Bude, nebude, bude, nebude… bude! S elektrickým sporťákem Audi R8 e-Tron to není jednoduché a Volkswagen se zjevně nemůže rozhodnout, jestli do projektu jít nebo ne. Podle nejnovějších informací australského magazínu Drive to ale vypadá, že auto se nakonec přeci jen vyrábět bude.
foto: Audi
Podle magazínu Drive může za nenadálý obrat především zásadní pokrok v oblasti baterií a současně změny ve výzkumných a vývojových divizích, které zavedl jejich nový šéf Ulrich Hackenberg.
Původní verze dvoumístného sporťáku Audi R8 e-Tron totiž nabízela dojezd pouze 215 km. Díky nové technologii baterií se tato hodnota zvedla na 400 km, což už je srovnatelné s pět let starým Tesla Roadster nebo aktuálním Tesla Model S.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: elektrická šelma Audi R8 e-tron na silnici
Elektrický sporťák Audi R8 e-tron bude mít digitální zpětné zrcátko
„Insideři“ v centrále Audi v Německu proto podle redaktorů magazínu Drive nyní naznačují, že elektrická R8 by se mohla do výroby ve velmi limitované sérii dostat už příští rok, pravděpodobně ve druhé polovině.
O pohon malého elektrického sporťáku se postarají dva elektromotory s kombinovaným výkonem 233 kW a toč. momentem 678 Nm. Původní prototyp zvládal 0-100 km/h během 4,2 vteřiny (asi jako současný Model S) a max. rychlost byla omezena na 200 km/h. Baterie nesla energii 48,6 kWh při celkové hmotnosti vozu 1780 kg.
Automobilka v polovině roku 2013 projekt „zařízla“ s tím, že dojezd 215 km je příliš nízký a vývoj baterií nejde kupředu tak rychle, jak by si představovala. Jenže to se zjevně změnilo. Audi R8 e-Tron by tak mělo posloužit jako lákadlo k ostatním elektrickým modelům Audi, resp. Volkswagenu.
Už v roce 2014 by se měly na trhu objevit Volkswagen e-Up a Volkswagen e-Golf, plus nejspíš také elektrické Audi A3 e-tron. Plně elektrické vozy doplní také Golf plug-in hybrid.
A co koncept A1 e-Tron o
A co koncept A1 e-Tron o kterém se nemluví jaký je jeho osud ?
http://www.youtube.com/watch?v=l1vSeLu2wcE&list=PL163j-BpIxjE9UA8TTTjhzNczev_gKBKK&index=107
Jinak určitě jsem proto
Jinak určitě jsem proto aby se to Audi dostalo do prodeje. Jednak je to moc pěkné auto na to že to je elektromobil 😉
a hlavně každý vůz, který na palubě veze >40kWh baterii považuji za správný krok do budoucna.
Mohu se zeptat, co se tedy
Mohu se zeptat, co se tedy vlastně změnilo u těch baterií?
Moc se toho zdá se neví.
Moc se toho zdá se neví. Jinak mi ale přijde absurdní, že na 48,5kWh toto Audi vážící 1780kg mělo ujet jen 215km. Kde Tesla model S s 60kW baterkou a podobnými výkony váží 2100kg a ujede cca 400km.
Tudíž už jsem někde četl, že se s baterkou neudělalo vůbec nic, jen se u Audi konečně naučili hospodařit s energii 🙂
Ta Tesla to ujede ale až na
Ta Tesla to ujede ale až na 85 kWh baterku, bacha na to! Na 60 kWh baterii je dojezd cca 300 km (teorie…). Mě by zajímalo, jestli třeba nezačaly testovat baterie, které se nedávno mihli na serverech a to kombinaci lithia a síry. Dají se dokonce koupit prototypy (opravdu mi je nabízeli) a jejich hustota energie činí 250 Wh/kg. To je skoro dvojnásobek, než u stávajících baterií. Problémem jsou ale cykly, kterých je bohužel zatím méně než u LIFEPO.
Kdepak 85kWh má NEDC
Kdepak 85kWh má NEDC 500km(306Mi) a 60kWh má NEDC 400km(244Mi) a předpokládám, že těch „nových“ 400km má Audi R8 e-tron také dle NEDC.
Jinak věc s pokrokovými články má dvě roviny:
1) 250Wh/kg není vůbec žádný zázrak (to se nás snaží jen automobilky uchlácholit jak „to nejde“), protože jak Panasonic tak Samsung mají již nějakou dobu v běžném prodeji články s 250Wh/kg (jsou to právě články velikosti 18650 s kapacitou >3250mAh)
2) gravimetrická hustota uložené energie není pro auta tak velký problém, naopak zásadní problém je volumetrická hustota energie, kdy prostě není další články kam ve voze dát. A zde právě potřebujeme ten pokrok dostat se alespoň na 1100Wh/l(bylo již přislíbeno pro velikost 18650 v Německu). Jinak dnes jsme někde u 680Wh/l pro velikost 18650 a cca 300Wh/l u velkých článků které používá Nissan, BWM či VW.
Ok, tak to díky za info, to
Ok, tak to díky za info, to jsem nevěděl. Nicméně 250 Wh/kg je dolní hranice technologie LiS. Uvádí se, že dosáhnou až trojnásobku této hodnoty. Otázkou je kdy.
Tak jsem si našel na
Tak jsem si našel na wikipedii, že 60 kWh model má dojezd 335 a 85 kWh modely mají dojezd 425 km. Nikoliv tedy vámi uváděných 500 km. To je dle americké organizace EPA.
Ano to se mezi sebou nebije.
Ano to se mezi sebou nebije. EPA cykly jsou „kruté“ a tak velmi blízké dnešnímu skutečnému provozu vozidla. Naopak NEDC je velmi „jemný“
85 kW·h
265 mi (426 km) (EPA)
300 mi (480 km) (Tesla Motors)
310 mi (502 km) (NEDC)
60 kW·h
208 mi (335 km) (EPA)
230 mi (370 km) (Tesla Motors)
244 mi (390 km) (NEDC)
.. v každém případě s každým novým FW e tyto hodnoty mění
Ok, máte recht. Nicméně
Ok, máte recht. Nicméně nejrealističtější mi přijdou hodnoty EPA. Tam ten dojezd asi bude dosažitelný v reálném provozu.
100% souhlas
100% souhlas
Ano LiS a Li-Air(ten má
Ano LiS a Li-Air(ten má velmi blízko k principu palivových článků) se na papíře zdají jako velice perspektivní technologie, ale obávám se, že:
1) praktické nasazení očekávám nejdřív za 20let a především nevím o jediném dnes komerčně vyráběném článku LiS.
2) obě zmíněné technologie bohužel slibují velice nízkou energetickou hustotu výkonu oproti dnešním Li-metal. Takže vozidla budou muset být koncipovány jako hybridy těchto dvou baterií.
Dají se objednat tady:
Dají se objednat tady: oxisenergy.com Mají tam k tomu i info, a nejsou to žádné blafy, ale ozkoušené články.
Paráda, mockrát děkuji za
Paráda, mockrát děkuji za nasměrování. Já žil v domnění, že to ještě nikdo produktivně nezvládl. Nicméně osobně nad jejich parametry nejásám.
200Wh/kg je sice už parádní hodnota (a slíbené zvýšení na 400Wh/kg v roce 2016 vypadá impozantně) jenže jestli jsem počítal dobře, tak ty články mají hodně špatnou objemovou hustotu a to konkrétně 208 Wh/l (to je 1,5x méně než mají dnes používané články u VW, BMW i Nissanu a 3x méně než u TESLA) což je dáno jejich nízkým nominálním napětím kvůli použití Síry místo kovů a obávám se, že s tímto nepůjde hnout tak snadno. O výkonové hustotě se pro jistotu nemluví vůbec a tam, bojím se, bude největší problém. Také životnost se pohybuje kolem jen kolem 1500cyklů(v tom ale problém nevidím)
Dobrý den, zajímalo by mě
Dobrý den, zajímalo by mě zda se opravdu dají objednat, jelikož jsem psal e-mail a doposud mi nikdo neodpověděl, tak jestli má někdo zkušenosti s kontaktováním oxisenergy? Případně bych se chtěl ještě zeptat zda nevíte ještě o nějakém dalším výrobci Li-S článků? děkuji za rady 🙂
Dají se objednat
Dají se objednat předprodejní vzorky za absurdní cenu. Ani to nezkoušejte. Na konci května půjde objednat první prodejní články za normální cenu.
A nevíte přibližně cenu
A nevíte přibližně cenu teď a cenu už tu normální? Není to přímo pro mě a cenu prý nemám vůbec řešit. Děkuji
Cena teď je 15000 liber za
Cena teď je 15000 liber za 20 článků bez daně, jedná se o testovací balíčky pro společnosti. Cena potom zatím nebyla stanovena.
Volumetricka hustota energie
Volumetricka hustota energie VHE je vzdy o hmotnosti/hustote takze prvky ako kobalt, nikel, mangan, zelezo……sira ma 2,07g/cm3 a 1675mAh/g co dava 6240Wh/l ale selen kedze ma 4,82g/cm3 tak jeho vysledna VHE 8100Wh/l ale jeho GHE je iba 675mAh/g takze prvorada hodnota je GHE.
Dalej k vyvoju lithium-chalkogenidovych bipolarnych baterii 700Wh/kg – 1200Wh/l
Vyvojovy tym SK/CZ/US/JP/NO/DE/UK/RS/NL hlavne by som vyzdvihol tym z Univerzity Pardubice pod vedenim prof. Wagnera s ktorym riesime pripravy materialov, VUT BRno, SAV UP Bratislava alebo UPJS Kosice plus dalsich spickovych partnerov…..
….ak je Vas vyvoj dobry tak nemate problem ziskat financie takisto aj my sme dostali ponuku od globalneho hraca plus dalsie mensie ponuky. Rozhodli sme sa pripravit 180mm velke 340V bipolarne clanky a spolu s Rimac automobili odprezentovat v praxi…..
Ak Vas chce kupit firma ktorej rocny obrat je 78miliard € tak to si treba dat poriadny pozor……
250Wh/kg pouziva Tesla v
250Wh/kg pouziva Tesla v Modelu S. Pro stacionarni baterie pouzivaji 200Wh/kg.
viz Elon Musk zde.