Automobilka Tesla Motors spustila svou největší dobíjecí stanici Supercharger. Nachází se v dánském městě Køge, jižně od Kodaně. K dispozici je 12 dobíjecích stojanů a zároveň jde o první evropský Supercharger se solární střechou.
foto: Tesla Motors
Síť rychlodobíjecích stanic Supercharger se útěšeně rozrůstá již několik let v USA, Evropě i Asii. Dnes je ve světě aktivních celkem 374 stanic s 2022 dobíjecími stojany Supercharger.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla testuje betaverze elektrického SUV Model X
Tesla zrychlí Model S – jen díky updatu softwaru
Elon Musk: jestli nesnížím cenu elektromobilů, tak mě vyhoďte
Během letošního roku by měly první Superchargery vyrůst také v České republice, na Slovensku, v Polsku a na Balkáně, včetně Turecka. V roce 2016 se pak síť rychlodobíjecích stanic Supercharger rozroste až k Moskvě. Supercharger dokáže téměř vybitý elektromobil Tesla Model S dobít zhruba během hodiny.
Dobry den vsem,
vim uz, kde bude dalsi solarem napajeny
Dobry den vsem,
vim uz, kde bude dalsi solarem napajeny charger, po urcite zkusebni dobe mozna i supercharger. A bude to v CR!
DÍKY ELON
DÍKY ELON DÍKY
kcc-hho.webnode.cz/supercharger/
AŤ ŽIJE TESLA
Dobrý den,
rád bych touto
Dobrý den,
rád bych touto cestou požádal uživatele vozů s jakýmkoliv alternativním pohonem o vyplnění dotazníku k mé diplomové práci na téma Technicko-ekonomické hodnocení alternativních paliv automobilu.
Vyplnění dotazníku zabere řádově 5-6 minut Vašeho času. V případě, že si najdete čas na vyplnění mého dotazníku, uvádím zde link: https://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/alternativni-automobilova-11/.
Děkuji předem za ochotu a vyplnění dotazníku.
Vyplním až tam nebude
Vyplním až tam nebude poviná odpověď na výši příjmů
Omlouvám se, ale to je
Omlouvám se, ale to je bohužel důležitý údaj. Dotazník je však anonymní a bude použit čistě pro diplomovou práci.
Děkuji za pochopení 🙂
Vzdálenost střed Česka a
Vzdálenost střed Česka a Tesla Supercharger Køge v Dánsku činí něco přes 600 km směrem na sever, čili předpokládám patřičně kratší a ‚řidší‘ sluneční svit.
Stanice má 12 vozových stání, jejich šířku předpokládám asi 4 metry a ‚hloubku‘ cca 5 metrů. Ve výsledku by mohla střecha s panely mít 12×4×5=240 čtverečných metrů.
Díky trpělivé šestileté mravenčí práci zde známého pana Kubiše máme pro srovnání údaje z jeho instalace solárů – 66 m2 a 9,24 kWp.
V zimě (měsíc 1,2,10,11,12) dávají denní ø 12 kWh, v létě ø 31 kWh.
(zdroj dat tabulka z dat pana Kubiše –
ke stažení zde
)
Bylo by zajímavé vědět údaje z Dánska. Budou čtyřnásobné (viz činná plocha) než ty rožnovské? Jak se na nich podepíše severnější poloha?
umístění zmíněného Superchargeru
fotky z ledna 2015
Podla
Podla http://suncurves.com/en/v/11492/ ma Køge 4381 dennych hodin v roku, je tam aj tabulka percentualnej oblacnosti pre jednotlive mesiace. Dalej treba vziat do uvahy pevnu montaz panelov – nenatacaju sa za slnkom a zrejme ani nebudu namontovane v najvyhodnejsej pozicii a uhle k slnecnej drahe. Verim, ze to pri vypocte pomoze, ale iluzie si nerobim, ze by to pokrylo spotrebu celej stanice hoci aj v tom naslnecnejsom mesiaci. 😉
Bude niekto chodit cistit
Bude niekto chodit cistit panel ? A co sneh ? 🙂
Podla tajnych informacii, su pozadovane vypocty na plochu 120kW na den, ale neviem ci slo presne o to. Niekto si totiz nechal na SR robit vypocet a obj.
No vida fotovoltaika
No vida fotovoltaika poskytne nová pracovní místa pro údržbu panelů. No není to fanj.
prijemne dobijeni v hloubce
prijemne dobijeni v hloubce 4 metru, to uz
sme tak blby,ze nezname zaklady pro uvadeni rozmeru danych ploch atd. 🙂
Podel tvrzení Tesly se
Podel tvrzení Tesly se všechna energie pro SC v USA offsetuje ze solárních parků (další Elonův business). Pro EU žádná data nejsou, ale pravděpodobě ze sítě, přičemž DK, NO.. to mají stejně za nulové emise díky vodě a větru.
Neví někdo, jakým
Neví někdo, jakým způsobem se teď napájí Superchargery, které nemají solární panely, resp. odkud se ta elektřina bere, jak se vyrábí? A budou mít později solární panely, nebo ne? Nikde na to nemůžu najít odpověď.
Ta elektřina se bere
Ta elektřina se bere normálně ze sítě a vyrábí se v elektrárně 😉
Některé určitě solární panely mít později budou.
no predsa z rozvodnej siete,
no predsa z rozvodnej siete, kokos..
na SR Zapadna cast (stredna a vychodna maju inak ale jadro je vzdy prve, vychod ma napriklad druhu vodu s 22% lebo maju velku vodnu nadrz):
Množstvo Jadro Uhlie Plyn Voda Vietor Solar
V percentách 54,96 % 16,20 % 17,24 % 8,72 % 0,63 % 2,25 %
vsimnie si obrovske cislo podielu Zemneho plynu. Slovensko je vyvozcom elektrickej energie.
1) -> 2) 🙂
1) -> 2) 🙂
To už vypadá hodně
To už vypadá hodně podobně jako benzínka 🙂
Btw. kolik asi ty solární panely mají celkový výkon?
podla obrazku do cca 80 kW
podla obrazku do cca 80 kW denne ? = 1 auto 🙂
Za idealnich podminek 🙂
Za idealnich podminek 🙂
Ale je to stále a každý
Ale je to stále a každý den zadarmo!
Ušetří tak každá taková stanice 10l benzínu za den, t.j. za 20 let životnosti solárních panelů celkem 73000 litrů benzínu – to je na jeden zaoceánský let většího letadla.
Tak to se již vyplatí!
No, vzhledem k tomu, kolik
No, vzhledem k tomu, kolik se takovych letu denne uskutecni, to je jako plivnuti do more.
Proc sem vlastne chodis,
Proc sem vlastne chodis, kdyz nemas zajem o eltromobilitu a hybridy a vse ti na nich vadi?
Co je ti do toho.
Mimochodem
Co je ti do toho.
Mimochodem o hybridy zajem mam, ale ne o nesmyslne elektromobily.
Aut se spalovacím motorem
Aut se spalovacím motorem se také lidi báli, či odsuzovali (neznamená to, že se bojíte elektromobilů) a raději používali koně, nebo páru a před autem musel někdo běžet s praporkem. Vývoj nelze zastavit. Trh si sám řekne co potřebuje, byť je pokřivený dotacemi nebo jinými bonusy. Já osobně jsem pro elektromobily a vidím to jako budoucnost, nebo alespoň jako alternativu k naftě.
No, byste s tim paraporkem
No, byste s tim paraporkem nebehal zase a to pred tim elektromobilem :)))
Jako ja s vama souhlasim, at si ta technologie najde cestu sama, pokud bude konkurenceschopna, coz momentalne bez masivnich dotaci neni.
Vite ono tady neni pouze problem akumulace a nabijecich stanic. Ale je toho podstatne vice.
Zkusenost ze zeleneho nemecka ukazuje, ze pomoci uhli lze vyrobit elektrinu stale nejlevneji. U nas se diskutuje o prolomeni limitu, kecaji do toho politici a v zelenem nemecku se k vuli uhli budou pristi rok bourat 2 vesnice.
Kazdych 1.000.000 elektromobilu potrebuje jeden Temelin. Takze co ted?
Prekotny a nesmyslny vyvoj alternativnich zdroju prave v nemecku ohrozuje ceskou energetickou sit pokazde, kdyz jim tam zafouka. A takovehle „nabijeci stanice“ no to je spise pokrytectvi.
Solarni nabijece jeste dlouho nebudou schopne pokryt spotrebu, ktera navic stale stoupa a elektromobily tomu moc nepomahaji.
Ale jo, alespon se v tom neco deje. S Muskem jsem videl par rozhovoru a sam priznava, ze tohle vsechno je jen jeden velky risk. Bud to vyjde, nebo ne. A nakonec, kdyz uz nemate radi tu naftu, mate vubec predstavu, kolik je k dispozici uranu, grafitu, lithia a stribra? Kvalifikovane odhady vam nikdo neda, stejne jako se neprozrazuji odhady zasob ropy v rusku, nebo SA. Abychom s tim nezkoncili drive nez se zacne.
1.000.000 el. aut pri
1.000.000 el. aut pri prumernem najezdu 20.000km/rok a spotrebe 22kWh/100km je 10^6 * 20000 * 22 / 100 = 4,4TWh.
Rocni vyroba Temelinu je 14TWh.
Kecate nesmysly…
No, ja pocital 48kWh na
No, ja pocital 48kWh na jedno auto za den. Ok, kolik mame k dispozici takovych dalsich bloku? O zadnem dalsim nevim :))))
Jste přesně ten, co
Jste přesně ten, co říká, jak to nejde. OStatní kteří na vás reagovali, jsou přesně ti, kteří vědí a ukazují, jak to jde!
Více to nemá cenu komentovat…
Proboha kde jsi vzal 48kWh
Proboha kde jsi vzal 48kWh jo aha vlastně vycucané číslo odněkud z prstu. Tím se vše vysvětluje.
Je to auto od auta jinak,
Je to auto od auta jinak, samozřejmě hodně záleží i na používání topení / klimatizace, ježdění po dálnici nebo všeobecně nad 100 km / hod., ježdění brzda / plyn atd.. Jako u spalovacího auta. Jen tam není takovým limitem dojezd, bídná infrastruktura dobíječek a doba dobití. Takže někdo jezdí za 8 litrů a jiný s tím samým za 6.
Ovšem Vámi uvedených 48 kWh je opravdu přestřelené číslo, to by mně v malém městském Peugeotu Ion stačilo dle 10 měsíční zkušenosti a po najetí skoro 14 tis. km:
a) v létě s dojezdem kolem 130 km na 16kwh na cca 390 km denně,
b) v zimě s mrazem s dojezdem 80-100 km (podle rychlosti) na 16 kWh na cca 240-300 km denně.
To ovšem v běžném dni nenajedu, ani když vezu děti do školy, na kroužky a ještě jezdím a vyřizuji po městě a okolí.
Při běžném průměrném provozu nabíjím ze skoro nuly do plna v létě 1x za 3 dny, v zimě za 2 dny. O víkendu obvykle 1x denně, ale to jezdíme delší cesty na výlety a k prarodičům.
Proto jsem si elektromobil pořídil. Pokud bude v ČR slušná síť rychlodobíječek á la slovenský GreenWay, pak budu jezdit elektromobilem ještě více. Zatím jsem limitovaný časem dobíjení, kdy z Ostravy dojedu do Olomouce a tam musím stát 4-6 hodin (podle typu kabelu a výkonu zásuvky), protože rychlodobíječka zde není. Nejbližší na jih až v Brně a na západ až v Pardubicích. Když jedu na východ trasu Ostrava – Žilina, pak sice dojedu tak tak s 9-12 km zbývajícího dojezdu, ale za 20 minut mám dobito na 80% na rychlodobíječce a pokračuji v klidu dále na jih nebo na východ, kde jsou co 60-80 km další.
Kdepak dobíjíte v Olomouci?
Kdepak dobíjíte v Olomouci?
Zde jen po dohodě předem
Zde jen po dohodě předem na dvoře Biskupského paláce Univerzity Palackého, kde mají na zdi zásuvky 2x 230V 16A a myslím že 400V 16A. Ty první jsem loni zkoušel. Jenže to je pomalé dobíjení. Stejně jako sloupek firmy Micos v Prostějově na parkovišti hotelu Tennis Club. vyzkoušena loni o prázdninách. Jinak střed Moravy je naprosto tragický, není tady vůbec nic. Jih má 4 nabíječky v Brně a okolí, 3 soukromé a veřejně přístupné CHAdeMO a nejnověji 1 ČEZ kombinovanou včetně COMBO. Plus několik pomalých. Sever Moravy a Slezsko má jen 4 veřejné pomalé ČEZ (Ostrava, Třinec, Havířov), 1 pomalou PRE Ostrava a pak 8 veřejných míst v OC Karolina Ostrava, podobné desky se zásuvkami jako UP Olomouc, jen v podzemním parkovišti. Pomalou nonstop veřejně přístupnou a zdarma ještě nabízí pár lidí v okolí, třeba já v Ostravě-Plesné.
Já si právě říkal,
Já si právě říkal, jestli tam není nějaká veřejně dostupná, o které nevím. Když rozvážím zboží, do hradce, do prahy i do plzně dojedu, ale ostrava je pro mě nedostupná. O té univerzitě jsem slyšel, ale to pomalé nabíjení by bylo nereálné. To by bylo 6 hodin na ceste tam a 6 na cestě zpět. Vím co je pomalé dobíjení, protože u fluence jsem měl jen 16A palubní dobíječku, žádný DC konektor. Teď u nissana je to lepší, chademo je super a taky tam je 1x32A palubní. Bohužel pro evropu by bylo vhodnejší třífázové dobíjení i když by to bylo podobného výkonu (třeba 3x10A). Kdyby jste někdy potřeboval dobít v našem kraji, tak u firmy v Poličce máme jednu domácí zásuvku + mennekes typ2 ze které je možno sosat 1x32A, nebo 3x16A.
tu mas odpoved
tu mas odpoved https://www.youtube.com/watch?v=mb59Kh22C8s
Vy najezdite denne
Vy najezdite denne 220-300km??? No netvrdte mi, ze to je prumerny najezd aut v CR. Vy opravdu nevite o cem mluvite… Takove jako vy mam nejradsi 😀 Aspon neni problem Vam vyvratit ty nesmysly.
Dobre, tak 2.000.000 EM. S
Dobre, tak 2.000.000 EM. S najezdem 100km denne. Porad ale nevidim ten spasny zdroj :)))
100km denne (36500km za rok)
100km denne (36500km za rok) je porad skoro dvojnasobek prumerneho denniho najezdu.
Ja ten zdroj vidim celkem jasne. Za rok 2013 CR vyvezla 27,5TWh a dovezla 10,5TWh, celkem se tedy vyvezlo 17TWh – vice nez kolik vyrobi Temelin. Tato elektrina by s klidem mohla napajet vice nez 3.800.000 aut na elektricky pohon s prumernym najezdem 20.000km/rok a spotrebou 22kWh/100km.
A to jsem jeste nezapocital usetrenou elektrinu eliminaci spalovacich aut.
Jo tak to má logiku, takže
Jo tak to má logiku, takže ty nové elektrárny musí kvůli našim elektromobilům postavit jinde, protože někde jaksi bude chybět těch aktuálně vyvážených 17 TWh. Samozřejmě by se logicky předpokládalo rozšíření e-aut ve všech zemích a v Německu tedy potřeba na nové elektrárny vzroste razantně. V Německu je aktuálně asi 45 milionů osobních aut. Nicméně zejména e-auta nepřekonaly problém toho, že jsou především auty pro horních 10 tisíc. A ani Tesla není za poslední rok zrovna na cestě jít s cenou dolů, naopak ceny Tesel mimo USA půjdou podle posledních zpráv nahoru. Neříkám to jako odpůrce e-aut, ale jako realista. Rád bych si takové auto pořídil, ale náklady jsou zatím stále obrovské.
Ještě bych doplnil… Ano,
Ještě bych doplnil… Ano, jednak se spousta elektřiny vyveze. Ale také třeba v noci je ještě méně využitá kapacita našich elektráren a ty co se dají snadno regulovat snižují výkon. Elektromobily se většinou nabíjí doma přes noc, kdy je elektřina levnější.
A to ta spotřeba 22 kWh/100
A to ta spotřeba 22 kWh/100 km je spíš na horní hranici, někde, kde ho má silné a těžké auto typu Tesly. Menší EV ji má kolem 15 kWh.
Spotreba != Odber
Spotreba != Odber
fakt? Nepovídejte 😉
fakt? Nepovídejte 😉
Konečně se ukazuje jak
Konečně se ukazuje jak tomu všemu rozumíš.
Aktualna kostra Jadro, cize
Aktualna kostra Jadro, cize obohateny uran z ruska (a mozno aj z Fr) vyzaduje uranove bane. Na zemi nie je dost uranu ak by mal na 100r. pokryt celu spotrebu zeme, cital som v nejakom vedeckom clanku pred rokmi. Teraz ked je rusko agresivne bude s palivom do atomoviek problem.
Konkretne na SR mame viac ako 50% zavislost na zdrojoch z ineho uzemia len co sa tyka ciste elektriny, uranove bane nemame, ropne lozisko na vychodnom slovensku je male a zapecatene po medz. dohode s Polskom (zdiela sa), plyn nemame, uhlia a drevopriemysel len do cca 18 % voda a vzduch do 20 % slnko su promile.
Teda ziaden vypocet ani pedpoved nas nemoze pripravit na to ked sa nejaka krajina rozhodne nam nedodat palivo na jej vyrobu.
BEV nas nespasia. Potrebujeme realny spolahlivy cisty trvacny zdroj energie pre vsetkych na prvom mieste, vsetko ostatne je podruzne.
Osobne fotvoltaike neverim ani trochu. Dufam ze sa pletiem.
Aspon na necem se shodneme.
Aspon na necem se shodneme. Taky doufam, ze se pletete.
A mate na nej nejaky tip?
A mate na nej nejaky tip?
Změnu dopravy nelze dělat
Změnu dopravy nelze dělat skokem, musí být infrastruktura, v tomto případě rychlodobíječky a jiné např. servisy. Samozřejmě vše je odvislé od ceny samotného elektromobilu potažmo baterie.
Pokud jde o elektrosoustavu ta je stavěná pro velké producenty a neumí si poradit s nárazovými vstupy. Samozřejmě bez uhlí se zatím neobejdeme, ale musí se spalovat s velkou účinností v německu moderní elektrárna Neurath má až 43% v ČR např. Tušimice po rekonstrukci až 39%, Mimochodem spotřeba elektřiny v ČR stagnuje respektive mírně klesá. (zdroj ČEZ, dal bych sem odkaz, ale nevím jak)
Jsme v době přeměny z konvenčních zdrojů energie na alternativní, ale jsme zatím na začátku a nikdo přesně neví, jaké to bude za dvacet či více let. Je tu strašák, že dojde ropa, uhlí a jiné suroviny na kterých jsme závislí a ono to všechno dojde, samozřejmě né najednou :-), ale nikdo neví kdy. Ale dle mého názoru je nejhorší, že jsem závislí. A závislost je v dnešním světě cesta do pekel.
Je možné, že se pletu a rád bych se plet.
jelikoz jste registrovany
jelikoz jste registrovany uzivatel, muzete odkaz davat pomoci standartniho tagu:
<a href=“www…..“>popis</a>
Přečtěte si po sobě co
Přečtěte si po sobě co jste napsal a máte tam odpovědi o kterých ani nevíte. Co s elektřinou z věterek? půjde do nabíjení toho milionu elektromobilů který vám navíc kapacitou baterií stabilizuje elektrickou soustavu…
karotka. To tu bolo už 100x
karotka. To tu bolo už 100x preberané a rovnako aj na iných serveroch. Asi si sa tým začal zaoberať len teraz. Predovšetkým podľa mnohých zdrojov sa pri ťažbe, preprave a rafinácii ropy na pohonné látky spotrebuje minimálne toľko elektrickej energie ako keby sa táto použila na pohon EV. Príklad linku :http://greentransportation.info/life-cycle/electricity-to-refine-gallon-gasoline.html
Po druhé väčšina nabíjania sa bude diať v noci, kedy je množstvo voľnej kapacity.
Lepšie vyťaženie kapacity by logicky malo viesť k poklesu celkovej ceny elektriny.
Zavedeniu obnoviteľných zdrojov dodajú EV väčší zmysel a dynamiku, kde sa prinesie produkcia z OZE tam kde má – na miesto spotreby a odľahčí rozvodnej sieti. Rozvod elektriky už dnes tvorí najväčšiu časť jej ceny, takže ak rozvodnú sústavu nebudeme musieť dimenzovať na dnešnú kapacitu prinesie to ďalšie úspory.
Batérie elektromobilov v prípade, že sa nájde vhodný ekonomický model, môžu byť použité na stabilizáciu siete.
Neviem ako ty ale ja žiadny problém v zavedení EV nevidím, práve naopak.
Karotka je provokatér,
Karotka je provokatér, protože nepředpokládám, že by byl někdo tak hloupý.
To je fakt prdel tady 🙂
To je fakt prdel tady 🙂
jsem rad, ze to taky tak
jsem rad, ze to taky tak vidite 🙂
Kdyz nekdo muze z huby vypustit takovy nesmysl jako ze kazdy milion el. aut potrebuje jeden Temelin, tak to fakt svedci o jeho nulove znalosti matematiky nebo problematiky tematu.
Ja mel spise dojem, ze mas
Ja mel spise dojem, ze mas zajem o konske sprezeni, ale ne o nesmyslne auta 😀
Tak super, ze jsi nam to vysvetlil…
No ty jsi fakt vtipny, uplne
No ty jsi fakt vtipny, uplne se chytam za bricho
ani se nedivim, ze te bavi
ani se nedivim, ze te bavi tento styl humoru 😀
nevím , jestli jste někdy
nevím , jestli jste někdy v EV jel… Naopak já bych hybrid nechtěl (možná snad jen typu Opelu Ampera a to by musel být hodně dobrý kup). Přicházíte u hybridu o většinu výhod , které EV nabízí – tichý chod bez vibrací, bez drahé údržby, bez nutnosti PHM, bez výměny olejů, filtrů, rozvodů atd. atd. Zkušenosti s provozem EV mám na http://www.qauto.cz
No jel, jako jo mate pravdu,
No jel, jako jo mate pravdu, jasneze to ma vyhody. Ale par veci mi tam vadi strasne a to je cena, rekuperace a dojezd.
Cena je hrozná, o tom
Cena je hrozná, o tom žádná. Proto jsem taky tak dlouho čekal a číhal, než jsem si EV za dobrou cenu koupil. Dojezd je prostě město a tím to hasne (pokud nemáte Teslu), čili účelové auto do města a okolí, v podstatě když to přeženu na úrovni traktoru, s nímž se taky obvykle netrajdá mimo dědinu, natožpak po celé republice.
Proč Vám ale vadí rekuperace, to nechápu. Právě jsem dojel ranních 25 km a část z nich rekuperoval, čímž jsem nejen dobíjel baterie, ale také účinně, plynule a elegantně elektromobil brzdil. Jak z kopce, tak na křižovatkách, tak při dojíždění kolony, zastavení na parkovišti atd.. Já si rekuperace vyloženě užívám a řídím svůj EV kotníkem pravé nohy. Stlačením pedálu rozjedu a zrychlím, povolením pedálu zpomalím a zabrzdím. Dnes už dojedu tímto způsobem třeba na červenou na křižovatku, zatáhnu ruční brzdu a vyřadím páku automatické převodovky z D na N, přitom na pedál brzdy tak vůbec nešlápnu. Je to hrozně pohodlné, plynulé a jednoduché.
No vysvetlim, to je takovy
No vysvetlim, to je takovy jako psychicky blok bych rekl 🙂 Proste normalni spalovak sice brzdi, ale jede, kdyz dam nohu z plynu. Me to totiz vadi i u druheho auta s automatem, to je stejne jako EM. Jedu z mirneho kopecka a porad musi radit D, N, D, N. Strasne 🙂
Tak to chápu, protože u
Tak to chápu, protože u toho spalováku s automatem to nic nepřináší, jen to kvedlání klackem :-).
S EV Vám to odpadne, protože můžete jet z kopce pod „plynem“ na D, jen mít pedál skoro nahoře a tím celou cestu mírně brzdíte a rekuperujete do baterek.
U elektromobilu muzete
U elektromobilu muzete seslapnout plyn tak aby vam vyhovovala rychlost jakou chcete jet, bez ohledu na to jestli tim budete brzit nebo zrychlovat. Dost dobre se na to zvyka. Ale chapu, to si musi kazdy skusit sam.
cena je vysoká – to máte
cena je vysoká – to máte pravdu, ale pokud hodně jezdíte krátké vzdálenosti jako já, tak se to celkem rychle vrátí. Mám malé EV s malým výkonem tzn dál jak 100km bych s tím ani jet nechtěl. Nejlepší je právě v motání se po městě a okolí, rekuperace je z mého pohledu super – vše řídíte jedním pedálem. Určitě jak přijde na trh větší pěkné EV s rekuperací a reálným dojezdem aspoň 300km, tak si jdu pro něj.. 🙂
Ona repuperace je dobra v
Ona repuperace je dobra v tramvaji, v metru. Sporna ve vlaku. A sporna (a to zase bude flame :)) v EM. Zalezi na tom jak a kam jedete. Po dalnici neusetrite vubec nic. V mestskem provozu, mozna neco malo. Proste fyziku neosulite. Zmereny udaj je 5-10% zdroj. prof. Jiri Vondrák
vždycky se každému bude
vždycky se každému bude líbit něco jiného. Nejde až tak o úsporu (i když taky), ale hlavně o pro mě skvělé svezení, které sp. motor nenabídne ani s automatem. Těch 5-10% je myšleno průměrně tzn v kombinaci různých jízdních stylů. Pokud jezdíte jen po městě nebo mimo město se střídáním jízdy a brzdy, tak ta úspora energie rekuperací je značná. Protože máte nohu stále na plynu, tak jedete mnohem svižněji, zejména přechody plyn-brzda.
mohlbyste rozvest ten blabol
mohlbyste rozvest ten blabol o rekuperaci? pokud chcu spomalit a pouziju k tomu rekuperaci misto brzd tak tim usetrim jen 10% ? 10% z ceho?
Nic proti, ale skuste si prejet par kopcu bez rekuperace a pak si popovidame 😀
Jiste ze na dalnici moc neusetrite, kdyz jedete furt stejnou rychlosti…
Nemohl, dohledejte si to
Nemohl, dohledejte si to sam, zdroj sem vam dal. Soude podle vasi mluvnice je taky v Brna 🙂
Ona ta solární dobíječka
Ona ta solární dobíječka asi taky nebude jediná na světě, že ano.
80kwh je snad víc než 10
80kwh je snad víc než 10 litrů, ne? 🙂
6 litrů na 100km
25kwh na 100km
20 litrů 🙂
nicméně, Tesla + Leaf ujeli 2 miliardy kilometrů, což je necelý milion barelů ropy (takže asi 1/100 denní produkce 😀 )
Ale až každý elektromobil
Ale až každý elektromobil bude mít svoji nabíjecí stanici napájenou ze slunka, tak už ty počty ušetřených barelů ropy a kubíků plynu budou o 6 až 9 řádů vyšší. A stejně je potřeba naši zemi ochlazovat, a proto bude nanejvýš vhodné na co největším povrchu vybudovat solární panely a o pár desetin stupňů ji ochladit (aspoň na průměrnou teplotu 15 stupňů C).
Tradaaaa, oteplovači zase
Tradaaaa, oteplovači zase řádí 🙂 Hlavně na všechny pole …. Víte vůbec, že ochlazovaní je pro zivot daleko nebezpečnější než oteplování?
Já bych řekl, že obě
Já bych řekl, že obě varianty nejsou úplně dobré. Nakonec co dokáže skleníkový efekt je vidět na atmosféře Venuše 😉
Když místo 10 litrů
Když místo 10 litrů ušetří 20 litrů, tak je pro letadlo za 20 let benzínu na cestu tam i zpět.
Tak to je ještě lepší.
Z realneho sveta na SR a
Z realneho sveta na SR a jedneho cloveka s cinskym autom na elektrinu je na 600 km treba 36 Eur (Pb 100% okresne cesty bez ohrevu interieru). Pre plnu nadrz benzinu 51 L na 720 km treba cca 63 Eur teraz, 74 Eur ked bol benzin drahy. (1.4 16V 80% dialnica 20% mesto).
Předpokládám, že u
Předpokládám, že u vybraných SC bude hned vedle větší solární elektrárna. Nakonec SolarCity staví gigatovárnu na FV panely, takže se jistě s Teslou dohodnou na prodeji za výrobní náklady 😉