40 % nově prodaných aut v Norsku je do zásuvky

Jan Horčík - 05 Září 2017

V srpnu se v Norsku prodalo 5393 aut do zásuvky. To je o 43 % víc než v srpnu minulého roku. A hlavně to znamená jejich 40,2% podíl na celkových prodejích!auto elektromobil Opel Ampera-e

Norsko je v Evropě prakticky zatím jediný trh, kde lze koupit elektromobil Opel Ampera-e. V srpnu 2017 ho tam získalo 61 zákazníků. Pro srovnání, Tesla Model S si v srpnu v Norsku koupilo 106 lidí, Tesla Model X pak 88 lidí.
foto: Opel

Norsko je zemí zaslíbenou pro auta na baterky, tedy elektromobily a plug-in hybridy. Jen za srpen 2017 se tam prodalo 2784 elektromobilů (meziročně +38,5 %) a 2609 plug-in hybridů (+48,1 %).

A jen tak pro zajímavost, v Norsku se za srpen 2017 prodalo také 2015 bazarových aut do zásuvky. Nejprodávanějšími novými auty do zásuvky byly opět Volkswagen e-Golf, BMW i3 (33 kWh) a Nissan Leaf.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No za me jeste tak 5 - 10 let cas, aspon v CR v sekci "bezne vydelavajicich" (tj fakt si nemuzu koupi model S za 3 mice)...

Copak, Elon Musk zrovna stojí vedle tebe a míří ti pistolí na spánek? :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mama mele maso, ema ma mamu, vcera skarede preslo, pes ma 4 nohy.... (asi podobne relevantni reakce)...

Už si asi miliontej pátej co má potřebu světu vysvětlit, že si fakt nemůže koupit Teslu S za 3 míče. :)))
Jakou jinou relevantní reakci si očekával? :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rekl ze pointa meho prispevku nebyla v tom ze nemam na Model S... bylo to proste konstatovani skutecnosti, ze v CR nejake masovejsi prodeje srovnatelne s norskem jsou z rise snu, protoze ty auta si obecne muze v CR dovolit minimum lidi...

No pořád dokola ukazovat lidem, že voda v zimě zmrzne, tak jak to dělá ta retardovaná redaktorka na tv Nova je fakt zoufalství. :)))
Už jsem tu asi x-krát zminil pouhých 20 % nových prodaných aut v ČR si koupěj lidi ze svý vejplaty, zbylejch 80 % kupujou firmy a instituce. To je víc než výmluvné. Tady nikdo iluze o kupní síle obyvatel České republiky opravdu nemá, takže tydle stesky jsou už jen k smíchu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Přesně tak.
Když jsem se tuhle díval na Autosalon, kde opakovali reportáž o Lamborghini Aventador, což je podle mě bezesporu nádherné auto (i když ne-elektrické), tak mě taky napadlo "na to nemám" (a ani za 5-10 let mít nebudu), ale bylo by "na hlavu" psát do každé diskuze, která začíná nadpisem typu "je to auto a má 4 kola". ;-)

Prostě na to nemám a finito.
Čí je to chyba?
Jen a jen moje, nikoho jiného.
Tak proč s tím zatěžovat ostatní? ;-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 145.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to neni moc relevantni srovnani, abychom se bavili o tom podobnem, tak bych k tomu Lambu jeste melo zaznivat ze by nekteri chteli aby se za par uz prodavaly jenom lamba, ze to ja jasna budcnost, a divili, se rpoc si vubec dneska kupuje neco jineho nez lambo, a ze nekteri lidi jsou natolik divni, ze jsou radi, ze si muzou koupit i golfa misto lamba...

Obrázek uživatele Magy

pretoze velmi vela ludi si nedokaze priznat vinu a hladaju chybu vsade, len nie v sebe.
Samozrejme ze to faro nikdy nebude mat, lebo... - a tu si uz dosadte cokolvek - prehnity kapitalisticky system, nenazranost statu a vysoke dane, rodicia, manzelka, suseda, zle postavenie planet, ktokolvek a cokolvek... Hlavne nie on. ;)

Já jsem měl na mysli hlavně to, že i když to "nemám na to" napíšu někam ¨do diskuze třeba milionkrát (jak už zmínil Kuk), tak se tím ¨vůbec nic nezmění. 3 mega na Teslu nebo cca 1 mega na nového Leafa se psaním do diskuzí vydělat prostě nedá. Je třeba máknout, třeba si najít jinou práci, nebo třeba i dvě nebo tři - prostě skutečně pro to něco udělat. Motivace je to silná. No a samozřejmě existuje skupina lidí, kteří i kdyby se rozkrájeli, tak to nejde. No tak si tu Teslu nebo Leafa prostě nekoupí, no. Právě proto jsem psal o tom Lamborghini Aventador, kterého si nikdy nekoupím já. Konec světa kvůli tomu určitě nenastane.

---

Nissan Leaf 24kWh, 145.000 km

Obrázek uživatele Josef.

No nevím kde žiješ, ale třeba ve Východočeském kraji či Jihomoravském kraji je plat 15 tis. hrubého celkem pěkný a lidi berou i o dost méně. Z toho si asi těžko našetří 800 tis. na auto. Můžeš jim říkat 100x, že se EV vyplatí a že musí makat, ale 62% lidí u nás nebere ani průměrný plat, ze kterýho běžný člověk může fungovat tak 14 dní.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

No vždyť o tom právě eHonza mluvil! Každý svého osudu pánem je. Nebo si myslíte že to v životě funguje jako v pohádce o českém Honzovi kdy mu kouzelný dědeček přihraje princeznu do klína úplně bez práce?

Sám víte moc dobře, že to tak nefunguje. Nikdo si nemůže stěžovat, že v tom a tom kraji berou tolik a tolik a proto nemá na to a to. Sorry ale to je z 99% chyba těch lidí.

Možnosti jak si přilepšit je spousta. Najít si lepší práci, podnikat na vlastní pěst a odpovědnost, odstěhovat se jinam za lepší prací, investovat. A spousta dalších možností.

To že někdo je líný změnit svůj dosavadní život pak brečet, že nemá na Teslu není chyba někoho jiného, ale jen jejich vlastní. Spousta lidí i v "chudých" krajích vydělává víc než průměr.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

souhlasím, smyslem života je zcela určitě najít si lepší práci,investovat, podnikat na vlastní pěst(jinými slovy podlehnout mamonu) a pak si objednat T3 :-))

Obrázek uživatele Josef.

Ale jo, spousta lidí vydělává peníze i v chudých krajích, zvláště díky těm chudým, tedy díky malým mzdám, v Praze by se za ty nájmy a platy neuživili (kamarád podniká ve Vých. kraji). Ovšem těžko si najde dobře placenou práci třeba 2,5 milionu lidí, co žije z "ruky do huby". Pravda oni nebrečí že nemají na Teslu nebo Superb, ani dokonce na novou Octávku, mají tak na Fabii za 150 tis., dál už nevidí.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Radovan

Takoví lidé mají přeci svého boha, co jim už pár let (z televize v dobře padnoucím obleku) zajišťuje světlé zítřky. Ne, nemyslím zubatou plešku (Bohouška), ale kapitalistobijce Středulu.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

A já vždycky myslel že to bylo: Ema mele mámu, máme málo masa...

Obrázek uživatele Radovan

Aha, teď už chápu ty země, kde má muž více manželek. Aby uživil sebe a děti :-)))

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Pri muskurbovani nad reakcemi ostatnich se odkrvuje mozek, no...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Komentář jednoho Nora k tomuto článku:

"The deliverytime for the Amera-e (Bolt) is now 2 years in Norway. The deliverytime for Ioniq is 1 year and we have no clue when the first Model 3 will arrive... The pure EV sales could have quadrupled if the automakers could deliver..."

Jak jsem si celou dobu myslel, mizerná dostupnost nebo spíš nedostupnost Ampery a Ioniqa určuje jejich místa v zebříčku. Čili to pranic nevypovýdá o jejich oblíbenosti u kupujících. Pokud by výrobci vůbec byli schopni normálně nasytit trh tak by nastal opravdu radikální nárůst prodeje elektroaut.
Holt dinosauři jsou moc rádi, že nemaj dostatek výrobních kapacit na baterie a můžou jěstě prodat nějakou tu spalovací popelnici.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Aktualny delivery time Ioniq-a na Slovensko je 6 mesiacov - Objednaval som Ioniq Electric v Aprili.
A prave mi volal predajca, ze ho budem mat uz zaciatkom Oktobra.
Lebo "moje" auto je uz vraj na lodi (a vraj to vyzera, uz par tyzdnov), lebo aj z cestou zo Slovinska po susi, by malo byt u nich 1.Oktobra

Povodne bolo otazne, ci ho stihnem mat este v Decembri tohto roku.

A 6 mesiacov sa uz kludne caka aj na celu plejadu spalovakov...

---

2500 km s Ioniq Electric
FVE - objednane

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to je smutná realita. Snad jenom Tesla ModelS je dostupná za cca 2-3 měsíce,(Bohužel nemám 90tis USD ) ale ve střední třídě, kde je největší zájem kupjících a lidi by ocenili elektromobil s cenou do cca 25000 EUR a sktečně reálným dojezdem 300 km je nabídka s možností odběru auta do čtvrt roku v podstatě nulová.... Jestli s mýlím opravte mě....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co teprv nejrozsirenejsi nizsi stredni s cenovkou nekde do 400k (osobne nevidim duvod kupovat vetsi auto nez nejakou povedenou nizsi stredni, mel jsem Mondeo, a ted mam citroen C4 a obecne jsem s nim mnohem spokojenejsi - komfort srovnatelny, neli lepsi, ve meste lepsi obratnost, parkovani apod, ani ne polovicni cena... samo nejde s tim tak pekne rezat zatacky a jednou mi nestacily jeho stehovaci schopnosti tak jsem si mmusel pujcit od rodicu superb kombi, ale jinak uz do stredni asi nepujdu, max az budou deti tak nejaky kombik nizsi stredni resp obecne neco s vetsim kufrem)....

Dinosauři brděj co to dá a Tesla dělá víc než si vůbec kdy plánovala.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak on je trochu problem I v tom, ze vyrobni naklady na samotnou baterku pouzitelne kapacity jsou vyssi nez vyrobni naklady celeho levnejsiho spalovaku nizsi stredni....

To je holá realita, která je jasná už od samýho začátku.
40 kWh Zoe bude u nás v nás v nabídce od 2018. Uvidíme jak moc se přetrhnou s dodávkama.
Leaf 2 uspokojí taky hodně lidí. Pěkný auto, ale škoda jen tý 40 kWh.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a proto ze to je hola realita, tak aspon ja jsem docela rad, ze se porad da koupit slusne auto nizsi stredni za cenu do 400k, a ne jen jakz takz pouzitelne EV za cenu 1M....

Zrovna můžeš poděkovat těm early adopters za to, že vyhazujou horentní sumy, aby ti mohli prošlapávat cestičku. ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to ja jsem rad, ze to early adopters "financujou", ale taky jsem rad, ze dinusari nezanevreli na dostupne "rakovinomety" a nemaji misto nich jen "paradni EV" s trojnasobnou cenovkou..

Obrázek uživatele ozana

Bazary jsou plné rakovinometů, musíš mít nový?

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nevim proc bych si kupoval bazarovku, kdyz mi ma auto vydrzet minimalne 10 let, tak cenove to vyjde plus minus na stejno, a v nove je pohodlnejsi, min poruchove, vim jak s nim jezdim a jak se staram..
Mimochodem co by se asi tak stalo s cenou bazarovek kdyby nebyly nova levna auta?

Si EV pořídíš až za 10 let?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

EV si poridim az mi bude parametrove dostacovat a bude mit pro me akceptovatelnou cenu (resp pomer cena/"vykon"). Muj spalovak ma uz 5 let, tj je nekde v pulce planovane "zivotnosti", a hlavne neni to jedine auto co doma mame... zalezi co bude na trhu - kdyby treba vyrukoval VW s E-UPem klidne s 20 kWh baterkou za cenu kolem 300 - 350k, tak ho beru klidne hned a nahradi nam doma yarise, kterym se stejne jezdi max 100km denne, a na delsi cesty a casy kdy potrebujeme 2 auta nejdnou jeste zustane C4....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už se těším na srpnové údaje o výrobě Tesla Model 3 .... Doufám, že se to už pěkně rozjíždí .....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V srpnu teda hodně těžko, větší rozjezd bude nejdříve v říjnu, ale spíš až v listopadu.
Mezitím má Tesla největší úrazovost dělníků a největší diskriminaci žen ze všech automobilek na světě.
Měli tam místo Mexikánců skusit raději tahat Češky :)

Obrázek uživatele Magy

Nejake vierohodne a/alebo nezavisle overene zdroje k tymto obvineniam na adresu Tesly?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V boji za spalováky se hodí každá lež...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak za srpen je ticho jak v Karpatech.

podla tohto zdroja sa v auguste predalo v usa 75ks tesla model 3
http://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za srpen měli dodat 170 nějak to vazne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tvl to je smršť!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Super ale je to jen proto že tam jsou spalováky brutálně znevýhodněný. A to fakt brutálně. To se to pak prodává.

sú tam spalováky drahšie ako EV?

Pred casem se tu psalo, ze diky danim a poplatkum za registraci... vyjde spalovaci Golf zhruba na stejne penize jako Tesla S.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

V tom případě tam jsou reálně tak 3x - 4x dražší

To sa mi nechce veriť, chcelo by to nejaký zdroj. Predpokladám že EV budú tak zvýhodnené že budu cenovo vyrovnané so spalovákmi čo dáva zmysel aby cena ľudí neodrazovala. V podstate tým predbiehajú dobu kedy budú EV tak rozšírené že budú cenovo dostupné :)

PS: práve som sa pozrel na Nórske VW stránky a Golf tam vidím zhruba za rovnakú cenu jak EV tak spalovák. Výbava cenu už zásadne nezmení. Takže rovnaká cena s modelom S je hoax.

www.volkswagen.no/no/bilmodeller.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejde o cenu auta, ale o poplatky a daně. Moc si to nepamatuju, ale daň a další poplatky tam snad můžou dosáhnout až ceny auta nebo i víc.
Tj. je jedno, za kolik to prodá prodejce, podstatné je, kolik zaplatí celkově zákazník - a to už je politika ...

Daň už je podľa všetkého v cene a to je práve to čo tú cenu vyrovnáva. Na EV je pravdepodobne nulová a na spalováky premrštená. Určite majú v Nórsku EV aj ďalšie výhody po kúpe ale nech mi nikto netvrdí že je tam Golf v cene Modelu S.

Taky myslím že Norsko není nijak zaslíbenou zemí pro elektromobily. Pouze je velmi nepříjemnou zemí pro majitele spalováků.

Naprostá kravina, Norsko je díky cca 95 % elektřině z vodních zdrojů, které mají nadbytek, pro elektromobily naopak zemí zaslíbenou!
A zároveň díky ohromným zásobám ropy a plynu je pro Nory možné zbytečně si nesrat do vlastního hnízda a vykynožit spalovací popelnice. Z financí za vyvezenou ropu nám ještě sem tam šoupnou nějaký ty Norský fondy a koupěj si emisních odpustků co hrdlo ráčí ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

No je mi divné když se mají elekromobily v Norsku tak dobře, proč vůbec ještě spalováky zatěžují takovými daněmi. Nejsou ty restrikce zcela zbytečné ?

Obrázek uživatele Josef

Mám dojem, že daně tam představují v podstatě platbu za neekologičnost a poškozování životního prostředí a v takovém případě to smysl dává i dál. Norsko se prostě rozhodlo přejít na elektřinu a proto to dělá.

To všechno beru ale reagoval jsem na KUKa který tvrdí že Norsko je pro elektromobily zaslíbenou zemí, což bych chápal že tam mají nějaké úžasné výhody. A v takovém případě je zbytečné omezovat spalováky protože je stejně nikdo kupovat nebude.

Je ovšem možné že se Kuk mýlí a že ty případně výhody elektra nejsou až tak super a kupování spalováků se proto musí brzdit uměle aby ty "výhody" elektra více vynikly.

Obrázek uživatele Josef

No, Norsko má značnou výhodu v ceně elektřiny, která je tam v podstatě skoro zadarmo. Pokud byste vzal srovnatelné auto na elektřinu a benzín a tato auta stála stejně, jenom blázen by nevzal to elektrické...

Ano, ale pokud z nově prodaných aut je tam elektro jen 40%, znamená to že 60% Norů jsou blázni

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne, to jenom znamená že ještě není na trhu s EV dostatečný výběr a nedošlo k jejich proniknutí do všech segmentů a tedy nejsou dostupné pro všechna použití. Navíc ani v tom Norsku nemá každý na Teslu a jek dlouho jsou tu rozumě použtelná EV?

O pár příspěvků výše čteme že spalovací Golf stojí to stejné co Tesla. Takže kdo má v Norsku na spalovacího Golfa, má i na tu Teslu. Přesto 60% lidí volí spalovák.

O pár príspevkov vyššie píšem že to nie je pravda a dávam odkaz na predajcu aut v Nórsku aj s porovnaním ceny spalovacieho Golfu s elektrickým. Ale vy vypichnete naopak ten príspevok ktorý sa Vám hodí aj keď nemá žiadny reálny základ. Začínate ma baviť :)

Obrázek uživatele Josef

Tady je to hezky popsané: http://insideevs.com/tax-exemptions-in-norway-cut-tesla-model-s-price-in-half/

No jestli to chápu správně tak aby byl spalovák výrazně levnější než Tesla tak musí být malý a ještě k tomu holátko (cheapest version of the Volkswagen Golf). Takže je otázka jestli Norové opravdu tolik kupují spalováky bez výbavy aby trochu ušetřili

A další věc, i to malé spalovací holátko je furt ještě dražší než třeba podobně malý Leaf. Proč - pokud opravdu mají tak hluboko do kapsy - nekupují raději ty Leafy ?

Medzi holátkom Golfu a holátkom Modelu S je v článku rozdiel 31 000,-$. To je podla vás nevýrazný rozdiel? Je to presne o 62% drahšie auto ako Golf. Bavíme sa o holátkach v oboch prípadoch.

Obrázek uživatele Radovan

Odpouštějí EV DPH, registrační poplatky, dávají nabíjení na veřejných místech zdarma, možnost použití vyhrazených pruhů pro bus a taxi, parkování všude zdarma atp.. Ale komu se nelíbí stávající úzká nabídka EV nebo je zarytý petrolhead, má stále možnost si koupit spalováka.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů Circontrol
185.66.36.26