Závodní hybrid Peugeot 908 HYbrid4 na trati

Nejen posílá závodit hybridy, aby odzkoušela nejnovější . , který byl poprvé představen v březnu 2011 na , absolvoval 11. října své první testovací jízdy na okruhu v Estorilu.

Intenzivní testy pomáhají hybrid 908 Hybrid4 připravit na ostré závody
foto: Peugeot

Měsíc po testovacích jízdách, které proběhly 16. září na soukromém okruhu skupiny , absolvoval vůz 908 HYbrid4 první oficiální testovací jízdy v  Estorilu.

Vůz ujel něco přes 300 kilometrů, za volantem se vystřídal Nicolas Minassian, Stéphane Sarrazin a Alexander Wurz. „Cílem nebylo ujet hodně kilometrů, ale vyzkoušet, zda všechny hlavní funkce dobře fungují,“ oznámil technický ředitel divize Peugeot Sport Bruno Famin.

„Mezi každou jízdou bylo důležité provést analýzu všech dat a ujistit se o každém výsledku, než jsme udělali další krok. Systém fungoval a reagoval tak, jak jsme očekávali, což nás velmi potěšilo. Současně jsme také provedli některé úpravy základního nastavení. Systém reagoval dobře, a to je velice pozitivní,“ dodal Famin.

Peugeot Sport představil v roce 2008 v Silverstone hybridní předváděcí vůz vyrobený na základě vozu 908 HDi FAP. Cílem tohoto prvního projektu bylo zjistit, jaké problémy s sebou tato nová technologie přináší a co nejlépe ji přenést do nového vozu. Představení nového závodního speciálu bylo naplánováno na rok 2011 v souvislosti s novými technickými pravidly vyhlášenými na konci roku 2009.

„Celý rok 2010 jsme věnovali vývoji systému a na začátku roku 2011 jsme provedli první zkoušky na zkušebním zařízení,“ prohlásil Bruno Famin. „Divize Peugeot Sport disponuje dynamickým zkušebním zařízením, umožňujícím testovat motor, převodovku i převody. Je to velmi praktická věc, protože systém pak funguje stejně jako v reálném autě. Hybridní systém je zabudovaný do hnací jednotky. Testy probíhaly po celý rok 2011, první jízdy jsme absolvovali v září a první skutečné testování na dráze v říjnu.“

Tyto jízdy byly více než slibné a testovací program vozu 908 HYbrid4 může pokračovat testovacími jízdami na jiném okruhu a dalšími testy na zkušebním zařízení.

„Bude zajímavé sledovat, jak se systém bude chovat na jiné dráze,“ dodal Bruno Famin. „Přejdeme rovněž do fáze dalšího, jemnějšího seřizování jak samotného systému, tak chování celého vozu. Nechceme ale testy přehnat. Jsme stále ještě na začátku a vytrvalostní testy nás čekají později.“

Peugeot po uvedení dieselového hybridního pohonu u vozu představil ve ve světové premiéře model , v němž se snoubí výrazný styl s vysokou úrovní šetrného přístupu k životnímu prostředí.

Divize Peugeot Sport současně společně s inženýry skupiny navrhnul a vyvinul hybridní systém, který lze přenést do motoristického sportu. Vozy 3008 HYbrid4, 508 RXH a 908 HYbrid4 jsou tak názorným příkladem odhodlaného průkopnického přístupu značky Peugeot k elektrickým/dieselovým hybridům.

Divize Peugeot Sport aktivně spolupracuje s inženýry skupiny při výběru a vyvíjení dieselového motoru pro vytrvalostní závody a aktivně se věnuje výzkumu a vývoji zaměřenému na hledání nejúčinnějších technologií, nejlepších dodavatelů a nástrah, kterým je nutné se vyhnout…

„Dostalo se nám rad a odborného vedení v mnoha oblastech. Pokud jde o elektrický motor, hodně jsme se také naučili sami. Probíhá zde tedy opravdu oboustranná výměna. Postupujeme tak vzájemně vpřed díky našim rozličným zkušenostem s podobnou technologií,“ uzavřel Bruno Famin.

tisková zpráva

Napsat komentář