Autosalon Ženeva 2014: potvrzení Audi R8 e-tron, dojezd 450 km

Jan Horčík - 12 Březen 2014

Několikrát zrušený a pak znovuoživený projekt sportovního elektromobilu Audi R8 e-tron se na autosalonu Ženeva 2014 dočkal definitivního rozuzlení. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstava automobilky Audi, potvrdil, že auto půjde do výroby.auto Audi R8 e-tron autosalon Ženeva 2014

Na autosalonu Ženeva 2014 bylo potvrzeno komerční uvedení elektromobilu Audi R8 e-tron
foto: Audi

Podle Hackenberga je hlavním důvodem proč se projektu Audi R8 e-tron rozhodli dát zelenou výjimečný pokrok v oblasti baterií. Zatímco původně slibovalo auto dojezd pouze 215 km na jedno dobití, nově to má být až 450 km.

To už je hodnota, se kterou se dá pracovat. Dr. Ulrich Hackenberg řekl, že je to výsledek zásadního technologického vývoje v oblasti baterií, které mají jak vyšší energetickou hustotu, tak jsou i lépe "zabalené". Zároveň tým učinil zásadní pokroky u mechanických i elektrických komponent vozu Audi R8 e-tron.

Elektromotor je díky tomu účinnější a spotřeba palubní elektroniky je výrazně nižší. Nová generace Audi R8 e-tron proto bude nabízena jako na zakázku vyráběné sportovní auto. Audi navíc vůz využije jako nositele nejvyspělejších technologií, které bude chtít využívat v budoucnu i u sériových aut.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já bych doktoru Ulrichovi až tak moc nevěřil. "Hlavním důvodem proč se projektu Audi R8 e-tron rozhodli dát zelenou" je, že před pár dny ohlásilo BMW zahájení výroby svého elektrosporťáku. A to by uznejte, bylo podivné kdyby továrna "náskok díky technice" díky technice zaostávala. Proto tento čin hodný Chytré Horákyné - vyrábět nevyrábět. Bohužel Audi ještě před pár lety bylo skálopevně přesvědčeno o nesmyslnosti elektromobilu a dnes tak nemá odpracováno a proto nemůže nabídnout auto k běžnému prodeji. Proto ty pohádky o zázračném pokroku v bateriích.

Obrázek uživatele Jolinar

no jeste by mohl potvrdit velikost aku, at si muzem udelat predstavu o realnem dojezdu :-)

Jasně, jak známe VW tak to bude opět strašlivá "mlha" než nakonec vypustí číslo, které slibovanému dojezdu absolutně nemůže odpovídat.

Pamatuji si to správně, že posledně chtělo Audi u SUV s cca 80kWh baterií udělat 600km?

Obrázek uživatele Jolinar

nn, tech 80kWh vymysleli redaktori nejakeho magazinu, mam dojem ze GCR, Audi nic o kapacite nereklo...

Obrázek uživatele Hyperloop

Mno, Tesla bude mít silnou konkurenci :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslíte v těch asi 20 Audi R8 E-tron, které skutečně vyrobí?:-)

Obrázek uživatele Hyperloop

Čtu, že auto bude vyráběné na zakázku. Pakliže se sejde třeba 10 000 objednávek, vyrobí se jich 10 000. Či ne? ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Předpokládám cenu kolem 8 milionů. Takže 10000 objednávek moc reálně nevidím:-)

Obrázek uživatele Hyperloop

A na těch 8 milionů jste přišel jak?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdvojnásobením ceny běžného Audi R8:-) Tipuji, že nebudu příliš daleko od pravdy:-)

Neberte to jako kritiku, já bych byl rád, kdyby Audi začalo vyrábět elektromobily za rozumnou cenu, ale oni se k tomu rozhodně nechystají... Mít teď zbytečné 2 miliony, už mi stojí Model S v garáži.

Spis bych ocekaval nějaký sedan v elektrice od Audi :)

Obrázek uživatele Jolinar

to by ho ale zactli srovnavat s Teslo... V Infiniti taky sliboval luxusni elektromobil a jak to dopadlo vsichni vime :-)


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?