Šéf mnichovské automobilky BMW Harald Krüger řekl v rozhovoru pro magazín Bloomberg, že opravdový boom elektromobility čeká v další dekádě. Za 10 let by mohla auta na elektřinu tvořit až čtvrtinu prodejů BMW.
Je to pár měsíců co jsme psali, že podle představ Volkswagenu bude do roku 2025 čtvrtina prodaných aut elektromobily. A je to jen pár týdnů, co Dr. Dieter Zetsche, šéf Daimleru, řekl, že elektromobily jsou budoucnost.
Zdá se, že německé automobilky konečně zachytily trend a potvrzuje to nyní i Harald Krüger, šéf BMW. V rozhovoru pro magazín Bloomberg řekl, že zhruba do 10 let očekává podíl elektromobilů a plug-in hybridů na prodejích své značky asi 15-25 %.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
BMW jde proti Tesle úsměvnou reklamou
To by znamenalo prodat asi půl milionu aut na baterky za rok. V současné době je podíl prodejů elektroaut u BMW asi na 2 %. Za letošek se zatím (ke konci srpna) automobilce podařilo prodat přes 35 000 takových vozů.
Zajímavé je, že specializovaná značka „i“ zahrnující vozy BMW i3 a BMW i8 z toho tvoří pouze 16 855 vozů, zatímco plug-in hybridy iPerformance tvoří už 17 809 vozů.
Za neustálým zvyšováním prodejů plug-in hybridů a elektromobilů bude podle Krügere především zvyšování dojezdu na jedno nabití a zlepšující se infrastruktura. Doplnil, že BMW se chystá elektrifikovat všechny své značky (tedy včetně MINI, jak bylo nedávno potvrzeno) a modelové řady.
„Elektroauta jsou velmi důležitá pro budoucnost. Když chcete nabízet udržitelná řešení mobility, potřebujete elektrifikované produkty,“ řekl doslova Krüger. Nezapomněl ale dodat, že i nadále budou hrát důležitou roli spalovací motory.
Test pl/en plug-in hybrid
Test pl/en plug-in hybrid BMW 330e
BMW 330e (PL) – test i jazda próbna
https://www.youtube.com/watch?v=uu2eGoN-yls
BMW 330e plug-in hybrid (ENG) – Test Drive and Review
https://www.youtube.com/watch?v=spIRzu5UXvY
V tomhle vlakne je to asi
V tomhle vlakne je to asi nejmin OT: vypadlo z RSS: dalsi prispevek k boomu, elektricka „Dacia“: insideevs.com
Včera měli vyrobit
Včera měli vyrobit prvních 9 Boltů na prodej.
Pak se maj dostat na 30 kusů za hodinu.
http://www.hybridcars.com/tweet-says-2017-chevy-bolt-ev-production-has-started-for-its-otherwise-secretive-rollout/
Elektromobilita bude konecna
Elektromobilita bude konecna pro spoustu lidi v automobilovem prumyslu a nejspis i tradicni znacky (ci jejich soucasny management, vlastniky…).
Emisni limity jsou sofistikovana bariera pro dovoz levnych stroju z Ciny, Indie… spousta lidi by klidne unesla trochu vyssi spotrebu auta za 90 000. Zvlast ti co najedou par tisic rocne na nakupy do vedlejsiho mesta.
Elektromobil meni hru – dokaze ho vyrobit temer kdokoli i v Cine, konkurence bude ostra… Muzeme se dockat i navratu dob kdy automobilky vyrabely platformu s pohonem kterou si novy majitel nechal obleknout u karosare na miru… Premiove seriove vozy BMW, AUDI… brzy nebudou mit moc co nabidnout aby ospravedlnily vysokou cenu.
No ona ta bariera nejsou jen
No ona ta bariera nejsou jen emisni limity (on nejlevnejsi spalovak, co ty limity plni nestoji zas tak moc, rozdil oproti zrave plecce nebude stat za to), ale i pozadavky na bezpecnost aut apod…
za 90 000 by se dal prodavat tak tata nano bez uprav pro evropu, a je otazka jestli by to nekdo koupil, kdyz za podobnou cenu sezenete ojetinu, ktera oproti tomu bude jak Skovy mercedes proti dacii.
Premiove auta nabizi predevsim premiove zpracovani, coz nejaky garazista urcite nenabidne, nevim proc by jim mel rozvoj EV nejak uskodit?
Myslim ze si vyrobu auta dost zjednodusujete, spalovaci motor je sice lsozita a draha soucastka, ale neni to zdaleka vsechno, masova levna vyroba auta je extremne slozity proces i bez spalovaciho motoru, obzvlast pokud to ma byt plnohodnotne osobni auto evropskeho standardu, par svarenych trubek s elektromotorem se da udelat i v male serii (viz napriklad dodavky nemecke posty)..
Pro číňany není bariéra
Pro číňany není bariéra pro vstup do EU emisní limity, ale crash testy. Stačí si vyhledat videa na youtube. A to se výměnou spalovací motoru za elektrický rozhodně nevyřeší.
Takže se o evropské automobilky nebojím. Nehledě na to, že prémiové vozy nabízí prémiové zpracování a to číňani zatím moc neumí.
Posaďte se do BMW i3 a do Nissan Leaf a budete hned vědět, proč je BMW o třetinu dražší. Resp. proč je Nissan levnější a nemůže si nasadit takovou cenu jako BMW.
Na Slovensku je schválená
Na Slovensku je schválená dotácia na nákup elektromobilu 5000€
energia.dennikn.sk/dolezite/elektrina-a-elektromobilita/stat-zadotuje-nakup-elektromobilu-sumou-do-5000-eur/21600/
docela pěkné BMW
zdroj s
docela pěkné BMW
zdroj s obr. ve větším rozlišení
To se mi móóc líbí. Dokud to nezhyzdí cenovka 😉
Oni (indianautosblog) tomu říkají hatchback, ale není to spíš liftback?
A dokavad to nezhyzdí malá
A dokavad to nezhyzdí malá baterka a pomalá nabíječka 🙂
Btw už si někdo koupil toho elektro Ioniqa? Prodávaj se vůbec, furt tu svítí banner…
Dokud vidis baner tak ne, az
Dokud vidis baner tak ne, az zmizi, tak se kupec nasel 🙂
Hehehe :)))
Hehehe :)))
Ioniq electric se bude
Ioniq electric se bude prodavat od brezna 2017.
kup si IONIQ
kup si IONIQ
Ta šaltpáka 😀
Ta šaltpáka 😀
Dodani pry od 15.2.2017
Dodani pry od 15.2.2017
8.11.2016 je v Praze teprve
8.11.2016 je v Praze teprve od 10:00 tiskovka na HMCZ s představením vozu po ČR. Elektriky prý ale dovezou až v prosinci 2016, zatím budou ukazovat PHEV, možná i HEV. Takže prodeje nejdříve zkraje 2017.
hyunday trenčín dostane
hyunday trenčín dostane hybrid budúci týždeň, full ev je na lodi (smer európa), dovezú možno v novembri, možno v decembri. s € 5000 dotáciou pevne rátajú.
V Německu už se prodávaj,
V Německu už se prodávaj, viz FB skupina Ioniq.
Čtenář má mít špatný
Čtenář má mít špatný pocit jedině s toho že zatím nenašel dost odvahy či financí na zakoupení EV!
Jakmile doslouží můj koník,kupuji EV a basta!
Za spalováka už prašule nedám!
Off
Reportáž o Norské
Off
Reportáž o Norské e-mobilitě
https://youtu.be/VL9CHH9QFcw
ten pan Krüger rekl jeste
ten pan Krüger rekl jeste neco jineho a tim to vyzniva upne jinak.
Rekl, ze automobilky jako BMW musi do 2025 zajistit odbyt 1/4 vyroby jako EV, aby bylo mozne splnit emisni normy EU. Castecne mohou byt potrebne podily EV jeste vyssi.
Tim jasne rekl, ze hlavni usili je vyroba spalovaku, ale kvuli snizeni emisi, je nutne vyrabet EV.
BMW a jini vnimaji EV jako nastroj k zajisteni existence spalovaku, jinak je ale nenavidi.
Autohersteller wie BMW erwarten, dass sie den Anteil von Elektroautos bis 2025 auf etwa ein Viertel steigern müssen. Ansonsten, das ergaben interne Berechnungen, können sie die verschärften Umweltregeln der Europäischen Union nicht einhalten. Teilweise liegen die kalkulierten Elektroanteile sogar noch höher. Bislang verdienen die Hersteller mit Elektroautos eigenen Angaben nach allerdings kein Geld.
Presne tak, bohužiaľ 🙁
Presne tak, bohužiaľ 🙁
Sice je to pravda, ale ne
Sice je to pravda, ale ne nadarmo se říká, že všechno zlé je k něčemu dobré. Historie se jednou nebude ptát, jestli ta která automobilka začala vyrábět EV, protože chtěla (Tesla), anebo proto, že musela (většina ostatních). Podstatný byl, je a bude výsledek – rozšíření EV a s tím související pokles jejich cen, který podpoří další rozšíření EV atd.
Kazda automobilka si buduje
Kazda automobilka si buduje dlouhodobe nejake (pozitivni) image. Takova prohlaseni od BMW a ostatnich si lide dobre zapamatuji. jeste po 20 letech si pripomeneme, kdo za co kopal. V mem hodnoceni jsou brzdici elektromobility uplne mimo okruh pro nakup dalsiho auta. A to si myslim, ze nejsem sam.
Dalsi jsou VW, DB, Ford a Fiat. Tyto automobilky mely nejvetsi averzi proti elektromobilite. Pozitivne hodnotim Nissan, Kia, zatim Opel, Hyundai a samozrejme Tesla. I kdyz bych si drive tyto auta asi nikdy nekoupil, tak dnes jim fandim
No, já za sebe můžu
No, já za sebe můžu říct, že když jsme na přelomu 2013/2014 chystali koupi Leafa, tak jsme zvažovali všechny možné argumenty pro i proti, ale hledat, jestli před 5, 10 nebo 20 lety Nissan neprohlásil něco negativního ohledně elektromobilů, jestli to nějak brzdil nebo nebrzdil – tak to by mě opravdu nenapadlo. Prostě uvažování potencionálního nového zákazníka není uvažování EV nadšence, který si dejme tomu může pamatovat, dát to té které automobilce jak se říká „sežrat“ a nekoupit ani v budoucnu EV od ní. Na druhé straně znám pár nadšenců pro EV, kteří si i přes relativně laxní přístup BMW pořídili i3-ku, jsou s ní spokojeni a ani s automobilkou nemají problém. Toto je silně individuální, odvislé od mentality konkrétního jedince a troufal bych si odhadnout, že to nebude mainstreamový přístup. Prostě pokud dojde jednou k většímu rozšíření EV, tak o tom rozhodne dojezd a cena EV, nikoli to, jak se do toho té které automobilce chtělo nebo nechtělo.
Komunisti měli pětiletky,
Komunisti měli pětiletky, kapitalisti mají desetiletky. Proto komunismus neměl šanci a padl. Větší bere 🙂
Zlepseni dojezdu a dobijeni
Zlepseni dojezdu a dobijeni je fajn, rkel bych ze velka cast zakazniku by ale spise ocenila snizeni cen u EV….
Škodovka očekává nástup
Škodovka očekává nástup SUV. Bohužel u Čechů dost rozšířený názor, že SUV je bezpečnější a elektromobil má baterky, které se musí po 3 letech měnit. No já očekávám ještě větší rozšíření blbců.
Noo, kdyz si vezmes
Noo, kdyz si vezmes nejbooozejsi T-firmu, co prodava EV 4 roky a mnozstvi prispevku o tom, ze jim v zaruce menili baterku, tak mi to z pohledu bezneho ctenare neprijde jako az tak neopodstatneny pocit, ze baterku je treba po 3 letech vymenit…
To máš pravdu, je určité
To máš pravdu, je určité procento horších kusů článků a od toho je záruka. Nissan Leaf má 8 let.
ono je třeba se taky
ono je třeba se taky podívat na to, proč ty baterky Tesla měnila. Jestli proto, že byly zničené nebo proto, že u nich udělali upgrade, který zvýšil jejich užitnou hodnotu a který je již běžnou součástí novějších modelů.
Jinak baterie u prvního EV jsem měnil po 12-ti letech a to byly původní NiCd. Nové LyFePo4 tam jsou už tam pěkných pár let jsou a zatím rozdíl nejsilnější/nejslabší článek při vybití do cca 30% drží asi 0,04V – při úplném vybití je rozdíl cca 0,08V. Nehledě na to, že současné baterie jsou zase o velký kus dál. Nevím z čeho má čtenář mít ten špatný pocit…?
Jasne, vymeny (resp.
Jasne, vymeny (resp. netrivialni cast z nich) byly z plne funkcnich baterek za nove s vetsi uzitecnou hodnotou. A ted tu o vibratoru a Marence…
Batterypacky se měnily z
Batterypacky se měnily z důvodu vadného stykače. Se samotnými články to nijak nesouviselo.
Jak uz jsem psal nahore, to
Jak uz jsem psal nahore, to BFU nezajima, jaky je duvod… Urcite mas manzelku/babicku/znamou, ktera by si tipla, ze stykac je nejaky druh perverzaka.
Baterky, který se měnili
Baterky, který se měnili kůli baterkám byli u Leafa. Tam šlo skutečně o rychlou degradaci podmíněnou klimatem a absencí chlazení. Čili nešlo o články samotné a jejich stárnutí.
Např. baterky u hybridních Hond doplatili na nevhodné uspořádání článků, zatímco baterky u Priusů vydrželi i milion kilometrů, viz vídeňský tágo. Stačila jen mírně větší mezera mezi články.
To že Tesla prodává EV 4
To že Tesla prodává EV 4 roky je naprostej blábol ty vibrátore. Nastuduj si aspoň fakta.
Kdyz opomineme „kusovku“
Kdyz opomineme „kusovku“ Roadster, tak ano. Vsechny komentare o vymene baterek, co jsem videl, se tykaly S a ty zadne starsi nez 4 roky nejezdi…
Wiki: Model S deliveries began in June 2012
Moje baterky majú už 19
Moje baterky majú už 19 rokov (NiCd), síce majú asi 80%-nú kapacitu, ale podľa „predpokladu“ mali byť už 6 krát menené, asi to budem reklamovať :-)))
Přesně tak. Představte si
Přesně tak. Představte si ten hnusný Peugeot, to je odporný výrobce, protože u P106e, co máme na VŠB, má najeto na původních NiCd 270 tisíc km, je 16 let starý, drží si 80% kapacitu z původních 100 km a ne a ne si nechat vyměnit baterky. Jak k tomu já, jako zákazník přijdu, že nám je Peugeot nemusel už 5x měnit :-)))
Já bych ty elektroauta
Já bych ty elektroauta zakázal! Ale už! 😀
Pokud ti prijde jako
Pokud ti prijde jako odpodstatney pocit ze je treba menit u dnesnich EV baterku kazde 3 roky, tak by ses mel dobrovoulne povesit za „nechci rict co, ale je to parovy organ“ do pruvanu.
A precetl sis i to „z
A precetl sis i to „z pohledu bezneho ctenare“?
Jako bezny zakaznik (ani fanda ani odbornik) nepujdu do auta, ktere v prvnich par letech potrebuje vymenu klicove a sakra drahe komponenty (i kdyz je to v zaruce a zadarmo) a nezajima me, jaky je duvod. Uprimne, sel bys (za sve, nikoliv firemni – z ciziho krev netece) do auta, ktere bude s pravdepodobnosti treba 1:1000 do tri let potrebovat vymenit motor?
To chcete povedat, ze ste
To chcete povedat, ze ste nasiel niekolko tisic komentarov ludi co sa stazovalo, ze museli vymenit baterku po 3 rokoch? Podla mna ich bolo tak par stovak co sa da pri nabehovej vyrobe celkom pochopit. A inak nevsadil by som sa ze kazdy bezne nesadame do spalovacieho auta kde je pravdepodobnost 1:1000 ze motor odide do troch rokov.
Ehm, kolik Tesla vyrobila
Ehm, kolik Tesla vyrobila aut? Pokud vim, tak par set tisic. A stovky ze set tisic je 1:1000 (pokud to omezime na pocatecni serii, tak to bude horsi).
Jasne, ze je vsechno odhad (a mozna hodne mimo). Jen jsem se snazil „zanalyzovat“, kde se mezi lidmi vzalo to „vymena baterky po trech letech“ a ze to neni uplne na vode (nebo alespon nebylo v zacatcich) a bude celkem dlouho trvat nez to presvedceni vyhnije. To je to same, jako „nekvalita Dacii“, taky uz to podle vseho davno neplati, ale mezi lidmi se tahle povest porad drzi.
Nejak sa tu zabúda
Nejak sa tu zabúda uvádzať jeden veľmi dôležitý fakt, a to je 8-ročná záruka na pokles kapacity pod 80%. Pokiaľ mi každé 3 roky výrobca vymení baterku za úplne novú, na ktorú platí zasa záruka, tak som vysmiaty a nemám čo riešiť…
Na to pozor. Podle českých
Na to pozor. Podle českých zákonů platí, že pokud Vám v rámci záruky vymění nějaký díl (třeba i celé auto), pokračuje původní záruka, pouze se prodlužuje o dobu, kterou bylo vozidlo v opravě.
A není u to podle nového
A není u to podle nového občanského zákoníku vše ponecháno na dohodě?
Mate na mysli 1.4 TSI? V
Mate na mysli 1.4 TSI? V roce 2013 casopis Autobild tady v nemecku posbiral vic jak 10 tis. stiznosti (pocitany jen vazne zavady) na zminenem motoru od nem. zakazniku (vcetne vyr. cisel a podrobne dokumentace). Celkove prodej VW v nemecku 2013(jen pro orientaci) kolem 3 mil aut. To mame cca 0,3% vaznych zavad….tedy 3 auta z tisice…a to zdalka ne vsechna prodana auta byla s timto motorem….pak nam ty procenta jeste vyrazne vyskoci.
A co jako tim chces rict? Ze
A co jako tim chces rict? Ze se mam zajimat o to jak desinformovany „bezny ctenar“ je? Me opravdu nejde o to, aby tvoje babicka byla v obraze ohledne dnesnich bateriovych technologii. Spis prestan sirit definformace o 1:1000 pravdepodobnosti, ze bude clovek menit v EV baterii do 3 let a bude vsem lepe.
Ano, protoze ten
Ano, protoze ten „dezinformovany bezny ctenar“/zakaznik svymi penezmi rozhodne, jestli se EV masove rozsiri nebo zustanou „hrackou“ pro nadsence. „Dezinformace“ viz niz.
No jo my už jsme v
No jo my už jsme v očekávání nějaký to desetiletí. :)))