Audi A7 Sportback h-tron – nejhezčí auto na vodík

Vodíkové auto Toyota Mirai přijde na americký, evropský i japonský trh už příští rok. Ostatní výrobci proto nemohou zůstat pozadu. Na autosalonu v Los Angeles proto Audi představilo vodíkovou A7.

Audi A7 Sportback h-tron quattro
foto: Audi

Audi A7 Sportback h-tron quattro je auto na vodík s dojezdem 500 km. Vůz je vybaven novým pohonným systémem e-quattro, kdy předu i vzadu najdeme po jednom elektromotoru o výkonu 85 kW (113 koní).

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne vodíková A7 během 7,9 vteřiny. Max. rychlost je omezena 180 km/h. Max. točivý moment je 540 Nm. Hmotnost je 1950 kg a spotřeba 1 kg/100 km.

Auto obsahuje celkem čtyři nádrže na vodík a navíc také 8,8kWh lithium-iontovou baterii. Ta vydrží na 50 km jízdy na elektřinu a je možné ji dobíjet ze zásuvky. Vlastně jde tedy i o plug-in hybrid.

Audi zatím neříká kdy a zda vůbec začne auto sériově vyrábět. „Jsme v pozici spustit produkční proces jakmile budou trhy a infrastruktura připraveny,“ píše se v tiskové zprávě.

FOTOGALERIE:

auto Audi A7 Sportback h-tron quattro

foto: Audi

auto Audi A7 Sportback h-tron quattro

foto: Audi

auto Audi A7 Sportback h-tron quattro

foto: Audi
tisková zpráva

6 Comments on “Audi A7 Sportback h-tron – nejhezčí auto na vodík”

  1. Super ze tu mame auto
    Super ze tu mame auto buducnosti. Na kratke trasy baterka, na dlhsie cerpanie elektriky z clanku. Takto si predstavujem auto uz pekne dlho. Je to akceptovatelne ajpre stat aj pre vodikovu lobby, kt. Nahradi ropnu. Uz si len pockat az to bude za norm.cenu a s infrastrukturou. Snad sa dozijeme.

  2. Zdravím a vznáším dotaz
    Zdravím a vznáším dotaz do diskuze a možná námět na článek do redakce – skupina VW používá ve své hybridizované platformě 8,8kWh baterii, Toyota má zatím pro jediný PHEV (Prius PHEV) na palubě 4,4 kWh energie, letáky čistě bateriových elektromobilů jednotlivých výrobců se pak předhánějí ve dojezdu, méně výrazně už hovoří o energetickém objemu baterie jako takové, byť je tento údaj většinou zmíněn.

    Moje otázka je, jestli už platí nějaký úzus, že tabulkově uváděná celková energie baterie vozidla je též ta využitelná, anebo alespoň že z této energie je řidiči k využití stejný poměr napříč všemi automobilkami, třeba oněch 80 % DOD? Něco jako když se pevně dá, že spalovák má nádrž na třeba 45 l benzínu/nafty.

    Pokud tomu tak není, a třeba u VW je z 8,8 kWh využitelných 70 %, u Kia Soul 85 %, atd., pak by byla člověku velmi informace o celkové energii baterie vozidla naprosto k ničemu a v návaznosti by nebylo jak tato všechna nová zajímavá auta srovnávat… 🙁

    Díky za odpověď.

    1. Zdravím, díky za
      Zdravím, díky za zajímavý dotaz. Podle našich informací záleží na každém výrobci jaký podíl z kapacity baterie se rozhodne využít a jaký ponechá „v rezervě“. Třeba Chevrolet Volt má ve svých různých verzích zhruba 16kWh baterii, ale využívá pouze kolem 10 kWh. To je výrazně méně než 80 %.

Napsat komentář