GM potvrdili elektromobil, dojezd 320 kmELEKTRO
GM potvrdili elektromobil, dojezd 320 km
Elektro auto z roku 1967E-AUTO
Elektro auto z roku 1967
iMiEV Cargo - elektrický pick-upAUTO
iMiEV Cargo - elektrický pick-up
Volkswagen Up! představen v PařížiAUTO
Volkswagen Up! představen v Paříži

Apple připravuje elektromobil, pomáhají mu bývalí zaměstnanci Tesla Motors

Jan Horčík - 16 Únor 2015

Sen zesnulého Steva Jobse, bývalého šéfa společnosti Apple, se nejspíš stane skutečností. Podle deníku Wall Street Journal tato dnes nejdražší firma na světě pracuje na svém vlastním elektromobilu.Honda Skydeck koncept

Koncept minivanu Honda Skydeck byl představen v roce 2009 na autosalonu v Tokiu. Bude nějak podobně vypadat také nový elektromobil značky Apple? A kdy bychom se jej mohli dočkat?
foto: Honda

Když něco napíše Wall Street Journal, obvykle to není jen snůška plků. Navíc, své tvrzení tyto newyorské noviny podkládají mnoha zajímavými podrobnostmi. Základní sdělení je stejné jako v nadpisu: Apple připravuje elektromobil a pomáhají mu v tom bývalí zaměstnanci Tesla Motors.

A zdaleka nejen oni. Podle WSJ dnes tým pracující na elektrickém autě značky Apple několik stovek lidí s tím, že brzy se rozroste až na 1000 zaměstnanců. Zdaleka nejde jen o původní zaměstnance Tesly.

O válce mezi Tesla Motors a Apple v oblasti najímání zaměstnanců jsme již psali. Rovněž o schůzce Elona Muska, šéfa Tesly, s nejvyšším vedením Apple. Všechny tyto střípky do nové zprávy WSJ zapadají jako do mozaiky. Elektrické auto Apple je údajně vzhledem podobný minivanu.

Posvěcení vývoji elektromobilu dal samotný šéf Apple, Tim Cook. Jonathan Ive, šéfdesignér firmy, údajně už několik týdnů či měsíců schůzuje s předními světovými šéfy a inženýri v oblasti automotive a snaží se je přetáhnout do Apple.

Kódové označení elektroauta Apple zní "Titan". Pracuje na něm také Steve Zadesky, který se už řadu let stará o mechanický design telefonů a dříve pracoval pro . Hlavní obory, které dnes Apple v této souvislosti zajímají, jsou údajně robotika (viz. Připravuje Apple vlastní robotické auto?), kovy a materiály použitelné v automobilovém průmyslu.

Obrovská síla Apple - nejen finanční (firma má k dispozici nižší stovky miliard dolarů v hotovosti), postaví Tesla Motors před zásadní výzvu. Dost možná dosud největší. Zároveň ale celému elektromobilnímu průmyslu Apple výrazně pomůže a de-facto jej legitimizuje.

I ti, kdo dosud netušili o elektromobilech vůbec nic, se o ně totiž začnou zajímat. Vstup Apple do světa elektromobility tak nakonec bude prospěšný úplně pro všechny.

V době, kdy auta nejsou o moc víc než počítače na kolech, se tím navíc potvrzují dřívější spekulace odvážných vizionářů o tom, že Apple se nakonec stane výrobcem celé řádky spotřebního zboží a bude postupně obsazovat (nebo vynalézat) jedno odvětví za druhým, podobně jako se mu to podařilo se smartphony a pak i tablety.

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Achjo :(((((((((((((BEZ STEVA TO NENÍ JAKÝ TO BEJVALO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;;;;;(((((((((((((((((((((((((((((((::((((((((((((((

Uspech Applu prinesl z velke casti software. Auto je naopak vic Hardware. Chyby se nedaji jen tak napravit pres update...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Narazia na rovnaky problem ako vsetci, baterie.
Ak chcu zacat v e-mobilite co viac mozu ponuknut nez e-bicykle, e-skutre, e-auto, e-pohon clnu, hobby-king ?

Ak by neboli baterie rovnaky problem pre vsetku mobilitu, davno nahradi spalovacie auta, nakolko vyhoda a konkurencieschopnost
je zasadna.

Len znacka a punc "Apple" stacit nebude.

Mini roboticke auto do mesta ma Google, ale je pre nas nepouzitelne, nie je v predaji, mozno nebude, legislativa, nezmyselnost z pohladu dojazdu a pretlaku aut v mestach, absencia parkovacich miest v meste, ..

Privela existujucich vhodnych alternativ na trhu (Leaf, Soul, e-Up, BMW, Tesla, ...) ktore maju vlastne problemy sa presadit, ..

Obrázek uživatele Hyperloop

Iniciativě Applu asi lze opravdu fandit, ale je tam stále několik otazníků:

1) Při celkové filosofii Applu, kdy svoje výrobky řadí do vyšší cenové kategorie a dává jim spíš punc luxusu, je docela otázka, zda jeho EV bude určen pro masy, nebo to bude spíš něco jako Model X, tedy auto pro movitější klientelu. Jestli Apple předpokládá, že i přes vyšší cenu "oblbne" lidi stejně, jak v případě iPhonu a budou je masově kupovat, tak by zde mohl dost narazit, protože automobilový trh je přeci jen jiný než trh spotřební elektroniky.

2) Při strategii Applu dělat si všechno po svém, tedy vlastní konektory, čipy a pod. je otázka, zda se Apple spokojí s už stávajícími konektory, nebo si opět udělá nějaký svůj vlastní. Osobně bych to spíš viděl na druhou možnost. Ale doufám, že se aspoň v tomhle dohodne s Teslou a bude používat konektor Superchargeru. Každopádně si myslím, že je téměř nulová pravděpodobnost, že by používal Combo nebo CHAdeMO (už jen kvůli rychlosti nabíjení).

3) Apple si prakticky nic nevyrábí sám, ale má na to smluvní výrobce. Udělá snad v případě EV výjimku a bude si ho vyrábět ve vlastní továrně? A kdo by mu ho případně vyráběl?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dělat si po svém :-) , ze by jejich auta mela hranata kola a zastrcka na dobijeni bude ve tvaru usb? :-) Titan, hmm...uz se bojim, i to je predpoklad vyssi ceny! :-)

Obrázek uživatele Hyperloop

Když už, tak spíš lightningu ;)

Obrázek uživatele honza.t

Společnost Apple už několikrát ukázala, že dokáží v mnoha oborech konkurenci pěkně zamotat hlavu . Výpočetní výkon k tomu bezesporu mají. Ale nejdůležitější jsou špičkoví zaměstnanci, kteří mají dlouholetou úspěšnou praxi s konstrukcí automobilů .
Jestli Apple opravdu vstoupí do segmentu výroby automobilů. Tak mají tradiční Automobilky velký problém .
https://www.youtube.com/results?search_query=steve+jobs.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímavý, ale než Apple takový auto vyvine, bude to trvat spooustu let a je to odvětví ve kterym můžou celkem jednoduše šlápnout vedle. Možná by bylo lepší investovat do nějakýho startupu, kterej má nějekej vývoj za sebou, nebo do Tesly, která by jim mohla propůjčit různý technologie. Pracujou tam ale jiný machři, který určitě vědí, co dělají.

Obrázek uživatele Jan Horčík

O možnosti že by Apple koupil Tesla Motors se diskutovalo velmi živě před několika měsíci. Analytici ovšem upozorňují, že Apple obvykle raději volí cestu "postavíme to sami" než "koupíme to od někoho".

---

šéfredaktor magazínů Hybrid.cz a Ekologické bydlení

Uvidime, tohle je z minuleho tydne. http://calacanis.com/2015/02/14/apple-will-buy-tesla-for-75b-in-18-months/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi jí přímo nekoupí, protože si nedokážu představit Muska, jako poskoka Applu, nebo někoho jiného, ale určitě by mohli spolupracovat na vývoji různých komponent, nebo sdílet infrastrukturu.

Obrázek uživatele Hyperloop

Třeba jako sluchátka Beats ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Apple obvykle raději volí cestu "ukradnem to sami" než "koupíme to od někoho".

Ale no tak. Co podle vás kdy Apple ukradl? Naopak se spíš kopírují jejich produkty.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Xerox a lisa? www .zive.cz/bleskovky/jak-probihala-spoluprace-applu-s-xeroxem-dle-inzenyra-parcu/sc-4-a-175088/default.aspx
ipod? cs .wikipedia.org/wiki/MP3_p%C5%99ehr%C3%A1va%C4%8D

atd.. atd..

Nic to nemění na tom že hlavně Steve Jobs byl geniální obchodník, který svým osobním kouzlem a později i pečlivě udržovaným kultem osobnosti přesvědčit lidi, že všechno vymyslel a udělal on osobně.

Apple byl zrovna jediný, co si GUI od Xeroxu poctivě licencoval, zatímco MS ho prostě okopíroval. Vždyť se kvůli tomu jakou dobu soudili.

Obrázek uživatele Hyperloop

Tak pokud vím, tak sám Jobs jednou prohlásil, že Apple se nikdy neštítil použít nápad někoho jiného.
Nakonec tablet ani dotykový telefon není vynález Applu. Jak známo, první tablet představil Microsoft asi 6 let před Applem.

Jako 6 let před Apple Newtonem z roku 1993? To asi těžko ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Skutečným přechůdcem tabletu, jak ho známe dnes, byl DynaBook Alana Kaye. Koncept pochází z let 1968-1972 (v roce 1972 byl koncept publikován).

Obrázek uživatele Hyperloop

O Newtonu se přiznávám jsem nevěděl, nicméně i tak pořád Apple tablet nevymyslel ;)

http://www.zive.cz/clanky/cesta-do-praveku-jak-se-zrodil-tablet/sc-3-a-153583/

Cituji:
"první elektronický tablet schopný rozpoznávání písma byl patentován již v roce 1888 (ano, skutečně to bylo již v devatenáctém století), první systém pro elektronické rozpoznávání znaků pak byl patentován v roce 1915 a první skutečný tablet tak, jak jej chápeme dnes, byl představen v roce 1956."

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pravda pravda, ale nejde o ten původní nápad, ale jeho pojetí. Telefon byl vynalezen dávno, dotykový telefon taky, ale až Apple přišel s takovým pojetím a zpracováním, že se to dalo použít. Když si vzpomenu na ty dotykový komunikátory kolem roku 2005, tak to byla tragédie. Právě to pojetí chytrého telefonu a tabletu od Applu všichni kopírují.

Obrázek uživatele honza.t

Proto Apple koupil společnost a její patenty. Vyvíjející LCD s dotykovým rozhraním pro mobilní zařízení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Obecně vzato, spojením Tesla + Apple by získaly obě firmy. Tesla kapitál + technologie, Apple auto, které se prodává téměř samo.
Něco jiného je vyvinout vlastní mobil a něco jiného auto..

Takže spojení Tesla + Apple mi dává smysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No len to nie. Elon nechce predavat elektromobili len snobom co si potrebuju zvyraznit svoje ego. Chce aby sa technologia stala dostupnejsou pre vsetkych ludi. Navyse svoje patenty uzatvara tak ako apple. Skor dufam, ze sa to applu nepodari, lebo filozofia a marketing tej firmy funguje iba cez zakladne zvieracie pudy ludi.
Elon Musk ma uplne inu filozofiu ako Steve Jobs a to sa mi na nom paci. Dufam, ze mu to vydrzi aj nadalej a bude uspesne uskutocnovat svoje myslienky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chcel som napisat, ze svoje patenty neuzatvara

S tím souhlasím, nebylo by špatné když by apple udělal auto za 5milionu a Tesle nechal levnější segment.

Obrázek uživatele Hyperloop

Vzhledem k nedávným výrokům Muska, že do 10 let bude mít Tesla stejnou tržní kapitalizaci jako Apple, bych spíš řekl, že sám Musk chce s Apple soupeřit než se s ním spojovat. A dle mě je to jedině dobře.
Nehledě na to, že Musk by si určitě nenechal od nikoho mluvit do své strategie.

To jo prece jenom mobil ma tech technologii v sobe daleko vice :) Nedavno, kdyz si Apple patentoval Akcni kameru, klesly akcie GoPro. Uvidime, jak se budou pohybovat akcie Tesly v navaznosti na aktivity Applu.

Obrázek uživatele Jolinar

Jak se pise v clanku, pokud prijde apple s elektromobilem, obrovskym zpusobem to pomuze celemu odvetsi. Tedy i Tesle.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články