Biró Estrima je miniaturní italský elektrický automobil, který se prodává zákazníkům již několik let. Nyní však italský výrobce Estrima přišel u svého vozítka se zajímavou inovací. Jak lze poznat z úvodního obrázku, je jim doslova geniální způsob manipulace s prázdnou baterií.
foto: Estrima
Miniaturní elektrické vozítko Biró Estrima patří díky hmotnosti 370 kg, výkonu motoru 4 KW a maximální rychlosti 45 km/h do kategorie elektrických skútrů. V některých zemích, jako je Itálie nebo Francie, tak mohou Biró Estrima řídit i lidé bez řidičského průkazu.
Zákazníci si dosud mohli vybrat z několika druhů baterií. Levné, ale nejslabší olověné baterie, li-ion baterie a li-ion MAXI baterie pro maximální dojezd. Žádná v nich však nebyla navržena pro rychlé a pohodlné vyjmutí, nebo pro pohodlný transport.
foto: Estrima
Italská firma však nyní nově nabízí ke koupi Biró Estrima ve verzi Re-Move. Podobně jako u některých kol nebo skútrů můžete baterii z vozítka vyjmout a rychle ji vyměnit.
Energii verzi Re-Move dodává 12 kg těžká li-ion baterie o kapacitě 1,2 kWh. Díky celkové malé hmotnosti vozítka a nízké rychlosti vystačí energie v baterii průměrně pro 40 km.
Stejně tak ji můžete snadno vzít do svého bytu nebo doma a připojit do elektrické sítě. Taková možnost je ideální především tehdy, když bydlíte ve městě, kde jednoduše není v dosahu dobíjecí stanice. Jednoduše vytáhnete baterii a zanesete ji domů.
video: YouTube
Přenášet netvárnou 12kg baterii však není nic příjemného. Baterie v Biró Estrima je však vybavená pojízdnými kuličkami a výsuvným madlem. Jde vlastně o stejnou technologii, jakou mají malé cestovní kufříky.
Stejně tak snadno můžete baterii vyměnit. Pokud s vozítkem jezdíte každodenně do práce, můžete mít dvě baterie jednoduše doma a v práci. Výměna a doplnění baterie je dílem okamžiku. Rozhodně kratšího okamžiku, než ztrácet čas na benzince.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Na Filipínách chtějí 100 tisíc elektrických Tuk-Tuků
Pak je zde jedna zásadní výhoda, pro někoho možná největší. Jak stojí v oficiálních materiálech, vozítko bez baterie nebude tak pohodlné ukrást. Tohle se například o dopravních prostředcích se spalovacím motorem říct nedá.
V Itálii koupíte vozítko základní verzi autíčka (bez baterie) koupíte za 6990 € (180 000 Kč). Nejlevnější baterie vás přijde na 1490 € a baterie Re-Move 3990 €. Za verzi Biró Estrima tak zaplatíte 10 980 € (283 000 Kč).
Úchylná cena za dobrý
Úchylná cena za dobrý nápad. Soudruzi v Itálii zase udělali chybu….. Takové baterky jsou k mání za ceny o řád nižší.
Jedna česká firma z
Jedna česká firma z Mělníka dodává do svých českých skútrů silnější česko-americké baterie LiFePO4 30Ah za cenu asi 26k Kč – s obalem, s elektronikou ale bez koleček (snad by nebyl problém je nasadit). Tak by mohli udělat s italským výrobcem nějakou kooperaci. Za cenu italské baterie by si každý mohl koupit 4 baterie české, a ještě silnější s dojezdem až 85km. Jen trochu víc přemýšlet a dívat se kolem sebe.
Nebo se na překupníka z
Nebo se na překupníka z Mělníka vykašlat a koupit si od čínského výrobce těchto českoamerických těch baterií rovnou deset. 😉
jak může baterka stát v
jak může baterka stát v přepočtu 100 tisíc ?!?!
já mám elektro kolo se stejnými parametry a baterka 1kWh mě stákla cca 22 tisíc, když k tomu připočtu nějakou slušivou krabici a celé to vynásobím dvěma tak mi stále 50 tisíc uniká !
tohle se nikdy neuchytí bo to je zlodějna !
Ty jo 180 000 za golfovy
Ty jo 180 000 za golfovy vozik bez baterie
Všechno dobré, zajimavé
Všechno dobré, zajimavé až na tu cenu…tak je nekonkurenceschopná..