Cyklostezka, která vyrábí energiiKOLO
Cyklostezka, která vyrábí energii
Porsche vylepšuje 911 GT3 R HybridZÁVODY
Porsche vylepšuje 911 GT3 R Hybrid
Benzin za 45 Kč/litr? Brzy ve FinskuNOVINKA
Benzin za 45 Kč/litr? Brzy ve Finsku
Škoda nové logo odhalí v ŽenevěŠKODA AUTO
Škoda nové logo odhalí v Ženevě

Audi A7 Sportback h-tron - nejhezčí auto na vodík

Jan Horčík - 21 Listopad 2014

Vodíkové auto Toyota Mirai přijde na americký, evropský i japonský trh už příští rok. Ostatní výrobci proto nemohou zůstat pozadu. Na autosalonu v Los Angeles proto Audi představilo vodíkovou A7.auto Audi A7 Sportback h-tron quattro

Audi A7 Sportback h-tron quattro
foto: Audi

Audi A7 Sportback h-tron quattro je auto na vodík s dojezdem 500 km. Vůz je vybaven novým pohonným systémem e-quattro, kdy předu i vzadu najdeme po jednom elektromotoru o výkonu 85 kW (113 koní).

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne vodíková A7 během 7,9 vteřiny. Max. rychlost je omezena 180 km/h. Max. točivý moment je 540 Nm. Hmotnost je 1950 kg a spotřeba 1 kg/100 km.

Auto obsahuje celkem čtyři nádrže na vodík a navíc také 8,8kWh lithium-iontovou baterii. Ta vydrží na 50 km jízdy na elektřinu a je možné ji dobíjet ze zásuvky. Vlastně jde tedy i o plug-in hybrid.

Audi zatím neříká kdy a zda vůbec začne auto sériově vyrábět. "Jsme v pozici spustit produkční proces jakmile budou trhy a infrastruktura připraveny," píše se v tiskové zprávě.

FOTOGALERIE:

auto Audi A7 Sportback h-tron quattro

foto: Audi

auto Audi A7 Sportback h-tron quattro

foto: Audi

auto Audi A7 Sportback h-tron quattro

foto: Audi
tisková zpráva
 
Obrázek uživatele Radovan

Jen mne zaujal ten průhled vozem, kolik prostoru zabere ve voze technologie pohonu. A kolik zbude pro lidi. Ten poměr prakticky 1:1 se mi nelíbí. Kouknu na svůj Peugeot Ion a vidím to tak 4:1 ve prospěch lidí a nákladu.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 41 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 7 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Super ze tu mame auto buducnosti. Na kratke trasy baterka, na dlhsie cerpanie elektriky z clanku. Takto si predstavujem auto uz pekne dlho. Je to akceptovatelne ajpre stat aj pre vodikovu lobby, kt. Nahradi ropnu. Uz si len pockat az to bude za norm.cenu a s infrastrukturou. Snad sa dozijeme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dojezd 310 mil, tedy cca 500 km

Zdroj: transportevolved . com/2014/11/20/2014-la-auto-show-audi-a7-sportback-h-tron-quattro-plug-hydrogen-hybrid/

Obrázek uživatele honYa

Zdravím a vznáším dotaz do diskuze a možná námět na článek do redakce - skupina VW používá ve své hybridizované platformě 8,8kWh baterii, Toyota má zatím pro jediný PHEV (Prius PHEV) na palubě 4,4 kWh energie, letáky čistě bateriových elektromobilů jednotlivých výrobců se pak předhánějí ve dojezdu, méně výrazně už hovoří o energetickém objemu baterie jako takové, byť je tento údaj většinou zmíněn.

Moje otázka je, jestli už platí nějaký úzus, že tabulkově uváděná celková energie baterie vozidla je též ta využitelná, anebo alespoň že z této energie je řidiči k využití stejný poměr napříč všemi automobilkami, třeba oněch 80 % DOD? Něco jako když se pevně dá, že spalovák má nádrž na třeba 45 l benzínu/nafty.

Pokud tomu tak není, a třeba u VW je z 8,8 kWh využitelných 70 %, u Kia Soul 85 %, atd., pak by byla člověku velmi informace o celkové energii baterie vozidla naprosto k ničemu a v návaznosti by nebylo jak tato všechna nová zajímavá auta srovnávat... :-(

Díky za odpověď.

---

honYa

Obrázek uživatele Jan Horčík

Zdravím, díky za zajímavý dotaz. Podle našich informací záleží na každém výrobci jaký podíl z kapacity baterie se rozhodne využít a jaký ponechá "v rezervě". Třeba Chevrolet Volt má ve svých různých verzích zhruba 16kWh baterii, ale využívá pouze kolem 10 kWh. To je výrazně méně než 80 %.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Radovan

Jinými slovy zvykli jsme si jako automobilky podvádět zákazníky při uvádění tabulkové spotřeby benzínu a nafty, tak svoje zvyky jednoduše přenášíme i na LPG, CNG a elektřinu. Vodík nevyjímaje. Ach jo.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 41 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 7 tis. km

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group Půjčte si elektromobil Nissan Leaf!

zajímavé články