektrických automobilů s cílem podstatného snížení emisí. Britská vláda se aktuálně do podobných opatření doslova hrne. Schválila mimo jiné výstavbu dotované jaderné elektrárny, buduje pobřežní větrné farmy a vůbec přemýšlí jak snížit emise kde se dá.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla nestíhá vyrábět, chce postavit největší továrnu na li-ion baterie
Možná se – oprávněně – obává zvyšující se hladiny moří. Musk je však v tomhle případě s velkou pravděpodobností jen o málo víc než dobrou obchodní značkou, která dělá britské vládě tolik potřebnou reklamu.
„Protože si myslím, že je obzvláště důležité vyslyšet přední inovátory v téhle oblasti, …požádal jsem Elona Muska, pionýra elektromobility v USA a šéfa a spoluzakladatele Tesla Motors, zda by osobně mohl britské vládě poradit jak rychleji dosáhnout lepší adopce elektrických vozů,“ řekl podle E&T Clegg.
Jen tak mimochodem, elektromobil Tesla Model S s pravostranným řízením se v Británii bude prodávat od března 2014. To je panečku náhoda!
Britská vláda:
Poraďte
Britská vláda:
Poraďte nám prosím jak můžeme jezdit v elektrických autech.
Musk:
Kupte si auto z naší továrny
Britská vláda:
Neeee, fakt ? aha to jsme vůbec nečekali to je úžasná rada, jste génius Elone! Dobře že jsme vás najali!! 🙂
v Evropě má nápis
v Evropě má nápis ekologický i 3 litrové TDI.
Jak automobilka v Evropě vyvíjí ekologické auro? A jak by podle ni mělo vypadat?
1. ekologické auto musí být hnusné
2. dojezd max 130km a omezovač na 100km/h
3. dojezd 130km a více není možný (tato technologie je příliš drahá)
4. minimální dobíjení baterie musí trvat alespoň 8 hod
5. baterie musí být umístěny v přední části auta
6. kvóta na prodejů elektro aut je max 5 kusů ročně
7. protože se neprodá více jak 10 kusů ročně je prodej pozastaven.
8. každému kdo by si chtěl koupit nějaké elektro auto je důkladně vysvětleno že dojezd je to nejdůležitější
a že přece by si někdo nekoupil auto co je hnusné a má dojezd do 100 km
9. ekologické = nudné
10. za raní stání v kolonách je nutné platit platit a platit
ne jen benzínem ale také svým zdravím. Strategii mají dost dobře propracovanou
😀 😀 😀
ikdyz je to k
😀 😀 😀
ikdyz je to k placi, taxem se poradne zasmal, bohuzel je to pravda…
jesteze ta britanie kasle na unii…snad nam brusel ten temelin nezastavi…
Sice bych s některými body
Sice bych s některými body polemizoval, ale jinak celkově dost dobrý 😉
Zajímavý tah, který by
Zajímavý tah, který by svém důsledku mohl mít šanci dotlačit zkostnatělý evropský EV průmysl k trochu „vyšším výkonům“.