Zaměstnanci ČEZ najezdili v elektromobilech tisíce kilometrů

Za první čtyři měsíce ujeli pražští zaměstnanci ČEZ v elektromobilech dohromady 15 000 km. Novinka by měla být v brzké budoucnosti k dispozici i zaměstnancům ČEZ v dalších městech.

Elektromobily Volkswagen e-Golf v interní půjčovně společnosti ČEZ
foto: ČEZ

TISKOVÁ ZPRÁVA

Vyrazit na služební cestu moderním elektromobilem značky Volkswagen e-Golf se mezi pražskými zaměstnanci Skupiny stává prestižní záležitostí.

Za první čtyři měsíce fungování nové interní půjčovny elektromobilů ujeli přitom 14 343 kilometry. Novinka je společnou iniciativou společnosti ČEZ Korporátní služby a útvaru čistých technologií ČEZ.

„Jsme rádi, že o tuto službu je hned od jejího startu velký zájem. Zaměstnanci Skupiny ČEZ jsou díky své stavovské loajalitě i touze zkoušet stále nové věci pro projekt Elektromobility ČEZ jednou z přirozených cílových skupin,“ přibližuje detaily nové služby Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

„Rádi bychom proto již brzy nabídli půjčovnu elektromobilů také v dalších významných lokalitách působnosti Skupiny ČEZ,“ doplňuje Radan Beneš, ředitel úseku Dopravní služby společnosti ČEZ Korporátní služby.

Každý zaměstnanec Skupiny ČEZ v Praze si může vybrat v rezervačním systému elektromobil, který je pro něj připraven s plně dobitou baterií. Volkswagen e-Golf ujede pohodlně na jedno nabití až 150 kilometrů.

Může se pochlubit zrychlením z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy a maximální rychlostí 140 km/h. Zájemcům o zápůjčku nahrává i ekonomické hledisko.

Díky nízkým provozním nákladům se e-Golf ve srovnání se Škodou Octavia vyplatí už při cestě přesahující 70 km za den, v měření se Škodou Fabia při cestách delších než 150 km za den.

Elektromobilita ČEZ, provozovatel nejkomplexnější sítě veřejných dobíjecích stanic v České republice, v současnosti disponuje 52 zařízeními, (z toho je 9 rychlodobíjecích stanic) kde mají majitelé elektromobilů možnost doplnit energii pro své miláčky před další cestou. Další stanice, zejména rychlodobíjecí, jsou připravovány.

V České republice je v současnosti registrováno více než 800 elektromobilů, z nichž 40 patří do vozového parku projektu Elektromobilita ČEZ. Do konce letošního se počítá s překonáním hranice 1000 elektromobilů v ČR.

Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy i u nás se stávají se běžnou součástí zejména městského provozu. Podle výsledků analýzy společnosti Roland Berger se elektromobilita stává na evropské úrovni prioritou.

Ve finále tento typ pohonu rychle dosáhne podílu 20 % na celkovém prodeji osobních vozidel a lehkých užitkových vozů. To by mělo znamenat prodej asi 50 tisíc aut ročně.

Víte, že…

  • letos v období od ledna do října se v České republice registrovalo více než 320 nových elektromobilů
  • v tuzemsku se za celý loňský rok registrovalo celkem 222 nových elektromobilů, jen v posledním čtvrtletí roku bylo registrováno 100 nových elektromobilů
  • v roce 2015 jsou zatím nejprodávanějšími značkami v ČR Volkswagen, Nissan a BMW
  • pokud bychom uvažovali všech cca 550 nově registrovaných elektromobilů v letech 2014-15 a průměrný roční nájezd 15 000 km, tak při průměrné spotřebě 15 kWh/100km bude k jejich dobíjení potřeba 1,237 mil. kWh elektřiny ročně (tj. roční spotřeba zhruba 500 českých domácností)
  • lze očekávat další nárůst registrací elektromobilů, mimo jiné proto, že se rozšiřuje nabídka o nové modely vozů s elektrickým pohonem.
tisková zpráva

33 Comments on “Zaměstnanci ČEZ najezdili v elektromobilech tisíce kilometrů”

  1. „…Díky nízkým
    „…Díky nízkým provozním nákladům se e-Golf ve srovnání se Škodou Octavia vyplatí už při cestě přesahující 70 km za den, v měření se Škodou Fabia při cestách delších než 150 km za den…“
    Může mi prosím někdo vysvětlit, jak k těm číslům autor došel ? Mě se EV vyplácí už od pouhého nastartování spalovacího auta.
    Vzdálenost cca 15tis km ujela dohromady všechna jejich auta. Nikde se nepíše kolik jich mají, ale i kdyby měli jen dvě (o čem pochybuji), tak je to bída.

    1. Mozna to nemaji jen na
      Mozna to nemaji jen na sluzebni cesty, ale zamestnanci si ty EV muzou pronajmout soukrome. Proto v clanku pisou ze vsichni zamestnanci. eGolf bude mit drazsi najemne a zase levnejsi naklady na km. Kdyz ujedete 70km za 0Kc/km, usetrite nejakych 4 litru PHM (diesel). Takze najemne za eGolf bude o ca. 120 Kc vyssi nez za Octavii. U Fabie to bude asi jinak, ta bude benzinova a ta ma zase vyssi spotrebu a proto je break even point az po 150km.

  2. statistiky (poněkud
    statistiky (poněkud pokroucené) k prodeji EV článek nabízí. Ovšem je to článek o ČEZu, kde se plácají po zádech jak se té elektromobilitě věnují, tak by se mohlo také uvést kolik naopak ČEZ třeba letos zprovoznil nových rychlonabíjecích stanic…? TO by už nebylo tak veselé číslo – nula je prostě 0. To podle mě jasně ukazuje, jak se čez elektromobilitě opravdu věnuje.

      1. No, tak expresívně bych to
        No, tak expresívně bych to nevyjádřil, nicméně pokud vím, tak prototypů Škoda E-Green line bylo celkem 10. A těžko je asi bastlili v EVC Group (Přerov, Hulín, Kroměříž), když podmínka pro výběr testerů byla: bydliště do 50km od Prahy. To kdyby se během provozu něco porouchalo, aby to nemuseli tahat do Čech z Moravy.

          1. Pane Zbyňku, řečeno slovy
            Pane Zbyňku, řečeno slovy klasika: „Čo vy si predstavujete pod takým pojmom rychlonabíječka?“ 🙂
            Pokud vím, tak Octavia Green E line neměla klasické rychlonabíjení, jak je známe dnes, tj. CHAdeMO nebo Combo, ale nabíjení ze zásuvky 230V za cca 8hod, nebo 3x400V za cca 4hod (80 % cca za 2.5hod), nabíjecí výkon cca 9.5kW. To by zvládla i normální pomalá AC dobíjecí stanice ČEZ na Agip (dnes už MOL) Herálec, samozřejmě s redukcí z Mennekes na pětikolík. Takže v souvislostí s Octavií Green E line nemá smysl rychlonabíjení a tedy ani neexistenci rychlonabíječky ČEZ mezi Čechami a Moravou vůbec zmiňovat. Navíc v době, kdy se testovaly Octavie Green E line, tak nebyly rychlonabíječky nejen mezi Čechami a Moravou, ale nikde v ČR.

                1. Máte prostě Zbyňka
                  Máte prostě Zbyňka raději. To je podvědomí. Nedá se nic dělat. Nežárlím 🙂

  3. Než stát prodal Škodovku
    Než stát prodal Škodovku VW tak již v roce 1993 si mohla připsat prvenství prvního seriově vyráběného elektroauta Eltra v Evropě.Žádných Peugeotů, VW se nevyrobilo v serii tolik co Škody Eltra na bázi Škoda Favorit……. Bohužel po 20. letech se k projektu nemá jak Škoda tak ani již neexistující kompletář v Plzni. A vozy VW až na konec…….

  4. Je zajímavé, že ČEZ se
    Je zajímavé, že ČEZ se hlásí k elektromobilitě, ale nedokáže donutit domácího výrobce a firmu jež spadá pod VW, aby konečně ve větší míře se podílela na elektromobilitě. Jsou opravdu vozidla VW lepší než Škodovky, a proč, je to horší vzdělaností škodováků. Proč většina firemních vozidel je sice Octávií a Rapidů, ale nikoli v provedení elektro nebo plyn. To není ani tolik věcí politiků jako samotných firem. Je dobře, že úředníci ČEZu používají VW -e up. Ale do nich se vejdou max. tašky s fakturama a nikoli servisní materiál a nářadí. Takže tato zpráva spíše bude z Potěmkinovských zpráv, jež nic neřeší a nevypovídají!!!!!

    1. Jak by měl podle vás ČEZ
      Jak by měl podle vás ČEZ donutit domácího výrobce a firmu jež spadá pod VW (předpokládám, že je tím myšlena Škodovka), aby se „konečně ve větší míře podílela na elektromobilitě“???
      Pokud vím, tak ČEZ nemá žádné páky na soukromou firmu, jakou je Škoda v rámci koncernu VW. Ani stát tyto páky nemá. Prostě když se Škoda, resp. VW rozhodne něco vyrábět, anebo naopak nevyrábět, tak je to čistě jejich rozhodnutí a ČEZ ani stát to nemá šanci nijak ovlivnit.
      Proč většina firemních vozidel je sice Octávií a Rapidů, ale nikoli v provedení elektro nebo plyn? Jestli mě paměť neklame, tak Octavií E-Green line jezdilo asi 10 prototypů a pak byly staženy. Důvody jsou asi jasné – kdyby tato elektro Oktávka prorazila, tak by VW neprodal ani jediný e-Golf. Ale to je opět věc VW. Každopádně i kdyby se ČEZ, potažmo stát rozkrájel, tak v tuto chvíli ze Škodovky žádný elektromobil nevydoluje. No a co se týká plynu, tak by bylo na místě se zeptat třeba spíš RWE.
      A nakonec k „úředníkům ČEZu, kteří používají VW -e up. Ale do nich se vejdou max. tašky s fakturama a nikoli servisní materiál a nářadí.“ Asi jste špatně četl článek, řeč byla nikoli o e-UPech, ale o e-Golfech v pražské interní půjčovně ČEZ. Zaměstnanci z pražské centrály ČEZ v nich pravděpodobně nevozí faktury (ty se nevozí, ale posílají) a zcela určitě úředníci nevozí servisní materiál a nářadí.

      1. Třeba tím, že na golfu
        Třeba tím, že na golfu prohodí s generálem Škodovky: Hele, Lojzo, my potřebujeme zavřít klapačku zelenejm, vy zas máte máslo na hlavě s cinknutým měřením… co takhle 3000 referentských elektro vozíků? My se vezeme na vlně PR a ještě nám to srazí náklady, vy se navíc zbavíte pár starých plechů ze skladu. Konstrukce se něco nového naučí, beztak poslední dobou roupama neví co dělat a vymýšlejí jenom p…viny. A zatáhnem z výdajů na reklamu, tam je prachů dost. Deš do toho?

          1. Já myslím že koncern má
            Já myslím že koncern má strategii nastavenou vzhledem ke konkurenci rozumně. Nejprve je třeba si uvědomit, že Škoda už nevyrábí auta pro český trh, ale primárně pro globální trh. No a v globálním trhu má prostě Golf jiné jméno než Octavia. Dá se říci že spousta zákazníků po světě ani neví, že něco jako Octavia existuje, natož aby za ni dali 900tis Kč.

            Co bych koncernu VW vytkl je:

            1) chybějící elektrická dodávka. Parametry e-UP a e-Golf jsou ve své třídě konkurenceschopné.
            2) to že Audi se strašlivě s*re s prémiovým elektromobilem. hotový modernizovaný R8 e-tron, který byl nadupaný nejmodernější technikou upadl nevím proč v zapomnění a SUV Q6 e-tron, který podstatnou část jeho techniky přebírá by tu měl být už 2016 a nikoliv nesmyslných 2018/2019.

      2. eHonzo – Proč se ČEZ tedy
        eHonzo – Proč se ČEZ tedy nechlubí vozidly na CNG nebo LPG. Pokud u všech marketů vídám firemní vozidla at řetězců nebo energetických firem všeobecně, tak uřednické Škodovky (od Fábií po Superby) jsou naftáky, a to se právě Škodovka i na Hybridu cz. chlubila modely s těmito medii. Jistě, ČEZ, Makro, Albert, EON, jsou chudými zákazníky jež si nemohou u Českého VW dupnout a část svých zisků(nemalých) v rámci obnovy vozového parku investovat do elektro, plynu případně vodíku. Ano Český výrobce busů, už léta také nabízí možnost náhrady ropných produktů ve svých výrobcích přímo CNG nebo Elektrem. Nakonec o problémech ČEZu s jeho elektronabíječkami se zde už též popsalo mnoho eřádků.

        1. Proč se nechlubí vozidly
          Proč se nechlubí vozidly na CNG nebo LPG? Nemusím být expert ani obchodník, abych si vydedukoval, že jedním z důvodů bude nejspíš cena aut na CNG nebo LPG (ve srovnání s klas.spalováky). A nechytejte mne prosím za slovo, že minulý měsíc jste měl nabídku od prodejce XYZ, že Vám nechá CNG za cenu nafty. Pak taky omezená infrastruktura stanic CNG nebo LPG (ve srovnání s klasickými čerpacími stanicemi). A ještě může být x důvodů, které mě jako laika v tuto chvíli nenapadly. Takže stejně zbývá nafta nebo benzín. Proč jsou to nafťáky, to je jasné – firemní auta mají velké nájezdy, kdy se vyplatí investovat do nafty místo benzínu.
          Nevím, jak to funguje u Makra, Albertu, E.ONu atd. ale když vidím služební auta ČEZu, tak očividně (soudě podle rámečku RZ/SPZ) mají vždy jako dodavatele aut nějakého konkrétního prodejce, nikoli přímo Škodovku. Takže i kdyby si chtěl ČEZ dupnout, tak dupne maximálně na nějakého prodejce, nikoli výrobce. Navíc dodavatel se u tak velkých firem pokud vím soutěží a v podmínkách zadání je obvykle (velice zjednodušeně): „Chceme tolik a tolik aut za nejlepší, tj. nejnižší cenu. Nabídka s nejnižší cenou vyhrává.“ Nikde ani čárka ve smyslu „Chceme investovat do výzkumu a vývoje soukromé firmy“. Rozumíme si?
          Většina diskutujících jako Vy se totiž nedokáže popasovat s tím, že je propastný rozdíl mezi chtěným a možným. A navíc k tomu přistupuje naprosto mylná představa „bohatá firma, má na rozdávání či rozhazování“. Ani netušíte, jak brutálně se dnes šetří ve velkých firmách. Nechte se zaměstnat u takové firmy na manažerské pozici a přijďte s tím, že zítra firmě utratíte o 100.000 Kč víc, než musíte. Pozítří už na Vaší židli sedí někdo jiný.

    1. Vypadá to tak, že podle
      Vypadá to tak, že podle SPZ aktuálně v Praze jen s 2 eGolfy VW. Alespoň soudě podle fotek a podle toho, jak se s nimi občas nechává někdo z ČEZu fotit.
      Takže 14.343 km / 2 vozy / 4 měsíci / 21 pracovními dny a máme průměrný nájezd 85 km na 1 auto. Pokud s tím fakt lítají po Praze, tak je problém dostat se v těch kolonách a křižovatkách na průměr 30 km / hod., což by znamenalo v rámci 8mi hodinové směny skoro 3 hodiny denně čisté jízdy denně. Tak to jezdí docela slušně na to, že taky někdy musí pracovat a obvykle to budou „kancelářské krysy“, takže u PC v kanclu.

      1. S těmi kolonami to zase
        S těmi kolonami to zase není tak hrozné, obzvlášť teď po otevření Blanky. Na druhou stranu, pokud je něco ideální do kolon, je to právě elektromobil. Ale co se týče té průměrné rychlosti, mě na palubním počítači svítí dlouhodobé číslo 37km/h a při tom jezdím hlavně po perifereii, kde se dá jet 70-80, případně těsně za hranicí města, kde je 90.

  5. Tak jasně, kdo jiný že…
    Tak jasně, kdo jiný že… jak se říká, hloupá žába na prameni, která se nenapije. A když se to tak vezme, tak zrovna u ČEZu by úspory na palivech měly být naprosto markantní, bo cenu elektřiny si můžou pošéfovat. A je šance, že jim časem docvakne, že těch nabíjecích stojanů je opravdu málo….

    A teď k tomu VW:
    >> Může se pochlubit zrychlením z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy a maximální rychlostí 140 km/h

    Ok, fajn, proč ne… ale že by to bylo ke chlubení? Spíš stát vzadu, šoupat nohama a snažit se něco pochytit od ostatních.

    Ale jinak dobrý, víc a větší kapky!

    1. Nevím, jestli jste si toho
      Nevím, jestli jste si toho někdo všimli, ale ČEZ v poledním roce houfně zřizuje nabíječky u elektráren a tepláren. Sice jen pomalé stojany (on jim říká rychlé, páč mají i Mennekes s výkonem 11 kW :-), ale u těch nejnovějších stojí hned vedle další betonová patka s husím krkem velikosti základny rychlonabíječky DBT.
      U nás v Ostravě je sice značka na mapě u Teplárny Vítkovice stále šedá a datum zprovoznění se nám opět posunul na 1Q 2016, ale pravidelně tam parkuje a dobíjí uvnitř za závorou Peugeot Ion v barvách ČEZu.
      Možná je to blýskání na lepší časy, ale dokud se v elektromobilu nebude denně vozit generální ředitel Daniel Beneš a předseda dozorčí rady Václav Pačes – a zde bych to tipoval na Teslu Model S a Model X, když jsme v korporátní sféře velkých firem se systémem čím vyšší pozice, tím větší kancl, křeslo a hezčí sekretářka (jen ne proboha v tom oranžovo bílém zabarvení) – tak se nic nepohne. Ostatně otázka Václava Moravce na Daniela Beneše zda jezdí elektromobilem byla nejprve lehce vyhýbavá odpověď a pak naplno přiznal, že si to občas půjčí. Což je v energetické firmě vyrábějící elektřinu žalostně málo.

      1. Všimli, všimli. Je to
        Všimli, všimli. Je to logické, aby bylo možno stanici časem doplnit nebo vyměnit za rychlou (i u starších pomalých dobíječek může být přívod dimenzovaný na 50kW). Jen doufám, že už to nebudou DBT, ale něco jiného.
        K těm 11kW – čí je to chyba, že spousta dnešních EV neumí nabíjet trojfázově jako např. Renault Zoe? 😉
        Jen tak na okraj – proč by nemohla být sekretářka v tom oranžovo bílém zabarvení? Jako že oranžový make-up a bílý kostýmek? Nebo napak oranžový kostýmek a k tomu bílý pudr na tváři? 😀 😀 😀

        1. Šamane, koukám, že zasejc
          Šamane, koukám, že zasejc perlíte… Krom fungování energetiky víte taky kulový o tom, jak fungujou dotace. To, že podle podkladu namalujete výkres nebo něco čemu říkáte prezentace, ještě neznamená, že rozumíte všemu…
          Částka na dotace jakž takž sedí, ale nebudou to jenom dobíječky, nebude to ani hned a rozhodně z toho nepůjdou zaplatit již realizované a stojící instalace… Fakt nepiště o věcech, o kterých víte prdlajs. Všichni jsme pochopili, že pracujete pro nějakou projekční kancelář, která dělala něco pro ČEZ, ale fakt občas melete blbosti…

          1. pro zadnou projekcni
            pro zadnou projekcni kancelar nedelam a nic nemaluju, to je asi jako byste fotografovi napsal ze kresli fotky 😀

            mimochodem jak funguji dotace jsem si vyzkousel na vlastni kuzi kdys jsem nekolik dotaci v zivote vyuzil (statnich dotaci) jedna v soukromem sektoru a druha ohledne zamestnavani absolventu, a 100% vim vic nez vy co se tyce dotaci ohledne CEZ neb ty dokumenty/prezentaci mam a dodaval jsem do jich to co vy oznacujete malovanim 😉

            takze o cem pak pises ty kdys o tom vis 100% prdlajs?

      2. Nevím, jestli houfně je to
        Nevím, jestli houfně je to pravé slovo, ale ano, taky jsem si všiml… Vidím několik důvodů, které mi ladí s tím, co už z ČEZ zaznělo:
        1) Chtějí podpořit zařazení elektromobilů jako služebních aut – předpokládám, že zejména se pendluje mezi centrálou a elektrárnami a když se kouknete, jak je to daleko, tak hodně jejich lokalit je v dojezdu auta, na otočku už je to horší (zvlášť za situace, kdy to řídí zaměstnanec, co nemá s e-autem zkušenost). Čili (rychlo-)dobíječky na jejich elektrárnách mají šanci zvýšit využití jejich e-aut a jejich nájezdy. Což mi přijde logické. Pokud se s tím sveze i to, že stanice bude veřejná, bude to dobře, některé z těch míst jsou dobře přístupné.
        2) Pozemky – pokud jsou pozemky jejich, odpadá to, na co si stěžují – problematické dohody s třetími stranami o tom postavit u nich dobíjecí stanici, čili je to pro ně snazší.

        To, že tam DC stojany ještě nejsou souvisí podle toho co vím s tím, že ještě nemají vybraného dodavatele, kterého musí soutěžit. Stanice od DBT co mají, jsou bohužel nespolehlivé (stěžují si na ně nejen oni) a zaslechl jsem kdesi, že je reálné, že je nakonec vymění za něco jiného.

        Ještě ke Škodovce – elektromobilita je téma, které se pochopitelně nerozhoduje tady v ČR… To je rozhodnutí koncernu a ten si inovace chce nejdříve odehrát na své značce, tedy VW… Na to nemá ČEZ vůbec žádný vliv. Ovlivnit by to mohla vláda, kdyby přišla s nějakým štědrým titulem na vývoj a přislíbila dotace na auta a vehementně lobovala za Škodovku. Mluvil o tom ministr Mládek v tiskové zprávě k akčnímu plánu – jenže teď už je jaksi trochu pozdě, to se mělo stát ne před rokem, ale před dvěma až třemi lety…pak by možná nebyl v nabídce e-up, ale elektrické citigo a místo Golfu nová Oktávka…

        Pozdě bycha honiti…

Napsat komentář