Studenti Stuttgartské univerzity, sdruženi v týmu GreenTeam, postavili ultimátní elektromobil. Jejich elektrická formule zrychlí z 0 na 100 km/h během 1,779 vteřiny. Rychleji než Tesla Model S nebo Porsche 918 Spyder.
foto: GreenTeam
Elektrická studentská formule E0711-5 stuttgartského týmu GreenTeam má výkon 100 kW (160 koní). Jenže zároveň váží pouze 160 kg. Díky extrémnímu poměru hmotnosti a výkonu 1,6 kg/kW dokáže v některých aspektech soupeřit s nejrychlejšími vozy současnosti.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Studenti ČVUT představili čtvrtou generaci elektrické formule
Pro srovnání, Bugatti Veyron Supersport má tento poměr 2,08 kg/kW, Porsche 918 Spyder 2,50 kg/kW a vozy Formule 1 jsou někde na 1,0 kg/kW. Díky zrychlení na 100 km/h během 1,779 vteřiny se studentům podařilo zlomit dosavadní světový rekord švýcarské studentské elektroformule Grimsel (1,785 vteřiny).
Součástí GreenTeamu je přes 40 studentů Stuttgartské univerzity. Ti si postavili pohonný systém pro svou elektroformuli od základu sami. Součástí týmu jsou ale i studenti obchodu nebo médií, kteří si na projektu zkoušejí jak „to doopravdy chodí“. K výsledku jim pogratuloval i jejich rektor.
To srovnání výkonové
To srovnání výkonové hmotnosti s Veyronem je zavádějící. Ve skutečnosti musí v autě sedět i řidič a se započtením jeho hmotností budou čísla vypadat úplně jinak
Nechápu, proč se to
Nechápu, proč se to jmenuje GreenTeam. Zbytečné pálení energie, vyrábění hluku, pálení pneumatik a znečišťování. A nic z toho. Ať si promězamě blbnou, ale ať se přitom netváří, jako kdovíjací zachránci přírody. Proč prostě někdo nevyužije dosavadní známé technologie k postavení rodinného kombíku s výkonem 80kw, spotřebou 4litry LPG a cenou 500tis?
vzdyt takovej kombik
vzdyt takovej kombik vpodstate existuje, Opel Atra ST s 1.4 103kW LPG a cenou od 427 tisic v zakladni Selection po 481 tisic ve verzi Cosmo, jen ta spotreba bude holt vetsi asi okolo 8 litru na 100, ale jizdu za 4 litry na LPG ti nenabidne asi zadne auto od rodinnych kombiku po mala mestska auta
100 kW = 160 koní? Zřejmě
100 kW = 160 koní? Zřejmě nějakých nedochůdčat 😉 …
právě naopak: 1 kW =
právě naopak: 1 kW = 1,34102 hp
Vy jste ten vtip asi
Vy jste ten vtip asi nepochopil…
Jinak přepočet je 100 kW/136 koní, přsněji (1kW/1,359 koně).
Voni se ti koně budou
Voni se ti koně budou zmenšovat, aby jich bylo víc. Vzpomněl jsem si na Digitální Román „Auto má 66000 veverek“ 🙂
Přeji schopným Českým
Přeji schopným Českým studentům, aby dokázali studovat na Stutgartské universitě, jak se ukazuje jsou tyto university přínosnějšími a kvalitnějšími než České UK a ČVUT včetně OP pro české absolventy. Obávám se, že ani Ostravská BU nemá podobně schopný profesorský sbor. v politologii a teorii včetně tvorbě rychlostudentů je ČR na špici, ale v odborné praxi silně zaostává.
Zase další hovadina.
Zase další hovadina. Lidstvo nepotřebuje zrychlovat z 0 na 100 za 1.7s.(možná pár lidí ano, ale ti si tím musí něco kompenzovat) Lidstvo potřebuje po nabití dojet 300+ km. Nad takovým autem se tu budu rozplívat ne nad blbostí, která není k ničemu.
Mě spíš udivuje to jak se
Mě spíš udivuje to jak se rozplýváme, na tím, že v Ostravě postaví nějaký elektromobil, který umí jet po silnici. A hned je to světový a nadouváme se pýchou jaky tady v tom našem státě nemáme kabrňáky. Ale stačí se podívat za hranice a hned je jasné, že jsme pořád ve chvostu výzkumu i vývoje.
Nějak mi to neštymuje. Aby
Nějak mi to neštymuje. Aby se dalo je 0-100km/h za 1,779 sekundy, tak by rovnoměrné zrychlení muselo být 1,79G. Jak to udělali? To mají pneumatiky s koeficientem tření skoro 2.00? Nebo to táhnou na špagátě?
Výkon v poměru k hmotnosti není problém. Ale jak sakra chtějí tu hnací sílu přenést z kola na asfalt???
zatajili raketový motor 🙂
zatajili raketový motor 🙂
dobre nahrate zavodni slicky
dobre nahrate zavodni slicky delaji zazraky 🙂
Přítlak pomocí zadního
Přítlak pomocí zadního křídla.
pritlak pomoci zadniho
pritlak pomoci zadniho kridla vam do 50kmh vubec nepomuze… az tak kolem 80-120kmh zacnou pritlacna kridla „zabírat“
Většinou se počáteční
Většinou se počáteční tření řeší pomocí lepivé kapaliny na dráze. nepamatuji složení, ale matně vzpomínám že je to na bázi cukrů, který prý výrazně zvyšuje tření. Bylo to u podobné formule. Své udělají také vhodné slicky.
Mě to zrychlení vyšlo o
Mě to zrychlení vyšlo o nějakou desetinku méně, někde kolem 1,58G (15,6m/s2). Asi to jde i na pneumatikách. 🙂