Autosalon Ženeva 2014: potvrzení Audi R8 e-tron, dojezd 450 km

Několikrát zrušený a pak znovuoživený projekt sportovního elektromobilu Audi R8 e-tron se na autosalonu Ženeva 2014 dočkal definitivního rozuzlení. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstava automobilky Audi, potvrdil, že auto půjde do výroby.

Na autosalonu Ženeva 2014 bylo potvrzeno komerční uvedení elektromobilu Audi R8 e-tron
foto: Audi

Podle Hackenberga je hlavním důvodem proč se projektu Audi R8 e-tron rozhodli dát zelenou výjimečný pokrok v oblasti baterií. Zatímco původně slibovalo auto dojezd pouze 215 km na jedno dobití, nově to má být až 450 km.

To už je hodnota, se kterou se dá pracovat. Dr. Ulrich Hackenberg řekl, že je to výsledek zásadního technologického vývoje v oblasti baterií, které mají jak vyšší energetickou hustotu, tak jsou i lépe „zabalené“. Zároveň tým učinil zásadní pokroky u mechanických i elektrických komponent vozu Audi R8 e-tron.

Elektromotor je díky tomu účinnější a spotřeba palubní elektroniky je výrazně nižší. Nová generace Audi R8 e-tron proto bude nabízena jako na zakázku vyráběné sportovní auto. Audi navíc vůz využije jako nositele nejvyspělejších technologií, které bude chtít využívat v budoucnu i u sériových aut.

12 komentářů u “Autosalon Ženeva 2014: potvrzení Audi R8 e-tron, dojezd 450 km”

  1. Já bych doktoru Ulrichovi
    Já bych doktoru Ulrichovi až tak moc nevěřil. „Hlavním důvodem proč se projektu Audi R8 e-tron rozhodli dát zelenou“ je, že před pár dny ohlásilo BMW zahájení výroby svého elektrosporťáku. A to by uznejte, bylo podivné kdyby továrna „náskok díky technice“ díky technice zaostávala. Proto tento čin hodný Chytré Horákyné – vyrábět nevyrábět. Bohužel Audi ještě před pár lety bylo skálopevně přesvědčeno o nesmyslnosti elektromobilu a dnes tak nemá odpracováno a proto nemůže nabídnout auto k běžnému prodeji. Proto ty pohádky o zázračném pokroku v bateriích.

            1. Zdvojnásobením ceny
              Zdvojnásobením ceny běžného Audi R8:-) Tipuji, že nebudu příliš daleko od pravdy:-)

              Neberte to jako kritiku, já bych byl rád, kdyby Audi začalo vyrábět elektromobily za rozumnou cenu, ale oni se k tomu rozhodně nechystají… Mít teď zbytečné 2 miliony, už mi stojí Model S v garáži.

Napsat komentář