Ford, ekonomickou krizí relativně nejméně postižená americká automobilka, už delší dobu mluví o tom, že připravuje elektromobily. Na letošním Ženevském autosalonu konečně v plné parádě odhalila alespoň jeden z nich. Jedná se o Ford Tourneo Connect vyvinutý ve spolupráci s britskou společností Smith Electric Vehicles zabývající se konverzemi užitkových automobilů značky Ford na elektromobily. Specifikace Ford Tourneo Connect na elektřinu jsou následující: 21kWh lithium-fosfátová baterie, 50kW elektromotor, jednostupňová převodovka, dojezd 160 km a max. rychlost 113 km/h. Doba nabíjení mezi šesti až osmi hodinami. Kromě tohot malého vanu chce Ford uvést v průběhu roku 2010 na evropský trh také elektrický Ford Transit Connect.
Ford má trochu štěstí,
Ford má trochu štěstí, že vydal jenom tiskovou zprávu a nenechal novináře tento koncept otestovat. Udávané parametry jsou pochopitelně nafouknuté, minimálně co se dojezdu týče, s 21 kWh LFP bateriemi a 50 kW motorem neujede 160 km, tipoval bych lehce přes 100 Km.
pro srovnání elektromobil Peugeot Partner, který provozujeme má 32 kWh LFP články, motor 30 kW (tedy 16 kW, ale v PíÁr je v módě udávat špičkový, ne konstantní výkon) a dojezd právě oněch, ale reálných, 160 km.
Jakub Ditrich … jestli
Jakub Ditrich … jestli „trochu“ nekecas. Tento elektromobil Ford Tourneo Connect / Smith Electric se prodava v UK uz od minuleho roku (druha pulka 2008). Tak ze je otestovany az az.
Jde o to jak.Po městě by
Jde o to jak.Po městě by to mělo stačit-při tom se nejlíp využijí vlastnosti elektromobilu. Pro zásilkové služby,řemeslníky,zásobování apod. by to mohlo být dobré.A s „čerpacími stanicemi“ snad nebude problém-elektrika je všude a stačí jenom připojit zásuvku případně elektroměr.
docela by mě zajímalo
docela by mě zajímalo jaký je o toto auto zájem – přecejen je převážně pro firmy – tak s dojezdem 160km je to asi pro dost omezené ježdění ale budu se rád mýlit….